Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Multimedia- / studielaptop

Pagina: 1
Acties:

• DLB-
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-11 19:11
- Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk gebruik ik hem voor m'n studie (niet om aantekeningen op te maken tijdens college) en voor wat gamen.

De programma’s die ik voor m’n studie gebruik zijn vooral Excel, Access en SPSS (en in mindere mate Word). Verder wil ik er een beetje mee kunnen gamen (momenteel voornamelijk Starcraft2 en LoL, maar hij moet ook zwaarde games aankunnen zoals CoH2).

- Wat mag je laptop gaan kosten?
Het liefst tot de €1000,- met max. tot €1100,- als de laptop het écht waard is.

- Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen?
Ja, ik wil hem redelijk vaak meenemen, maar niet per see naar college. Gewicht is niet per see een probleem, maar ik wil het liefst wel een zo goed mogelijke bouwkwaliteit. Minimaal full HD scherm. Het liefst 15,6 inch (niet kleiner) maar eventueel is een 17,3 inch scherm ook prima. Accuduur maakt me niet heel veel uit, liefst wel redelijk (4 uur zonder intensief gebruik), maar ’t is geen dealbreaker. Verder heb ik het liefst ook een redelijke videokaart zodat ik er ook ’n beetje mee kan gamen.

- Heb je nog bepaalde merkvoorkeuren?
Geen ACER.
Het liefst een Dell, Lenovo, Asus of Sony. Maar een ander merk is ook prima.

Zelf heb ik al wat rondgekeken en heb ik de volgende laptops gevonden:
#ProductPrijs
1Asus N56VZ-S4195H€ 0,-
1Asus N550JV€ 0,-
1Lenovo IdeaPad Y500 (MBG2BMH)€ 0,-
1Lenovo IdeaPad Y510p (59375359)€ 999,-
1Sony Vaio SVS1513M1E€ 949,-
Bekijk collectie
Importeer producten

(Ik weet dat de Pricewatch bij de Asus N56 en Lenovo Y500 aangeeft dat ze nergens meer te krijgen zijn, maar ik heb 'n winkel gevonden waar ik ze voor €833 en €829 kan halen. Wel Outlet, maar is alleen uit de doos gehaald volgens de site. Zitten hier nog nadelen aan?)

Ik vraag me alleen af of de Lenovo y510p het waard is ten opzichte van de Y500, en datzelfde heb ik met de Asus N550, is deze echt zoveel beter dan de N56/76? Of kan ik beter wat geld besparen en een goedkoper model halen en de rest van het geld aan bv. een SSD besteden? Met name over de Y510p heb slechte verhalen gelezen over de koeling.

Mijn vraag is dus of ik eventueel laptops over het hoofd heb gezien en of er eventueel aanbevelingen zijn. :)

Alvast bedankt!