HP 6200 Pro videokaart upgrade, 200 euro

Pagina: 1
Acties:

• lassieman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-01-2025
Hallo Tweakers,

Voor mijn broertje zoek ik een nieuwe videokaart en eventuele voeding voor zijn computer. Hij heeft een HP 6200 Pro met een i5-2400.

Wat wil je bereiken?

Betere performance in games. Dat hoeft niet op de hoogste settings, maar wel graag in 1920x1080.

Wat mag het gaan kosten?

Ongeveer 200 euro.

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?

Nee, gewoon de beste prijs/kwaliteits verhouding.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.

pricewatch: HP Compaq 6200 Pro SFF (QN084AW)

Het RAM is al verhoogd naar 4GB

Het is een pre-build computer, met de nodige problemen...

-Geen standaard moederbord

title

-Geen standaard voeding, ook zonder PCI-e kabels.

title

-Een CPU koeler die in de weg van de PCI kaarten zit. (zie liniaal)

title

Ik had zelf al wel gekeken voor een videokaart, en zat aan een GTX 650ti te denken. Zoiets bijvoorbeeld.

pricewatch: Gigabyte GV-N65TOC-1GI

Deze heeft een korte PCB zodat de koeler niet in de weg zit. Dan zit ik nog wel met de PSU. Zou deze genoeg watt kunnen geven via de SATA power kabels? Deze kabels gaan hier een soort via het moederbord (zie foto)

Alvast bedankt,

lassieman

• LeonINC
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-04-2025
Je voeding is 320 watt volgens online specs van model HP PS 4321-1HB en is zeker niet genoeg. Ik zou ook kijken naar het feit of de GPU wel goed gekoeld gaat worden in zo een compacte kast met OEM moederbord. Ook zou ik kijken of je er een compatibel 8gb RAM setje in kunt gooien.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-02 23:46

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Dit is een mooi voorbeeld van de nadelen van een prefab pc, er komt een tijd dat het systeem niet meer voldoet aan de eisen en dan blijkt het upgraden tegen te vallen.

Je zal zoals LeonINC ook al zegt een zwaardere voeding moeten hebben om het extra verbruik van die videokaart op te vangen.
Maar het lijkt erop (ik kan het niet precies zien op de foto) dat de huidige voeding en moederbord een niet standaard bekabeling heeft waardoor er misschien niet eens een standaard atx voeding gebruikt kan worden.

Ik weet niet of HP voor een leuk prijsje een zwaardere voeding te koop heeft voor dit bord of dat je handig bent met kabeltjes en stekkertjes ombouwen maar in het ergste geval moet je een nieuwe atx kast kopen om er een nieuw atx moederbord in te stoppen om een nieuwe atx voeding te ondersteunen die de nieuwe videokaart aan kan zwengelen.

• lassieman
Het is inderdaad niet een standaard voeding. Allemaal heel andere kabels naar het moederbord, bijvoorbeeld geen 24 pins!

Ik heb wat gezocht naar andere HP voedingen voor dit model, maar zie er alleen een met een andere efficiency. Wel heb ik deze tutorial gevonden om een standaard voeding geschikt te maken.

http://h30434.www3.hp.com...-psu-upgrade/td-p/1072099
Hi, you can use a ATX-PSU if you do some rewiring:

1: The 4-pin cpu contact is ok as it is.

2: Clip the 12v, -12v and GND from the 24pin ATX and wire it to the 6-pin MB contact (color coded)

3: Take the "Pwr good" from the ATX- contact and put it on the small 6 pin HP special contact (grey I think) (clip the others on this special contact)

4: Use a external switch to ground the green "Ps_ON" from the PSU ATX contact.

5: Set in bios that it will start automatically after power loss.

Now you can start the computer via the new external switch.

You will have to press F1 during startup because it complains about the PSU fan is not detected.

