Toon posts:

Windows 7 installeren op windows 8?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een nieuwe laptop gekocht ( met windows 8 er op) het betreft de Sony Vaio Fit 15E SVF1521C5E.
nu zou ik daar graag windows 7 op willen installeren omdat ik windows 8 maar niks vind. Ik heb zelf de orginele windows cd met windows 7 ultimate 64x net als de laptop 64x.

bij het installeren kwam ik in het menu dat je een partitie moest kiezen.. er stond dat geen van de 6 partities die aanwezig waren geschikt was.
ik kreeg de melding: windows can not be installed on this disk, because it has a GPT partition style.

ik weet dus niet hoe ik nu verder moet..

alvast super bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-10 22:35
Als je de partities verwijderd waar je op wilt installeren is dit zo opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Precies, je moet een MBRpartitie hebben om te kunnen installeren. Verder kan het zo zijn dat je in de bios ook nog aan moet geven geen windows 8 safeboot te willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er staan 6 verschillende partities met allen iets er achter. OEM Reserved, Primary, SONYSYS, Recovery, en nog wat. maar als ik die verwijder heb ik geen recovery meer enz, en geen vaio assist. en dat zou ik graag willen behouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 08:31:
Precies, je moet een MBRpartitie hebben om te kunnen installeren. Verder kan het zo zijn dat je in de bios ook nog aan moet geven geen windows 8 safeboot te willen gebruiken.
hoe kan ik dan een MRB partitie aanmaken, is dat gewoon in windows bij schijfbeheer oid? want dan kan ik de oude partities wel gewoon werkend houden lijkt mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:22

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 08:34:
[...]

hoe kan ik dan een MRB partitie aanmaken, is dat gewoon in windows bij schijfbeheer oid? want dan kan ik de oude partities wel gewoon werkend houden lijkt mij ?
Als je de installatie CD van Windows 7 er in doet moet je bij het kiezen van partities die van Windows 8 weg gooien (dan is Windows 8 dus gewoon WEG), en een nieuwe MRB partitie aanmaken. Dan heb je dus geen Windows 7 in Windows 8, maar gewoon Windows 7..

edit:
let trouwens met de partities goed op welke je verwijderd, een USB stick, externe HDD etc. komt daar ook tussen te staan! Die kan je beter even loskoppelen..

[ Voor 13% gewijzigd door frankwopereis op 07-08-2013 08:39 ]

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:27

Umbrah

The Incredible MapMan

Je zult inderdaad alles moeten weggooien, secure boot moeten uitzetten, en evt. Win7 in UEFI mode moeten installeren. OF

Je kunt aan Windows 8 gewent raken, eventueel de 8.1 preview installeren, ik zelf had na twee weken echt het gevoel dat ik in windows 7 dingen aan het missen was, vooral de search en de notificaties, het snappen, de nieuwe explorer.exe, de geweldige taskmgr, en geloof het of niet: als ik de bak idle laat staan vind ik een start scherm nuttiger dan een desktop met wat statische iconen en een plaatje, zie tenminste nu m'n vrienden spammen, of ik mail heb, en wat voor weer het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midy922
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 13:49
Je kan met Minitool Partition Wizard http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html de GPT veranderen in MBR.
In het programma klik je met de rechtermuisknop op de disc die je wilt veranderen(aan de linkerkant klikken anders kan het niet). En dan kies je 'Convert GPT Disk to MBR Disk' en vervolgens op Apply klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:51

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dorest0rm schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 08:24:
Als je de partities verwijderd waar je op wilt installeren is dit zo opgelost.
Nee, is het niet.
TERW_DAN schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 08:31:
Je bent niet verplicht om een MBR-indeling te hebben voor Windows 7 x64. Secure boot moet wel uit.
frankwopereis schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 08:38:
[...]

Als je de installatie CD van Windows 7 er in doet moet je bij het kiezen van partities die van Windows 8 weg gooien (dan is Windows 8 dus gewoon WEG), en een nieuwe MRB partitie aanmaken. Dan heb je dus geen Windows 7 in Windows 8, maar gewoon Windows 7..
Je kan geen MBR partitie maken. Je kan alleen een MBR partitieindeling maken. Is nogal een verschil.

Even uitleg voor de wat korte antwoorden hierboven:
Om van een GPT indeling naar MBR te gaan, is het niet zo eenvoudig als 'even de partities verwijderen'. Als je het via Windows wilt doen, moet je met diskpart werken en daarin de commando's 'clean' (wis alle partities) en 'convert mbr' opgeven nadat je de juiste schijf hebt geselecteerd. Anders blijft de installer klagen dat het niet kan installeren, omdat het een GPT indeling is.

Er zijn ook tooltjes beschikbaar die het om kunnen zetten zonder de partities te hoeven verwijderen, maar de TS geeft aan dat er in totaal 6! partities op staan en met een MBR indeling mag je maar 4 primaire partities hebben. De rest moeten logische partities zijn in een extended partitie. Het is daarom dus niet mogelijk om 'even snel' van GPT naar MBR te gaan met behoud van z'n recovery mogelijkheden. Daarbij zal de recovery afhankelijk zijn van UEFI boot en als je via UEFI start, heb je GPT nodig.

Dus, onderstaand is de enige oplossing voor 'm met behoud van recovery.
Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 08:31:
Er staan 6 verschillende partities met allen iets er achter. OEM Reserved, Primary, SONYSYS, Recovery, en nog wat. maar als ik die verwijder heb ik geen recovery meer enz, en geen vaio assist. en dat zou ik graag willen behouden
En dat kan ook prima. Aangezien je een originele Windows 7 x64 DVD hebt en een werkende Windows 8 installatie, kan je met behulp van de vele guides op het web een UEFI geschikte installer maken voor Windows 7. Die aangepaste installer kan op GPT indeling installeren met behoud van al je bestaande partities. Omdat je Windows 8 wilt vervangen, kan je 7 dus hier prima op installeren, alleen maar format kiezen tijdens installatie (anders gooit 't bestanden in een .old map) en je kan er mee werken. Recovery zal dan ook nog werken.

