Centralpoint.nl levert verkeerde scherm, hoe te handelen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 21:12
-- update, helaas verdwaal je dan toch in de procedures bij een grote organisatie.. men gaat nu eerst in de administratie controleren of ik het verkeerde product heb gekregen. Na het eventueel retour ontvangen krijg ik dan allicht alsnog het juiste product (of niet, want het is ondertussen uitverkocht..)

-- update, omdat het product niet als geleverd in de administratie stond, kon ik het niet retour melden. Net gesproken met Centralpoint en die nemen het scherm zonder problemen retour. Weinig webshops met een dergelijk vriendelijke klantenservice meegemaakt tot nu toe!

Voor de levering van het juiste product gaan ze nu de mogelijkheden bekijken. Dus even afwachten.

-----------------------------

Ik heb onlangs een scherm gekocht in de aanbieding op deze website. Het scherm is aangeschaft voor mijn kantoor (aan huis) omdat ik geregeld thuis werk. Mede daarom heb ik gewacht op een goede aanbieding voor een WQHD scherm van 27".

Het bestelde type de s27a850d is momenteel voor een erg scherpe prijs in de aanbieding, echter is na het bestellen mij de s27c650 geleverd (zonder berichtgeving). Dit is een goedkoop budget 1080p model en 1080p op een 27" scherm, ik vind het geen gezicht :(

Ik heb de leverancier ondertussen gemaild en wil graag jullie advies welke stappen ik dien te nemen? Moet ik de leverancier in gebreke stellen, een aangetekende brief sturen of ervan uitgaan dat het goed komt?

Normaliter zou ik gebruik kunnen maken van de 7 dagen retour, maar ik heb het scherm al uitgepakt (toen bemerkte ik pas het verschil) en ik heb het zakelijk gekocht, waarmee volgens mij het retourrecht niet geld..

[ Voor 28% gewijzigd door jantje112 op 09-08-2013 14:54 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:09
Eerst even afwachten tot antwoord van de leverancier? Grote kans dat ze zich vergist hebben en het zonder problemen omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Retour recht is bij een zakelijk aankoop niet een recht.

Maar, centralpoint kan wel zelf in de algemene voorwaarden een retour regeling hebben.

In dit geval hebben ze gewoon er fout gemaakt en die winkel kennende zullen ze dit gewoon voor je herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-10 12:05
Bellen = sneller

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
W.Zijlstra. schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:00:
Retour recht is bij een zakelijk aankoop niet een recht.

Maar, centralpoint kan wel zelf in de algemene voorwaarden een retour regeling hebben.

In dit geval hebben ze gewoon er fout gemaakt en die winkel kennende zullen ze dit gewoon voor je herstellen.
Dank je voor je antwoord, het is voor mij best een dure aanschaf en omdat ik de doos al open heb gemaakt wil ik gezeur voorkomen.

Ik wacht eerst de reactie maar eens af, als ik straks een rustig momentje heb op het werk maar even bellen. Ik heb liever een reactie per mail, dan " ligt het ook vast"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27
Zakeljik telt retourrecht niet - maar de ander moet natuurlijk wel leveren wat is aangekocht.

Hetgeen wat de leverancier dus moet doen is: bestelde product opsturen en de vervoerder ineens het foutief product laten ophalen.

Een opengemaakte doos lijkt me geen reden om moeilijk te doen.
Is de doos aan stukken gescheurd - dan is een vergoeding daarvoor wel redelijk - omdat het gewoon niet verkoopbaar is in die toestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik weet het niet hoor maar dit heeft niets met het retourrecht te maken. Als jij een s27a850d besteld hebt en je krijgt een s27c650 geleverd dan komt Centralpoint hun overeenkomst niet na. Dus Centralpoint bellen en retourzending regelen.

Artikel 6:74 BW.
Iedere tekortkoming in de nakoming van een verbintenis verplicht de schuldenaar de schade die de schuldeiser daardoor lijdt te vergoeden, tenzij de tekortkoming de schuldenaar niet kan worden toegerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Centralpoint heeft niet het product geleverd wat ze volgens de koopovereenkomst zouden leveren.

Centralpoint zit dus fout en moet volgens mij wettelijk gezien de fout goedmaken en eventuele verzendkosten betalen.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je doet wel moeilijk zeg, eerst hier posten en dan maar eens mailen. Je hebt zakelijk iets gekocht en er is verkeerd geleverd, even bellen en klaar.
Daar is een sales afdeling voor.

[ Voor 10% gewijzigd door KillerAce_NL op 07-08-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
KillerAce_NL schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:43:
Je doet wel moeilijk zeg, eerst hier posten en dan maar eens mailen. Je hebt zakelijk iets gekocht en er is verkeerd geleverd, even bellen en klaar.
Ook als je zakelijk iets koopt is het goed om te weten wat je rechten zijn. Dit forum staat vol met topics van mensen die met een kluitje in het riet worden gestuurd. En dan is het vooraf makkelijk om te weten waar je wel en geen recht op hebt.

