Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• JKP
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik heb al een tijdje een HTC One X+. Nu heb ik laatst wat foto's verwijderd, maar ben daar iets te grondig bij te werk gegaan. Ik zou nu graag een poging willen doen om ze terug te halen. Echter wordt de HTC One X+ niet meer herkent als verwisselbare schijf, maar als media speler. Gevolg is dat er geen schijfletter wordt toegewezen en ik met geen mogelijkheid de bestanden terug kan halen (nieuw is altijd beter gaat hier dus bepaald niet op).

Op internet heb ik gelezen dat het rooten van mijn telefoon een mogelijkheid zou kunnen zijn, maar dan ben ik waarschijnlijk verplicht om een custom rom erop te zetten? Verder stuit ik tegen het probleem aan dat er zeer weinig informatie te vinden is voor het rooten van een HTC One X+. Ik heb op xda-developers al enkele artikelen gelezen voor het rooten van m'n telefoon, maar kom er niet helemaal uit. Is het unlocken van de bootloader bijv. genoeg om een tijdelijke root uit te voeren of is er meer voor nodig? De Cyanogen Recovery is enkel voor het plaatsen van custom roms. Ik wil echter de huidige installatie rooten. Heeft iemand hier een betrouwbare handleiding voor?

Verder ben ik benieuwd of er nog alternatieven zijn, zonder dat ik over hoef te gaan op het rooten van m'n telefoon. Het is namelijk wel een erg rigoureus iets om enkel de telefoon als verwisselbare schijf te kunnen benaderen. De applicatie die de telefoon overigens als 'mass storage' laat functioneren heet: "USB Mass Storage". Om deze app te kunnen gebruiken moet de telefoon geroot zijn. Rooten is voor mij volledig nieuw voor mij en er zitten toch wel wat risico's aan vast. Als er dus een andere weg is om hetzelfde te bereiken hoor ik het graag.

Kortom twee vragen.
  1. Is de HTC One X+ op een veilige manier te rooten met behoud van de huidige stock rom?
  2. En is er nog een andere mogelijk om bestanden te herstellen, zonder de telefoon te rooten?
Tot slot de Android versie die ik draai is: 4.1.1
Het softwarenummer van m'n One X+ is: 1.17.401.3

[ Voor 6% gewijzigd door JKP op 09-08-2013 10:47 ]

• JKP
  • Niet online
Iemand enig idee? Kwam er gisteren ook nog achter dat bij het unlocken je gehele telefoon gereset wordt. De kans dat je zo bestanden nog terugvind, wordt nog kleiner. Alvast bedankt voor tips of alternatieven.

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-11 18:29

thorgal21

Forum Noob

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik heb geen one-x maar mijn android 4.1 devide kan ik in systeeminstellingen -> opslagruimte -> instellingen (knop instllengen) kan ik hem van MTP (mediapparaat) omzetten naar Massaopslag USB.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Dat laatste is een probleem. Veel toestellen kunnen niet meer omzetten naar massa opslag. De HTC One X kan het in ieder geval niet, dus bij de + is de kans eveneens klein.

• JKP
  • Niet online
Bedankt voor de reacties. Ik heb reeds het programma van Wondershare geprobeerd (vergeet erbij te vermelden). Deze herkende m'n One X+ niet. 't Probleem is namelijk dat ie als mediapparaat in Windows verschijnt en derhalve niet herkend wordt als een verwijderbare schijf. Houd dus in dat ook het programma van Wondershare 'm niet herkend. Desalniettemin bedankt voor de tip.

Helaas is er op m'n One X+ geen instelling om te schakelen tussen MTP en Massaopslag USB. Waarom men deze functionaliteit eruit heeft gehaald is me een raadsel. Er moeten toch meer mensen tegen dit probleem aanlopen? M'n vorige HTC kon ik bijv. aan m'n stereo hangen en muziek afspelen. Zelfs dit is niet meer mogelijk. Ik meen dat voor de update van 4.1 het nog wel mogelijk was om de One X+ te gebruiken als Massaopslag. Helaas ben ik er te laat achter gekomen dat deze functionaliteit eruit is gehaald, anders had ik nooit geüpdate.

Ondertussen zoek ik koortsachtig verder naar een oplossing, waarbij de kans de foto's te kunnen herstellen steeds kleiner wordt. Heb m'n telefoon toch nodig en kan 'm derhalve niet uitzetten tot ik een oplossing heb. Gevolg is wel dat de kans dat er foto's overschreven wordt zeer groot is (als het al niet gebeurd is).
Pagina: 1