Zorg wel dat je een goede backup hebt van W8, mocht het toch niet helemaal werken zoals je verwacht (bijvoorbeeld omdat de hardware niet ondersteund wordt met drivers).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-10 22:35
Hero of Time schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 08:56:
[...]

Nee, is het niet.

Om van een GPT indeling naar MBR te gaan, is het niet zo eenvoudig als 'even de partities verwijderen'. Als je het via Windows wilt doen, moet je met diskpart werken en daarin de commando's 'clean' (wis alle partities) en 'convert mbr' opgeven nadat je de juiste schijf hebt geselecteerd. Anders blijft de installer klagen dat het niet kan installeren, omdat het een GPT indeling is.
Oh, mijn fout 8)7 , ik zou zweren dat alles verwijderen en een nieuwe aanmaken mogelijk was in de setup wizard zonder diskpart te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 08:56:
[...]

Nee, is het niet.

[...]

Je bent niet verplicht om een MBR-indeling te hebben voor Windows 7 x64. Secure boot moet wel uit.

[...]

Je kan geen MBR partitie maken. Je kan alleen een MBR partitieindeling maken. Is nogal een verschil.

Er zijn ook tooltjes beschikbaar die het om kunnen zetten zonder de partities te hoeven verwijderen, maar de TS geeft aan dat er in totaal 6! partities op staan en met een MBR indeling mag je maar 4 primaire partities hebben. De rest moeten logische partities zijn in een extended partitie. Het is daarom dus niet mogelijk om 'even snel' van GPT naar MBR te gaan met behoud van z'n recovery mogelijkheden. Daarbij zal de recovery afhankelijk zijn van UEFI boot en als je via UEFI start, heb je GPT nodig.

Dus, onderstaand is de enige oplossing voor 'm met behoud van recovery.

[...]

En dat kan ook prima. Aangezien je een originele Windows 7 x64 DVD hebt en een werkende Windows 8 installatie, kan je met behulp van de vele guides op het web een UEFI geschikte installer maken voor Windows 7. Die aangepaste installer kan op GPT indeling installeren met behoud van al je bestaande partities. Omdat je Windows 8 wilt vervangen, kan je 7 dus hier prima op installeren, alleen maar format kiezen tijdens installatie (anders gooit 't bestanden in een .old map) en je kan er mee werken. Recovery zal dan ook nog werken.

Zorg wel dat je een goede backup hebt van W8, mocht het toch niet helemaal werken zoals je verwacht (bijvoorbeeld omdat de hardware niet ondersteund wordt met drivers).
Oké, super bedankt voor alle info, ik heb alle W7 drivers al gedownload via de sony site, dus als ik naar W7 ga heb ik alle drivers werkend. NU moet ik dus opzoek naar een of andere tool die voor mijn W7 install disk 64x een installer kan maken dat ik hem op UEFI kan installeren, en daarmee behoud ik mijn partities, èn de recovery e.d. werkend als ik u goed begrijp? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klopt, de installer kan je bijvoorbeeld op een USB stick zetten. Het is volgens mij niet noodzakelijk om een tooltje te gebruiken om de aanpassing te maken, het zou zo simpel moeten zijn als een paar bestanden aanpassen en op een iets andere plek zetten en het werkt.

Ik zet deze ook even naar WOS, daar past het beter :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 17:04
Aan die recovery zal je weinig hebben ALS Windows 7 gaat installeren....

Mijn advies: Blijf lekker op Windows 8 werken zo moeilijk is het niet..
Anders alle partities weg gooien en Windows 7 installeren.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 09:22:
Klopt, de installer kan je bijvoorbeeld op een USB stick zetten. Het is volgens mij niet noodzakelijk om een tooltje te gebruiken om de aanpassing te maken, het zou zo simpel moeten zijn als een paar bestanden aanpassen en op een iets andere plek zetten en het werkt.

Ik zet deze ook even naar WOS, daar past het beter :).
Prima,

nou dan zal ik wel even gaan googlen of ik er iets over kan vinden, maar ik snap u nog niet 100%. Want als ik zomaar de install bestanden op een usb zet gebeurd er niks..

ik bedacht me net:
ik kan natuurlijk ook gewoon in windows 8 een nieuwe partitie maken, deze formatteren naar MRB en vervolgens W7 installeren, als deze geinstalleerd is, de Partitie met W8 formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Nee, want zoals eerder gezegd formatteer je niet 1 partitie. Je formatteert de partitieindeling, dus simpel gezegd het stuk waar staat beschreven waar partities staan. Het gaat je niet lukken onder Windows 8 om de HDD te converteren waar Windows 8 op dat moment gebruik van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:36:
[...]

