Toon posts:

AMD FX-8320 CPU-koeler

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medetweakers,

Ik wil vandaag of morgen mijn nieuwe PC gaan bestellen. Ik twijfel alleen nog een beetje bij de CPU-koeler, ik weet namelijk niet precies welke ik nodig heb. Het doel is om de AMD FX-8320 stabiel te overklokken naar de AMD FX-8350. De temperaturen moet goed genoeg zijn zodat de FX-8320 miniem in levensduur achteruit gaat.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 134,50€ 134,50
1ASRock 970 Pro3 R2.0€ 61,80€ 61,80
1Cooler Master Hyper 412S€ 30,80€ 30,80
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 24,70€ 24,70
1Noctua NH-U9B SE2€ 42,50€ 42,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 294,30

Ik weet niet precies welke CPU-koeler ik nodig heb om de FX-8320 stabiel te overklokken naar de FX-8350, maar ik dacht aan de Cooler Master Hyper 412S. Als hij nog duurder ''moet'' zijn kan ik ook de Noctua NH-U9B SE2 nemen. Ook de Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 leek mij wel goed.

Wat denken jullie? Welke moet ik nemen? Of weten jullie nog een goede CPU-koeler die niet in het lijstje staat? Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle aftermarket coolers zijn beter dan de origineel dus overklokken kan je met allemaal (op de hele kleine koelers na natuurlijk). Welke hiervan het beste koelt kan je via Google prima nalezen op verschillende sites, mogelijk heeft Tnet hier ook al aandacht aan besteed dit jaar.

Wat mij het meest logisch lijk is om niet voor een dure koeler te gaan in eerste instantie en gewoon de FX-8350 te halen. Dit scheelt tijd en geld en kan je later op nog hogere klok snelheden laten lopen met een overklok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:20:
Alle aftermarket coolers zijn beter dan de origineel dus overklokken kan je met allemaal (op de hele kleine koelers na natuurlijk). Welke hiervan het beste koelt kan je via Google prima nalezen op verschillende sites, mogelijk heeft Tnet hier ook al aandacht aan besteed dit jaar.

Wat mij het meest logisch lijk is om niet voor een dure koeler te gaan in eerste instantie en gewoon de FX-8350 te halen. Dit scheelt tijd en geld en kan je later op nog hogere klok snelheden laten lopen met een overklok!
Allereerst, bedankt voor je reactie! Ik ga voor de Rev.2. De FX-8350 nemen gaat niet, want ik mag mijn huidige computer pas aan mijn broertje verkopen als mijn nieuwe computer werkt, en daarvoor heb je een processor nodig :p Verder heb ik ruimschoots voldoende aan een FX-8320 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een FX-8320, en ik heb een Boxxed edition gekocht via 4launch, hier zat al een cooler bij, super cooler en mijn processor wordt nooit te warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:57:
Ik heb zelf een FX-8320, en ik heb een Boxxed edition gekocht via 4launch, hier zat al een cooler bij, super cooler en mijn processor wordt nooit te warm.
Heb je dan de watergekoelde versie ofzo? De boxed koeler komt heul snel te kort namelijk.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen watergekoelde versie, ga ik waarschijnlijk nog wel doen, maar ik heb eigenlijk nooit problemen qua temperatuur gehad, geen overheat niks.. ligt misschien aan wat ik ermee doe? haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 08:04
Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:35:
Geen watergekoelde versie, ga ik waarschijnlijk nog wel doen, maar ik heb eigenlijk nooit problemen qua temperatuur gehad, geen overheat niks.. ligt misschien aan wat ik ermee doe? haha
Ongetwijfeld, de standaard koeler heb ik nooit gebruikt.
Ik gebruik nu een pricewatch: Cooler Master Hyper 612S
Mijn 8320 zit op een 4,6GHz en binnen 2 weken heb ik een pricewatch: Cooler Master Hyper 612S
Zodat ik naar 5,0GHz kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rolandos582 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 06:56:
[...]

Ongetwijfeld, de standaard koeler heb ik nooit gebruikt.
Ik gebruik nu een pricewatch: Cooler Master Hyper 612S
Mijn 8320 zit op een 4,6GHz en binnen 2 weken heb ik een pricewatch: Cooler Master Hyper 612S
Zodat ik naar 5,0GHz kan.
Misschien ook wel eens handig voor mij een een nieuwe cooler erop te gaan gooien...
Zit er misschien aan te denken om deze over te clocken, maar weet nog niet zeker of ik dit van plan ben want heb het op dit moment nog niet echt nodig, het enigste wat ik ermee doe ik World of Warcraft en Counter-strike: Global Offensive!
Enig idee of het voor mij slim is om te gaan overclocken als ik nieuwe cooler erop heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 08:04
Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:30:
[...]

Misschien ook wel eens handig voor mij een een nieuwe cooler erop te gaan gooien...
Zit er misschien aan te denken om deze over te clocken, maar weet nog niet zeker of ik dit van plan ben want heb het op dit moment nog niet echt nodig, het enigste wat ik ermee doe ik World of Warcraft en Counter-strike: Global Offensive!
Enig idee of het voor mij slim is om te gaan overclocken als ik nieuwe cooler erop heb?
Sure why not, het kan geen kwaad en je systeem word alleen wat warmer. Maar zolang je het gewoon netjes houd is het prima te doen.

Bijvoorbeeld overclocken naar een 8350 op 4,0GHz gaat met alle gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consigliere
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-02 17:08

Consigliere

Engineer

rolandos582 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 17:45:
[...]

Sure why not, het kan geen kwaad en je systeem word alleen wat warmer. Maar zolang je het gewoon netjes houd is het prima te doen.

Bijvoorbeeld overclocken naar een 8350 op 4,0GHz gaat met alle gemak.
Dat het overclocken makkelijk gaat dat zal prima. Maar de vraag is meer Waarom wil je overclocken?
gewoon omdat het kan? en je geld genoeg hebt mocht het fout gaan?
Elke overclock is zowiezo een extra belasting op je cpu. of hij nou warmer word of niet.

Zou bij je zelf te raden gaan als je wil OC'en of het ook echt nodig is.

Grtz

Bim Engineer Sanitaire Technieken PvOutput

Pagina: 1