Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Binnenkort naar Lowlands -yah- en daar gaat mijn HTC one-s mee. Nu ben ik niet heel erg veel bezig met dat ding op zo'n festifal, en zou ook liever een simpele nokia (heb ik ook nog ergens) meenemen.
Maar ik wil af en toe een foto kunnen maken, maar tegenwoordig (groep)whatsappen we ipv sms en bellen. als we iets willen afspreken ofzo.

Vorige week op zwarte cross, was mijn telefoon in een uur of 11 echt leeg :o terwijl ik er niet veel meegedaan heb imho. Ik heb een vermoeden dat het komt omdat:
1. signaal slecht is en hij telkens zat te schakelen tussen wel/geen gsm en wel geen 3g
en/of
2. ik misschien per ongeluk in mijn broekzak op het aan/uit knopje druk waardoor hij in lockscreen springt.
  • Zijn er mensen die misschien tips hebben om (apps) te gebruiken die bijv. iets met je verbinding doen? (stel: ik zet hem in gsm-only gebruikt dit minder energie dan gsm/wcdma-automatisch? of juist wcdma-only?
  • Ik kan weet dat op festivals de verbinding niet altijd top is, dat is ook niet erg, maar een lege accu is lastig.
  • verder zit ik te denken om mijn lockscreen op zwart te zetten (en een amoled gebruikt erg weinig energie bij zwart)
  • ik zet hem als ik ga knorren uit.
  • Ook heb ik zo'n reserve oplaad-accu ding, en daar kan ik mijn phone een lekker eenmalige laadbeurt geven.
  • Helderheid heb ik natuurlijk omlaag gezet
  • Vorig jaar heb ik het prima gered zonder verdere aanpassingen (1x laden tussendoor), maar er lijkt sinds een bepaalde update veel meer energie verbruik te zijn in een one-s (ik ben niet de enige)

www.casarodriguillo.com

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-11 20:31
3G uit zetten en wel op GPRS laten.
Sowieso een betere verbinding op plekken waar veel mensen samen zijn.
Iedereen probeert op 3G een plekje te krijgen waardoor die al snel vol zit, terwijl op GPRS wel meer plek is.
Daarnaast slurpt het minder.

Gaat wel iets trager maar in dit geval beter iets dan niets.

Alleen wat vaak wel is dat als je met een groep bent het merendeel dat niet doet dus whatsappen naar elkaar geen nut heeft ivm geen verbinding van de rest :(

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
En met GPRS bedoel je toch GSM (want de optie gprs heb ik niet bij dataverbinding)
De rest kan ik ook aangeven om in gprs te gaan

www.casarodriguillo.com

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Voor een paar tientjes een accu kopen waarmee je je telefoon meerdere keren kan opladen, had ik op de Cross ook, en mijn HTC One heeft het daardoor het hele weekend (zonder gekke sprongen) overleefd :)

Toendertijd via ibood gekocht voor 20 euro gekocht geloof ik. ( 10.000 MAH apparaat, heb 3,5 keer kunnen opladen)

Op Lowlands heb je trouwens ook een oplaadservice, maar die doen een uurtje opladen voor 1 muntje en mijn vorige telefoon zat vorig jaar nog niet eens half vol :P

[ Voor 20% gewijzigd door Afvalzak op 07-08-2013 11:22 ]

Last.fm | Code Talks

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-11 09:39

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Hoesje eromheen zodat ie niet in lockscreen springt (beschermd ook nog eens goed op een festival).
Afspreken dat je elkaar SMST of BELT als er wat is, dan kan internet helemaal uit.
Helderheid laag zetten, bluetooth/WiFi uit en verder niet gebruiken.

Dan heb je het hele weekend een werkende telefoon denk ik.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:43

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Helderheid laag is ook een fijne. Daarnaast gewoon weinig doen met je telefoon. Zorg ervoor dat je weet welke apps er op de achtergrond meedraaien en veel doen. Facebook is er bijvoorbeeld eentje. die veel slurpt.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Pinin

Pinin

Topicstarter
THX, meeste tips gebruik ik of heb idd al. Maar die van Facebook was ik vergeten, zo'n draak van een app. *puke*

www.casarodriguillo.com

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Pinin schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:38:
THX, meeste tips gebruik ik of heb idd al. Maar die van Facebook was ik vergeten, zo'n draak van een app. *puke*
Let ook eventjes op andere apps :+

Je kan btw nu je nog op tijd bent de batterytool van Snapdragon draaien :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Ik ga de snapdragon tool installeren, maar ik heb het eigenlijk nooit zo op batterysavers en taskkillers bij android omdat ze vaak niet goed werken of elkaar in de weg zitten.