Prima,

nou dan zal ik wel even gaan googlen of ik er iets over kan vinden, maar ik snap u nog niet 100%. Want als ik zomaar de install bestanden op een usb zet gebeurd er niks..
https://www.google.nl/sea...&oe=utf-8&channel=suggest zal je vast helpen :). Wat ik even snel zag, is dat je via je EFI shell van je DVD kan opstarten in UEFI mode zonder aanpassingen, mits je DVD een EFI loader heeft.
ik bedacht me net:
ik kan natuurlijk ook gewoon in windows 8 een nieuwe partitie maken, deze formatteren naar MRB en vervolgens W7 installeren, als deze geinstalleerd is, de Partitie met W8 formatteren.
Nee dus. Je kan in een MySQL database ook niet opgeven dat een tabel het Oracle of MSSQL formaat heeft, je moet dan die betreffende database software draaien. Partities formatteer je met een file system, niet een indeling ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just8_KB8
  • Laatst online: 19-09 15:41
Hoi allemaal,

ik heb een ongeveer vergelijkbare situatie, maar loop nu tegen 1 dingetje aan. Licentie. Mijn situatie;
  • Mijn vriendin heeft haar oude laptop laten vallen en daar kunnen ze kennelijk niet zo goed tegen :P Op die oude laptop stond Windows 7.
  • Ik heb een laptop gekocht met Windows 8. Mijn vriendin is niet zo heel handig met computers en dus wil ze absoluut niet Windows 8 gebruiken want dan moet ze weer helemaal wennen. Vandaar dat ik deze terug heb gezet naar Windows 7.
  • Ik heb de Windows 7 Home Premium 64-bit ISO gedownload en geïnstalleerd en alles werkt naar behoren. :)
  • Ik heb de HDD van de oude laptop weten te redden en heb ook de productkey er vanaf weten te halen. Ik dacht alleen dat ik op haar oude laptop een nieuwe installatie van Windows 7 had gedaan (en de key dus nog kon hergebruiken wanneer ik MS kon laten weten dat de oude laptop niet meer werkt), maar nu blijkt bij het activeren dat dat een upgrade licentie was van Vista naar Windows 7. En deze werkt dus niet bij een downgrade van Windows 8 naar 7.
  • Bij de installatie van Windows 7 heb ik alle partities gewist (omdat deze toch niet meer zinvol waren bij installatie van Windows 7). Wellicht nogal dom van me, maar ik heb dus ook geen backup gemaakt van de recovery partitie en deze wel geformatteerd. |:(
Nu is mijn vraag, welke opties zijn er om dit op te lossen en wat is het goedkoopste? Ik dacht zelf aan het volgende maar misschien mis ik wat opties;
  • Een nieuwe retail versie kopen voor ongeveer 160 euro. Wat ik rete zonde zou vinden aangezien we juist een budget laptop wilde hebben (voor maar 400 euro).
  • Een OEM versie van Windows 7 kopen. Ik snap dat ik die Windows daarna niet op een andere PC te installeren is, maar dat zou niet uitmaken. Is wel goedkoper dan retail. Ik weet alleen niet of dit kan (vindt de licenties en de regels allemaal erg onduidelijk bij MS).
  • Windows 8 weer terug zetten en mijn vriendin maar laten wennen eraan. Ik weet alleen niet wat ik hiervoor moet doen en wat dat kost. Recovery bestellen bij de leverancier? Windows 8 ISO downloaden? Ik zie ook nergens een productkey voor Windows 8 op mijn computer. Werkt dit anders dan vroeger (toen zat er altijd een sticker met de productcode op de laptop zelf)?
Ik kan me verder zo geen oplossingen bedenken, maar misschien dat jullie nog wat tips hebben. In ieder geval heb ik al wel weer een wijze les gehad. Eerst goed alles uitzoeken alvorens overhaast een nieuwe laptop aan te schaffen (hoe hard de vriendin ook aan het zeuren is)... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Just8_KB8 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:38:
Nu is mijn vraag, welke opties zijn er om dit op te lossen en wat is het goedkoopste? Ik dacht zelf aan het volgende maar misschien mis ik wat opties;
  • Een nieuwe retail versie kopen voor ongeveer 160 euro. Wat ik rete zonde zou vinden aangezien we juist een budget laptop wilde hebben (voor maar 400 euro).
  • Een OEM versie van Windows 7 kopen. Ik snap dat ik die Windows daarna niet op een andere PC te installeren is, maar dat zou niet uitmaken. Is wel goedkoper dan retail. Ik weet alleen niet of dit kan (vindt de licenties en de regels allemaal erg onduidelijk bij MS).
  • Windows 8 weer terug zetten en mijn vriendin maar laten wennen eraan. Ik weet alleen niet wat ik hiervoor moet doen en wat dat kost. Recovery bestellen bij de leverancier? Windows 8 ISO downloaden? Ik zie ook nergens een productkey voor Windows 8 op mijn computer. Werkt dit anders dan vroeger (toen zat er altijd een sticker met de productcode op de laptop zelf)?
Ergens vind ik de reden om W8 niet te nemen onzin. Je went er best snel aan en met de komst van SP1 voor Windows 8 komt er ook weer een Start menu terug.

Je kan zowel een Retail als een OEM versie van Windows 7 gebruiken om te installeren. Beiden zullen werken. Officieel mag de OEM niet, maar niemand die daar echt op let. Als je Windows 8 Pro hebt dan heb je ook downgrade rechten. Voor hulp hiermee moet je contact opnemen met de leverancier van je laptop. Die kan dan Windows 7 Pro media beschikbaar stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just8_KB8
  • Laatst online: 19-09 15:41
CMD-Snake schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:49:
[...]

Ergens vind ik de reden om W8 niet te nemen onzin. Je went er best snel aan en met de komst van SP1 voor Windows 8 komt er ook weer een Start menu terug.

Je kan zowel een Retail als een OEM versie van Windows 7 gebruiken om te installeren. Beiden zullen werken. Officieel mag de OEM niet, maar niemand die daar echt op let. Als je Windows 8 Pro hebt dan heb je ook downgrade rechten. Voor hulp hiermee moet je contact opnemen met de leverancier van je laptop. Die kan dan Windows 7 Pro media beschikbaar stellen.
Als het voor mezelf was geweest, dan was ik die uitdaging van het wennen nog wel aangegaan. Maar mijn vriendin is net gewend aan W7 en wil nu niet weer moeten wennen.

En ik heb geen Pro. Dus downgraden kan ook niet, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:26

TheVMaster

Moderator WOS
Quadradial schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 09:32:
Aan die recovery zal je weinig hebben ALS Windows 7 gaat installeren....

