Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe WP8 bugs

Pagina: 1
Acties:

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:36
Het is weer even geleden dat ik naar het responsive design had gekeken op mn Lumia 920, maar ik heb weer wat zaken ontdekt die duidelijk anders werken.

Frontpage
1) Zijbalken
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lJ2hKUm.png     Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bSQFE91.png
Als je op een artikel drukt en begint te lezen, dan ziet dat er verder prima uit. Scrol je helemaal naar onder (tot aan het reactievenster) dan gaat dat ook prima. Druk je op die pagina aan de bovenkant echter op het weergeven van de linker zijbalk, dan springt het beeld ineens naar de onderkant van de pagina bij het reactie-gedeelte. Dat gebeurd dus alleen als je helemaal beneden bent geweest en weer aan de bovenkant staat. Anders niet. De balk klapt overigens wel helemaal uit, maar omdat daar verder aan de onderkant niets in staat, is je beeld ineens heel klein geworden.
Verder krijg ik de neiging (ala facebook app) om te swipen in de 2 zijbalken, maar dat werkt dus niet al weet ik niet of dat by design is.

2) Carousel navigatie
Als ik swipe door de bovenste carousel op de homepagina (die er nu overigens wel prima uitziet) dan gaat hij meteen naar het artikel toe waar ik mijn vinger op druk om te swipen. De animatie van swipen werkt overigens wel, maar hij moet dus niet meteen gaan navigeren.

3) Footer social buttons
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xNujEa6.png
In portrait-view zie ik aan de onderkant van de pagina de 3 knoppen staan van "Volg @tweakers, like tweakers en rss-feeds". Deze zijn helaas te breed, waardoor het knopje van rss feeds er direct onder komt te staan. Als de padding iets kleiner is en mogelijk het plaatje wordt weggehaald past het wel, maar mogelijk moet er een kortere oplossing worden gevonden.

4) Reclame hinderlijk groot
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yp21ihX.png
Bij het openen van de site staat er heel groot reclame in beeld. Die neemt imo iets teveel ruimte in. Ik denk dat het al zou schelen als de tekst ook onder de afbeelding door zou lopen, maar als dit verder by design is, laat ik het hierbij.

5) 404-pagina doet het niet.
Ik krijg bij het intypen van een foutief adres een "pagina kan niet gevonden worden" van mijn browser en niet de 404-pagina zoals ik die op mijn desktop wel zie.

Forum
1) Forum frontpage
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GjdMco0.png
Ik weet niet of dit getest is, maar de weergave is echt heel slecht. De namen van de moderators is duidelijk te breed, waardoor de hele weergave te klein is. In landscape gaat het nog, maar in portrait zou ik echt ervoor kiezen om de moderators weg te halen of via een modal oid te weergeven.

2) MyReact heading
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2z7akHN.png
De heading bij MyReact is een beetje teveel op elkaar gedrukt. Ik denk dat het beter is om de 2 kolommen mooi onder elkaar te zetten.

3) Paginanummers te breed
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UOYIitX.png     Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fHtm39u.png
Zoals je kunt zien lopen de paginanummers te ver door waardoor ze niet overzichtelijk zijn. Hierbij zou ik aanraden om minder paginanummers weer te geven of te kiezen voor een horizontale scrolling

4) Afbeeldingen resizen niet
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TeLPlqQ.png
Op Chrome doet ie dat prima en ik zie dat het er dus wel in zit, maar op mijn telefoon dus niet. Ik weet niet precies hoe het zou moeten werken, maar momenteel is het goed te zien (bv in het grappige plaatjes topic) dat plaatjes geen resize hebben waardoor ze niet goed worden weergegeven.

Overigens heb ik op landscape wel minder te klagen, maar ik heb zo'n vermoeden dat portrait toch de meestgebruikte versie is. In ieder geval is het fijn om te zien dat ik het forum nu ook redelijk op mijn telefoon kan bekijken, daar een tweakers-app nog steeds ontbreekt :> :+

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 15:20
Thanks voor de uitgebreide post! Ik ga er later op de dag even wat dieper naar kijken!