Overigens had ik reeds gemaild en heb ik net gebeld en Centralpoint heeft aangegeven dit product retour te nemen. Over het uitleveren van het nieuwe product neemt de klantenservice dan contact op.

Bedankt voor jullie advies tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27
jantje112 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:47:
[...]

Ook als je zakelijk iets koopt is het goed om te weten wat je rechten zijn. Dit forum staat vol met topics van mensen die met een kluitje in het riet worden gestuurd. En dan is het vooraf makkelijk om te weten waar je wel en geen recht op hebt.

Overigens had ik reeds gemaild en heb ik net gebeld en Centralpoint heeft aangegeven dit product retour te nemen. Over het uitleveren van het nieuwe product neemt de klantenservice dan contact op.

Bedankt voor jullie advies tot nu toe.
Retour te nemen?

Dan betalen zij toch de retourkosten mag ik hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
chime schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:12:
[...]

Retour te nemen?

Dan betalen zij toch de retourkosten mag ik hopen?
Geen idee, ik heb zojuist bericht ontvangen dat ze binnen enkele dagen beslissen of er een RMA word toegewezen en of het product retour mag. Nog geen bericht ondanks de toezegging dat dit er vandaag zou zijn over het leveren van het juiste product.

Maar vooralsnog verwacht ik dat het wel goed komt. Overal kunnen foutjes gemaakt worden, nu hopen dat ze het juist oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
Ondertussen ook enkele mailwisselingen gehad. Ze willen nu eerst de distributeur de kans geven om te controleren of ik inderdaad het verkeerde scherm heb gekregen (lijkt me duidelijk) en pas indien het scherm retour is bepalen of en wanneer ik het juiste product krijg :S

Ondertussen kan ik het scherm dus nog niet retour sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
KillerAce_NL schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:43:
Dit is gewoon een verkeerde levering, daarin verschilt het recht niet tussen consumentenkoop en zakelijke koop. (Ok, bij consumentenkoop heb je bij koop op afstand sowieso retourrecht). De overeenkomst wordt niet nagekomen. Dus even een belletje/mailtje en het rechtzetten. Lukt dat niet in gebreke stellen en (kort door de bocht) daarna ontbinding van de overeenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
Korte update.

Ondertussen bevestiging dat het (verkeerde) product retour is genomen. Helaas niet ondertussen het beloofde contact over de vervangende levering. Dus maar weer een nieuw mail en belrondje.

Ondertussen staat de aanbieding niet meer op hun site, zijn ze nog verplicht tot leveren/compenseren? Want anders ben ik bang dat ik gewoon een maand als bank voor hun heb gediend..

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Mij is hetzelfde overkomen, blijkbaar is er een vergissing gemaakt tussen Centralpoint en hun leverancier. Mijn scherm is inmiddels ook retour bij Centralpoint aangezien ik al een 1920x1080 scherm heb staan, en gewoon meer pixels nodig had. Ik heb bij Centralpoint aangegeven dat ik het scherm retour heb gestuurd vanwege een verkeerde levering en dat ik geen creditering wens. Desondanks ontving ik zojuist een creditfactuur.

Volgens mij crediteer je enkel wanneer een order ontbonden is, maar in dit geval verlang ik gewoon levering van hetgeen ik besteld heb en is er geen aanleiding de order te ontbinden.

Ik heb Centralpoint verzocht de order alsnog uit te leveren. Ik heb hopelijk binnenkort een scherm waarop ik wat meer informatie kwijt kan :)

[ Voor 3% gewijzigd door coyote1980 op 22-08-2013 13:30 ]

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:20

hstoker

Yatta!

Al meer bekend? Zit namelijk in het zelfde spreekwoordelijke schuitje ;)

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Nu online
Vrijdag kreeg ik een reactie dat er een productkoppeling was met een verkeerd product en dat het bestelde scherm niet leverbaar was. Kan natuurlijk, dat hun leverancier dat model niet voert, wie zal het zeggen... Het aanbod was om het aankoopbedrag snel terug te betalen.

Ik heb maandagochtend aangegeven dat ik graag gewoon het bestelde scherm ontvang en dat, indien dat scherm inderdaad niet (meer) leverbaar is, ik opensta voor een alternatief scherm, desnoods van een ander merk, zolang het maar een 2560x1440 resolutie ondersteund.

Vanochtend nogmaals een bericht naar de klantenservice gestuurd met dezelfde strekking omdat ik 0,0 reactie kreeg op mijn bericht van maandagochtend.

Het scherm is gewoon leverbaar en zeker niet EOL, dus ik neem aan dat ze bij hun leverancier gewoon dit scherm kunnen bestellen. Een alternatief IPS-achtig scherm met 2560x1440 vind ik ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 14:29
Hoe weet je dat ze dit scherm bij de leverancier kan bestellen?