Mijn advies: Blijf lekker op Windows 8 werken zo moeilijk is het niet..
Anders alle partities weg gooien en Windows 7 installeren.
Helemaal met de komst straks van Windows 8.1, de verwachting is dat hij binnen nu en een maand toch wel beschikbaar zou moeten komen...
[...]

Hier moet ik wel om glimlachen.....je bedoelt Windows 8.1 denk ik? SP1 voor Windows 8 bestaat niet...

[ Voor 45% gewijzigd door TheVMaster op 12-08-2013 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:26
..maar nu blijkt bij het activeren dat dat een upgrade licentie was van Vista naar Windows 7. En deze werkt dus niet bij een downgrade van Windows 8 naar 7.
Gewoon even googlen, zijn wel manieren om een Windows 7 upgrade op een leeg systeem te installeren met succesvolle activatie.
Windows 8 weer terug zetten en mijn vriendin maar laten wennen eraan. Ik weet alleen niet wat ik hiervoor moet doen en wat dat kost. Recovery bestellen bij de leverancier? Windows 8 ISO downloaden? Ik zie ook nergens een productkey voor Windows 8 op mijn computer. Werkt dit anders dan vroeger (toen zat er altijd een sticker met de productcode op de laptop zelf)?
De key zit in de bios ingebakken, gewoon dezelfde Windows 8 versie installeren als er op stond en deze zou de key vanzelf moeten oppikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

[...][list]
• Ik heb een laptop gekocht met Windows 8. Mijn vriendin is niet zo heel handig met computers en dus wil ze absoluut niet Windows 8 gebruiken want dan moet ze weer helemaal wennen. Vandaar dat ik deze terug heb gezet naar Windows 7.
Dus als je vriendin haar auto (I just love auto analogieën :P) in de prak rijdt moet ze ook perse exact dezelfde auto terug hebben omdat ze anders niet kan wennen aan een andere auto?
Kwestie van een weekje toch?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
TheVMaster schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:01:

Hier moet ik wel om glimlachen.....je bedoelt Windows 8.1 denk ik? SP1 voor Windows 8 bestaat niet...
Ja, ik bedoel 8.1. Ik vind persoonlijk de 8.1 naam raar. Waarom niet SP1 noemen? Het lijkt alsof Service Pack bij MS ineens een vies woord is geworden.

Hoe dan ook, de meeste problemen die mensen hebben met de RTM versie moeten hier toch wel in aangepakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:01
Tja als je StartIsBack installeert op Windows 8 is het zowaar Windows 7 geworden.. ik werk nu liever met Windows 8 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
CMD-Snake schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 12:53:
[...]

Ja, ik bedoel 8.1. Ik vind persoonlijk de 8.1 naam raar. Waarom niet SP1 noemen? Het lijkt alsof Service Pack bij MS ineens een vies woord is geworden.

Hoe dan ook, de meeste problemen die mensen hebben met de RTM versie moeten hier toch wel in aangepakt worden.
Jij mag de naam best raar vinden, maar helaas is het een compleet nieuwe versie van Windows. Een Service Pack = niets meer dan een aantal fixes die ze bundelen. In het geval van Windows 8.1 zijn er toch een behoorlijk aantal nieuwe features toegevoegd aan het OS.

Dit neemt niet weg dat ik best snap dat jij Windows 8 niet fijn vind werken, dit is ook de reden dat ik al sinds eind juni met de Preview van Windows 8.1 werk....en dat werkt gewoon goed (draai het gewoon op mijn productie werk laptop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

[...]

mee eens :Y
ik ben zelf een 100% metro hater, maar ik kan prima op W8.1 werken
gewoon geen windows-store applicaties installeren en direct naar de desktop booten

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
TheVMaster schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:32:
[...]

Jij mag de naam best raar vinden, maar helaas is het een compleet nieuwe versie van Windows. Een Service Pack = niets meer dan een aantal fixes die ze bundelen. In het geval van Windows 8.1 zijn er toch een behoorlijk aantal nieuwe features toegevoegd aan het OS.
Tja, SP2 en SP3 voegden ook features toe aan XP. Werd toen niet ineens XP.1 genoemd. Maar goed, whats in a name...
Dit neemt niet weg dat ik best snap dat jij Windows 8 niet fijn vind werken, dit is ook de reden dat ik al sinds eind juni met de Preview van Windows 8.1 werk....en dat werkt gewoon goed (draai het gewoon op mijn productie werk laptop).
Ik heb zelf geen problemen met W8. Ik heb het her en der al in gebruik en het werkt leuk. Enige jammer is dan dat heel veel van mijn applicaties (=allen) op de desktop draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
CMD-Snake schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:04:
[...]

Tja, SP2 en SP3 voegden ook features toe aan XP. Werd toen niet ineens XP.1 genoemd. Maar goed, whats in a name...

[...]

Ik heb zelf geen problemen met W8. Ik heb het her en der al in gebruik en het werkt leuk. Enige jammer is dan dat heel veel van mijn applicaties (=allen) op de desktop draaien.
Ik vind de features die XP extra kreeg in het niets vallen bij de features die je bij Windows 8.1 krijgt, maar in inderdaad...'what's in a name..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Laten we nou niet deze arme jongen gaan adviseren om Windows 8 te gebruiken. Het is al erg genoeg dat hij daarmee opgescheept zit! Op een mooie Vaio laptop hoort een desktop OS met een startknop en een mooie glazen interface. Geen interface die ook op een 486 moet werken.

Geen problemen met Windows 8? Ik mag verdorie hopen van niet. Maar er missen wel een aantal kritieke zaken t.o.v. Windows 7. Ik snap het dan ook volledig dat deze meneer terug wil naar iets dat hij gewend is.

