Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe TV +40" - [500-600€]

Pagina: 1
Acties:

• laurson
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-01 09:47
Beste Tweakers,

Zo'n 1,5 maand ben ik onderzoek aan het doen naar een nieuwe tv die ik binnenkort wil aanschaffen. Op de TV wil ik vooral films, series kijken en op een xbox 360 (waarschijnlijk PS4 over een half jaar) een game spelen zoals Fifa en GTA V. Verder hou ik erg van het kijken van sportwedstrijden. Smart TV en 3D zijn leuk meegenomen maar niet noodzakelijk, de TV sluit ik aan op een HTPC en 3D ga ik denk ik vrijwel nooit gebruiken.

Mijn wensen:
- Budget van max rond de 600€
- Liefst minimaal 3 HDMI aansluitingen
- Plat (ivm muurbeugel)
- Enigzins mooi design.
- Ziggo integratie

Zelf kwam ik uit op de volgende TVs:
- Philips 42PFL4208H Zwart
- Samsung UE40F6200 Zilver
- Samsung UE40EH6030 Zwart of de 46", die is €549,- Nadeel van deze TV zijn de 2 HDMI-aansluitingen, ook is de TV best diep en kan ik deze niet in de buurt bezichtigen.
- LG 50PA6500 Misschien erg groot en valt niet in de buurt te bezichtigen. Iemand ervaring met deze TV?

De Samsung UE40F6400 Zwart is helaas te duur, deze zou wel aan mijn wensen voldoen. Is deze meerprijs het waard?

Graag hoor ik welke jullie het geschiktst zouden vinden en of jullie nog leuke alternatieven hebben.

Bij voorbaat dank.

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Persoonlijk zou ik de Philips laten om het feit dat ie maar een 50hz paneel heeft en ik niet echt vertrouwen meer heb in hun sinds ze een nieuwe weg zijn ingeslagen. Overigens zijn de meningen hierover verdeelt. Het zelfde geld eigenlijk ook voor de f6200 is 50hz en je betaald voornamelijk voor de dualcore en internetfuncties. Prijstechnisch is de 6030 serie een erg leuke tv, de 40inch tegenwoordig maar 419euro! Nadeel 2hdmi en beetje een dikkertje valt in het echt mee maar kan dus niet echt plat tegen de muur. De LG plasma is een budget model en heeft slechte zwart waardes. Leuk voor als je voor een kleine prijs een grote plasma tv wilt.

Op papier ziet de pricewatch: Toshiba 42XL975G ook goed uit. Zelf niet heel veel over kunnen vinden, wel 3jaar garantie. Wellicht dat iemand hier meer over kan vertellen.

Heb je toch iets meer te besteden ga dan niet voor de F6400 maar de ST50 van Panasonic eigenlijk de beste tv in zijn klasse.

Zo te zien ook niet helemaal uit welk formaat het gaat worden, loop een zaak in en bekijk wat tv's.

[ Voor 4% gewijzigd door benbaba op 07-08-2013 17:37 ]

• laurson
Bedankt voor je reactie. Grootte maakt opzich niet heel veel uit, zolang deze minimaal meer dan 40" is ben ik al snel tevreden.

Wat is exact het verschil tussen Hertz en geoptimaliseerde Hertz? Die Philips heeft namelijk wel een geoptimaliseerde hertz van 200. Probleem van die 6030 serie is dat ik nergens een showroom kan vinden die em heeft staan, zal niet snel een TV aanschaffen die ik niet in het echt heb gezien. Morgen bij PlatteTVdiscounter in Groningen een kijkje nemen naar wat modellen.

• benbaba
  • Niet online
laurson schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 18:08:
Bedankt voor je reactie. Grootte maakt opzich niet heel veel uit, zolang deze minimaal meer dan 40" is ben ik al snel tevreden.

Wat is exact het verschil tussen Hertz en geoptimaliseerde Hertz? Die Philips heeft namelijk wel een geoptimaliseerde hertz van 200. Probleem van die 6030 serie is dat ik nergens een showroom kan vinden die em heeft staan, zal niet snel een TV aanschaffen die ik niet in het echt heb gezien. Morgen bij PlatteTVdiscounter in Groningen een kijkje nemen naar wat modellen.
Dit zijn bepaalde technieken in de TV die de fabrikanten gebruiken om het beeld vloeiender/mooier/beter te maken. Elke fabrikant heeft hier zijn eigen naam voor bijvoorbeeld CMR,BBK etc in dit geval is bij de Philips de echte hertz 50 en de geoptimaliseerde 200. Nou wil dit niet altijd per definitie zeggen dat een TV dan altijd beter is dan de andere puur alleen om het aantal hertz. Maar in de regel is het wel zo dat de meeste wat duurdere of beter televisies ook een hogere refresh rate (hz) hebben.

