Binnenkort naar Lowlands -yah- en daar gaat mijn HTC one-s mee. Nu ben ik niet heel erg veel bezig met dat ding op zo'n festifal, en zou ook liever een simpele nokia (heb ik ook nog ergens) meenemen.
Maar ik wil af en toe een foto kunnen maken, maar tegenwoordig (groep)whatsappen we ipv sms en bellen. als we iets willen afspreken ofzo.
Vorige week op zwarte cross, was mijn telefoon in een uur of 11 echt leeg
terwijl ik er niet veel meegedaan heb imho. Ik heb een vermoeden dat het komt omdat:
1. signaal slecht is en hij telkens zat te schakelen tussen wel/geen gsm en wel geen 3g
en/of
2. ik misschien per ongeluk in mijn broekzak op het aan/uit knopje druk waardoor hij in lockscreen springt.
Maar ik wil af en toe een foto kunnen maken, maar tegenwoordig (groep)whatsappen we ipv sms en bellen. als we iets willen afspreken ofzo.
Vorige week op zwarte cross, was mijn telefoon in een uur of 11 echt leeg
1. signaal slecht is en hij telkens zat te schakelen tussen wel/geen gsm en wel geen 3g
en/of
2. ik misschien per ongeluk in mijn broekzak op het aan/uit knopje druk waardoor hij in lockscreen springt.
- Zijn er mensen die misschien tips hebben om (apps) te gebruiken die bijv. iets met je verbinding doen? (stel: ik zet hem in gsm-only gebruikt dit minder energie dan gsm/wcdma-automatisch? of juist wcdma-only?
- Ik kan weet dat op festivals de verbinding niet altijd top is, dat is ook niet erg, maar een lege accu is lastig.
- verder zit ik te denken om mijn lockscreen op zwart te zetten (en een amoled gebruikt erg weinig energie bij zwart)
- ik zet hem als ik ga knorren uit.
- Ook heb ik zo'n reserve oplaad-accu ding, en daar kan ik mijn phone een lekker eenmalige laadbeurt geven.
- Helderheid heb ik natuurlijk omlaag gezet
- Vorig jaar heb ik het prima gered zonder verdere aanpassingen (1x laden tussendoor), maar er lijkt sinds een bepaalde update veel meer energie verbruik te zijn in een one-s (ik ben niet de enige)
www.casarodriguillo.com