Met PartedMagic, die je als een opstartbare cd kunt downloaden (of zelfs een image voor op een opstartbare usb-stick), kun je je schijf helemaal leegvegen en er wel of niet schone partities op zetten. Ook kun je de GPT-indeling terugzetten naar een MBR-indeling.

Daarna kun je Windows 7 gewoon installeren.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
_Thanatos_ schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:39:
Laten we nou niet deze arme jongen gaan adviseren om Windows 8 te gebruiken. Het is al erg genoeg dat hij daarmee opgescheept zit! Op een mooie Vaio laptop hoort een desktop OS met een startknop en een mooie glazen interface. Geen interface die ook op een 486 moet werken.

Geen problemen met Windows 8? Ik mag verdorie hopen van niet. Maar er missen wel een aantal kritieke zaken t.o.v. Windows 7. Ik snap het dan ook volledig dat deze meneer terug wil naar iets dat hij gewend is.

Met PartedMagic, die je als een opstartbare cd kunt downloaden (of zelfs een image voor op een opstartbare usb-stick), kun je je schijf helemaal leegvegen en er wel of niet schone partities op zetten. Ook kun je de GPT-indeling terugzetten naar een MBR-indeling.

Daarna kun je Windows 7 gewoon installeren.
Gelukkig kan die arme jongen dat helemaal voor zichzelf bepalen :z

Wat voor zaken missen er volgens jou die niet in Windows 8 (of Windows 8.1...die is er ook zowat) aanwezig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Nou, het Start Panel. Dat mooie paneel uit Vista en Win7 dat je krijgt als je op de startknop drukt, waarmee je niet uit je flow wordt gerukt en gewoon door kunt blijven concentreren.

Muis-support. Als het Metro moet, dan is muis-support een hel. Scrollen doen we verticaal. Rechter muisknop behoort extra opties te geven op de plek waar je muis zit. De hoeken/randen van het scherm behoren geen dingen geniepig te verbergen. Er is geen zoekbalk. Je kunt niet zoeken door *alles* heen, alleen het een of het ander.

Keyboard-support. Ja, probeer es met je toetsenbord door Metro heen te gaan... Nuff said.

Themes. Het desktop theme hebben ze weer lelijk gemaakt. Dat moeten ze natuurlijk zelf weten, maar het woord "theme" duidt op de mogelijkheid om er meerdere te kunnen installeren. In de geschiedenis van MS is het nog nooit bij ze opgekomen dat een pc weleens persoonlijk zou kunnen zijn, en het dus misschien een goed idee is om meer dan één theme per OS (of andere software) aan te bieden. Dat mistte natuurlijk in Vista en Win7 ook, maar in Win8 is de standaard theme zo ultralelijk dat je het missen van propere themes echt voelt (aan je ogen). Het is net Windows 3.

Al deze dingen ontbreken ook in Windows 8.1, die wat mij betreft identiek is aan Windows 8.0. De startknop is een verslechtering. Ze hebben een startknop erbij gemaakt omdat er werd gevraagd om "de startknop", en daarbij de menigte totaal niet serieus genomen. Als ik Windows 8 gebruikte en de startknop terug wilde, zou ik me van voor naar achter gematenaaid voelen. Als ik bij Microsoft werkte, zou ik me diep schamen, dat zeker.

En nog wat quotejes die me opvielen :)
Wennen is per definitie een probleem. Wennen in negatieve zin hoort niet nodig te zijn. Daarbij, het start menu (of het Start Panel) komt helemaal niet terug. Als je je bewering kunt onderbouwen: bronvermelding!
maarud schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 12:56:
Tja als je StartIsBack installeert op Windows 8 is het zowaar Windows 7 geworden.. ik werk nu liever met Windows 8 :P
Kost geld. Het is niet veel, maar betalen voor Microsoft grootste ultrafaal sinds Windows Me vind ik principieel niet juist. Het is wel leuk voor de makers van SIB maar Microsoft moet ook eens leren dat ze een legacy hebben waar ze naar behoren te luisteren.

Hoewel, StartIsBack voor XP zou ik wel wat voor over hebben :P

[ Voor 11% gewijzigd door _Thanatos_ op 13-08-2013 20:59 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Oh man, dit wordt leuk :P.
_Thanatos_ schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:51:
Nou, het Start Panel. Dat mooie paneel uit Vista en Win7 dat je krijgt als je op de startknop drukt, waarmee je niet uit je flow wordt gerukt en gewoon door kunt blijven concentreren.
Je bedoelt dat ding wat men steeds minder is gaan gebruiken omdat ze alles op de taakbalk vastzetten?
Muis-support. Als het Metro moet, dan is muis-support een hel. Scrollen doen we verticaal. Rechter muisknop behoort extra opties te geven op de plek waar je muis zit. De hoeken/randen van het scherm behoren geen dingen geniepig te verbergen. Er is geen zoekbalk. Je kunt niet zoeken door *alles* heen, alleen het een of het ander.
Je zoekt wel door alles, het staat alleen nu mooi per categorie gesorteerd. Veel beter dan je documenten tussen de programma's en Configuratiescherm opties heen hebben staan. Wat een onoverzichtelijke bende is dat zeg.
Keyboard-support. Ja, probeer es met je toetsenbord door Metro heen te gaan... Nuff said.
Moet dat dan? Ik heb er nog geen moeite mee gehad iig.
Themes. Het desktop theme hebben ze weer lelijk gemaakt. Dat moeten ze natuurlijk zelf weten, maar het woord "theme" duidt op de mogelijkheid om er meerdere te kunnen installeren. In de geschiedenis van MS is het nog nooit bij ze opgekomen dat een pc weleens persoonlijk zou kunnen zijn, en het dus misschien een goed idee is om meer dan één theme per OS (of andere software) aan te bieden. Dat mistte natuurlijk in Vista en Win7 ook, maar in Win8 is de standaard theme zo ultralelijk dat je het missen van propere themes echt voelt (aan je ogen). Het is net Windows 3.
Themes zijn sinds Vista al overrated. Het enige wat je krijgt is een ander behangetje en het glas krijgt een wat ander kleurtje. Niets bijzonders. Kan je zelf al doen zonder door pagina's domme submits te klikken, de een faalt nog harder dan de ander. Hier is dus niets in verandert. Nou, niet helemaal, ik vind 't ietsjes beter geworden. En met 8.1 is 't nog beter, omdat je dan je mooie behang kan zien, of een ander plaatje naar keuze.
En nog wat quotejes die me opvielen :)

[...]