Leuk leesvoer hierover - en andere technieken. Hier en hier.

• Burlok86
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-09 15:12
laurson schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 18:08:
Probleem van die 6030 serie is dat ik nergens een showroom kan vinden die em heeft staan, zal niet snel een TV aanschaffen die ik niet in het echt heb gezien. Morgen bij PlatteTVdiscounter in Groningen een kijkje nemen naar wat modellen.
Ik heb zelf een 6030 'blind' gekocht, en ben zeer tevreden :) .
Wel eerst geprobeerd alles te bezichtigen, maar de meeste TVs in winkels hebben een zeer 'schelle' instelling, waar enkel een sd TV uitzending van treurige kwaliteit op wordt vertoond.
Misschien dat het bij een speciaalzaak anders is, maar een dergelijk scherm wil je natuurlijk met een goede Blu-ray en een normale instelling in actie zien.

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-11 13:09
Ik heb die Philips vorige week nog blind aangeschaft en ben er zeer tevreden over. Ik heb hiervoor 2x (en heb er nog 1) een Samsung LCD tv gehad (22", 32" en 40") en nu deze 42".

Echter; ik heb de 60hz <> 200hz versie, niet de afgebeelde 50hz.

Ik geef geen reet om Smart TV - het werkt ook voor geen meter - en films en pics via de USB poort laden gaat middelmatig traag, hoewel hij wel zelfs de meest kekke MKV bestanden afspeelt en mijn Boxee Box, niet.

Hij is zeer dun (1cm ofzo?) word niet heet - in tegenstelling tot mijn vorige Samsung - en verbruikt bijna geen stroom. Nadeel; het is een glanzend paneel wat bij zonlicht totaal niet meewerkt.

Ik heb ook naar die Samsung 6030 gekeken in jouw rijtje, maar ik was een beetje klaar met Samsungs (ik heb nog 1 Samsung 22" voor in de slaapkamer, dus ik kom er nog niet helemaal vanaf :))

Daarnaast wilde ik een maatje groter en een 3e HDMI poort.

Bij de Philips moet wel een hoop ingesteld worden om het beeld en de kleur goed te krijgen, wat ik bij de vorige Samsung modellen veel minder heb gehad.

Maar om nou klakkeloos te zeggen dat Philips TV's waardeloos zijn; absoluut niet. Ik vind ze zelfs mooier dan Samsungs en de afstandsbediening beter werken. En ik heb al 3x een Samsung in mijn klauwen gehad.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• laurson
Vandaag de Philips gezien bij PlatteTVdiscounter en hij viel me best wel tegen. Vond het beeld en de behuizing van TV niet erg mooi.

Verder zocht ik de genoemde toshiba en de ST50, deze waren er echter niet aangezien dit volgens de verkoper al verouderde modellen waren. Nou moet ik zeggen dat de ST60 (die er wel hing) erg mooi beeld gaf. Zou dit erg vergelijkbaar zijn met de ST50? En weet iemand de risico's van inbranden bij de ST50? Is inbranden nog van deze tijd?

De Toshiba 42XL975G hadden ze helaas niet. Andere toshiba TVs hingen er wel en moet zeggen dat deze prima kwaliteit beeld toonden, evenals het design. Kan helaas geen review vinden over de 42XL975G, iemand hier ervaringen mee?

• benbaba
  • Niet online
laurson schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 17:25:
Vandaag de Philips gezien bij PlatteTVdiscounter en hij viel me best wel tegen. Vond het beeld en de behuizing van TV niet erg mooi.

Verder zocht ik de genoemde toshiba en de ST50, deze waren er echter niet aangezien dit volgens de verkoper al verouderde modellen waren. Nou moet ik zeggen dat de ST60 (die er wel hing) erg mooi beeld gaf. Zou dit erg vergelijkbaar zijn met de ST50? En weet iemand de risico's van inbranden bij de ST50? Is inbranden nog van deze tijd?

De Toshiba 42XL975G hadden ze helaas niet. Andere toshiba TVs hingen er wel en moet zeggen dat deze prima kwaliteit beeld toonden, evenals het design. Kan helaas geen review vinden over de 42XL975G, iemand hier ervaringen mee?
Klopt dit zijn inderdaad modellen van 2012 maar dit wil niet zeggen dat ze daardoor minder zijn. De ST60 heeft wel wat verteringen maar sommige dingen zijn ook niet verbeterd. Volgens mij heeft de ST50 een lagere input lag t.o.v het nieuwer model. Voor meer verschillen kun je in het Panasonic plasma topic kijken/zoeken of via google. Als ik me niet vergis is er op features na niet heel veel verschil tussen de ST60 en ST50. Onder de streep kan je denk ik wel zeggen dat het qua beeld kwaliteit vergelijkbaar is met elkaar. Het is wel een gewild model (geweest) dus moeilijk leverbaar.

