Toon posts:

Verschil tussen Ultra-Wide-LVD SCSI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 29160 en 2 10KII schijven. Ik weet nog wel dat het 68pins is. Onderaan de schijf staat er een stickertje met LVDSCSI. Wat is het verschil hierin. Als ik op de site kijk wordt ik helemaal para.

Verwijderd

LVD is geloof ik low-voltage crapp of zoiets.

Verwijderd

Van de adaptec site: (had jij dus ook kunnen vinden!)

Before the introduction of Ultra2 SCSI technology, about two years ago, all SCSI devices utilized what was commonly referred to as "single-ended" signaling. This basically meant that data was transferred by sending a series of digital ones and zeros down parallel wires. The voltage spikes and valleys at the other end were interpreted as "1s" and "0s", respectively.

As cable distances increased, the digital peaks and valleys became less prominent and the once-clear signals became a lot LESS clear. Furthermore, as signal speeds increased, there was less tolerance for signal "noise," which necessitated shorter cable lengths.

In order to simultaneously address the need for increasingly faster data transfer rates, along with longer allowable cable distances, the industry developed a new signaling technology known as "Low Voltage Differential (LVD)."

In simple terms . . . LVD signaling involves generating two inverse voltage signals simultaneously, and measuring the differential or difference between the primary and inverse voltages at the other end of the wires. The advantage of this approach is that the differential signals are much cleaner and less susceptible to degradation over distance. This solved the primary problems that were beginning to develop with the older, single-ended SCSI technology.

Verwijderd

LVD staat voor Low Voltage Differential. Het is retesnel en belachelijk duur (de kabeltjes dus). Ik hoop dat ook dat je een 19160-kit hebt gekocht, en niet getracht om el cheapo uit te hangen en enkel het kaartje te kopen. Voor de meerprijs van die kit kan je nog geen halve LVD kabel kopen, laat staan het lekkere 8-devices-kabeltje dat ik bij m'n 29160N-Kit kreeg :9

Verwijderd

Topicstarter
[b]Op dinsdag 05 juni 2001 16:08 ....
zover was ik ook, daarom vraag ik juist het verschil tussen die dingen. Zoals ik het nu zie is LVD het beste.

De kabel heb ik trouwens van een Onstream tapedrive. Hoe zie je of het een LVD kabel is?

Verwijderd

Die is getwist, de aders zijn allemaal los en door elkaar getwist om de storing te verminderen. Een gewone flatcable is net als een UDMA100 kabel, maar dan met 68 pins. Die LVD-kabel is meestal ook gemarkeerd met een stripje dat er rond zit waarop staat te lezen (wonder boven wonder) "U160 LVD SCSI" of iets dergelijks. De kabel die bij je Onstream zit zal vast geen LVD kabel zijn. Die is nl maar Ultra-2 ofzo, en niet u160, en heeft dus niet perse een LVD kabel nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Behaal ik snelheidswinst met een LVD kabel? Net effe gekeken, op het stickertje staat Ultra160/LVD/SE....

Verwijderd

het verschil tussen single ended en diffential [ high of low ] ligt hem in het feit dat je bij single-ended refereert aan ground en bij differential niet, bij differential zet je het signaal andersom op een 2de kabel, de kabel die bij single-ended voor ground wordt gebruikt. als je nu een spike hebt, kun je toch nagaan of het een nul of 1 is omdat de spike op de tegengestelde lijn ook mee beweegt ..

low voltage is 1 v
high voltage is 3 v
se = 5 v

Verwijderd

en ja, als je lvd gebruikt kan het sneller gaan .. uw =40mb/s u2w [lvd] = 80mb/s

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-05 22:47
En mogen je kabels langer zijn..

Verwijderd

lvd tot 12 meter , hvd tot 25 meter

compaq supported trouwens ..

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-04 10:57
volgens mij hoeven U2W apparaten helemaal niet op LVD te werken om 80 (of 160) MB/s aan te kunnen.
het probleem is dan wel dat ze inderdaad een minder lange kabel mogen hebben.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

geloof nou maar dat die wel lvd moeten hebben

uw 20mhz 16bit
u2w 40mhz 16bit

voor die 40mhz hebben ze differential nodig

u160 is ook 40mhz ..

• TD-er
dat laatste wist ik niet, dat ze de 160 MB/s variant dus het 1e 16-bits woord over de gewone lijntjes laten gaan en tegelijk het 2e 16 bits woord over de bijbehorende differential lijnen (maak ik op uit jou opmerking), maar is eigenlijk dus wel logisch, aangezien je niet zomaar de freq kunt blijven verdubbelen

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

tis zelfs zo dat u2w en u160 qua mhz en bitbreedte hetzelfde is, maar u160 gebruikt beide flanken voor data , ddr princiepe dus .

• TD-er
en nog ff een reactie voor de topic-starter, nu duidelijk is wat LVD is >:) ...
vergeet ook niet om een actieve terminator aan het eind van de kabel te hangen, want de U2W schijven die ik ken hebben geen on-board terminatie meer, tegenwoordig.

Pagina: 1