Wennen is per definitie een probleem. Wennen in negatieve zin hoort niet nodig te zijn. Daarbij, het start menu (of het Start Panel) komt helemaal niet terug. Als je je bewering kunt onderbouwen: bronvermelding!
Wennen moeten we allemaal. We kunnen nou eenmaal niet stil blijven staan. De wereld verandert, je moet overal aan blijven wennen. Als je auto door z'n verroeste assen zakt zal je toch aan een nieuwe auto moeten wennen. Als je TV stuk gaat, zal je aan een nieuwe afstandsbediening moeten wennen.

Wie zegt dat het wennen aan een nieuw OS negatief is? Je maakt het zelf een positieve of negatieve ervaring.
[...]

Kost geld. Het is niet veel, maar betalen voor Microsoft grootste ultrafaal sinds Windows Me vind ik principieel niet juist. Het is wel leuk voor de makers van SIB maar Microsoft moet ook eens leren dat ze een legacy hebben waar ze naar behoren te luisteren.
Het is een van de mogelijke programma's om het bekende start menu terug te krijgen. Hij kan ook Classic Shell nemen. Volledig gratis en doet 't net zo goed. Het uiterlijk is iets anders dan StartIsBack, net als de rest van de start replacements.
Hoewel, StartIsBack voor XP zou ik wel wat voor over hebben :P
StartIsBack voor XP, jaja, je wilt het menu start terughalen wat niet eens weg is. Er zijn trouwens hele shell replacement programma's beschikbaar voor Windows, waarbij je veel meer mogelijkheden krijgt dan een ander start menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Hero of Time schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:08:
Oh man, dit wordt leuk :P.

[...]

Je bedoelt dat ding wat men steeds minder is gaan gebruiken omdat ze alles op de taakbalk vastzetten?

[...]

Je zoekt wel door alles, het staat alleen nu mooi per categorie gesorteerd. Veel beter dan je documenten tussen de programma's en Configuratiescherm opties heen hebben staan. Wat een onoverzichtelijke bende is dat zeg.

[...]

[...]

Themes zijn sinds Vista al overrated. Het enige wat je krijgt is een ander behangetje en het glas krijgt een wat ander kleurtje. Niets bijzonders. Kan je zelf al doen zonder door pagina's domme submits te klikken, de een faalt nog harder dan de ander. Hier is dus niets in verandert. Nou, niet helemaal, ik vind 't ietsjes beter geworden. En met 8.1 is 't nog beter, omdat je dan je mooie behang kan zien, of een ander plaatje naar keuze.

[...]

Wennen moeten we allemaal. We kunnen nou eenmaal niet stil blijven staan. De wereld verandert, je moet overal aan blijven wennen. Als je auto door z'n verroeste assen zakt zal je toch aan een nieuwe auto moeten wennen. Als je TV stuk gaat, zal je aan een nieuwe afstandsbediening moeten wennen.

Wie zegt dat het wennen aan een nieuw OS negatief is? Je maakt het zelf een positieve of negatieve ervaring.

[...]

Het is een van de mogelijke programma's om het bekende start menu terug te krijgen. Hij kan ook Classic Shell nemen. Volledig gratis en doet 't net zo goed. Het uiterlijk is iets anders dan StartIsBack, net als de rest van de start replacements.

[...]

StartIsBack voor XP, jaja, je wilt het menu start terughalen wat niet eens weg is. Er zijn trouwens hele shell replacement programma's beschikbaar voor Windows, waarbij je veel meer mogelijkheden krijgt dan een ander start menu.
Afgezien van het Start menu vervanger verhaal (waar ik het compleet niet mee eens ben) heb ik hier weinig aan toe te voegen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb er een (classic shell), maar mis eigenlijk al de tegels. Gelukkig kan je bij CS nog de sneltoets en de hot corner instellen om 'm terug te krijgen, samen met het menu zelf. Best of both worlds. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik kan niet wachten op de volgende reply :P
Beetje dit gevoel: http://xkcd.com/386/ :+
Ik bedoel dat ding dat tig duizenden mensen nog gewoon gebruiken. En waarom iets weghalen wat niet in de weg zit en alleen maar een voordeel is voor mensen die het prettig vinden? Je gaat ook niet je voordeur dichttimmeren als je je huis altijd via de achterdeur verlaat.
Start -> display -> enter
Dat kan daarmee dus niet meer. Het is een extra stap die niet nodig is. Omdat ze geen betere manier konden verzinnen dat de boel dommer maken, moet je nu iets extra's doen om bij andere zaken te komen, waar je in Vista en Win7 in een keer naartoe kon.
Start -> netw -> enter
Probeer maar (dat werkt dus niet meer)
Keyboard support, ja dat moet. Er zijn mensen met motorische handicaps, die geen muis kunnen gebruiken. Er zijn mensen met een visuele handicap die zelfs geen touchscreen kunnen gebruiken, maar een braillebalk hebben en auditieve feedback nodig hebben. Propere keybaord-support (en daarop voortbordurend dus accessibility) is kritiek voor een OS dat gerespecteerd mag worden.

