pro back inverter probleem? Geen inverter aanwezig

Pagina: 1
Acties:

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:15
Ik zit hier met een laptop die mijn hersens flink laten kraken.

Een hp probook dat gewoon start, werkt met een externe monitor prima alles doet. Alleen op zijn eigen led scherm niet. Dus ik heb deze vervangen, maar nog steeds zelfde probleem.

Wat bedoel ik met niet werken, dat als je er een fel licht op schijn dat deze dan wel vaag beeld geeft. en anders niet.

Mijn vraag is hoe kan ik dit oplossen, zit het aan het moederbord? Zo ja waar moet ik wezen of toch ergens anders?

Op internet kom ik meerdere gevallen tegen maar vaak geen oplossing...

Alvast super bedankt want ik kom er echt niet uit.

How are you doing?

Verwijderd

Als het scherm dus goed functioneert in het light komt het door de sensor / software die de helderheid besteld onder bepaalde licht omstandigheden. Deze moet getest, vervangen of uitgeschakeld (verwijderd) worden. Dan mis je wel de auto adjust optie maar ook word hij niet meer automatisch zo dof ingesteld.
Ik weet het niet zeker maar mogelijk word deze sensor bediend door een driver / service vanuit het OS, in dat geval kan je nog opzoek naar een driver update of een driver specifiek voor dit probleem bij HP.services.nl

• stftweaker
Weer wat geleerd :) dus er is een senor/software wat de helderheid aanstuurt als ik het goed begrijp.

Ja het scherm trekt niet bij als ik er fel licht op schijn maar dan zie je het windows logo/ login scherm vaag.

Kan ik de software hiervoor vinden op de support site van hp? Of zo"n sensor los bestellen?( hoe ziet dit eruit?

How are you doing?

Verwijderd

Dat is nou net de vraag. Hier houd mijn kennis helaas op. Welk type Probook heb je? Als je er via Google niet uitkomt gewoon Technical support (reparatiedienst) bellen en vragen of zei hier meer over weten als het een lokaal nummer is kost het je geen drol ;)

• stftweaker
4520s, gebeld en ze geven aan kan ook het moederbord zijn. Meer info konden/wilde ze niet geven. Hmmm wat nu..

How are you doing?

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:04
Het kan ook zijn dat het voedingscircuit van je backlight kapot is. Als je in het felle licht wel het windows logo/login kunt zien komt dit waarschijnlijk door de reflectie van het felle licht op/fdoor je vloeibaar kristal laagje waardoor dit toch nog zichtbaar is. Heb je nog garantie natuurlijk RMA aanvragen maar aangezien je het scherm al hebt vervangen kun je het beste even je moederbord na speuren of er geen verbrande(zwarte plekjes) op zitten bij componenten of er niet ergens een elco kapot is gegaan.

EDIT: afgaande op je topic titel. Een LED scherm heeft als het goed is geen inverter aangezien het geen hoge voltages nodig heeft als CCFL.

[ Voor 12% gewijzigd door chickpoint op 07-08-2013 16:52 ]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:06
Kan op ebay en in de service manual ook geen inverter vinden, dus lijkt erop dat dit aangestuurd wordt direct vanaf het moederbord. Mocht ik ernaast zitten, dan zou zo'n ding onderin je scherm in de behuizing zitten, is een langwerpig printje. Als daar nummers op staan gewoon op ebay invullen en meestal kan je dan wat vergelijkbaars vinden.

Edit:
Net uit een ander topic gehaald: schakelaartje die bepaalt of je scherm open of dicht zit kan ook nog de oorzaak zijn. Weet niet waar die zit bij moderne laptops, maar kan je misschien een nieuw moederbord besparen.

[ Voor 24% gewijzigd door _JGC_ op 09-08-2013 09:27 ]

Pagina: 1