[Win8] 32 bits upgrade naar 64 bits SLIM Upgr. DVD lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qapla101
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-09 18:57
Ik heb een nieuwe PC gekocht, en daar staat nu Windows 8 32 bits PRO op mbv de SLIM upload. (dit is software die je als student of leerkracht kunt aanschaffen op www. surfspot.nl)

Nu heb ik daar een DVD gekocht met Win8 64 bits, maar het lukt me niet om dit te upgraden. Nu weet ik wel dat dat niet in één keer kan, maar ik krijg met geen enkele mogelijkheid een schone install tevoorschijn. Is hier een workaround voor?

btw ik heb al eerder op deze PC win7 32 bits gezet, en die dan weer geüpgraded naar Win8, maar toen maakte hij er direct 32-bits van. Het bewaren van instellingen of bestanden interesseert me niet.

Iemand enig idee?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:49
Je kan simpelweg een 32 bits versie niet upgraden naar een 64 bits versie.
Een clean install doen kan wel (maar dan is het gewoon geen upgrade te noemen). Als je boot vanaf de DVD zou je gewoon een clean install moeten kunnen doen.

Een workaround verzinnen wordt erg moeilijk als je zelf niet aangeeft wat je al geprobeerd hebt en hoe je dit gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qapla101
Ik probeer te booten vanaf de DVD maar ik kom niet verder dan "druk op een knop om de PC van DVD te laten starten" Als ik dat doe start de PC door, en krijg ik mijn -32 versie.

Ik heb ook geprobeerd in -32 bureaublad de DVD te starten, werkt ook niet (had ik al verwacht). Dat werkte trouwens wel toen ik Win7 had, en naar Win8 wilde gaan. Maar toen kreeg ik geen optie om -64 te installeren.

Zou het werken om XP-32bit te installeren en dan deze -64 als upgrade er overheen te gooien? Of zal hij dan ook -32 pakken (omdat mijn XP-versie ook -32 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het maakt niet uit welke Windows versie je hebt, van 32 naar 64 bit (of andersom) upgraden kan niet ;)
Is je pc eigenlijk wel geschikt voor 64-bits besturingssystemen?

[ Voor 23% gewijzigd door Raven op 06-08-2013 19:51 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qapla101
Mijn pc heb ik zelf samengesteld en is gebaseerd op de bbg van tweakers.net. i5, samsung 120ssd, dus dat zit wel snor.
Maar ok, dus upgraden kan niet. Alleen geeft SLIM aan dat je ook een clean install kan doen. Bijvoorbeeld vanuit xp. Dat heb ik ooit gedaan met mijn vorige pc. (naar win7 32bits) . Nu zit ik met die 32bits opgescheept.

Dus nogmaals de laatste vraag; als ik xp 32 bits erop zet, zou dan de dvd met win8 64 bits die negeren en eindelijk 64 installeren, of blijft hij hangen op 32 bits? Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De enige optie die je hebt is de pc laten opstarten van de dvd, een 64bits installatie starten vanuit een 32bits OS zie ik niet gebeuren :P Wat je evt nog zou kunnen proberen is de hdd helemaal leegmaken en dan nog eens proberen, maar normaal gesproken zou de dvd gewoon moeten opstarten na het op 't juiste moment op een toets te drukken. Of komt dit door secure boot perikelen?

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 06-08-2013 21:00 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
qapla101 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 18:16:
Ik probeer te booten vanaf de DVD maar ik kom niet verder dan "druk op een knop om de PC van DVD te laten starten" Als ik dat doe start de PC door, en krijg ik mijn -32 versie.
Sluit je toetsenbord eens aan op een andere USB poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:29

Eagle Creek

Breathing security

Ik heb ook geprobeerd in -32 bureaublad de DVD te starten, werkt ook niet (had ik al verwacht). Dat werkte trouwens wel toen ik Win7 had, en naar Win8 wilde gaan. Maar toen kreeg ik geen optie om -64 te installeren.

Zou het werken om XP-32bit te installeren en dan deze -64 als upgrade er overheen te gooien? Of zal hij dan ook -32 pakken (omdat mijn XP-versie ook -32 is?
Ga in het BIOS en schakel "legacy usb support" in.
Kans is groot dat je toetsenbord nu niet wordt gezien en daarom niet op je commando reageert.

Je gaf zelf al aan in je startpost dat je een verse install aan het uitproberen bent en daar problemen mee hebt.