Het is ook een stukje usability voor mensen zonder handicaps/afwijkingen. Als je handen op het toetsenbord liggen, wil je niet voor kleine wissewasjes steeds naar de muis hoeven te grijpen (maar, andersom geldt natuurlijk ook).
Een ander plaatje of kleurtje is geen theme. Dat is een plaatje en een kleurtje. Glas is in Windows 8 weg, hoe krijg ik dat terug? Ik vind dat mooi, dus dan moet ik dat toch kunnen instellen/installeren?

De TS geeft zelf aan Windows 8 niets te vinden. "Even wennen" is dat geval per definitie een negatief iets. Als je Windows 8 helemaal top vind, moet je ook wennen, maar dan is het positief. Maar het gaat nu over een topic waarvan de TS niet zo van Win8 houdt.
Anders dan: waarom moet het met een los tooltje? Zo leert Microsoft niet dat het start menu terug moet. In tegendeel, zo denkt Microsoft dat ze klaar zijn.
Ik bedoel natuurlijk gewoon het Windows 7 start panel voor XP. Een paar jaar geleden heb ik daar weleens mee ge-experimenteerd, maar het had allemaal een heel erg "net niet" gevoel. Ik weet hoe fijn StartIsBack werkt, en ik snap dan ook goed waarom dat op XP handig zou zou voor mensen die daaraan vast zitten (bijv in het bedrijfsleven). StartIsBack zou ook het start menu van Vista een klein zetje kunnen geven trouwens, want die heeft ook een paar kleine "hmmmmm bijna goed!" dingetjes ;)

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
_Thanatos_ schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:26:
[...] Keyboard support, ja dat moet. Er zijn mensen met motorische handicaps, die geen muis kunnen gebruiken. Er zijn mensen met een visuele handicap die zelfs geen touchscreen kunnen gebruiken, maar een braillebalk hebben en auditieve feedback nodig hebben. Propere keybaord-support (en daarop voortbordurend dus accessibility) is kritiek voor een OS dat gerespecteerd mag worden.

Het is ook een stukje usability voor mensen zonder handicaps/afwijkingen. Als je handen op het toetsenbord liggen, wil je niet voor kleine wissewasjes steeds naar de muis hoeven te grijpen (maar, andersom geldt natuurlijk ook). [...]
Grappig is dat je juist beter kan navigeren met de toetsenbord in Windows 8.1 dan in Windows 7.
En laat nou ook de narrator en tekst-to-speech zijn verbeterd vooral als je Metro apps gebruikt is dat ding echt stukken beter geworden.
Ik zou eens gaan kijken op http://www.microsoft.com/enable/products/windows8/ en http://www.microsoft.com/enable/at/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem zit hem gewoon in de metro interface en daardoor het start menu.

Als Microsoft gewoon het hele metro en start menu verhaal optioneel had gemaakt was iedereen tevreden.
Naar nu heb je de 8 likers die balen van de toevoeging van de nep start knop en de 8 dislikers die het hele metro gebeuren wel door de plee kunnen trekken.

(Mijn mening, Windows 8 is super zonder Metro en met startmenu. Omdat dit beter werkt bij mij.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:39:
Het probleem zit hem gewoon in de metro interface en daardoor het start menu.

Als Microsoft gewoon het hele metro en start menu verhaal optioneel had gemaakt was iedereen tevreden.
Naar nu heb je de 8 likers die balen van de toevoeging van de nep start knop en de 8 dislikers die het hele metro gebeuren wel door de plee kunnen trekken.

(Mijn mening, Windows 8 is super zonder Metro en met startmenu. Omdat dit beter werkt bij mij.)
Helaas werkt dat laatste echt waardeloos op een Touch device. en ze willen natuurlijk een enkele manier op touch en non-touch devices. Op zich als je de Applicatielijst i.p.v. het Start Scherm laat verschijnen als je op de Start Knop drukt..tja..dan heb je zowat hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

_Thanatos_ schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:26:
[...]

Ik kan niet wachten op de volgende reply :P
Beetje dit gevoel: http://xkcd.com/386/ :+
Ik zal het daarom niet te lang maken. We gaan hier redelijk off-topic en de TS heeft al eventjes niet van zich laten horen hier.
[...]

Ik bedoel dat ding dat tig duizenden mensen nog gewoon gebruiken. En waarom iets weghalen wat niet in de weg zit en alleen maar een voordeel is voor mensen die het prettig vinden? Je gaat ook niet je voordeur dichttimmeren als je je huis altijd via de achterdeur verlaat.
Ik timmer 'm niet dicht, maar laat 'm wel op slot zitten. Daarbij is het niet weggehaald, maar verandert. Geëvolueerd als je 't zo wilt noemen zodat het ook op touch devices prettig te gebruiken is. Iets wat steeds meer gemeengoed wordt.
[...]

Start -> display -> enter
Dat kan daarmee dus niet meer. Het is een extra stap die niet nodig is. Omdat ze geen betere manier konden verzinnen dat de boel dommer maken, moet je nu iets extra's doen om bij andere zaken te komen, waar je in Vista en Win7 in een keer naartoe kon.
Start -> netw -> enter
Probeer maar (dat werkt dus niet meer).
Zal ik morgen eens bekijken. Ik zit hier thuis heerlijk met Debian te werken met de Xfce4 desktopomgeving welke al een lange tijd niet visueel grondig is verandert :).
[...]

