Toon posts:

MTS bestanden afspelen op HTPC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben een HTPC aan t bouwen gebaseerd op de EM350M1 asrock moederbord. 4GB geheugen. Dit bord heeft een geintegreerde GPU met DX11 support.

Ik heb heel veel video bestanden opgenomen via mijn camcorder (panasonic HD-TMC700), deze zijn op 1080 50p opgenomen en zelfs met PS3 afspelen stotteren ze soms. IK vroeg me af of ik deze wel soepel zou kunnen spelen met mijn huidige HTPC bord of ik niet een additionele videokaart daarvoor nodig heb ?

Verwijderd

Vreemd dat je het bord eerst koopt en dan pas deze vraag steld! Wat heb je zelf al kunnen vinden hierover? Ik neem aan dat het dit bord is: http://www.asrock.com/mb/AMD/E350M1/
Hier op Tnet is deze helaas niet te vinden in de pricewatch! Maar als dit bord gemaakt is voor HTPC dan lijkt het me logisch dat hij ook 1080P ondersteunt?
Nu staat me wel iets bij dat de standaard voor 1080P HD-TV beelden max 30FPS@1920x1080P betreft! Vandaar dat de PS hier mogelijk problemen mee heeft?

Wikipedia: High-definition video

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2013 15:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ja, het ondersteunt 1080P wel, en best goed las ik op reviews.....maar ik ben tot nu toe geen mediaspeler tegengekomen die deze specifieke MTS files afspeelt zonder te stotteren !

Had deze bord ook via een goeie deal gekocht omdat ik zowiezo een HTPC wil bouwen voor mijn normale 1080P materiaal. maar ik zit nu te dneken (aangezien ik een PCI express slot heb en ruimte) om misschien een HD kaart te kopen. misschien moet ik het gewoon in elkaar zetten en uitproberen.

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:11
MTS is lijkt me ook geen gangbare container/codec. In mijn ervaring zijn filmbestanden direct van de camera vaak zwaarder en stotteren ze eerder. Wellicht is het een idee dat als je op je pc gewoon een mooi filmpje maakt en deze exporteert in een gangbaardere codec zoals h.264?

Ik neem hierbij overigens aan dat het afspelen van MKV bestanden op 1080p wel goed gaat?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat gaat wel goed !

Ik zal even kijken hoe dit het beste aan te pakken !

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb voor de aardigheid maar eens even een demo binnengehaald van een MTS bestand met als indeling 1920x1080p60, veel zwaarder zijn ze niet te vinden verwacht ik? De E-350 bakt er helaas niet veel van.
Niet via XBMC (Windows en OpenElec versie), niet via MediaPortal, niet via VLC. Het arme AMD-tje kan er zo te zien niet mee overweg. Converteren (volgens de handleiding van de camera), naar een behapbaar formaat, lijkt idd de juiste weg mits deze E-350 het stottervrij af moet kunnen spelen.

Testing, one, two ...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb je wel hardware accelleratie aanstaan? Moet wel via dxva.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nee, ik probeer het alleen maar via de power van die gruwelijk sterke CPU ;)
Wat zou je denken?

Testing, one, two ...

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Alle andere HD gaat wel goed ?Heb zelf een E-350 en die vreet eigenlijk bij alles uit zijn neus.

edit: Je zult niet de eerste zijn die erachter komt dat de clip tóch niet met dxva afgespeeld wordt omdat een setting niet goed staat.

[ Voor 41% gewijzigd door KillerAce_NL op 16-08-2013 22:00 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

KillerAce_NL schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:59:
Alle andere HD gaat wel goed ?Heb zelf een E-350 en die vreet eigenlijk bij alles uit zijn neus.

edit: Je zult niet de eerste zijn die erachter komt dat de clip tóch niet met dxva afgespeeld wordt omdat een setting niet goed staat.
Ik heb deze Fusion apparaatjes ook al wat langer in huis, dus ik weet inmiddels aardig wat ze wel en niet kunnen, en dat geldt zeker niet alleen voor de E-350 ;)

Ik wil je wel wat linkjes geven naar bestandjes waar de HD 6310 zijn tandjes op stuk gaat bijten, al heb je die zelf ook zo gevonden natuurlijk? Ik heb enkel even gegoogled naar MTS, maar er zijn meer formaten waar de E-350 niet van houd (en niet alleen de E-350), ongeacht hoe de handel staat in- of afgesteld. Maar dat zijn niet de gemiddelde HD video-bestanden, maar je moet wat om de grenzen te kunnen bepalen van wat wel en niet mogelijk is. Met het meeste standaard video-werk is het afspelen geen probleem, incluus m2ts e.d.

Zelf proberen? http://s3.amazonaws.com/m...asonic_dmcfz150/00000.MTS

Testing, one, two ...

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als je dat allemaal al wist, dan was het toch geen verrassing voor je? Had je dit topic ook niet hoeven openen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

KillerAce_NL schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 09:04:
Als je dat allemaal al wist, dan was het toch geen verrassing voor je? Had je dit topic ook niet hoeven openen.
Nog niet helemaal nuchter? 8)7

MTS bestanden afspelen op HTPC

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 17-08-2013 17:23 ]

Testing, one, two ...

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Duhh, inderdaad. LOL.
Pagina: 1