Asus P2B

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Mobo = Asus P2B rev 1.10
Cpu = Pent II 350Mhz
SDram = 128/pc133 Kingston
Videokaart = Asus V3800 TNT2 Ultra Deluxe

Ik kan deze CPU op 450Mhz laten draaien.
Windows start gewoon op en SiSoftSandra,
draait alle benchmarks maar zodra,
3DMark2000 wil laten draaien dan komt ie
niet verder dan het laden van het betreffende benchmark program.
wat is hier nou de oorzaak van??
Is het een AGP probleem??
Is de video kaart de boosdoener ?
Wat zou ik nog kunnen proberen?
Zou er wat in het bios verkeerd kunnen staan?
En op de grafischekaart kan ik verder niks instellen die loopt mee op 2/3
Zou het met de Abit BE6 II beter gaan?
Ze hebben beide dezelfde AGP spec's

Verwijderd

Hoe snel staat de bus nu ?? 133 Mhz ?? Dan denk ik dat je AGP kaart het net niet helemaal trekt. En met een BE6-II verbetert (als de videokaart het probleem is) er niets aan.

• Macaco
Op dit moment staat alles weer orgineel omdat ik gisteren en vanochtend hele vage
backkicks heb gehad in een keer boem alles zwart veel herrie in de kast blijkt nou het
fannetje op de videokaart stond droog dit euvel is verholpen en de herrie is ook weg.

Maar inderdaad hij heeft gedraaid op 133Mhz
en met pci op 33,3Mhz
Wel vreemd als mijn AGP kaart het niet zou trekken het is juist een kaart die goed te Ocen is kijk op de site van the techzone.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Het probleem doet zich met de asus p2b niet voor bij 133 omdat hij de pci dan terug op 1/4 klokt. AGP is wel een probleem want die loopt dan van 2/3 * 100 opeens op 2/3 * 133 dus op ongeveer 83 Mhz en dat halen maar een aantal kaarten met nvidea chipset. : ( dus blijven proberen op 133. Trouwens heb zelfde board en zelfde cpu (mijus is uit Ierland) moet het nog proberen ben aan het sparen voor video kaart. (Creative A Pro) Deze kaart kan tot 89 op de AGP dus werkt gegarandeerd.. : )

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

misschien het niet (goed) in kunnen stellen van de Vcore en I/O voltage????

• Macaco
Hi Newt, Met het goed in kunnen stellen van de Vcore en I/O voltage bedoel je waarschijnlijk op dat moederboard wat ik nu gebruik. Enige wat aan voltage tweaking kan
is een jumpertje verzetten en je krijg iets van 0.2V op de core erbij.
Wat ik mij dan afvraag is wat helpt het dan om met voltage tweaking je AGP kaart of port beter te laten presteren.
Neemt bij het verhogen van de FSB ook de temperatuur van je grafische kaart toe?

Nog even wat anders:
Ik heb een nieuw koelertje voor mijn grafische kaart maar er zit niet zo'n miniscuul stekkertje aan weet iemand hoe ik dit kan oplossen want de Electronica boer
heeft niet van die super kleine stekkertjes
Denk dat er wel tweakers zijn die weten wat ik bedoel dat kleine stekkertje wat op je grafische kaart gedrukt wordt.

En zo stekkeren we maar door :)

Verwijderd

Gewoon dat stekkertje eraf knippen en op een HD-5.25" aansluiting zetten m.b.v. bijv. een kroonsteentje. Wel even kijken naar 't voltage van de fan.
12V- > Gele + een zwarte draad
05V -> Rode + een zwarte draad

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem met mijn BE6-II en G400 max. 3DMark2000 sprong er steeds uit, totdat ik de I.O. voltage verhoogde naar 3,7V; super stabiel!

• Macaco
Goeiemorgen,
Nu heb ik die powerstrip eens geinstalleerd en
daar kan je sideband disablen en mijn cpu op
133Mhz FSB holt gewoon door 3DMark2000 en ook nog eens met mijn ouwe geheugen pc/100
en ook nog de Ultra kaart iets wat overklokt
nou ik ben trots als een aap met zeven lullen :)
Waar staat dat Sidebanding voor??
Powerstrip is echt super. :)

Verwijderd

Hoi NEWBIE,

ik heb hetzelfde mb, proc en videokaart. Helaas slechts PC100 geheugen. Wat ik even wilde vertellen is dat mijn systeempje met de fsb op 133MHz langzamer liep dan op 112MHz (getest in UT timedemo, en NFS5), ik denk door de AGP, maar misschien ook door het geheugen. Heb je die benchmark toevallig bij verschillende snelheden gedraaid?

• Macaco
Hey Pino,

Ja ik heb ze bij verschillende snelheden gedraaid.Ik neem aan dat je bedoelt op verschillende busspeeds.Ik heb gekozen
voor 133Mhz FSB met de lage PCI configuratie
33,3Mhz. En het lukt me ook met mijn ouwe geheugen 128MB/pc100 .Ik zou wel wat plaatjes willen plaatsen maar krijg dit niet
gedaan.Iedergeval haalde ik met 3DMark2000
1750 3DMark .140Mhz FSB trekt ie niet maar
ik denk dat dat met de temperatuur te maken
heeft Ik heb nog geen passende koeler.

Ik ben ook op zoek naar een Xeon heatsink
100*100mm 20mm H en er moet een casefan op-
geschroefd kunnen worden.

Verwijderd

140 MHz fsb? Meerdere PCI configuraties? Heb jij wel een P2B? Of zo'n P2B-F ofzo?
De mijne heeft die instellingen dus niet. :(

• Macaco
Pino,

Ik heb gewoon een asus P2B revisie 1.10
En in het handleiding boekje kun je de instellingen vinden of zoek op de Asus site.
Maar 140 en 150Mhz FSB zal hoogstwaarschijnlijk niet lukken want de AGP
trekt het niet meer jammer genoeg .
140Mhz FSB met sneller geheugen wel windows
booten maar 3DMarken ho maar.De geheugen
chipies werden ook behoorlijk warm.

• Snurp
  • Laatst online: 26-03-2025

Snurp

aka NICO

Er bestaan meerdere types P2B planken. Door een kortsluiting was ik genootzaakt om een nieuw bordje aanteschaffen. Ze zien er hetzelfde uit alleen miste ik bij de nieuwe een fsb jumper, een AGPFS (AGP frequency selection) en een VIO (Voltage input/output selection) jumper. Het resultaat m'n oude ging tot een fsb van 150MHz en de nieuwe tot 112 MHz. Ook ondersteunt de nieuwe een cpu tot 400MHz terwijl m'n oude tot 500MHz ging.

De herkomst van deze borden zijn ook verschillend, de oude komt uit Duitsland (ver1.10 december '98)en de nieuwe uit de USA (ver1.00 juni '98).

Het meest kl**terige van het gebeuren is dat niet m'n mobo maar m'n cpu de geest had gegeven. Dus nu heb ik niets :(

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:17
Snurp: Dat is lullig voor je. Je hebt een oude (de eerste!) revisie gekregen en die is minder geavanceerd dan de 1.10. De 1.10 is aangepast aan overklokken :)
Ik heb zelf de 1.02 en die gaat tot 133 MHz. Helaas kan er geen Cumine op :(
Pagina: 1