Als het prijsverschil dusdanig groot is dan is dat voor hun hun recht om op basis daarvan de order te cancelen.
Overigens vraag ik me sowieso af of er verplichting van levering is indien ze dit product zelf niet hebben, kan me niet voorstellen dat ze dan verplicht zijn lukraak maar ergens anders in te gaan kopen bij locaties die ze bij wijze van niet kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Nu online
Bender schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:41:
Hoe weet je dat ze dit scherm bij de leverancier kan bestellen?
Ik heb nergens gezegd dat ik dat weet. Zoals ik schreef is het scherm niet EOL. Daarnaast voeren andere webshops het scherm ook nog steeds. Ik kan me voorstellen dat ze het scherm na het foutje even uit het assortiment hebben gehaald, maar nog steeds gewoon kunnen bestellen.
Als het prijsverschil dusdanig groot is dan is dat voor hun hun recht om op basis daarvan de order te cancelen.
Wat is je bron voor deze bewering? En op welk prijsverschil doel je? Een winkel kan niet zomaar eenzijdig een koopovereenkomst ontbinden.
Overigens vraag ik me sowieso af of er verplichting van levering is indien ze dit product zelf niet hebben, kan me niet voorstellen dat ze dan verplicht zijn lukraak maar ergens anders in te gaan kopen bij locaties die ze bij wijze van niet kennen.
Als een product niet meer leverbaar is dan is de webwinkel verplicht de consument hierover te informeren. De webwinkel dient dan binnen 30 dagen het aankoopbedrag terug te betalen. Dit alles tenzij de webwinkel met de klant afgesproken heeft een vervangend product te zullen leveren. En in de AV van centralpoint staat:
quote: A.V. centralpoint 11.5
Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar
te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij
vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van
de ondernemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 14:29
Wat is het hele probleem dan nog? Je krijgt volgens hun av dus je geld terug,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Nu online
Lees mijn laatste alinea nog eens goed. Ze bieden in hun AV aan zich in te spannen voor een alternatief produkt. In dit topic houden we elkaar op de hoogte van ontwikkelingen. Jij komt met allerlei meningen en doet voorkomen alsof je het over rechten hebt. Wat wil je nu precies zeggen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
Iemand al een zinnige reactie gehad van centralpoint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
Helaas wil Centralpoint niet reageren op mijn verzoek een geschikt alternatief aan te bieden. Jammer dat een dergelijke organisatie zich niet eens verplicht voelt een fatsoenlijke oplossing te bieden.

Iemand nog wel fatsoenlijk nieuws gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Nu online
Ik kreeg een Iiyama 27 inch 2560x1440 scherm aangeboden. Na akkoord stond er een bedrag open van 105 euro. Dat was niet gecommuniceerd. Niet mee akkoord gegaan, geld terug en de kennis opgedaan dat klantenservice bij centralpoint een andere betekenis heeft dan bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
Ok, duidelijk. Dan maar de juridische route, zulke waardeloze service heb ik geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is je totale schade? Ik heb het vermoeden dat het prijsverschil minder dan 200 euro is. In je OP schreef je dat het voor zakelijk gebruik is. Is het dan waard om hier veel moeite in te steken over 200 euro? Dat is waarschijnlijk 2 uur werk oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Is Centralpoint niet dezelfde organisatie waar bol.com mee samen werkt of samen gewerkt heeft, daar kwamen dit soort zaken steeds weer terug. Zaken op de website komen niet overeen met wat geleverd wordt, gedonder over prijzen. Ik denk als iedereen alles heeft afgerond en geld heeft terug laten storten gewoon een shopreview schrijven en deze zaak compleet links laten liggen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
Scherm stond voor 380 euro te koop. Elders rond de 550.

En helaas is een paar keer vloeken en je omdraaien de makkelijkste oplossing (misschien moet ik dat ook maar doen) Maar ik kan niet echt tegen de grote reuzen die maar denken dat ze gewoon hun klanten in de zeik kunnen nemen.

Daarbij is hun medewerking en oplossingsgerichtheid echt minimaal. Dus dat maakt het voor mij niet makkelijk om " het maar gewoon te slikken'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Nu online
Het was inderdaad een mooie prijs, ik baal ook dat ze je bij Centralpoint afschepen met allerlei mooie berichtjes die neerkomen op "u begrijpt toch wel dat als we elke klant waarbij we fouten maken gaan compenseren dat we dan niet meer zouden bestaan?"...

Dat was écht de strekking van de berichten die ik van de klantenservice kreeg! 8)7

Als je verhoudingsgewijs zoveel klanten hebt bij wie het misgaat, misschien moet je dan als bedrijf iets aan je procedures doen. Ik heb maar een review achtergelaten over mijn ervaring, veel meer dan dat kan ik niet. De enige poot die ik zou hebben is dat de verkoopafdeling een ander scherm heeft aangeboden zonder aan te geven dat dat tegen meerprijs zou zijn, en dat ze niet achteraf die prijs mogen verhogen.

Centralpoint heeft overigens toegegeven dat er een productkoppeling verkeerd was gelegd. Ik geloof er dan ook niets van dat de S27A850D EOL is en niet meer leverbaar is zoals ze beweren. Ik vermoed dat ze hem gewoon niet voor de aangeboden prijs willen leveren. Maar goed, ik steek er geen energie meer in. Ik heb mijn conclusie over Centralpoint genomen en weet nu hoe ze over 'klantenservice' denken daar... :/

Pagina: 1