Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

Graag jullie aandacht voor het volgende. Al sinds enkele weken loopt het Apparaatgeheugen van mijn Galaxy S2 (Android 4.1.2) elke keer vol. Ik heb mijn telefoon al meerdere keren teruggezet naar 'factory defaults' en ook 'wipe cache partition' werkt niet.

Vandaag heb ik de telefoon opnieuw geinstalleerd en heb enkel de standaardapps geïnstalleerd en updates gedraaid welke werden aangegeven door de Google Play Store. Vervolgens zag ik dat de 'Beschikbare ruimte' ongeveer 1.51 GB was. (Apps: 372MB). Vervolgens kijk ik een uurtje later en is dit nog slechts 1.41GB.

Dit gebeurt elke keer weer. Na 2-3 dagen is er nog slechts 8MB vrij en valt niks meer te installeren. Om te kijken wat het nu kan zijn heb ik 'App Cache Cleaner' geïnstalleerd, maar deze geeft ook geen bijzondere zaken weer.

Heb al veel gelezen, maar heeft iemand een idee hoe dit probleem is op te lossen? Hoe kan ik achterhalen waadoor het Apparaatgeheugen vol loopt? (Zonder dat je ook maar wat open hebt staan of telefoon gebruikt).

Verwijderd

Je moet een applicatie hebben die het geheugen gebruik per programma laat zien. Dan lijkt het mij dat je direct ziet welke app hiervan de oorzaak is. Mogelijk is er in een programma een geheugen lek die het geheugen onnodig alloceerde of een programma laat na gebruik het geheugen niet meer los zoals dat hoort > clear drive cache. Dit probleem kwam namelijk vroeger bij PC's ook veel voor (Win98) en toen gebruikte iedereen een cashemem app om dit op te lossen. Echter heeft Win7 etc. dit ingebouwd zitten. Dit zou de telefoon ook moeten hebben! Maar het toestel stelt alle geheugen beschikbaar aan de apps. Dus daar zal het hem in zitten....

Als test:
-Installeer de laatste telefoon firmware
-Update je OS
-Test met alleen systemen eigen apps om slecht programmeer werk uit te sluiten
-Scan met processor browser naar heugen gebruik

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!

Ik heb de laatste firmware reeds op de Galaxy S2 staan. Bedoel je bij 'Applicatiebeheer' & dan 'Alles' ? Heb daar gekeken, maar zie niet iets wat echt groot is aan mbs.

Momenteel is er nog slechts 1.33GB beschikbaar. Daarnaast begint de telefoon vanuit zichzelf ook spontaan te herstarten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2013 14:42 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:04

Nickname does not reflect reality

• Darf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-10 23:25
Ik ben hier ook een tijdje terug tegen aangelopen op mijn Note. Als je root hebt op je toestel zou je eens kunnen kijken op data/log. Die gooit hij vol met dumpstates. Deze kan je gewoon verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels even DiskUsage erop gezet.

Momenteel is de verdeling als volgt @17:10;
Data: 2015MB
Applications: 375MB
System Data: 365MB
Free Space: 1275 MB

Over een half uur post ik weer even wat, maar het lijkt erop dat de map System Data groeit. Althans in 2 minuten er alweer 2MB bij.

Update @ 17:15;
Applications: 377MB
System Data: 382MB :? 17MB toegenomen in 5 minuten?
Free Space: 1255 MB

Update @ 17:27;
Applications: 377MB
System Data: 391MB
Free Space: 1246 MB

Update @ 19:17;
Applications: 376MB
System Data: 488MB
Free Space: 1150 MB

@Darf; Hoe en waar kan ik die precies vinden?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2013 19:18 ]

• Norman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04-2021
Ik weet alleen niet of dit dezelfde logs zijn die Darf bedoeld:
bel *#9900# en dan de tweede optie kiezen: "Delete dumpstate/logcat"

2020 back to my ol' LG L5-II, UltraSlimRom, no gapps, DavDroid

Verwijderd

Topicstarter
Dat is de 'oplossing'. Heb meteen weer super veel vrij! Wat is dit precies voor log?

Het is nu als volgt;
Applications: 373MB
System Data: 67,7MB
Free Space: 1575 MB

Is er een manier om die dumpstate/logcat uit te zetten of automatisch uit te laten voeren?
(Apparaatgeheugen loopt namelijk langzaam toch weer vol)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2013 22:37 ]

Pagina: 1