Consequent modereren buiten je "eigen" forum

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Topicstarter
Moderators worden aangesteld binnen een bepaald (sub)forum, ze zijn zo verantwoordelijk voor dat stukje om de users zo in het gareel te houden. Zo staat dat ook in de forum FAQ
De Moderatoren zijn verantwoordelijk voor het reilen en zeilen binnen hun forum
Wat mij vaker opvalt dat er moderators buiten hun "eigen" forum gaan modereren.

In hoeverre is het gebruikelijk dat er (consequent) buiten hun "eigen" fora modereren? Ik kan me voorstellen dat de moderator van dat betreffende subfora dat nou niet echt zou/kan waarderen.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

De moderators die buiten hun eigen forum kunnen modereren hebben die rechten natuurlijk niet zomaar. :)

Het hangt er een beetje vanaf. Als er potentiëel een probleem kan ontstaan door niet te modereren, dan doet een GM dat gewoon direct. Zo niet, dan zou hij eigenlijk gewoon een TR moeten maken en het laten liggen. Natuurlijk zijn daar richtlijnen voor en daar zijn ook weer uitzonderingen op, het blijft allemaal maatwerk. Heb je misschien een (of meerdere) voorbeelden?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
NMe schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 19:30:
De moderators die buiten hun eigen forum kunnen modereren hebben die rechten natuurlijk niet zomaar. :)
Snap ik :)
NMe schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 19:30:
Heb je misschien een (of meerdere) voorbeelden?
Toevalligerwijs dezelfde moderator die 3x buiten eigen forum mod. Mijn vraag is dan: Waarom grijpt de betreffende fora mod niet zelf in?

gambieter in "[Prijsfout][AANBIEDING] HP Envy 4-1170ed"
gambieter in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27]"
gambieter in "Slechte service bij Apple Store, hoe aan te pakken?"

[ Voor 6% gewijzigd door Slasher op 06-08-2013 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat is simpelweg omdat ik eerder dit jaar als "vakantiemod" ben gaan helpen bij SF/AK en daar nu gewoon meedraai :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 20:14:
Dat is simpelweg omdat ik eerder dit jaar als "vakantiemod" ben gaan helpen bij SF/AK en daar nu gewoon meedraai :)
Dat wist ik niet, zulke dingen worden niet naar gebruikers gecommuniceerd (hoeft ook niet natuurlijk)
Het viel me gewoon (recentelijk) op en vroeg me af of daar richtlijnen voor waren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:51

Fiber

Beaches are for storming.

Wellicht is het dan wel handig om je titel bij te werken / uit te breiden / aan te passen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Slasher schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 20:21:
Dat wist ik niet, zulke dingen worden niet naar gebruikers gecommuniceerd (hoeft ook niet natuurlijk)
Het viel me gewoon (recentelijk) op en vroeg me af of daar richtlijnen voor waren :)
Zeef en de respectievelijke admins wikken en beschikken, en zetten en verwijderen de vinkjes ;) . Maar even serieus: dat gaat natuurlijk in overleg. Er zijn zeker afspraken over :)
Fiber schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 20:22:
Wellicht is het dan wel handig om je titel bij te werken / uit te breiden / aan te passen...
Mwoh. Kan inderdaad, zal eens kijken of iemand met de juiste rechten dat wil ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wil ik wel hoor. :*

Maar goed, het gebeurt ook buiten de vakantie om wel eens, sporadisch. Meestal is dat geen probleem, soms is de lokale crew er niet zo blij mee, maar dat wordt gewoon intern en evenuteel met de topicstarter opgelost. Ik heb persoonlijk in elk geval niet het idee dat het problematisch is, al begrijp ik wel dat het enigszins verwarrend kan zijn. Ik heb wel eens voorgesteld om moderators minder herkenbaar te maken en alleen als ze aanvinken dat ze daadwerkelijk aan het modereren zijn hun nick rood te maken, maar dat idee leek vrijwel niemand in de crew een goed plan omdat je dan juist een stukje herkenbaarheid inlevert. Het alternatief zou zijn om zo'nzelfde vinkje de andere kant op te laten werken: alleen als je iets aanvinkt zou je hele post extra herkenbaar worden, een beetje zoals de bekende "blue posts" op de fora van Blizzard. Ik weet alleen niet of ik dat nou zo handig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
gambieter schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 20:14:
En om daarop in te haken: dat soort dingen gebeuren vaker. Mods die een bepaald forum modereren hebben ook vaak rechten voor fora in dezelfde hoofdgroep. Zo geven wij bij Mobile nieuwe mods standaard overal rechten in de Mobile-fora (en wordt dat dus ook zo weergegeven), ondanks dat iedereen zijn eigen voorkeur heeft qua fora. Maar ik weet ook dat een aantal mods in Consumentenelektronica op deze manier extra rechten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zo is het begonnen, maar maak me nu maar hulpmod :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:50

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Zo beter?