* weet iemand wat synchrniseren betekend, wat als ik syncroniseren uitzet (waar ook, weer, facebook en whatsapp staat) krijg ik evengoed whatsapp berichten binnen.

www.casarodriguillo.com

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11 15:42
Synchroniseren kan je per app instellen. Als ik synchroniseren uit zet, krijg ik geen snapchats, gmail, facebookmeldingen etc. Whatsapp gebruik ik niet. Bij mij doet wel/niet synchroniseren vrij veel in batterijgebruik.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Pinin schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:29:
Ik ga de snapdragon tool installeren, maar ik heb het eigenlijk nooit zo op batterysavers en taskkillers bij android omdat ze vaak niet goed werken of elkaar in de weg zitten.

* weet iemand wat synchrniseren betekend, wat als ik syncroniseren uitzet (waar ook, weer, facebook en whatsapp staat) krijg ik evengoed whatsapp berichten binnen.
Dit is gewoon eentje die slim inspeelt op het ophalen en gebruik van je data en past daar de push en pull schema's op aan. Kan enorm veel schelen bij mij.

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:47
Afvalzak schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:21:

Op Lowlands heb je trouwens ook een oplaadservice, maar die doen een uurtje opladen voor 1 muntje en mijn vorige telefoon zat vorig jaar nog niet eens half vol :P
De oplaad-service op Lowlands is al jarenlang een absoluut drama, bespaar jezelf een paar uur van je leven, een boel ergernis en wat muntjes en investeer in reserve-batterijen!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11 16:07
Voor nog geen €15 kan je in China al powerbanks kopen. Daarmee laadt je je gsm op zonder stopcontact. Hier in het westen betaal je er een stuk meer voor :).

http://www.pandawill.com/...one-tablet-pc-p76038.html

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Touchdomex schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:45:
[...]

Dit is gewoon eentje die slim inspeelt op het ophalen en gebruik van je data en past daar de push en pull schema's op aan. Kan enorm veel schelen bij mij.
o.k. het zag er idd best goed uit, maar het gebruik nu is heel anders dan volgende week op lowlands. Dus dat komt niet overeen, nu gebruik ik veel meer, oa facebook, telefoon, agenda, browsen enz. enz. En op lowlands maak ik een foto, whatsapp ik, sms misschien en kijk misschien eens op de Lowlands-app
Dus vandaar dat ik denk dat de app in DIT geval geen zin heb, maar ik ga hem in de toekomst iig gebruiken

www.casarodriguillo.com

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-11 12:05
CedricD schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:54:
Voor nog geen €15 kan je in China al powerbanks kopen. Daarmee laadt je je gsm op zonder stopcontact. Hier in het westen betaal je er een stuk meer voor :).

http://www.pandawill.com/...one-tablet-pc-p76038.html
die chinese zijn wel onwijs brak meestal.

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

418O2 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:56:
[...]

die chinese zijn wel onwijs brak meestal.
Als ze doen wat ze moeten doen, kan je je voor die prijs niet echt verkopen.
Een powerbank van een merk gaat ook niet eeuwig mee..

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• 418O2
frankwopereis schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:12:
[...]

Als ze doen wat ze moeten doen, kan je je voor die prijs niet echt verkopen.
Een powerbank van een merk gaat ook niet eeuwig mee..
Nou meestal hebben ze maar een erg klein deel van het aangegeven vermogen :)

Voor 20 euro heb je een 1800mAh lader van duracell en voor 5 tientjes een 7000mAh powerbank.

http://tweakers.net/categ...S3NAbRZYk5QB2mxqbmSrW1tQA

dan heb je waarschijnlijk beter spul dan die chinese dingen.

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Zoals ik OP al gezet heb ik al zo'n ding.
1. van duracel, die "grotere" prima ding, kan 1,5x opladen (duracell is natuurlijk zwaar overpriced, maar ik heb ook niet de volle prijs betaald)
2. Ik heb er ooit 2 van chinees makelaardij gehad, 1 bleek defect en de andere van 7000maH bleek mindergoed dan die van duracell. (je zal best betere hebben, maar ik had toen geen beste iig)
Teun_2 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:34:
Synchroniseren kan je per app instellen. Als ik synchroniseren uit zet, krijg ik geen snapchats, gmail, facebookmeldingen etc. Whatsapp gebruik ik niet. Bij mij doet wel/niet synchroniseren vrij veel in batterijgebruik.
hmm, gmail krijg ik idd niet binnen, maar whatsapp wel, terwijl deze ook in de sync lijst staat... :?

