Phenom 1100T afdanken voor FX-8350 of naar Intel

Pagina: 1
Acties:

• TTarmor
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-11-2013
Geachte dames, heren, jongens, meisjes en andere wezens,

Momenteel heb ik een systeem met een Phenom 1100T op 4 Ghz in combinatie met een Sabertooth 990FX plankje, 16 GB 1600 geheugen en een 7950 videokaart. Nu overweeg ik om een tweede 7950 aan te schaffen maar weet eigenlijk bijna zeker dat mijn bejaarde Phenom dat niet gaat trekken.

Nu is mijn vraag is het een goede keuze om een upgrade naar een FX-8350 uit te voeren en die op te jagen of is het een betere keuze om naar een nieuwe i5 op socket 1150 over te stappen? Nu is het wel zo dat een overstap naar intel circa 200 euro extra kost. Maar is it really worth it?

Volgens diverse benchmarks is de i5 uiteraard een stuk sneller (per core), echter merk ik dit echt in games als ik een crossfire opstelling neem?

Antwoorden zullen zeer gewaardeerd worden :+

Verwijderd

Ik denk dat de 1100T dit wel kan bijbenen: Een CPU hoeft niet even snel te zijn als een GPU, hij moet alleen het aantal plaatjes 30/60/120FPS@Sec op het scherm tonen :) Aan de andere kant is de CPU-set nu nog wat waard en over 2 jaar zeker veel minder.
De FX-8350 is zeer snel en dan hoef je mogelijk niet je mobo te upgraden (alleen de BIOS) deze is 50% sneller wat je vooral gaat merken met desktop gebruik en rarren etc.
Volgens diverse benchmarks is de i5 uiteraard een stuk sneller (per core), echter merk ik dit echt in games als ik een crossfire opstelling neem?
Met hoge snelheid CPU's ga je dit verschil niet merken. Intel of AMD mag je zelf kiezen :) Of het zin heeft ligt allemaal aan je portemonnee en je wensen / gebruik.

P.s.: Kijk hier is voor de snelste CPU's van't moment:
http://cpubenchmark.net/c...pu=AMD+Phenom+II+X6+1100T

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:12
De CPU en GPU hebben 2 verschillende (reken)taken.
Als je CPU nu voldoende is, is hij dat zometeen ook (je fps zal niet omlaag gaan met de 2e gpu omdat hij opeens te langzaam is)
In het ergste geval krijg je niet meer fps met het toevoegen van een 2e 7950 (als je nu al een CPU bottleneck hebt, maar dat kun je onderzoeken en zal denk ik niet zo vaak het geval zijn).
Persoonlijk zou ik de 1100T gewoon nog 2-3 jaar gebruiken, ondanks dat hij 'bejaard' is, is hij niet traag, zeker multithreaded doet ie niet veel onder voor de i5 processors.
Ik denk dus dat hij de komende tijd nog voldoende fps op het scherm kan toveren.

Dan blijft nu eigenlijk de vraag, waarom zet je er een 2e 7950 bij?

[ Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 07-08-2013 13:33 ]

• TTarmor
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-11-2013
Dankjewel voor de tips!!!

Ik overweeg een tweede kaart aangezien ik een eyefinity setup overweeg. Met 1 enkele 7950 zal ik niet echt indrukwekkende framerates op het beeld toveren denk ik zo.

Anyways het zou dus een goed idee kunnen zijn om te wachten op steamroller denk ik in dit geval. Aangezien de 1100t nog aardig mee zou kunnen komen. Ik kan na de aanschaf van een tweede 7950 altijd kijken wat mijn fps doet en dan een besluit nemen voor een eventuele cpu.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik zou zeker wachten nog op steamroller. Een 1100T is idd zeker geen langzame cpu.

En omdat je nu al een erg goed AMD mobo hebt, zal ik Intel eigenlijk niet overwegen, aangezien je dan ook weer een nieuw mobo moet kopen.

People as things, that’s where it starts.