Keyboard support, ja dat moet. Er zijn mensen met motorische handicaps, die geen muis kunnen gebruiken. Er zijn mensen met een visuele handicap die zelfs geen touchscreen kunnen gebruiken, maar een braillebalk hebben en auditieve feedback nodig hebben. Propere keybaord-support (en daarop voortbordurend dus accessibility) is kritiek voor een OS dat gerespecteerd mag worden.
Hier geef je juist mooi aan wat er in voorgaande versies niet lekker werkte. Zoals Caelorum zegt is dat in W8 juist een stuk verbeterd.
Het is ook een stukje usability voor mensen zonder handicaps/afwijkingen. Als je handen op het toetsenbord liggen, wil je niet voor kleine wissewasjes steeds naar de muis hoeven te grijpen (maar, andersom geldt natuurlijk ook).
Geef eens eerlijk toe, als je met een Word documentje bezig bent, hoe vaak grijp jij naar je muis om wat opmaak toe te passen zoals koppen, vet, cursief, ander lettertype, dingen invoegen e.d.? Dat zijn de wissewasjes waar jij telkens je muis gebruikt, terwijl het allemaal met toetsenbord kan. Sterker nog, ik kan met de verkenner van alles openen zonder ook maar naar de muis te hoeven wijzen. En zo zijn er nog meer plekken waar het met het toetsenbord prima gewerkt kan worden, maar men hoe dan ook de muis gebruikt. Is het sneller? Niet altijd. Het is zelfs regelmatig langzamer omdat je van hot naar her moet met de muis.
Nu moet je misschien eens een keer de tab toets gebruiken, lekker belangrijk. Wordt die toets ook eens gebruikt, de arme ziel krijgt veel te weinig aandacht. :P
[...]

Een ander plaatje of kleurtje is geen theme. Dat is een plaatje en een kleurtje. Glas is in Windows 8 weg, hoe krijg ik dat terug? Ik vind dat mooi, dus dan moet ik dat toch kunnen instellen/installeren?
Hoe durf je het dan over themes te hebben als je Vista en 7 noemt? Die "thema's" zijn alleen maar kleurtjes en behang. Met thema/theme denk ik juist aan het volledig aanpassen van het uiterlijk van het OS, zoals dat bij XP in zekere zin kon en met een gepatchte uxtheme.dll mogelijk is. Of nog mooier, zoals dat in Linux kan, waar je elk element kan veranderen van kleur en uiterlijk.
[...]

De TS geeft zelf aan Windows 8 niets te vinden. "Even wennen" is dat geval per definitie een negatief iets. Als je Windows 8 helemaal top vind, moet je ook wennen, maar dan is het positief. Maar het gaat nu over een topic waarvan de TS niet zo van Win8 houdt.
Maar hij heeft niet aangegeven waarom het zo onprettig is. Ik denk dat het meer de schok is van het 'anders' zijn en alle wilde verhalen die de ronde gaan. Hij zou een veel grotere schok krijgen als-ie naar OSX zou gaan. Maar daar hoor je nou niemand over, zelfs de meest verstokte Windows gebruiker die naar Apple gaat 'omdat het er mooi uitziet' hoor je niet hoe zoveel anders het OS is en dat er geen start menu is.
[...]

Anders dan: waarom moet het met een los tooltje? Zo leert Microsoft niet dat het start menu terug moet. In tegendeel, zo denkt Microsoft dat ze klaar zijn.
Als we maar milieuvervuilende producten blijven gebruiken, hoe denken we dan ooit de wereld te kunnen verbeteren? Zo leert men het nooit om te veranderen.
[...]

Ik bedoel natuurlijk gewoon het Windows 7 start panel voor XP. Een paar jaar geleden heb ik daar weleens mee ge-experimenteerd, maar het had allemaal een heel erg "net niet" gevoel. Ik weet hoe fijn StartIsBack werkt, en ik snap dan ook goed waarom dat op XP handig zou zou voor mensen die daaraan vast zitten (bijv in het bedrijfsleven). StartIsBack zou ook het start menu van Vista een klein zetje kunnen geven trouwens, want die heeft ook een paar kleine "hmmmmm bijna goed!" dingetjes ;)
Het start menu is niets meer dan evolutie. In Windows 3.11 had je er geen. In Windows 9x, NT en 2000 was het een en hetzelfde. Toen met XP was het een stap vooruit. Hierop voortbordurend kwam het menu van Vista. Vista was een grote flop, maar het start menu was wel revolutionair en is gefinetuned in Windows 7.
Evolutie werkt maar 1 kant op. Je kan je benzine slurpende auto nou eenmaal niet zo 1-2-3 ombouwen naar een 100% elektrisch aangedreven auto.

Verdorie, toch nog een lange post geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:27

Umbrah

The Incredible MapMan

Laat ik het zo zeggen, ik was ooit ook verstokt... ik was altijd al van de dual NT/DOS-9x booterij met twee HDD's, maar tsja... toen '95 uit kwam bleef ik lekker progman gebruiken. Lekker alles op het scherm ipv "start, programma's, categorie, progje". Of erger: naar start moeten gaan om af te sluiten (of; diskpark...). Verstokt/change management is er altijd, ik geniet, professioneel en privé, van Windows 8, en 8.1 op één van m'n devices. Sterker nog, de client waar ik bij gedetacheerd ben die stapt nu langzaam van Vista af en gaat naar win7 (nog steeds mixed 32-bit/64-bit, en het is een olie & gas reus van toch zo'n 200.000 werkplekken), en zal volgend jaar maart de migratie maken naar exclusief Windows 8. De techniek/IT reus waar ik in feite voor werk, tsja, die heeft ook plannen. Alles is "enterprise app-store", en de olie/gasreus waar ik voor werk heeft uiteraard (is namelijk nogal wat gebeurt in die sector) veiligheid, maar ook: simpel gebruik ook voor gehandicapten bovenaan staan... en daar scoort Win8 ERG goed in, en er kunnen een paar "off-the-shelf" secundaire tools de vuilnisbak in, zoals de huidige oude appstore.
Pagina: 1