• Martinspire
Nog een update over wat er wel of niet is opgelost of verwerkt?

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:49
Punt één geldt ook voor WP7.8 heb ik gemerkt. Andere punten lijken daar niet direct van toepassing te zijn (of niet zodanig dat het zo storend is als hier beschreven).

• Misha
/schaam. Helemaal vergeten! Sorry voor de radio silence, ben sinds ik terug ben van vakantie erg druk geweest en volgende week ga ik weer op vakantie, waardoor het allemaal een beetje stressen is :P

Ik ga er morgen naar kijken! Mocht ik het dan weer vergeten, dan krijg je een biertje van me ;)

• Misha
Martinspire schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:41:
Het is weer even geleden dat ik naar het responsive design had gekeken op mn Lumia 920, maar ik heb weer wat zaken ontdekt die duidelijk anders werken.

Frontpage
1) Zijbalken
[afbeelding]     [afbeelding]
Als je op een artikel drukt en begint te lezen, dan ziet dat er verder prima uit. Scrol je helemaal naar onder (tot aan het reactievenster) dan gaat dat ook prima. Druk je op die pagina aan de bovenkant echter op het weergeven van de linker zijbalk, dan springt het beeld ineens naar de onderkant van de pagina bij het reactie-gedeelte. Dat gebeurd dus alleen als je helemaal beneden bent geweest en weer aan de bovenkant staat. Anders niet. De balk klapt overigens wel helemaal uit, maar omdat daar verder aan de onderkant niets in staat, is je beeld ineens heel klein geworden.
Verder krijg ik de neiging (ala facebook app) om te swipen in de 2 zijbalken, maar dat werkt dus niet al weet ik niet of dat by design is.
Ticket voor gemaakt!
2) Carousel navigatie
Als ik swipe door de bovenste carousel op de homepagina (die er nu overigens wel prima uitziet) dan gaat hij meteen naar het artikel toe waar ik mijn vinger op druk om te swipen. De animatie van swipen werkt overigens wel, maar hij moet dus niet meteen gaan navigeren.
Bekende issue en willen we tzt naar gaan kijken :)
3) Footer social buttons
[afbeelding]
In portrait-view zie ik aan de onderkant van de pagina de 3 knoppen staan van "Volg @tweakers, like tweakers en rss-feeds". Deze zijn helaas te breed, waardoor het knopje van rss feeds er direct onder komt te staan. Als de padding iets kleiner is en mogelijk het plaatje wordt weggehaald past het wel, maar mogelijk moet er een kortere oplossing worden gevonden.
De footer is nog niet responsive ;)
4) Reclame hinderlijk groot
[afbeelding]
Bij het openen van de site staat er heel groot reclame in beeld. Die neemt imo iets teveel ruimte in. Ik denk dat het al zou schelen als de tekst ook onder de afbeelding door zou lopen, maar als dit verder by design is, laat ik het hierbij.
Die gaat (of heeft ondertussen?) een display:none :)
5) 404-pagina doet het niet.
Ik krijg bij het intypen van een foutief adres een "pagina kan niet gevonden worden" van mijn browser en niet de 404-pagina zoals ik die op mijn desktop wel zie.
Heb je dit nog steeds? Ik krijg zelf wel de 404, lijkt me erg sterk als Windows phone daar helemaal niets van bakt...
Forum
1) Forum frontpage
[afbeelding]
Ik weet niet of dit getest is, maar de weergave is echt heel slecht. De namen van de moderators is duidelijk te breed, waardoor de hele weergave te klein is. In landscape gaat het nog, maar in portrait zou ik echt ervoor kiezen om de moderators weg te halen of via een modal oid te weergeven.
Bij jou gaat hier overduidelijk wat mis. De moderator namen horen helemaal niet getoond te worden bijv. Heb je dit nog steeds? Zo ja; kun je checken of je dit aanstaande woensdag nog steeds hebt?
2) MyReact heading
[afbeelding]
De heading bij MyReact is een beetje teveel op elkaar gedrukt. Ik denk dat het beter is om de 2 kolommen mooi onder elkaar te zetten.
Is nog niet responsive gemaakt :)
3) Paginanummers te breed
[afbeelding]     [afbeelding]
Zoals je kunt zien lopen de paginanummers te ver door waardoor ze niet overzichtelijk zijn. Hierbij zou ik aanraden om minder paginanummers weer te geven of te kiezen voor een horizontale scrolling
Dit is als het goed is al opgelost
4) Afbeeldingen resizen niet
[afbeelding]
Op Chrome doet ie dat prima en ik zie dat het er dus wel in zit, maar op mijn telefoon dus niet. Ik weet niet precies hoe het zou moeten werken, maar momenteel is het goed te zien (bv in het grappige plaatjes topic) dat plaatjes geen resize hebben waardoor ze niet goed worden weergegeven.
Dit is wel erg maf. Op onze Windows phone resizen ze gewoon netjes conform wat we willen...
Overigens heb ik op landscape wel minder te klagen, maar ik heb zo'n vermoeden dat portrait toch de meestgebruikte versie is. In ieder geval is het fijn om te zien dat ik het forum nu ook redelijk op mijn telefoon kan bekijken, daar een tweakers-app nog steeds ontbreekt :> :+
Portrait wordt ook door de meeste mensen gebruikt. Met responsive kun je echter niet meer helemaal in portrait of landscape denken; dowmeg moet je kijken naar hoe groot het schermpje is en daar een zo goed mogelijke presentatie van de content voor geven

