Geheugen upgraden PK5Pro en HP 8710W T7700

Pagina: 1
Acties:

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-02 13:08
Hallo,

Ik heb hier 2 relatief oude pc's staan waar ik het geheugen in de eerste plaats van wens te verdubbelen.
Voor het PK5 Pro moederbord van 4Gb naar 8Gb, voor de laptop van 2Gb naar 4Gb.

Ik heb echter 2 vragen;

Wat het asus moederbord betreft, nu zit daar 800Mhz geheugen in. Blijkbaar is 1066 Mhz ook een optie. Is de upgrade naar 1066Mhz de moeite of kan ik gewoon beter 4Gb 800Mhz geheugen bijkopen (en maakt het merk iets uit of is dit onderling compatibel, nu zit er KVR-800D2N5K2 in)

Wat de laptop betreft, moet dit specifiek geheugen zijn voor in deze laptop (HP 8710W) of maakt dit weinig verschil?

Alvast bedankt.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 23:12

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Het is een Asus p5k pro (niet een pk5 pro)
Volgens de manual:

*Het moederbord ondersteunt maximaal 4 x 2048 mb modules.
*Het kan zijn dat bij het gebruik van 8gb er minder gedetecteerd wordt door chipset limitaties.
*Het wordt aangeraden om modules te gebruiken van hetzelfde merk met dezelfde cas latency.
*Van nature kan deze chipset 800mhz aan, maar Asus heeft een trucje ingebouwd waardoor ook 1066mhz kan worden gebruikt.

Gewoon kijken welke modules je het goedkoopst kan krijgen, of anders uit zekerheid voor 800mhz gaan want het verschil is minimaal merkbaar.

Wat betreft de laptop, kijk op de Qualified Vendors List (qvl) om een indicatie te krijgen wat werkt.

• Ekfad
Hippocampus schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 17:18:
Het is een Asus p5k pro (niet een pk5 pro)
Volgens de manual:

*Het moederbord ondersteunt maximaal 4 x 2048 mb modules.
*Het kan zijn dat bij het gebruik van 8gb er minder gedetecteerd wordt door chipset limitaties.
*Het wordt aangeraden om modules te gebruiken van hetzelfde merk met dezelfde cas latency.
*Van nature kan deze chipset 800mhz aan, maar Asus heeft een trucje ingebouwd waardoor ook 1066mhz kan worden gebruikt.

Gewoon kijken welke modules je het goedkoopst kan krijgen, of anders uit zekerheid voor 800mhz gaan want het verschil is minimaal merkbaar.

Wat betreft de laptop, kijk op de Qualified Vendors List (qvl) om een indicatie te krijgen wat werkt.
De QVL vind ik niet meer terug op de website van Hp. Maar zou dat een groot verschil geve? Is ook DDR2 geheugen van 800mhz, max is ook 8Gb.

Als ik iets van Kingston neem (wat het nu ook is) die aan de voorwaarden voldoet zou dat dan niet gewoon werken?

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Als je nu een goedwerkende laptop hebt met Kingston geheugen erin snap ik je twijfel niet.

• Ekfad
Hippocampus schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 18:28:
Als je nu een goedwerkende laptop hebt met Kingston geheugen erin snap ik je twijfel niet.
Omdat ik die 5 jaar geleden heb aangekocht :)

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Er is in die tijd niks veranderd aan de DDR2 standaard, dus zelfs gloednieuwe DDR2 modules (als die vandaag de dag nog gemaakt zouden worden) doen gewoon hun ding.

• Ekfad
Hippocampus schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 18:59:
Er is in die tijd niks veranderd aan de DDR2 standaard, dus zelfs gloednieuwe DDR2 modules (als die vandaag de dag nog gemaakt zouden worden) doen gewoon hun ding.
Ah ok, dan waag ik het er op.

Bedankt.

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Succes :)
Pagina: 1