(The pro & elite series is steering the PSU fan from the Motherboard)

I used a z400 475W PSU... it fits perfect in the case
Dit kan ik ook altijd nog doen, met zoiets?

pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 430W

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-02 23:46

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Tja, ik weet niet hoe goed jouw McGyver skills zijn maar zoals het daar omschreven word heb ik er twijfels over of ik voor zo'n oplossing zou willen gaan.
Wat kost die ene HP voeding dan ? (misschien kan je die ook nog ergens tweedehands verkrijgen)

• lassieman
Ik had gisteren een mail gestuurd naar de klantenservice van HP en inmiddels antwoord gehad
Geachte heer Markman,

HP heeft slechts de 320 watt voeding beschikbaar voor dit model.
Wel zou deze voeding een aantal grafische kaarten aan moeten kunnen via het PCIe x16 slot :
AMD Radeon HD 6350 - QK638AA
AMD Radeon HD 6450 - QM229AA
Nvidia NVS 295 - FY943AA
Nvidia NVS 300 - BV456AA
Nvidia NVS 300 - BV457AA (PCIe x1)

De nummers achter elke regel zijn de HP productnummers. Slechts op deze kan HP ondersteuning geven en garantie geven op compatibiliteit.

Met vriendelijke groet,

R.V. van Eck
HP E-mail Support

Met vriendelijke groet,
HP e-mail support

Vermeld het volgende ID in de onderwerpregel van alle toekomstige correspondentie over dit probleem.

Incident-ID: <xxxxxxx>
Geen andere voedingen beschikbaar en die videokaarten lijken mij ook niet helemaal de bedoeling...

Nu dus kijken wat ik nu ga doen. Ik kan alles proberen in de kast te proppen. Maar denk dat het dan beter is om een nieuw/tweedehands moederbord+videokaart+voeding te kopen. Ik heb zelf nog wel een kast.

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-02 23:24
Als je goedkoop en simpel wilt upgraden, is een GTX650 non-Ti of HD7750 het maximaal haalbare zonder 6 pin. Dit lijkt me al een aardige upgrade tov onboard, met een 2400 blijf je toch redelijk bottlenecked.

Met deze kaarten kan de voeding het prima aan (onderstaand systeem trekt niet eens 300 watt onder load) en prijs/prestatie/moeite gezien lijkt het me een no-brainer.

Wil je meer dan zou ik een hele nieuwe PC kopen.

[ Voor 17% gewijzigd door InfinityG35 op 08-08-2013 16:34 ]

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:29

auto660

1991 240 GL Brick

Hmm, hp voedingen zijn aardig degelijk hoor! Ik had een 65 watt processor icm een radeon HD 7750 op een 160 watt hp voeding draaien, ging prima. Dus zolang de videokaart geen pci-e stroom connector nodig heeft zit je ruim in de safe zone. Maar voor je mobo, videokaart en HDD heb je een aparte 12v lijn van 192 watt, en een videokaart met 1 6pins pci-e stroomconnector mag maximaal 150 watt pakken. Dus dat gaat ook nog gewoon. Dus zolang je videokaart niet meer dan 1 6pins pci-e stroomconnector nodig heeft zit je wel goed. Want je hdd's en je mobo bij elkaar verbruiken nooit meer dan 40 watt continu.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
ik hb hier op werk ook enorme aantallen van die hp gebakjes (laatst weer 300 8300sff elites)
voeding swappen word hem niet in die dingen, en de laatste series voedingen (laatste 2 a 3 jaar) zijn echt niet van hele goede kwaliteit..

je kan hier weinig mee, ik zou niet eens het risico nemen om andere videokaart in te prakken..

en wat is er trouwens met je cpu koeler gebeurt?? daar hoort een heel groot plastic martel werktuig op te zitten ?

[ Voor 15% gewijzigd door aron225 op 13-08-2013 18:18 ]

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• lassieman
Inmiddels een HD7750 gekocht en geinstalleerd. Doet het prima in die kast. Lekker stil (zeker vergeleken met mijn HIS 6950) en redelijke performance.

Geen idee over die CPU koeler? Zit nog wel wat plastics op maar als ik thuis ben zal ik wel ff kijken.
Pagina: 1