Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302359

Topicstarter
Allen,

Ik heb wat advies nodig want ik snap er zelf niets meer van.
Mijn oude pc heb ik uit de kast gehaald om wat op te knappen en nu wil ik hem gaan overclocken (is in het verleden overigens probleemloos gelukt)

Elke keer als ik in het M.I.T gedeelte van de bios een aanpassing maak vervolgens opsla dan reboot de pc.
op dit punt zie ik bij de POST mijn wijzigingen nog staan, maar een paar seconden later reboot de pc nogmaals en zijn de wijzigingen ongedaan gemaakt.

Ik dacht eerst dat het de bios batterij zou kunnen zijn maar dat lijkt me niet aangezien andere settings (zoals het uitschakelen van een fullscreen bios logo) wel bewaard blijven.

Het maakt totaal niet uit welke settings ik onder M.I.T wijzig hij vind niets goed. Het aanpassen van instellingen buiten M.I.T. gaat prima.

Voorbeeld:
Ik reset bios naar de default waarden.
Ik maak nog geen enkele wijziging aan de snelheid, voltages etc
Het enige wat ik doe is Host Clock Control op Enabled zetten, verder blijven alle instellingen ongewijzigd, zelfde clocksnelheid, voltage etc, dus in feite het zelfde als disabled (toch?)
Afbeeldingslocatie: http://t.imgbox.com/admckqgi.jpg

Bij alleen deze aanpassing reboot de pc twee keer en is Host Clock Control weer op disabled gezet.

Ik heb al een bios flash gedaan naar de laatste versie, het geheugen omgeruild voor ander/minder, alle overige hardware heb ik er uit gehaald etc.
Ik heb al tig verschillende clock snelheden / voltage combinaties geprobeerd, allemaal zonder resultaat.

Een van jullie wellicht enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn? 8)7
PS: mocht je meer info willen hebben dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
nadat je de defaults laad, eerst even opnieuw opstarten

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nedernakker schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 20:16:
nadat je de defaults laad, eerst even opnieuw opstarten
Als dat het is dan eet ik een schoen op :X
Ik ga het direct even uitproberen en laat het resultaat weten.

Edit: Helaas, heeft niet geholpen, toch bedankt voor de suggestie.
Het had wat geweest als dit wel geholpen had haha, al een halve dag al aan het klooien geweest. :P

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 302359 op 06-08-2013 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is er niemand met wat advies, tips etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

Haal het batterijtje er een minuutje uit om je bios helemaal leeg te maken. Verder zou je kunnen kijken of een biosflash helpt. Heb je de laatste bios erop staan?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
millman schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 18:09:
Haal het batterijtje er een minuutje uit om je bios helemaal leeg te maken. Verder zou je kunnen kijken of een biosflash helpt. Heb je de laatste bios erop staan?
Hoi Millman, beide suggesties had ik al geprobeerd.
helaas heeft het niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:25

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Er staat me iets van bij uit die serie, p35, maar kon ook bij Asus zijn, dat je de diskette A: enabled moet hebben staan, anders pakte hij niet, staat die mss uit, zet die eens aan in het bios?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannick63
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-07 21:10
Lastige kwestie, ik had ook zoiets als jou. Alleen mijn PC wou niet meer opstarten zonder BIOS reset. Ook alles al geprobeerd, flash en, batterij vervangen etc. Uiteindelijk alles maar verkocht en mobo weg gemikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sain onez schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 13:19:
Er staat me iets van bij uit die serie, p35, maar kon ook bij Asus zijn, dat je de diskette A: enabled moet hebben staan, anders pakte hij niet, staat die mss uit, zet die eens aan in het bios?
Ik heb het geprobeerd maar helaas bood het ook geen oplossing.
jannick63 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 19:46:
Lastige kwestie, ik had ook zoiets als jou. Alleen mijn PC wou niet meer opstarten zonder BIOS reset. Ook alles al geprobeerd, flash en, batterij vervangen etc. Uiteindelijk alles maar verkocht en mobo weg gemikt.
Ik heb via een mede-tweaker en vraag & aanbod een ander moederbordje (NVIDIA nForce 780i SLI) gevonden voor een mooi prijsje.
Vandaag al binnen gekregen, morgen even wat koelpasta kopen en dan maar eens kijken hoe ver we komen.

Voor die gene die gereageerd hebben, bedankt voor het meedenken en de suggesties. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stroopwaffle
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-06 08:00
Misschien dus te laat, maar bij mijn P35-DS3 was de externe harde schijf de schuldige. Bij een overclock onmiddellijk een reboot, terug naar standaard instellingen. Zonder hdd geen problemen. Heb je een USB apparaat eraan hangen?
Edit: sorry, lees net dat het bij jou ook zonder overclock gebeurt.

[ Voor 13% gewijzigd door stroopwaffle op 13-08-2013 21:05 ]

Pagina: 1