De toshiba heb ik hier en hier(duits) wat over kunnen vinden.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
laurson schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 17:25:
[...]
[...]
De ST50 is qua prijs/kwaliteitsverhouding de beste tv van 2012. Een plasma geeft in deze prijsklasse sowieso een beter beeld dan een lcd. Het is een wat ouder model dat behoorlijk populair was dus waarschijnlijk zal het niet meevallen om nog een exemplaar te bemachtigen. De opvolger, ST60, is nagenoeg gelijk maar schijnt inderdaad iets meer input-lag te hebben. Dit is vooral een nadeel als gamer wanneer je FPS speelt; waarbij supersnelle reacties nodig zijn. Maar verder is het net zo goed een top tv.

• laurson
De Panasonic is inderdaad vrijwel nergens meer verkrijgbaar en hij valt tevens toch wel buiten m'n budget, dus deze valt af.

Nu is het kiezen tussen de Samsung UE40EH6030 Zwart en de Toshiba 42XL975G.

Over de Samsung is genoeg bekend en gebruikers zijn zeer positief. Over de Toshiba zijn voornamelijk alleen Duitse reviews te vinden. Ze zijn gematigd positief. De TV was vroeger 1400€ en daarom misschien niet super positief gebaseerd op prijs/kwaliteit. Nu is de prijs gehalveerd. Ze geven de beeld/kwaliteit wel een hoge beoordeling. Verder heeft de Toshiba het voordeel dat het 4 HDMI aansluitingen en een zeer fraai dun design heeft.

Welke zouden jullie kiezen?

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-11 14:55

Nikeo

Jawelles

De F6200 heeft wel een 100hz panel. Bij Redcoon is de F6400 nu voor 610

• laurson

• benbaba
  • Niet online
laurson schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 14:25:
De Panasonic is inderdaad vrijwel nergens meer verkrijgbaar en hij valt tevens toch wel buiten m'n budget, dus deze valt af.

Nu is het kiezen tussen de Samsung UE40EH6030 Zwart en de Toshiba 42XL975G.

Over de Samsung is genoeg bekend en gebruikers zijn zeer positief. Over de Toshiba zijn voornamelijk alleen Duitse reviews te vinden. Ze zijn gematigd positief. De TV was vroeger 1400€ en daarom misschien niet super positief gebaseerd op prijs/kwaliteit. Nu is de prijs gehalveerd. Ze geven de beeld/kwaliteit wel een hoge beoordeling. Verder heeft de Toshiba het voordeel dat het 4 HDMI aansluitingen en een zeer fraai dun design heeft.

Welke zouden jullie kiezen?
Puur kijkend na je wensen vervult de pricewatch: Toshiba 42XL975G deze meer dan de Samsung denk ik.

De Samsung is voor die prijs op dit moment gewoon een erg leuke tv. Ik denk dat de Toshiba toch de iets beter tv is kijkend na het geheel. De Toshiba heeft ook een IPS paneel t.o.v de S-PVA van de Samsung wat dus over het algemeen een mooier beeld geeft. Daarnaast ook iets meer functies waar je ook voor betaalt.

Afhankelijk van wat je uit wilt geven kun je ook de keuze maken. De Samsung houd je misschien nog wat geld over voor andere zaken zoals een nieuwe ps4 :9 Hoe je het went of keert is het voor 419 euro gewoon een prima TV en is je budget ook nog toereikend voor de 46-inch variant. Kun je makkelijk 100+ euro extra geven (voor een 40-incher) zou ik persoonlijk voor de Toshiba zijn gegaan.

Verwijderd

Ik zit nu beetje met dezelfde keus. Ik twijfel tussen de EH6030 en de F6400. De Toshiba zou mooi zijn, maar is slecht verkrijgbaar.

Zit er een groot verschil in het beeld van de EH en de F serie?

edit: de Panasonic TX-L42ET60 heeft een IPS scherm en passieve 3D. Lijkt mij dan favoriet aangezien de smart functies van de televisie toch niet veel gebruikt worden?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2013 17:10 ]

• benbaba
  • Niet online
Je kunt ze hier chekcen en evt kijken wat je zelf belangrijker vind.
ET60, F6000, H6030
Pagina: 1