[ Voor 36% gewijzigd door Pinin op 07-08-2013 14:30 ]

www.casarodriguillo.com

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://www.hitechgadget.nl/graphics/dynamo-groot1.jpg

Verwijderd

Wat imho ook onder festivalklaar maken valt: een tracking app. Je weet maar nooit of je gezakkenrold wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2013 15:09 ]

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:09:
Wat imho ook onder festivalklaar maken valt: een tracking app. Je weet maar nooit of je gezakkenrold wordt.
Ja, is eigenlijk wel een goede, ook al is het LL publiek lief :> Er komen ook telkens meer neppers binnen uit het buitenland met minder goede bedoelingen. Maar eigenlijk kan je op zo'n festival volgens mij niet zoveel beginnen, want locatie is niet op de meter nauwkeurig en wat begin je..."hallo, één van jullie heeft mijn telefoon, foei, geef eens terug" Er is daar ook niet echt een politie aanwezig voor dit soort zaken.

www.casarodriguillo.com

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Pinin schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:39:
[...]

Ja, is eigenlijk wel een goede, ook al is het LL publiek lief :> Er komen ook telkens meer neppers binnen uit het buitenland met minder goede bedoelingen. Maar eigenlijk kan je op zo'n festival volgens mij niet zoveel beginnen, want locatie is niet op de meter nauwkeurig en wat begin je..."hallo, één van jullie heeft mijn telefoon, foei, geef eens terug" Er is daar ook niet echt een politie aanwezig voor dit soort zaken.
Beveiliging genoeg hoor ;)

Maar er gaan wel steeds meer verhalen over (Roemeense) zakkenrollers (zie ook Pukkelpop, Graspop, Gay Pride) die ook je tent(zakken) niet schuwen.

Ik heb als reserve telefoon een Huawai gekocht die was 60 euro, dat is natuurlijk ook een optie, stel je gewoon zo min mogelijk in, alleen de Lowlands app, Whatsapp en voor de rest niets, een nieuwe telefoon heeft ook een betere batterij ;)

Last.fm | Code Talks

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Ja weer even mijn oude topic omhoog gevist :)

Mijn One -S draait nu op een custom rom, maar kan niet meer zien hoe ik naar GPRS schakel.
Ik kan schakelen tussen 2G en 3G, maar voor mijn ROM-wissel kon ik ook voor gsm only, gprs en 3G and GPRS kiezen.

any idea waar dit te vinden is

www.casarodriguillo.com

• 418O2
gsm only = 2g

• Pinin

Pinin

Topicstarter
ja maar ik wil wel wat internet, dus gprs

www.casarodriguillo.com

• Pinin

Pinin

Topicstarter
oh, 2g is dus ook gprs. Ik dacht dat 2g enkel bellen/sms was.

[timur zegt]OPGELOST[/timur zegt]

www.casarodriguillo.com

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:17
Ga niet opladen bij het oplaadpunt deze gebruiken autoladers welke maximaal 0,5 Ampere kunnen leveren per uur (5V) dus 2,5 Watt per uur. Je kan voor 2,5 euro je telefoon 1 uur opladen.

Het is verstandiger om een batterijpack te kopen en je telefoon daar aan te hangen. Schakel daarnaast 3G en achtergrond apps (locatieservice, autosynchronisatie) uit. Tot slot gebruik de telefoon weinig :). In mijn geval heb ik met twee originele batterijen voor een HTC Sensation Lowlands overleefd. Zelfs wat nieuws gelezen, facebook, etc.

Over GPRS het terugschakelen is niet zo heel erg, maar GPRS verbruikt wel meer stroom bij een grote hoeveelheden data. Dus ga niet Facebook bekijken op GPRS maar schakel dan om naar 3G.

[ Voor 15% gewijzigd door Termi op 11-08-2014 15:52 ]

• Pinin

Pinin

Topicstarter
ja, helderheid gaat ook omlaag en alle sync gaat uit. Ik heb zo'n batterypack genoeg voor 1 navulling.
Maar batterij is inmiddels niet zo goed meer, maar vooral dat 3G uitschakelen scheelt heel veel bij minder goede verbindingen.

Ook neem ik nog een Nokia dinges mee met 80.000uur stand-by (just in case) Maar die maakt echt ghele slechte foto's en kan niet appen.

www.casarodriguillo.com

• 418O2
http://eud.dx.com/search/...20Mobile%20Power%20Source

met die kom je wel wat verder. Laadt ook op 2A, dus zo vol :)
Pagina: 1