Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

FullHD, dualband 15,6" laptop +/- 1000,-

Pagina: 1
Acties:

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 08:29
Na 4 jaar trouwe dienst begint mijn Dell Studio 1555 uit elkaar te vallen (kan niet meer aan of uitgezet worden) en moet ik op korte termijn een nieuwe laptop aanschaffen. De laptop zal voornamelijk thuis gebruikt worden, gewicht speelt dus niet zo'n rol. Gebruik voor o.a. video (Youtube), audio, internet. Hij moet wel future-proof zijn dus zo'n 4 a 5 jaar meekunnen.

Eisen:
- Budget tot 1000,-
- 15,6"
- FullHD (1920x1080)
- dualband (2,4 en 5Ghz)

Het lastige dat deze combinatie nou net nauwelijks te vinden is. Mijn shortlist is als volgt:

1. Asus N56 VB-S4061H
2. Toshiba Satellite P50-A-12P
3. Asus Zenbook UX52VS
4. Sony Vaio SVS1513M1E
5. Dell XPS 15 521X-9690
6. Acer Aspire V3

De Toshiba met zijn Haswell lijkt het aantrekkelijkst, maar bij deze schijn je de HDD niet te kunnen vervangen vanwege de unibody constructie en ik wil er asap een SSD inzetten. De Asus N56 schijnt een brakke Asereus wifi module te hebben die alleen maar 2,4GHz aankan, wat voor mij echt geen doen is (ik verdriedubbel mijn snelheid op 5HGz). Deze zelf vervangen zie ik niet zo zitten als ik de foto's moet geloven. Met de rest (Zenbook, Dell en de Sony) lever je qua processorkracht weer heel wat in, voor meer geld. De Sony vind ik nog het overwegen waard, de Dell vind ik qua looks erg tegenvallen. De Aspire is ook nog een optie maar schijnt kwalitatief wat minder te zijn.

Had zojuist bij de Mycom bijna de Samsung Ativ Book 6 meegenomen maar die bleek slechts 1366x768 te zijn. Is dat een concessie die ik misschien moet doen, of zijn er andere modellen die ik over het hoofd zie?

Verwijderd

De situatie met wifi tegenwoordig is inderdaad rampzalig. Anandtech had er ook nog over gerant laatst. Het is toch absurd dat je voor €1300 nog een laptop krijgt met single-band wifi 8)7

Imo: haal gewoon de N56. Gooi die brakke altheros er uit, zet er een fatsoenlijke kaart in. Misschien kan je de kaart uit je studio over zetten, informeer dan wel even in Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic hoeveel antennes er in zitten.

De zenbook uit je lijstje heeft een dualcore, wat een grote grap is voor boven de €1000. De XPS 15 heeft erge koelings en wifi issues. De Sony S15 is altijd een goede keuze, de rest ken ik niet.

• habermas
Misschien is dat de enige oplossing dan. Zie het alleen niet zo zitten om gelijk een nieuwe 1000E laptop open te schroeven en de garantie te verliezen. Koop daarom liever een kant-en-klare laptop maar die zijn er met mijn toch redelijke eisen blijkbaar niet. Wat je zegt: bizar dat nieuwe 1000E laptops nog met een single-band geleverd worden, zeker als je bedenkt dat zo'n Intel Centrino 6300 maar een paar tientjes duurder is...

• habermas
Ik heb zojuist bij de Paradigit de Toshiba Satellite P50-A-12PNL kunnen reserveren om vrijblijvend te bekijken. Qua looks en specs ziet ie er in ieder geval veelbelovend uit, én de 12pnl versie heeft dualband. Nu is het hopen dat er een SSD in gezet kan worden. Ik kan nergens een plaatje van de onderkant vinden maar als ik onderstaand filmpje op 1:28 bekijk lijkt me dat toch niet onmogelijk? Als men RAM erbij kan zetten kan er toch ook wel een HDD omgewisseld worden zou je zeggen?

Verwijderd

Ziet er aardig uit, scherm oogt wel zwak (en natuurlijk de uitzonderlijk irritante glossy bezels...).

De harde schijf kan je altijd wel vervangen, maar dat is niet altijd easy. Bij bepaalde samsung moet je heel erg klooien en het ziet er niet uit alsof het bij deze achter een klepje zit. Je kan dan net zo goed de wifi kaart van een andere laptop vervangen vind ik.

Zie http://www.hardwarezone.c...0-lean-multimedia-machine. RAM zit achter een klepje, harde schijf niet. Het toetsenbord vind deze reviewsite slecht. De accuduur is minder dan de lenvo SLI, wat ongeveer de laptop is met de slechtste accuduur momenteel.. Ik zou hem niet aanraden, al is de onderbouwing momenteel wat zwak.

• habermas
thanks voor die review, die had ik nog niet gezien. dus het lijkt erop dat een SSD hierin zetten misschien nog wel lastiger is dan een Centrino kaartje in de N56? dan is het waarschijnlijk de moeite niet, zeker omdat de N56 zich al bewezen heeft en 150 euro goedkoper is.

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-10 14:45
Ik zoek ongeveer hetzelfde als jij, maar voor mij is de Dual band geen harde eis, en de Sony S15 lijkt het hem te gaan worden. Die wordt hier in dit forum veel aangeraden. Optical diskdrive ga ik vervangen door een caddy met SSD, dan heb je ongeveer een TB storage!

[ Voor 21% gewijzigd door Milosonator op 07-08-2013 19:11 ]

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

• habermas
De S15 is ook zeker een optie, wel een dualcore ipv de quadcores van Toshiba en Asus. Ik zie zojuist nog deze outlet-aanbieding (+5 stuks): Outlet: ASUS N56VJ-S4148H. Met een Crucial M4 128GB 2.5" SATA600 heb je voor minder dan 850,- een prima deal volgens mij. Een Intel Centrino Advanced-N 6235 weet ik wel op de kop te tikken :p

• habermas
*edit gepost in Asus topic*

[ Voor 91% gewijzigd door habermas op 08-08-2013 13:25 ]

Pagina: 1