MacBook Pro in Amerika gekocht, nu wil ik het hier opladen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerkayB
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-03 14:20
Hey,

Ik kocht mn mb pro in Los Angeles een week geleden. Nu ik terugben ik NL heb ik een probleem en dat is de adapter. Ik heb een Duckhead besteld (europese oplader) maar ik moet 10-20 dagen wachten tot het te geleverd is. Nu heb ik een adapter gevonden en er staat: 2.5A 250V ~. Het is niet een Apple adapter maar eentje die ik beneden gewoon vond, maar het heeft dezelfde ingang, het past perfect.

Op de Amerikaanse kabel die ik bij mn MB pro kreeg stond: 2.5A 125V.
Dat is een verschil van 125 V en ik weet niet of dit handig is om te doen? Ik ben bang dat m'n MB overhit raakt of dat hij kapotgaat..

In amerika hebben ze 120V at 60 HZ ( Wikipedia: Mains electricity by country )
en hier in NL is het 230V at 50 HZ.

Hier wat foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/104lsug.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/16itvz8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/ws1ymc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/121focl.jpg

dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-10 10:55
Zo te zien is dit een switching power supply, dat moet eigenlijk prima gaan met die kabel die je nu erin hebt gestopt. Er zit een stukje hardware binnen in dat weet welke stroom er binnen komt en zich daarop aanpast (op de voeding van je pc heb je een schakelaartje zitten waar je dit zelf in moet stellen.

Moderne power supplies van laptops bijvoorbeeld snappen dit uit zichzelf. Dus in mijn ogen is het nu plug & play.

Wacht nog een reactie af zou ik zeggen om het zeker te weten.

Btw het ergste wat kan gebeuren is dat je de oplader opblaast :)

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:39

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Nevermind beter lezen

[ Voor 85% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 06-08-2013 20:01 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:34

Umbrah

The Incredible MapMan

de kabel maakt niet uit, dat is een erg dom ding. Verspild geld, die duckhead. Dat ding slikt gewoon alles tussen 100 en 250v, en 50 en 60Hz...

Je zou pas een probleem hebben als de adapter zelf slechts 110v 60Hz slikt, want er komt 230v 50Hz uit de stopcontacten hier.

De kabel die in die adapter steekt maakt dus niet uit, het is de adapter zelf die uitmaakt en de adapter op je laatste afbeelding slikt gewoon alles in de hele wereld wat AC is. Dom stukkie koper maakt niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:42

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Ik begrijp dat jij je zorgen maakt over de opdruk op het netsnoer? Geen zorgen maken. Wat je daar hebt past goed op elkaar en levert geen enkel risico op voor wat dan ook.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerkayB
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-03 14:20
DeBolle schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 20:01:
Ik begrijp dat jij je zorgen maakt over de opdruk op het netsnoer? Geen zorgen maken. Wat je daar hebt past goed op elkaar en levert geen enkel risico op voor wat dan ook.
Dankjullie wel. Dus het zou gewoon mogelijk zijn?

Die duckhead die ik heb besteld ziet er dan zo uit (totale plaatje)

Afbeeldingslocatie: http://thumbs2.ebaystatic.com/d/l275/m/miX8B42ZKIant-yA0E6OByg.jpg
(en ja, dit is niet dezelfde adapter die ik heb maar zodat jullie een idee krijgen joh)
Dus zoals het er nu uitziet, erg goedkoop en lelijk. Met die duckhead ziet het er allemaal wat strakker uit dat is waarom ik het besteld heb!

[ Voor 7% gewijzigd door BerkayB op 06-08-2013 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Je hoeft je geen zorgen te maken, dat werkt gewoon prima. De adapter regelt het voor je :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik heb het eigenlijk liever met zo'n snoertje, meer ruimte om te navigeren, mooier weg te werken, want je hebt niet zo'n gigantisch ding in een stopcontact steken (of bungelen in een verdeeldoos die vervolgens omflikkert), puur een kabeltje, netjes, en het blok? Dat kan ergens achter/in/op/onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Waarom niet gewoon een cheapo US female > EU male plug? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09 12:16
geen problemen mee , heb ook oplader uit de usa ;)
ff kijken of je niet een blokje over hebt van een ander apple device om erop te zetten

overigens bij macmall geweest zeker ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10 19:08

ajhaverkamp

gewoon Arjan

In dit geval zit je goed. Echter zomaar roepen dat die kabel helemaal niks uitmaakt is niet slim. Als die kabel minder Amperes kan hebben dan de adapter kan trekken, dan kan hij dus gewoon oververhitten/doorbranden omdat de aders te dun zijn. En voor je het weet staat er weer "Apple gebruiker overleden door verkeerd gebruik adapter" in de krant.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 11:37

Eagle Creek

Breathing security

Gezien dat pak geld dat op tafel ligt niet zo'n probleem ;).

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Heb idd wel meerdere meningen, mooie HP8570 is misschien iets zwaarder maar bang for bucks net wat meer. Of zo'n Dell mini workstation nu. Sinds ze het geheugen en de SSD's zijn gaan vast solderen vind ik het al helemaal niets meer... laatst weer een met kapotte accu en dan kan je dat zelfs niet eens veranderen (of er een grotere inzetten die gelijk het toetsenbord onder een comfortabelere hoek zet, zodat je niet meer je polsen doorsnijd op die rand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:25
Waarom niet even naar de APR voor zo'n duckhead? Die hebben ze (iig bij Amac) gewoon op voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 13:41
De kabel kan 2.5A aan, de adapter vraagt 1.5A: geen probleem
De adapter kan van 100V tot 240V aan: geen probleem

Duckhead is enkel een hele hele hele korte versie van de kabel die je daar hebt.
Pagina: 1