Originele HTC Desire accu besteld: echt of nep?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 22:17
Mijn vriendin heeft op GSMbatterij.nl een accu gekocht voor haar HTC Desire telefoon. Zoals je daar kunt lezen staat vermeld dat dit een originele accu is. Ook op de faktuur komt het woord "origineel" terug.

Echter, na altijd even skeptisch lezen van de tekst op de accu, bekruipt mij het vermoeden dat deze accu helemaal geen originele HTC accu is, maar een goed nagemaakte.

Als je goed kijkt zie je dat de ene onderin als tekst heeft: "Serial" en de ander "Seria" (zonder L). Ook staat er 2x een punt achter, ipv punt + dubbele punt.
Bij Part No heeft het origineel een hoofdletter P, de aangekochte een kleine letter p. Ook hier weer het punt + dubbele punt verhaal.
De tekst is ook niet even scherp en staat er wat kleiner.

Rechts is de originele accu, links de reeds aangekochte:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/hv73w8.jpg

Mijn ervaring met nepproducten uit China is dat er vaak iets niet klopt aan de tekst. Het lijkt mij ook erg sterk dat deze fouten zouden voorkomen in een originele HTC accu. Kan me immers niet voorstellen dat ze die tekst gaan herschrijven, mocht er een andere batch van HTC Desire accu's komen om wat voor reden dan ook.

Wat denken jullie hiervan?
En als hij nep blijkt te zijn: mag een webshop dit wel doen? Mij lijkt het oplichting wanneer je een niet originele accu verkoopt alszijnde een origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
"When in doubt, kick it out".

Je kunt het product retourneren binnen 7 dagen als je wilt (Wet Koop op Afstand).
Makkelijkste en snelste (terugsturen zonder opgaaf van reden), maar terugzendkosten zouden voor jullie rekening kunnen komen.

Of je kunt het "non-conformiteitsspel" gaan spelen: eindigt vaak in langdradig "welles-nietes"-getouwtrek.
Zie www.consuwijzer.nl

Je kunt natuurlijkook contact opnemen met de shop, kijken of zij misschien een andere betekenis aan "origineel"* geven dan jullie verwachtten.
Zij bedoelen mogelijk "Amper van echt te onderscheiden qua uiterlijk/afmetingen en specificaties" en niet dat het echt "The real deal" is...

*Bij autoverkopers en makelaar betekent "origineel" of "in originele staat" bijvoorbeeld dat je nog een hoop geld kwijt zult zijn aan restauratie/renovatie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:59
Ik zou twijfelen, zo'n spelfout op een 'originele' merk accu.....

Wel netjes contact info op de site, maar alleen maar, en wel heel veel, goede beoordelingen op de site.

http://tweakers.net/shopreview/8565/gsmbatterij/shopreviews/

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Veel vertrouwen heb ik er ook niet in. Zeker niet als ik de reacties in de showreview lees. Op hun site zijn ze idd allemaal verdacht positief.

Verder staat nog ergens op hun site:
"Ondanks de kwaliteit van onze producten (wij leveren uitsluitend originele batterijen) en de zorgvuldigheid van onze leveranciers kan het voorkomen dat een nieuwe batterij niet voldoet aan jouw verwachtingen."

Kortom, als blijkt dat mijn accu nep is, dan is dit toch gewoon ouderwetse oplichting?

Jullie bevestigen mijn gedachten, maar waarschijnlijk kan ik ook HTC wel vragen of zij dit kunnen verifiëren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat ook 'abobe' ipv 'above' 60ºC. Dat is zeker een neppe. Gewoon terugsturen en ergens anders bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 23:11:
Er staat ook 'abobe' ipv 'above' 60ºC. Dat is zeker een neppe. Gewoon terugsturen en ergens anders bestellen.
Well spotted. Daar heb ik nog glad overheen gelezen.

Hoe kunnen dit soort bedrijven gewoon nog bestaan. Dit soort zaken moeten opgedoekt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
benchMarc schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 23:23:
[...]

Hoe kunnen dit soort bedrijven gewoon nog bestaan. Dit soort zaken moeten opgedoekt worden.
Dit soort bedrijven doekt zichzelf om de zoveel tijd op: dan wordt het hen te heet onder de voeten, en starten ze een nieuwe website met een makkelijk te vergeten/verwarren naam, bijv. mobielbatterij.nl of A1-accus.nl :+

Kijk maar naar hun site: ze noemen wel het KvK-dossiernummer, maar ze staan niet onder de naam "gsmbatterij" ingeschreven bij de KvK (en ook niet op dat adres in Haarlem trouwens, daar zitten andere BV'tjes).
Domeinnaam is pas in 2011 geregistreerd.

Het "moederbedrijf" is een BV (in Amsterdam): erg makkelijk want dan zijn de mensen erachter moeilijker aan te pakken mocht het uit de klauwen lopen.
Zie je ook vaak bij "minder bonafide" auto-occasiondealers: here today, gone tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Alles wijst er op dat het een corrupt zooitje is daar. Mijn vriendin heeft de accu geprobeerd en hij presteert nog slechter dan de 2,5 jaar oude originele accu.
Dat zooitje daar is dus niet pluis. Nu nog geld terug zien te krijgen. Op hun website wordt ook niks vermeld over de bedenktijd bij koop op afstand, wat wettelijk wel moet.

Zal wel weer een heel gedoe worden om 20 euro terug te krijgen. Het geld boeit niet zo, maar het principe en onrecht, daar kan ik slecht tegen.

Ik zou willen dat er een effectieve manier was om dit soort figuren flink te straffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:04
benchMarc schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 19:04:
Alles wijst er op dat het een corrupt zooitje is daar. Mijn vriendin heeft de accu geprobeerd en hij presteert nog slechter dan de 2,5 jaar oude originele accu.
Dat zooitje daar is dus niet pluis. Nu nog geld terug zien te krijgen. Op hun website wordt ook niks vermeld over de bedenktijd bij koop op afstand, wat wettelijk wel moet.

Zal wel weer een heel gedoe worden om 20 euro terug te krijgen. Het geld boeit niet zo, maar het principe en onrecht, daar kan ik slecht tegen.

Ik zou willen dat er een effectieve manier was om dit soort figuren flink te straffen.
Schrijf in ieder geval een shopreview van je ervaring, met een link naar dit topic. Dan weten andere tweakers in ieder geval waar ze aan toe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Die 'abobe' niet gezien maar mij viel op dat het batterij+vlammetje icoontje verschilt links en rechts.

Het vlammetje lijkt minder scherp, tevens lijkt de punt naar andere kant te wijzen en is het plus symboom van de batterij groter op de nep batterij dan op de originele. De rechterkant van het pluspooltje rechter en op de originele is het pluspooltje schuiner.

Als ik alles zo lees denk ik dat je inderdaad een namaak batterij hebt gekocht/gekregen.

[ Voor 11% gewijzigd door Frostbite op 14-08-2013 01:19 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Pagina: 1