• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 178,50€ 178,50
2Sapphire HD5850 Xtreme€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 0,-€ 0,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 85,-€ 85,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 0,-€ 0,-
1Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9€ 62,50€ 62,50
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 0,-€ 0,-
1XFX PRO650W€ 69,90€ 69,90
1OCZ Vertex 3 Max IOPS 120GB€ 242,54€ 242,54
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 638,44

Ik beschikte altijd over 2x sapphire 5850 in crossfire. Hiervan had ik altijd netjes de drivers upgedate, echter had ik nu 13.8 beta draaien.

Vervolgens kocht ik een Sapphire 7950 Vapor-x editie. Deze zette ik erin en daarvan haalde ik de drivers op. Hiervoor gebruikte ik gewoon 13.4 verkregen van de AMD website natuurlijk. Deze kaart doet het prachtig. (13.8 heb ik dus niet verwijderd, aannemend dat 13.4 er gewoon overheen werd geschreven)

Nu wil ik dus mijn 2x 5850 verkopen en wil ik aan de mensen laten zien dat hij werkt. Echter krijg ik dan nadat het BIOS is geladen en het windows logotje er is (dus nog voordat je je wachtwoord in moet typen om toegang te krijgen tot een windows account) nu ineens een BSOD met code: 0x0000003B.
Leuk zal je zeggen, dan Google je even en kom je erachter dat het met de driver te maken heeft, tja.. dat wisten we nog niet, want de kaart werkte voordat 13.4 van de 7950 erop zat nog prima 8)7 . In ieder geval had ik nog lekker een systeemherstel staan van voordat ik de 5850's verving. Dus even systeemherstellen en tadaa, alles is weer zoals ouds. De 5850 werkt weer en de 7950 wordt niet gezien door GPU-Z.
Nu weer een systeemherstel gemaakt en opgeslagen op een cd d:)b
Hierna wil ik de drivers van de 5850 dan maar verwijderen, 5850 eruit, 7950 erin, 7950 driver installeren. Echter krijg ik terwijl hij de drivers van de 5850 aan het uninstallen is weer een BSOD, namelijk de 0x0000007c.

Hetgene waar ik bang voor ben, is als ik in de toekomst een nieuwe kaart in mijn PC zet dat hij dan weer hetzelfde doet en ik blijvend BSODs krijg net als toen ik de 5850 terug had gezet.

Heeft iemand een oplossing?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zoals je zelf al aangeeft is het een kwestie van driverproblemen. Ik zou zeggen: probeer het eerst en als het niet lukt zijn er meerdere oplossingen mogelijk. Maar ik denk niet dat we nu veel kunnen toevoegen. Het zal gewoon proberen worden.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Admiral Freebee schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 08:15:
Zoals je zelf al aangeeft is het een kwestie van driverproblemen. Ik zou zeggen: probeer het eerst en als het niet lukt zijn er meerdere oplossingen mogelijk. Maar ik denk niet dat we nu veel kunnen toevoegen. Het zal gewoon proberen worden.
Probleem is dus dat ik de driver niet kan verwijderen want dan bsod mijn computer, en als ik hem niet verwijder dan bsod hij elke keer als ik hem opstart.

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-01 09:44
Pc starten in safemode en driver handmatig verwijderen.... reboot en vervolgens drivers opnieuw installeren.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-02 14:32

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Quadradial schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:25:
Pc starten in safemode en driver handmatig verwijderen.... reboot en vervolgens drivers opnieuw installeren.
^^ dat dus, kortom, zodra pc start ram je op F8 :)

Professioneel Heftruck Syndroom

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
NeFoRcE schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:46:
[...]

^^ dat dus, kortom, zodra pc start ram je op F8 :)
Dat staat ook altijd in de BSODs. Echter als ik de f8 knop spam of hem contant in blijf houden krijg ik nog steeds niet het menu met safe-mode. :(

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Als je nog in je Windows kan komen, dan is er hier een workaround om alsnog in veilige modus te komen.

Om er zeker van te zijn dat je keyboard aan staat in je bios kan je dat ook even nakijken of die ook daadwerkelijk aan staat.
I managed to get it fixed by going to the BIOS, and I found the “Keyboard Support USB “disabled. I enabled it, boot up gain, I kept pressing the F8 key and it works.

I still don’t understand how it became disabled and how while been disabled, it allowed me to use the “Delete” key to access the Bios??!!.

The most important for me NOW is it is working and I am happy, and because of your suggestions, hints and help it gave me some insight to find the solution.

I appreciate, and I am thanking you for that.
Bron.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
LnC schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:50:
Als je nog in je Windows kan komen, dan is er hier een workaround om alsnog in veilige modus te komen.

Om er zeker van te zijn dat je keyboard aan staat in je bios kan je dat ook even nakijken of die ook daadwerkelijk aan staat.

[...]

Bron.
Hij staat aan (https://fbcdn-sphotos-b-a...49181365_1984263757_o.jpg) en zit in een usb 2.0 slot. Overigens doet mijn muis wel gek in de bios, boven is onder en onder is boven. Links is links en rechts is rechts...

Misschien moet ik wel een nieuwe biosversie downloaden? http://www.asrock.com/mb/...4/?cat=Download&os=Win764

[ Voor 4% gewijzigd door Frozen op 07-08-2013 13:29 ]

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Schijnt een bekend probleem te zijn met de asrock bios. Een update van je bios moet de omgekeerde muis probleem verhelpen.

Probeer ook eens je toetsenboard in een andere usb poort. Misschien dat hij dan wel op de F8 toets reageerd.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
LnC schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 16:37:
Schijnt een bekend probleem te zijn met de asrock bios. Een update van je bios moet de omgekeerde muis probleem verhelpen.

Probeer ook eens je toetsenboard in een andere usb poort. Misschien dat hij dan wel op de F8 toets reageerd.
Biosupdate heeft het probleem verholpen, ik zal kijken of dit misschien ook wel het probleem van de videokaart verholpen heeft.

Pagina: 1