Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Printer met minste inktgebruik

Pagina: 1
Acties:

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-11 12:48
Ik ben op zoek naar een all in one printer.

Eisen:
Inktjet
Draadloos
Goede kwaliteit print
Niet te groot
We printen vaak foto's en DVD hoesjes (7 tot 10 keer per maand)
Tussendoor alleen tekst
Scannen veel foto's
Onder de 200 Euro

Na vergelijken ben ik terechtgekomen op de Canon Pixma MG6350.
Alleen heb ik gelezen dat veel printers automatisch de printhead schoonmaken, wat veel inkt kost. Dit was bij mijn oude Lexmark ook zo (die nu zomaar kapot is. Iets met de sensor strip die niet goed meer is). Elke keer als ie uit standby kwam ging ie eerst de printhead schoonmaken, wat inkt en tijd kost (en lekker nog meer geld in het laatje van de printerfabrikant oplevert :( ).

Zijn er printers waarbij je het automatisch schoonmaken kunt uitzetten? Ik kan dat nergens bij de specs vinden (tenzij ik alle manuals na ga lopen, maar daar heb ik niet zo'n zin in).

Of zijn er printers zonder chip op de inktcartridges, zodat ik third-party cartridges kan gebruiken?

[ Voor 16% gewijzigd door Xyphoid op 07-08-2013 14:57 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:29

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Eerlijk gezegd maakt het geen bal uit met betreft het inkverbruik, inkt wordt toch gebruikt.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Xyphoid
kuusj98 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 14:26:
Eerlijk gezegd maakt het geen bal uit met betreft het inkverbruik, inkt wordt toch gebruikt.
??

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:43
mss kan www.printer.com of de http://www.consumentenbon...s/extra/inktkosten/#item0 je wat helpen.

Maar weinig printen betekent veel inkt gebruik.

Ik gebruik (voor gemiddeld minder dan 200 prints per maand) een zw/w laser allinone, en voor kleur gebruik ik de kruidvat of hema printservice; goedkopere en betere prints dan die van een goedkope thuisprinter.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10 09:47
Ik gebruik zelf al tijden een brother printer.
Cartridges kosten niks, 2 a 3 euro t stuk als je even zoekt.
Zijn kleur gescheiden, dus niet als rood op is alles vervangen.

ontzettend tevreden over.

Verwijderd

Laserprinter verbruikt minder dan een ''goedkope'' all in one zoals een Pixma. Laserprinter van een degelijke kwaliteit zoals een Samsung SCN zitten zo rond de 250-300, maar vaak zit er dan wel draadloos printen bij en faxen en 50 documenten tegelijk scannen.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 14:06
Vergeet niet dat je ook naar de prijs van de inkt zelf moet kijken.

Je kan wel per 100 printjes 1 ml inkt besparen, als de inkt 10 keer duurder is dan bij de concurrent ben je alsnog bij die concurrent goedkoper uit, ook al verbruikt deze meer inkt.

Het probleem is dat bijna alle fabrikanten heel geheimzinnig/wazig doen over de kosten van de inkt en het verbruik van printers.
Bijna geen enkele fabrikant geeft duidelijke specs op.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Xyphoid
We printen af en toe foto's en eigengemaakte hoesjes voor films die ik heb gemaakt, dus het moet wel een inktjet zijn.

We printen gemiddeld misschien 7 tot 10 pagina's per maand, maar wel meestal in kleur.

Heb startpost aangepast.

• sanchez92
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-11 21:22
In de printer instellingen kan je ook aanpassen dat er zuiniger wordt geprint. Dit gaat wel ten koste van de kwaliteit.

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-11 13:00

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Koop gewoon de printer die je het meeste aanstaat en koop je inkt online via ebay en consorten...
http://stores.benl.ebay.be/druckerzubehordiscount bijvoorbeeld.