Welk OS nu op de pc staat is totaal irrelevant. 16 bits, 32 bits, 64 bits of 128 bits: je probeert op te starten vanaf DVD en daarna gooi je elk aanwezig OS van de schijf.

[ Voor 10% gewijzigd door Eagle Creek op 06-08-2013 21:08 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Tsja, TS heeft het in de titel al over upgraden ;)

Zou het ook nog kunnen dat de ramplank niet gezien wordt omdat ie misschien aan een USB3 poort hangt?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qapla101
Ok, ik ga morgen aan de slag;

1.Toetsenbord op andere poorten aansluiten en kijken of het dan werkt.
2. Legacy USB support proberen
3. Op dit moment zit er een draadloos toetsenbord op, waarschijnlijk op USB2, maar dat ga ik nakijken. Ik zal zowiezo een bedraad toetsenbord gaan pakken om deze tips uit te voeren.
3. Alles verwijderen kan vooralsnog niet, omdat het een upgrade is, en dan moet er wel een OS op staan (daarom zat ik aan XP32 te denken). Dit is mijn noodoplossing, dus die ga ik vooralsnog niet uitproberen.

Misschien heeft alles wel te maken met het toetsenbord; zou wel cru zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
qapla101 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:17:
3. Alles verwijderen kan vooralsnog niet, omdat het een upgrade is, en dan moet er wel een OS op staan (daarom zat ik aan XP32 te denken). Dit is mijn noodoplossing, dus die ga ik vooralsnog niet uitproberen.
Een upgrade kun je toch ook kaal installeren? Volgens mij gaat het er om dat je je licenties in orde hebt. Als een kale installatie wel vanuit WinPE is geblokkeerd, dan zou je vanuit WinPE imagex kunnen gebruiken om de install.wim te deployen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je kan de upgrade van Win8 prima als volledige versie gebruiken. Het enige wat hiervoor nodig is, is dat er een OS aanwezig is als je boot vanaf de upgrade CD. Zodra de setup ziet dat er Windows geinstalleerd is kan je de HDD leeg gooien en een kale installatie uitvoeren. Ik heb meerdere malen Vista geinstalleerd zonder activering, drivers, updates of wat dan ook. Dan booten vanaf de upgrade CD, schijf leeg gooien en installeren en activeren zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qapla101
Vooralsnog even snel een toetsenbord erop gehangen en ik heb beeld!
er staat met grote letters (blauw scherm) windows installeren

Ja, alles leuk en wel, maar krijg ik na deze knop nog de keuze om voor 64 te kiezen? dat is de hamvraag.

Iemand die weet of ik na deze knop nog die mogelijkheid krijg, of dat de PC gewoon een verse Win8 32 bits erop zet, en dan ook dit licentienummer gaat vragen (Dit nummer is natuurlijk nog niet gebruikt)). Natuurlijk staat er wel op de DV dat het een windows PRO x64 versie is, dus dan zal er toch geen -32 bijstaan of zo (zal je altijd zien, wet van Murphy of zo)

wie heeft er wel eens zo een SLIM DVD geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qapla101
PilatuS schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:25:
Je kan de upgrade van Win8 prima als volledige versie gebruiken. Het enige wat hiervoor nodig is, is dat er een OS aanwezig is als je boot vanaf de upgrade CD. Zodra de setup ziet dat er Windows geinstalleerd is kan je de HDD leeg gooien en een kale installatie uitvoeren. Ik heb meerdere malen Vista geinstalleerd zonder activering, drivers, updates of wat dan ook. Dan booten vanaf de upgrade CD, schijf leeg gooien en installeren en activeren zonder problemen.
Pilatus, ik hoop dat je gelijk hebt Al is het nu wat laat om te proberen, dan zal ik het zeker morgen gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]

knip]
Je zal geen upgrade kunnen doen vanaf 32bit > 64bit vanuit het bureaublad maar een aangepaste installatie (schoon) vanaf het bureaublad zou toch moeten gaan via een aangepast installatie (zegt Microsoft).

http://windows.microsoft....ws-8/upgrade-to-windows-8

Kan ik upgraden van een 32-bits versie van Windows naar een 64-bits versie van Windows 8?

