Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerkshare gebruiken in OwnCloud

Pagina: 1
Acties:

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik heb een Windows Server 2008 R2 systeem met een XAMPP installatie waar ik OwnCloud op wil draaien. Ik heb gekozen voor deze setup omdat ik hier ervaring mee heb en hier makkelijk mee overweg kan.

Ik wil OwnCloud zijn data laten opslaan op mijn FreeNAS systeem. Ik heb hier een share aangemaakt, alle rechten gegeven aan de user Tsurany op FreeNAS en ik heb een password voor deze user ingesteld. Deze share heb ik vervolgens gemapped als een lokale schijf onder de letter X.

Nu heb ik bij installatie aangegeven dat OwnCloud de schijf X moet benaderen als data opslag echter krijg ik de melding dat OwnCloud hier geen rechten heeft. Het werkt wel prima wanneer ik een map op de lokale schijf E:\ gebruik (iSCSI target).

Ik heb al gezocht op internet en een aantal zaken geprobeerd:
- Apache draaien als user Tsurany
- Een share aangemaakt als user system
- Directe netwerkpad gebruiken
- Symlink gebruiken

Iemand een idee hoe ik dit werkend krijg? Apache moet toch gewoon SMB shares kunnen benaderen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Tsurany schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 23:19:
Deze share heb ik vervolgens gemapped als een lokale schijf onder de letter X.
Die bestaat dan toch alleen maar wanneer de user is aangemeld?
Onder welke user draait die boel nu? Heb je al gekeken met procmon wie er access denied krijgt op wat?

Computer says no

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Dat klopt, maar ik heb ook geprobeerd om de service onder dezelfde user te draaien als waaronder de mapping is aangemaakt. Tevens de mapping aangemaakt als system user, dat mocht ook niet baten. Tevens helpt het geven van het netwerkpad ook niet.
De boel draait nu als service dus ik neem aan onder system.

Met procmon kom ik er niet helemaal uit. Ik vind daar niks terug van Apache.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 22:19

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Zowieso zou ik UNC pad gebruiken in plaats van gemapte drives. In mijn ervaring werken gemapte drives maar de helft van de tijd in dit soort set-ups. Buiten dat, als je ooit je drives opnieuw gaat indelen, dan kan het zijn dat dit omvalt. Een server hernoemen zal minder snel gebeuren.
Ten tweede, op welke manier wordt er aangelogd op de FreeNas? Gebruik je alleen username en password, of MachineNaam\UserName met password. Is de user waaronder Apache draait ook aangemaakt op de FreeNas met rechten op de share?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Heb hier even geen tijd meer voor gehad maar wil het nu toch fixen. Een UNC path gebruiken zou inderdaad mijn eerste keuze zijn.

Op FreeNAS wordt ingelogd met een locale user op de FreeNAS server, dus gewoon user Tsurany en password 12345. De user waaronder Apache draait is, voor zover ik heb begrepen, de system user omdat het als een service draait. Hoe kan ik een system user aanmaken op FreeNAS?

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:40
Ik zou gewoon de user veranderen waarmee de service draait. System service is niet echt iets wat je kan aanmaken op je nas

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Dat heb ik gedaan maar dat leverde alsnog geen resultaat op.

Pagina: 1