• Jelle.v.A
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-06-2025
Hallo forumleden.

Ik zal meteen maar ter sprake komen; ik wil graag mijn oude (rond de 5 jaar oud) PC upgraden naar een game PC, Dus mijn plan is om de oude GPU te vervangen door een HD 7970.
Natuurlijk weet ik dat dit niet zo makkelijk gaat omdat mijn moederbord/koeling etc wel moet ''matchen'' met mijn HD 7970 (toch?). Ik heb al reseach gedaan op Google maar ik vind het nog steeds moeilijk op te begrijpen.
Hier zijn alle specs:

-Intel Core 2 Quad Porcessots met Intel vPro -technologie Q9400 (2.66 GHz, 1333Mhz 6Mb)
-Intel q45 Express-chipset met ICH10DO
-Vier DIMM-sleuven; 800MHz niet ECC Dual Channel DDR2 SDRAM
-Minitower 12 USB 2.0, 2 PCI, 1 PCle en 1 PCle x16.
-4096Mb RAM
-Windows Vista

Ikzelf heb weinig verstand hiervan dus wanneer iemand antwoord heeft op mijn vraag hoor ik het graag!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 23:12

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Gaat wel werken mits je een goede voeding erbij hebt, alleen zal je processor de videokaart wel wat ophouden. (verder hoort deze vraag in caa)

• Jelle.v.A
Dus ik hoef geen nieuwe moederbord te kopen? Want ik heb hier en daar gehoord dat ik dat wel moet doen.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-02 22:30
Zolang je geen CPU met een andere socket of DDR3 geheugen wil plaatsen heb je geen ander moederbord nodig. Welke spellen speel je en op welke resolutie, want een 7970 lijkt niet echt in balans met de rest van het systeem, zoals Hippocampus al zegt.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:41

Umbrah

The Incredible MapMan

Het gaat in je PCI-E slot zitten, en ja: PCI-E 1 is wat trager dan PCI-E 3.0, maar het werkt wel gewoon... en daarnaast, de rest van je componenten (HDD, RAM, CPU) zal het beestje ophouden.

Daarnaast, al koop je een ander moederbord, LGA775 moederborden zoals je CPU nodig heeft maken ze niet meer, en DDR2 krijg je er ook niet op. En dan heb je het dus gelijk over een nieuwe CPU, en een nieuwe sloot geheugen.

Hoe oud is je HDD trouwens? Een SSD zal je laadsnelheden ook goed doen, maar dat zal ik met Vista (geen TRIM) niet direct aanraden...

Mijn advies? Tsja... een nieuwe computer... maar goed, laten we eerst even wel zijn:

WAT voor games wil je doen? Ik bedoel, het soort games waarvan ik zeg, tsja, daar is een 7970 bang for bucks, zal sowieso moeite hebben met je 5 jaar oude rest van de kit...

• sybrenb
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-12-2021
Nieuwe processor en PSU en dat gaat wel draaien denk ik

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:28
ik zou ff doorsparen voor een nieuwe pc. via de best buy guides kan je relatief goedkoop mooie pc'tjes bouwen.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:41

Umbrah

The Incredible MapMan

sybrenb schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:10:
Nieuwe processor en PSU en dat gaat wel draaien denk ik
Nieuwe processor is ook gelijk nieuw moederbord, nieuw geheugen, en dan is eigenlijk alleen de HDD, kast, en DVD drive nog origineel.

Zoals ik al zei: doorsparen, TS. En misschien niet zo'n dure high-end kaart kopen: PCI-E1.0 gaat je bottleneck niet zijn hier, je CPU en werkgeheugen wel.

• Jelle.v.A
Dus ik kan beter gewoon een nieuwe PC kopen?

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Nieuw of een goede tweedehandse, zolang het maar moderner is dan je huidige pc :)

Als je geld voor nieuwe hardware hebt kan je natuurlijk eerst de videokaart upgrade uitvoeren en eens testen of dit de gewenste vooruitgang bied. Als je dan merkt dat het tegenvalt kan je alsnog de rest upgraden.

• Jelle.v.A
Ikzelf heb al een laptop (niet zo handig voor gamen natuurlijk) dus als een PC koop is dit meer voor het gamen.
Maar is het wel betrouwbaar om onderdelen te kopen op Marktplaats?

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ik heb het niet over Marktplaats gehad hoor ;) ik zou als ik jouw was eerst hier op vraag & aanbod maar eens rondkijken om een idee te krijgen.

Daarnaast altijd op je hoede blijven als je tweedehands aankopen gaat doen, ongeacht welke website je daarbij assisteert.
Pagina: 1