Ik heb een Windows Server 2008 R2 systeem met een XAMPP installatie waar ik OwnCloud op wil draaien. Ik heb gekozen voor deze setup omdat ik hier ervaring mee heb en hier makkelijk mee overweg kan.
Ik wil OwnCloud zijn data laten opslaan op mijn FreeNAS systeem. Ik heb hier een share aangemaakt, alle rechten gegeven aan de user Tsurany op FreeNAS en ik heb een password voor deze user ingesteld. Deze share heb ik vervolgens gemapped als een lokale schijf onder de letter X.
Nu heb ik bij installatie aangegeven dat OwnCloud de schijf X moet benaderen als data opslag echter krijg ik de melding dat OwnCloud hier geen rechten heeft. Het werkt wel prima wanneer ik een map op de lokale schijf E:\ gebruik (iSCSI target).
Ik heb al gezocht op internet en een aantal zaken geprobeerd:
- Apache draaien als user Tsurany
- Een share aangemaakt als user system
- Directe netwerkpad gebruiken
- Symlink gebruiken
Iemand een idee hoe ik dit werkend krijg? Apache moet toch gewoon SMB shares kunnen benaderen?
Ik wil OwnCloud zijn data laten opslaan op mijn FreeNAS systeem. Ik heb hier een share aangemaakt, alle rechten gegeven aan de user Tsurany op FreeNAS en ik heb een password voor deze user ingesteld. Deze share heb ik vervolgens gemapped als een lokale schijf onder de letter X.
Nu heb ik bij installatie aangegeven dat OwnCloud de schijf X moet benaderen als data opslag echter krijg ik de melding dat OwnCloud hier geen rechten heeft. Het werkt wel prima wanneer ik een map op de lokale schijf E:\ gebruik (iSCSI target).
Ik heb al gezocht op internet en een aantal zaken geprobeerd:
- Apache draaien als user Tsurany
- Een share aangemaakt als user system
- Directe netwerkpad gebruiken
- Symlink gebruiken
Iemand een idee hoe ik dit werkend krijg? Apache moet toch gewoon SMB shares kunnen benaderen?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N