Ziggo, internet valt telkens uit/terug naar 1mbps

Pagina: 1
Acties:

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:11
Hallo mensen,

ik heb iets heel vervelends thuis..
sinds kort is het internet 1 grote prut..
het begon allemaal sinds mijn vader een inlogsysteem waar je via internet op moet inloggen om er gebruik van te kunnen maken, had aangemaakt. het internet viel telkens uit en telefoon verbinding ook (televisie niet). elke keer als je modem resette kon je zon 30/40 mins gebruik van maken en dan viel het weer weg.
nu zegt ziggo zelf dat het daar niet aan ligt.

nadat ziggo is langsgeweest bleek volgens hun dat de routermodem niet meer goed was en die is vervangen.
het inlogsysteem op internet is weggehaald en nu doet het internet het weer goed.. nouja.. goed... elke keer wanneer ik een filmpje of een stream op twitch wil kijken valt het internet weg. niet uit maar terug naar 1 mbps-5.5mbps. hij kan nu niet eens meer de afbeeldingen bij de tweakers marktplaats advertenties laden...

iemand een idee wat het kan zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door P. Herz op 06-08-2013 16:35 ]

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:11
Zonder een overzicht van hoe je netwerk in elkaar zit word het een moeilijk verhaal. Post even een tekeningetje oid met een ipconfig /all van je pc.

Het klinkt overigens gewoon als een issue met je draadloze netwerk.

• Giftcard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-11 20:44
Probeer even voor ons een overzich te maken van je netwerk. Geef aan hoe alles op het netwerk aan is gesloten (bedraad of draadloos), heb toevallig zelf nog een router of een wifi access point achter het modem van ziggo? welk merk/model je router/modem heb je.

Allemaal nuttige info die we nodig hebben om je verhaal goed te snappen.

"Secrets are only secrets if they are secret."

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Gaat vast over wifi en de wifi-hotspots zijn net geactiveerd bij jullie in de stad.

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-11 20:06
zit er achter de modem van ziggo ook nog een router tussen? aangezien die modem van Ziggo kapot is gegaan kan het natuurlijk ook zijn dat deze kapot is gegaan door de zelfde stroom piek, als dat al de oorzaak was natuurlijk.

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:11
allereerst bedankt voor de reacties. sorry voor mijn late reactie (was het topic alweer beetje vergeten omdat het opgelost is)
bleek een kabelbreuk te zitten van de algemene kast die in elke straat staat.

echter heb ik denk ik een kapotte netwerkkaart want ik heb telkens prima ping.. maar soms knalt hij ineens naar 1000 of zelfs hoger met het spel League of Legends. rest van de apparatuur zoals mijn playstation doet het prima en heeft dit niet. klopt het dan dat het aan de netwerkkaart kan liggen?

zoja, wat raden jullie mij aan op het gebied van netwerkkaarten? heb zelf deze gevonden: TP-Link TL-WDN4800 hij is 35 euro nieuw +- en iemand bied hem ook te koop op V&A aan. is het verstandig om hem te tweedehands te kopen of kan je beter bij zulk soort dingen eerstehands halen? de verkoper heeft zon 200 positieve feedbacks.
Pagina: 1