Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:07
Ik zit hier dus met een klein dilemma, namelijk, welk Windows Phone toestel zal ik aanschaffen.

Belangrijke punten van een toestel vind ik:
- Goede camera
- Mooi design
- Accu die lang mee gaat
- Scherm tussen 4.3" en 4.7"

Nu zou je zeggen dat de Lumia 920 het perfecte toestel is voor mij.
Maar nu komt het laatste punt wat ik misschien nog wel het belangrijkste vindt, namelijk de geluidskwaliteit, en dan niet van de speaker, maar de geluidskwaliteit door de 3,5 mm jack naar een (on ear) hoofdtelefoon.

Nu heb ik vernomen dat het geluid van de Ativ S erg hard kan, en de 8X heeft natuurlijk een amplifier, dus die moet ook hard kunnen.
Van de Lumia 920 lees ik verschillende verhalen, de een zegt dat een externe amplifier een must is, maar de ander zegt dat het standaard best goed is.

Nu is mijn vraag of er misschien iemand is die ervaring heeft met deze telefoons, en wat je er van vindt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 21:14
Misschien ligt het aan mijn gehoor, maar de 920 boven de 20/30 kan ik geen seconde in mijn oren houden. Ik gebruik zelf Sennheiser CX300II doppen, en het geluid is gewoon goed te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:17
Lumia 920, beste WP toestel wat mij betreft. De nokia apps hebben een grote meerwaarde imo (Here Maps, Drive o.a.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
triesvan schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:07:
Misschien ligt het aan mijn gehoor, maar de 920 boven de 20/30 kan ik geen seconde in mijn oren houden. Ik gebruik zelf Sennheiser CX300II doppen, en het geluid is gewoon goed te noemen.
Bedankt voor je reactie, heb je toevallig geen on ear hoofdtelefoon waar je mee kan proberen hoe hard hij gaat?
BigF25 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:10:
Lumia 920, beste WP toestel wat mij betreft. De nokia apps hebben een grote meerwaarde imo (Here Maps, Drive o.a.)
Klopt helemaal, ik heb nu ook een Lumia 800, maar de geluidkwaliteit is wel echt belangrijk voor mij :).

[ Voor 28% gewijzigd door Timons106 op 07-08-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Timons106 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:01:
Maar nu komt het laatste punt wat ik misschien nog wel het belangrijkste vindt, namelijk de geluidskwaliteit, en dan niet van de speaker, maar de geluidskwaliteit door de 3,5 mm jack naar een (on ear) hoofdtelefoon.

Nu heb ik vernomen dat het geluid van de Ativ S erg hard kan, en de 8X heeft natuurlijk een amplifier, dus die moet ook hard kunnen.
Wacht even.. Geluidskwaliteit staat voor jou gelijk aan "hoe hard die kan"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
HyperioN schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:13:
[...]
Wacht even.. Geluidskwaliteit staat voor jou gelijk aan "hoe hard die kan"?
Heb ik dat gezegd? Nope, dacht het niet.

Wat ik ermee wil zeggen is dat je op veel telefoons wel een on ear hoofdtelefoon aan kan sluiten, maar vaak is het geluid dan heel zacht en "plat".

[ Voor 24% gewijzigd door Timons106 op 07-08-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:17
Geluidskwaliteit is prima in orde op Lumia 920

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Ik heb zelf de 8X en kan niet echt horen dat het geluid beter is dan op een 920. Er zit dan wel Beats audio in, maar ik kan het niet merken met standaard oordopjes

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 14:20

Eagle Creek

Breathing security

Timons106 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:15:
[...]

Heb ik dat gezegd? Nope, dacht het niet.
Nou.. je komt in de buurt.
Timons106 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:01:
Maar nu komt het laatste punt wat ik misschien nog wel het belangrijkste vind, namelijk de geluidskwaliteit, en dan niet van de speaker, maar de geluidskwaliteit door de 3,5 mm jack naar een (on ear) hoofdtelefoon.

Je benoemt twee keer dat de toestellen hard kunnen maar zegt hierbij niets over de kwaliteit van de toestellen. Dus ik snap de opmerking van hierboven wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Eagle Creek op 07-08-2013 15:54 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
Eagle Creek schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:53:
[...]

Nou.. je komt in de buurt.

[...]

Je benoemt twee keer dat de toestellen hard kunnen maar zegt hierbij niets over de kwaliteit van de toestellen. Dus ik snap de opmerking van hierboven wel.
Goed, maar dat bedoelde ik dus niet alleen :). Ja, hij moet hard kunnen voor de on ear hoofdtelefoon, maar dat moet niet ten koste gaan van de geluidskwaliteit.

Het kan zijn dat ik het niet goed begrijp, maar eigenlijk bedoelde ik, als hij niet hard genoeg kan voor een on ear hoofdtelefoon (wat raar zou zijn aangezien Nokia ze zelf erbij verkoopt), dan zou ik eventueel een externe amplifier kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
nokia apps zijn ook beschikbaar voor de andere w8 phones, exc de duurdere versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

Ik weet niet of je al een keuze hebt gemaakt, maar de Samsung Ativ S is momenteel erg goedkoop. Met een beetje zoeken vind je deze telefoon nieuw al voor 180 euro.
Bijkomend voordeel is dat deze telefoon als enige ook SD-card support heeft, wat het wel een flexibel dingetje maakt.

Groot nadeel is wel het gemis van bepaalde Nokia apps en features....

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
koekiemonster schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:47:
Groot nadeel is wel het gemis van bepaalde Nokia apps en features....
Dat is een heel groot nadeel, dat ruimschoots opweegt tegen die paar tientjes, die je uitspaart, de Lumia 920 is immers nu ook al veel goedkoper, dan bij launch, omdat de opvolger, Lumia 925, er al is (en de 1020 aangekondigd :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

*schop*

De Ativ S kost nu 200 euro, de lumia 920 kost 300 euro, en de 925 rond de 400.

Zijn de nokia apps nog steeds de hogere prijs waard??? (aangezien Drive nu voor alle W8 toestellen gratis is)

[ Voor 15% gewijzigd door MrDrako op 12-11-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:22
Drive is gratis, Drive + Echter niet. Behalve als je in de VS, VK, of Duitsland woont. Dus geen turn by turn navigatie op de Ativ S helaas.

Ik ben momenteel ook aan het twijfelen. Mijn Ativ S is net overleden. Ga ik weer voor een Ativ (die €100 goedkoper is en waarbij ik een SD in kan pluggen, voor mij erg belangrijk dat ik een groot deel van mijn muziek collectie erop kan gooien) of de 920 die extra apps heeft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

Ok naja ik heb een garmin navigatie systeem voor op de motor met auto houder, dus dat overleef ik wel.
Heb google maps wel eens gebruikt om te voet te navigeren, was opzich wel handig, maar dat was hooguit 1x per jaar. Zijn er dan andere nokia apps die ik absoluut moet overwegen?? Ik heb even gezocht maar kan zo niks vinden. Zou zelf liever de 925 nemen, maar 200 euro verschil is best veel!
Pagina: 1