Ja, maar u kunt dit niet via Upgradeassistent doen. Wanneer de processor (CPU) van uw pc compatibel is met 64-bits, maar daarop momenteel een 32-bits versie van Windows wordt uitgevoerd, kunt u een 64-bits versie van Windows 8 of Windows 8 Pro installeren, maar hiervoor moet u deze wel op een dvd kopen en een aangepaste installatie uitvoeren. Indien beschikbaar in uw land of regio, kunt u Windows 8 of Windows 8 Pro in een aangesloten winkel kopen. Aanschaf is ook mogelijk in de Microsoft Store in België, Canada, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Ierland, Italië, Japan, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Spanje, het Verenigde Koninkrijk, de Verenigde Staten, Zweden en Zwitserland.

Het Windows 8 Pro Pack wordt gebruikt om te upgraden van Windows 8 naar Windows 8 Pro. Het is niet geschikt is voor installaties op meerdere platforms en bevat geen media. Als u van platform wilt veranderen, moet u Windows 8 Pro aanschaffen.

U kunt geen bestanden, instellingen of apps behouden als u een upgrade uitvoert van een 32-bits naar een 64-bits versie.

[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 06-08-2013 23:29 . Reden: niet vanaf boot maar vanuit het bureaublad!! ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
qapla101 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:29:
[...]

Pilatus, ik hoop dat je gelijk hebt Al is het nu wat laat om te proberen, dan zal ik het zeker morgen gaan doen.
Ik heb het al tig keer zo gedaan, nog nooit problemen mee gehad. Ook eens geprobeerd zonder dat er een OS op de schijf stond voordat ik Windows 8 ging installeren. Dat ging ook goed tot aan de activering. Zonder dat er eerst een OS op de schijf stond is activering niet mogelijk.

Gooi Vista, Win 7 of 8 erop. Activeren of drivers installeren is niet nodig. Dan booten vanaf de Win 8 64Bit DVD. Bij het kiezen van de schijf die leeg gooien en installeren. Dan krijg je een kale Windows 8 die gewoon normaal de activeren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qapla101
Dat heb ik ook diverse keren gelezen, Hardware lover. Maar toets startte de DVD dus niet uit zichzelf. Ik heb trouwens de Downloadversie geïnstalleerd met een draadloos toetsenbord van Win7 naar win8, en toen kreeg ik geen optie om te kiezen. En hij pakte toen gelijk de -32 bits versie.

Ik heb goede hoop dat met de DVD en het bedrade toetsenbord er schot in de zaak komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
PilatuS schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:35:
[...] Ik heb het al tig keer zo gedaan, nog nooit problemen mee gehad. Ook eens geprobeerd zonder dat er een OS op de schijf stond voordat ik Windows 8 ging installeren. Dat ging ook goed tot aan de activering. Zonder dat er eerst een OS op de schijf stond is activering niet mogelijk. [...]
Met wat registry aanpassingen is ook dat gewoon mogelijk hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:29

Eagle Creek

Breathing security

qapla101 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:28:
Ja, alles leuk en wel, maar krijg ik na deze knop nog de keuze om voor 64 te kiezen? dat is de hamvraag.
Nee.
qapla101 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:28:
Natuurlijk staat er wel op de DV dat het een windows PRO x64 versie is, dus dan zal er toch geen -32 bijstaan of zo (zal je altijd zien, wet van Murphy of zo)
There's your answer.
Er staat maar één variant op de dvd. Voor 32-bits heb je een andere dvd..

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:26

TheVMaster

Moderator WOS
qapla101 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:17:
Ok, ik ga morgen aan de slag;

1.Toetsenbord op andere poorten aansluiten en kijken of het dan werkt.
2. Legacy USB support proberen
3. Op dit moment zit er een draadloos toetsenbord op, waarschijnlijk op USB2, maar dat ga ik nakijken. Ik zal zowiezo een bedraad toetsenbord gaan pakken om deze tips uit te voeren.

Misschien heeft alles wel te maken met het toetsenbord; zou wel cru zijn.
Je kunt gewoon een clean install uitvoeren, om Windows 8 vervolgens te kunnen activeren moet je even een 'kleine' aanpassing doen in het register.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qapla101
Allemaal erg bedankt. Ik kende de Regedit van Vmaster, al heb ik die niet gebruikt. Het zat 'm dus in het niet booten van DVD vanwege een draadloos toetsenbord in een verkeerde USB-poort. Weer een lesje geleerd. Nu aan de slag Win8 te leren kennen.

Qapla!

Pagina: 1