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Is dat het tegenovergestelde van een Promod? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dit is toch het niveau dat de usertjes van jou kunnen verwachten?

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dirk schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 21:42:
Dit is toch het niveau dat de usertjes van jou kunnen verwachten?
Zeg, dit is geen HK.

Wel denigrerend over de users ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mja, hulpmod is dan ook weer zoiets. :P Ben je dan niet gewoon Moderator WL/SF/AK? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

:Y . Maar of dat mijn onderschrift gaat worden is aan Zeef/Rukapul en co ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

True, true. Dit is in elk geval al duidelijker dan wat het was. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

NMe schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:06:
Mja, hulpmod is dan ook weer zoiets. :P
Hulpmods bestonden toch niet...?
Ben je dan niet gewoon Moderator WL/SF/AK? :P
Lijkt mij een stuk beter... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Fiber schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:16:
Er schijnen ooit litemods te zijn geweest, maar daar is men recent niet voor geweest. Je bent mod/crew of je bent het niet.

Wel hebben we soms vakantiemods, zo was ik herkenbaar eerder dit jaar in SF toen de beide mods op vakantie waren (iets wat niet zo vaak voorkomt). In GC hebben we ook nog de themaforums waar iedere GC-mod rechten heeft, zoals het WK-forum, Olympische Spelen etc.
Ik ben vereerd en zal het doorgeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:10

SmartDoDo

Woeptiedoe

Fiber schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:16:
[...]

[...]

General-ChatSlet klinkt nóg beter en het dekt de lading behoorlijk. Ik verwacht helaas dat het niet door de ballotagecommissie komt -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

NMe schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 21:07:
[...] moderators minder herkenbaar te maken en alleen als ze aanvinken dat ze daadwerkelijk aan het modereren zijn hun nick rood te maken...
Lijkt me geen goed plan. Beetje hetzelfde als met politie: Als mensen zo'n wit/roze auto zien rijden of zo'n blauwe pet zien lopen/fietsen/etc. dan houden de meeste mensen zich vanzelf al wat beter aan de (verkeers)regels... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Maybe, maar de keerzijde is dat het vrijwel onmogelijk is om mensen te laten begrijpen dat je buiten je eigen fora gewoon op eigen titel reageert. En zelfs binnen je eigen fora doe je dat vaak ook nog wanneer je niet daadwerkelijk modereert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 23:48
gambieter schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 20:27:
[...]

Zeef en de respectievelijke admins wikken en beschikken, en zetten en verwijderen de vinkjes ;) . Maar even serieus: dat gaat natuurlijk in overleg. Er zijn zeker afspraken over :)
8) >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

SmartDoDo schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:31:
General-ChatSlet klinkt nóg beter en het dekt de lading behoorlijk. Ik verwacht helaas dat het niet door de ballotagecommissie komt -O-
Ik wil geen Generaal zijn :p
Afbeeldingslocatie: http://www.michaelminneboo.nl/wp-content/uploads/2011/01/generaal.jpg

En GC heeft ook van die saaie stukken, zoals Vervoer. Dat gaat alleen over hoe je onder snelheidsboetes uit kunt komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Die kleur staat je goed....... :+

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 23:48
gambieter schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:46:
[...]

Ik wil geen Generaal zijn :p
[afbeelding]

En GC heeft ook van die saaie stukken, zoals Vervoer. Dat gaat alleen over hoe je onder snelheidsboetes uit kunt komen :+
vrôt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Een dictatuur heeft toch geen generaals nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Pinochet, Franco, Stroesner, allemaal generaals en dictators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

gambieter schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 23:52:
Pinochet, Franco, Stroesner, allemaal generaals en dictators.
Dan klopt mijn bewering toch, een goede dictator heeft geen generaals nodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zonder generaal geen dictator. Ze waren eerst generaal, daarna pas dictator.

Wat dat voor Tweakers.net zou betekenen als SmartDoDo zijn zin zou krijgen... :p

[ Voor 69% gewijzigd door gambieter op 07-08-2013 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 12:02

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja, ik heb ook wel eens in ASP wat mod-acties uitgevoerd want daar bleek ik die rechten ook te hebben (evenals in FTM). De lokale moderator heeft mij daar toen op aangesproken en ik hou me sindsdien religieus ;) aan mijn eigen forum maar behoud wel het recht om daarbuiten in te grijpen in een noodgeval. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 09:25
gambieter schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:46:
[...]

Daar is dan wel iemand zeer goed aan het modderen.. Ik heb het antwoord namelijk niet gevonden :( duidelijk weg gemodderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ziet er strak uit... :)

Pagina: 1