Zo, safe! (maar mocht je in de buurt van A'dam zijn, dan krijg je alsnog wel een biertje van me! ;) )

• Misha
Mbt MyReact: foutje, die is al wel gefixed. Heb je het nog steeds?

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-11 08:53

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Dat probleem met moderator namen op de frontpage heb ik ook nog steeds, het probleem met paginanummers is bij mij al wel opgelost

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
Moderator namen staat voor komende iteratie (komende dinsdag) gepland denk ik, want ze zijn hier ook nog steeds aanwezig...

• Fireblade75
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-07 14:59
Martinspire schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:41:
2) Carousel navigatie
Deze bug komt ook voor in IE 10 (desktop), Windows 8. In C-mode. Het werkt wel in Chrome onder Windows 8. (Getest door een window tot de helft van de desktop te resizen op de Surface Pro)

• Misha
_David_ schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 15:22:
Dat probleem met moderator namen op de frontpage heb ik ook nog steeds, het probleem met paginanummers is bij mij al wel opgelost
Ik lees in het topic niets over de moderator namen op de frontpage; zijn post gaat over het forum ;)

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
Misha schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:23:
[...]

Ik lees in het topic niets over de moderator namen op de frontpage; zijn post gaat over het forum ;)
frontpage van het forum ;)

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Misha schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:23:
[...]

Frontpage van het forum* =P

Is trouwens niet gefixt met deze iteratie? :(

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Misha
_David_ schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 17:03:
[...]

Frontpage van het forum* =P

Is trouwens niet gefixt met deze iteratie? :(
Hoe kom je erbij dat we dit al in deze iteratie zouden fixen? Ik denk dat we een beetje langs elkaar heen aan het praten zijn :+

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Misha schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 17:20:
[...]

Hoe kom je erbij dat we dit al in deze iteratie zouden fixen? Ik denk dat we een beetje langs elkaar heen aan het praten zijn :+
Misha schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:45:

Bij jou gaat hier overduidelijk wat mis. De moderator namen horen helemaal niet getoond te worden bijv. Heb je dit nog steeds? Zo ja; kun je checken of je dit aanstaande woensdag nog steeds hebt?
:>

[ Voor 11% gewijzigd door _David_ op 17-09-2013 22:00 ]

• Misha
Ja, dan praten we toch langs elkaar heen :+. Ik dacht dat jij het had over de feature request uit de Members' Pick ;) 'frontpage' zorgde voor wat verwarring.

