Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sony VAIO Fit geschikte laptop 'game' laptop voor mij?

Pagina: 1
Acties:

• CaveCanem
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-12-2023
Mijn desktop is er afgelopen week mee opgehouden, dus ik ben opzoek naar een nieuwe computer, Ik wil een notebook aangezien ik volgend jaar ga studeren en het dan handig is mijn computer mee te nemen naar de universiteit.

Ik ben van plan om mijn computer te gebruiken voor school, films afspelen (1080p, dus een HD scherm zou leuk zijn) en ook om te gamen. Ik snap dat ik met mijn budget niet een game op de hoogste kwaliteit kan spelen, maar het zou wel fijn zijn als ik gewoon met de redelijke graphics kan gamen en dat hij dan ook vlot loopt.

Ik ben overigens niet van plan om mijn laptop veel te gebruiken onderweg, zonder dat hij aangesloten is op het stopcontact, dus de accuduur is niet heel erg van belang.

Mijn budget ligt ongeveer rond de 1000 euro, eronder mag altijd, maar iets er boven is ook niet heel erg.
Ik heb zelf al een beetje het internet afgestruind en ben tot de conclusie gekomen, dat ik het niet nodig vind om op de nieuwe Haswell processors te wachten. Verder zoek ik een laptop van rond de 15''.

Ik heb mijn oog laten vallen op de Sony Vaio Fit collectie. Op de site van Sony kan je je laptop zelf samenstellen en toen ben ik op dit uitgekomen (1069 euro):

Intel® CoreTM i7-3537U, 2 GHz
Windows 8
Zwart
Zonder Touchscreen
39,5cm LED 1920 x 1080 +camera
NVIDIA® GeForce® GT 735M 2 GB
1 TB Serieel ATA (5400 rpm)
12 GB 1600 MT/S DDR3L-SDRAM
DVD-station

Ik heb in mijn enthousiasme (en onwetendheid) het maximum aangeklikt bij CPU, GPU en RAM. Alleen ik heb ondertussen al door dat het verschill tussen i7 en i5 nagenoeg niet te merken is? Van RAM en GPU weet ik helemaal niets, dus geen idee of dat goed is? Ik heb expres geen SSD erin gezet aangezien ik liever meer geheugen heb tegen een lagere prijs.

Ik heb voor een Sony gekozen, omdat ik goede verhalen over de VAIO serie heb gehoord, uiteraard sta ik ook open voor suggesties van andere merken!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 11:17
12GB RAM is erg veel, 8GB is voor 99% van de toepassingen genoeg, steek dat geld liever in een SSD (hoewel je zelf zegt van niet..)

Het verschil tussen een HDD en een SSD is vele malen groter dan het verschil tussen 8 en 12GB geheugen...
Dus tenzij je iets speciaals te doen hebt met dat geheugen (zoals VMware Workstation draaien ofzo...) zou ik echt eerder voor een SSD gaan...

Even niets...

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Kijk dan naar de Asus N56 series, deze bieden een flink betere prijs aan ten opzichte van de Vaio Fit. Maar dan lever je wel in op de portability, de Sony Fit is namelijk wel een flink stukje lichter.

Verder zou ik je echt van harte adviseren om te kijken naar de veeeeeeeeel betere Vaio S15 series. Deze hebben een overklokbare gpu vanwege de zeldzaam goede koeling, nog lager gewicht, een betere prijs en een scherm met veel betere kijkhoeken.
pricewatch: Sony Vaio SVS1513M1E

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10