nieuwe subfolders aanmaken in heel veel bestaande folders.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67691

Topicstarter
Hallo, ik zoek (denk ik) een script om dezelfde 3 lege subfolders aan te maken in ongeveer 2700 bestaande folders.

De klant hier heeft 2700 clienten met elk een eigen folder op een server share. Nu willen ze daar de lege folders "2011" "2012" en "2013" aan toevoegen in elke folder.

Dus e:\clients\clientA\2011\ bijvoobeeld.

Ik kan hier geen bestaand script voor vinden en handmatig copy-pasten lijkt me wat veel werk, nog los van de kans op het missen van sommige mappen, etc....

Is hier een makkelijke manier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62011

Kun je niet gewoon zoeken naar de mappen met het woord 'client' vervolgens alle benodigde folder selecteren en de lege folders erin kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:15
Er zijn 2 simpele manieren om dit te doen :
- powershell script gebaseerd op het new-item commando
- gpo preference om de folder aan te maken (in een AD omgeving)

Imho hoort dit basiskennis te zijn voor een beheerder (ik wwet niet wat de rol is van de TS, maar aangezien deze het over een klant heeft met 2700 clients en ik hier niet zit om in het salaris van de ts te voorzien ga ik niet tot in detail uitleggen hoe dit precies moet - het duwtje in de juiste richting heb ik in ieder geval gegeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-05 20:59
Powershell en anders GPO pref inderdaad. Dit zijn simpele zaken die je volgens mij wel moet weten? In iedergeval via GPO pref ;)

[ Voor 125% gewijzigd door Pedr0 op 07-08-2013 09:08 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

En bij een oudere omgeving waar een loginscript is, kun je dat via het loginscript regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-05 22:03

Eagle Creek

Breathing security

Ik vermoed dat TS op zoek is naar een oplossing voor een map in 2700 individuele (unieke) folders. En daar specifiek hulp bij vraagt :).

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-05 22:52
PowerShell:
1
2
3
4
5
6
$Folders = Get-ChildItem "E:\Clients" | Where-Object{($_.PSIsContainer)} | foreach-object{$_.FullName}
ForEach($fldr in $Folders){
    New-Item -ItemType Directory -Path $fldr"\2011"
    New-Item -ItemType Directory -Path $fldr"\2012"
    New-Item -ItemType Directory -Path $fldr"\2013"
}

Sla bovenstaande PowerShell code op als een .ps1 bestand.
Het script zal een map maken in elke subfolder onder "E:\Clients"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-05 15:38
Batchfile:

code:
1
cd e:\clients & for /f "delims=" %%a in ('dir /on /ad /b') do @MD %%a\2011 & @MD %%a\2012 & @MD %%a\2013\

Regel wegschrijven in een .bat of .cmd bestand, bestand dubbelklikken, gaan.

Doet hetzelfde als het powershellscript van mhoogendam

[ Voor 33% gewijzigd door Poltergeist op 07-08-2013 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Eagle Creek schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 09:18:
Ik vermoed dat TS op zoek is naar een oplossing voor een map in 2700 individuele (unieke) folders. En daar specifiek hulp bij vraagt :).
Ja, dat kan toch met alle aangedragen ideeën ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
Eagle Creek schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 09:18:
Dan kan het simpel via powershell of VBscript gedaan worden en dit is gewoon basiskennis die een beheerder in huis hoort te hebben. Ook dmv google had de TS een heel eind kunnen komen.

Niet lullig bedoeld naar de TS toe hoor (als dit een "persoonlijk" project was geweest ipv voor een klant van de TS dan had ik met alle plezier een PS script uitgepoept waar je dit mee kan doen) maar nogmaals : ik zit hier niet om in het inkomen van de TS te voorzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Killah_Priest schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 07:57:
Er zijn 2 simpele manieren om dit te doen :
- powershell script gebaseerd op het new-item commando
- gpo preference om de folder aan te maken (in een AD omgeving)

Imho hoort dit basiskennis te zijn voor een beheerder (ik wwet niet wat de rol is van de TS, maar aangezien deze het over een klant heeft met 2700 clients en ik hier niet zit om in het salaris van de ts te voorzien ga ik niet tot in detail uitleggen hoe dit precies moet - het duwtje in de juiste richting heb ik in ieder geval gegeven).
Sorry grapjas, ik had het over een folder genaamd "clients" niet over een groep aan een server verbonden clients... :?

Beetje trieste reactie ook... je zit hier om mekaar te helpen, niet om elkaar af te zeiken. Mijn salaris heeft niets met mijn vraag te maken. Natuurlijk kunnen we allemaal individueel het wiel gaan uitvinden, maar dan vraag ik me af waarom je uberhaupt hier in dit topic meerdere malen reageert?

Bedankt voor de wel behulpzame antwoorden. Ik ga het scriptje proberen!

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 67691 op 07-08-2013 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
Anoniem: 67691 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 16:19:
[...]

Sorry grapjas, ik had het over een folder genaamd "clients" niet over een groep aan een server verbonden clients... :?

Beetje trieste reactie ook... je zit hier om mekaar te helpen, niet om elkaar af te zeiken. Mijn salaris heeft niets met mijn vraag te maken. Natuurlijk kunnen we allemaal individueel het wiel gaan uitvinden, maar dan vraag ik me af waarom je uberhaupt hier in dit topic meerdere malen reageert?

Bedankt voor de wel behulpzame antwoorden. Ik ga het scriptje proberen!
Deze "grapjas" gaf wel in zijn eerste post in ieder geval aan dat je met powershell icm new-item een script kan maken : hiermee had je naar mijn idee uit de voeten gekund met google.
Ook op een enkele folder met subfolders een nieuwe folder aanmaken in iedere map is naar mijn idee basiskennis hoor, Powershell is al een flink aantal jaren op de markt en wordt ook flink gepromote door Microsoft. Het is als je Windows omgevingen beheert gewoon erg handig om Powershell kennis te hebben (sterker nog : als je Exchange 2007 of hoger gebruikt dan ontkom je er gewoon niet aan om Powershell te kunnen gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Killah_Priest schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 17:44:
[...]

Deze "grapjas" gaf wel in zijn eerste post in ieder geval aan dat je met powershell icm new-item een script kan maken : hiermee had je naar mijn idee uit de voeten gekund met google.
Ook op een enkele folder met subfolders een nieuwe folder aanmaken in iedere map is naar mijn idee basiskennis hoor, Powershell is al een flink aantal jaren op de markt en wordt ook flink gepromote door Microsoft. Het is als je Windows omgevingen beheert gewoon erg handig om Powershell kennis te hebben (sterker nog : als je Exchange 2007 of hoger gebruikt dan ontkom je er gewoon niet aan om Powershell te kunnen gebruiken).
Dan had het na die eerste helft van die eerste post toch klaar kunnen zijn?
Pagina: 1