Ik had gehoopt dat het zich magisch zou oplossen. Helaas niet :p. Tijd voor een ticketje :)

• Martinspire
Helemaal het topic gemist (iets te druk bezig geweest met GTA en het GTA topic lol)
Mooi, hou me op de hoogte
[...]

Bekende issue en willen we tzt naar gaan kijken :)
Het is niet echt prioriteit, maar mooi om te horen
[...]

De footer is nog niet responsive ;)
Ok, laat maar weten als ik nogmaals moet kijken
[...]

Die gaat (of heeft ondertussen?) een display:none :)
Mooi, ziet er nu wat overzichtelijker uit. Overigens heb ik geen probleem met reclame, maar misschien moet je het bij tekst houden of alleen een afbeelding doen op die kleinere formaten.
[...]

Heb je dit nog steeds? Ik krijg zelf wel de 404, lijkt me erg sterk als Windows phone daar helemaal niets van bakt...
Heb ik nog steeds. Ik bedoel niet GoT, maar gewoon de frontpage. Dus iets als tweakers.net/doethetniet . Dan krijg ik de standaard 404 van de browser en geen 404 van tweakers zoals ik op desktop wel heb.
[...]

Ik heb het nog steeds. Mn cache is trouwens al meerdere malen geleegd een tijdje terug, dus dat kan het ook niet meer zijn.
[...]

Is nog niet responsive gemaakt :)
Ok, geef maar een gil als ik moet testen
[...]

Dit is als het goed is al opgelost
klopt d:)b
Al zie ik nu de eerste en laatste paginanummer, waarvan het eigenlijk wel mooier is als er meer staan. Nouja, niet zo'n groot punt verder. De paginaweergave klopt nu iig wel weer.
[...]

Dit is wel erg maf. Op onze Windows phone resizen ze gewoon netjes conform wat we willen...
Klopt. Nu doet ie het ook weer goed, maar destijds dus niet. Nouja, ik hou het in de gaten.
[...]

Portrait wordt ook door de meeste mensen gebruikt. Met responsive kun je echter niet meer helemaal in portrait of landscape denken; dowmeg moet je kijken naar hoe groot het schermpje is en daar een zo goed mogelijke presentatie van de content voor geven

Zo, safe! (maar mocht je in de buurt van A'dam zijn, dan krijg je alsnog wel een biertje van me! ;) )
Haha komt goed. Ik zit niet bepaald in de buurt, dus je was sowieso safe :+
Ben verder niets geks meer tegengekomen. Maar ben de afgelopen tijd dan ook weinig met alleen mn telefoon bezig geweest.

Is er al nieuws over een mogelijke WP app of is dat meer iets voor de toekomst? Bv na de responsive versie en de eerste updates daarvan? Gezien er nu steeds vaker (mailtjes met) notificaties zullen komen vanwege reacties op reacties, zou ik daar wel wat progressie in willen zien namelijk. Via app werkt namelijk net wat makkelijker. Zeker als je ook daarmee de notificaties kunt ontvangen.

• Misha
Over de carouselnavigatie: deze moet met de komende release (dinsdag) weer iets beter werken. We krijgen het helaas niet helemaal goed zoals op andere devices, maar het is volgens mij zo al een stuk meer werkbaar.

Tijd dat MS gewoon standaarden gaat gebruiken! :+

• ExtendedCaesar
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:48
Martinspire schreef op woensdag 18 september 2013 @ 00:30:
Helemaal het topic gemist (iets te druk bezig geweest met GTA en het GTA topic lol)

[Bij jou gaat hier overduidelijk wat mis. De moderator namen horen helemaal niet getoond te worden bijv. Heb je dit nog steeds? Zo ja; kun je checken of je dit aanstaande woensdag nog steeds hebt?]

Ik heb het nog steeds. Mn cache is trouwens al meerdere malen geleegd een tijdje terug, dus dat kan het ook niet meer zijn.
Op mijn lumia 920 heb ik dit problem dus niet. Ik zie de moderator namen niet.

De overige door jou genoemde zaken zijn bij mij gelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door ExtendedCaesar op 09-10-2013 12:47 ]

Pagina: 1