Third party inkt is belachelijk goedkoop in vergelijking met 'originele' inkt (die dan ook belachelijk duur is ;))

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

• Xyphoid
Ik ga eens kijken.
sanchez92 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 14:58:
In de printer instellingen kan je ook aanpassen dat er zuiniger wordt geprint. Dit gaat wel ten koste van de kwaliteit.
Die zet ik standaard aan. Alleen wordt de meeste inkt dus bij het schoonmaken van de printkoppen gebruikt. Er gaat meer inkt op door het schoonmaken, dan door het printen.
Wouter.S schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 14:59:
Koop gewoon de printer die je het meeste aanstaat en koop je inkt online via ebay en consorten...

Third party inkt is belachelijk goedkoop in vergelijking met 'originele' inkt (die dan ook belachelijk duur is ;))
Kijk, dat ziet er beter uit.
Denk dat ik dat maar ga doen. Had helemaal niet op Ebay gekeken voor third party cartridges. Alleen in printer webshops. Vandaar dat ik de third party cartridges voor de MG6350 niet kon vinden :P

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:31

Werkt dit altijd? Heb het eens geprobeerd en de printer gaf een fout melding van verkeerd inkt 8)7

• ChojinZ

Het grote voordeel van Thirdy Party inkt is de prijs. Er zijn echter ook nadelen. Problemen waar ik tegen aan ben gelopen:
- Kleur verschillen
Er zat een aantal keren een flink kleurverschil in Cyan. Kalibreren van scherm en printer had daardoor geen zin meer omdat er toch geen hout meer van klopte. Voor een simpele brief maakt dat niet uit. Bij foto's wel. Het kan namelijk heel de afdruk verpesten doordat de kleuren niet kloppen

-Vastlopers/verstopte koppen
Soms wil de inkt heel snel opdrogen en blijft een dikke koek achter op de printkoppen waardoor deze verstopt raken en de printer niet goed functioneerd. Is niet bij alle 3rd party inkt maar het is wel iets waar je op moet letten.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:13
Wat ChojinZ zegt.
Er zitten voordelen aan goedkope inkt, maar zeker ook nadelen. Bij mijn epson kon ik bijvoorbeeld geen foto`s printen met goedkope inkt omdat alles uitliep. Dat werd 1 grote vlek.
Nadat ik die goedkope inkt had gebruikt was hij trouwens ook zo kapot, maar dat kan ook toevallig zijn.

• Xyphoid
Vroegah vulde ik mijn cartridges zelf met zo'n spuit, maar met die chips op de cartridges tegenwoordig, kan dat niet meer.

Bij printers die twee cartridges gebruiken (zwart en kleur), zit de printkop toch op de cartridge zelf? Of is dat niet altijd zo?

• ChojinZ
Xyphoid schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:22:
Vroegah vulde ik mijn cartridges zelf met zo'n spuit, maar met die chips op de cartridges tegenwoordig, kan dat niet meer.
Kan nog steeds. Je hebt chip resetters die de chip, na de vulactie, weer resetten. :)
Xyphoid schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:22:

Bij printers die twee cartridges gebruiken (zwart en kleur), zit de printkop toch op de cartridge zelf? Of is dat niet altijd zo?
Het verschilt ook nog eens per merk en type. Vooral bij Epson zie je (zag je?) dat de printkop geintergreerd zit op de cardridge. Voordeel is dat je printkop makkelijk te vervangen is.

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-11 13:00

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Ikzelf heb goede ervaringen met de inkt die ik online kocht voor HP en Brother printers. Het is wel zo dat ik steeds het type inkt gebruikte in gescheiden patronen (zwart, geel, cyan en magenta). Momenteel gebruik ik de inkt icm met een MFC-J6910DW A3. Dat is niet echt een printer voor hoge kwaliteit foto's dus over perfecte kleurechtheid doe ik geen uitspraken.

Voor het 'dagelijkse' printwerk in kleur werkt het echter perfect. Het is een afweging die je maakt ofwel ga je voor garanties en gebruik je alles origineel, maar bij een normale printer houdt dit echter in dat je na één keer alle inktpatronen vervangen te hebben je ongeveer evenveel uitgegeven hebt als de prijs van je printer...
Ofwel ga je experimenteren :)

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Pagina: 1