Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Dat zal de nieuwigheid wel zijn lijkt me 
Ik heb overigens een stukje (opbouwd) bedoelde kritiek, het werkt mooi maar ik vind de functionaliteit wat beperkt. Je geeft een minimum op en that's it. Een maximum zou ik -hoewel dat vreemd overkomt- wel prettig vinden. Dat maakt namelijk de volgende zoekwijze mogelijk:
* Zoek naar je item binnen iedereen met 5 sterren (mogelijk best veel resultaten, maar niet datgene wat je zoekt).
* Doe een nieuwe zoekactie maar dan alleen onder de users met 4 sterren (dat zal een aanmerkelijk korter lijstje zijn).
In de huidige opzet moet je dan eerst vaststellen dat er bij de 5*-leden niet is wat je zoekt om vervolgens die lijst met zoekresultaten + een paar nieuwe resultaten nogmaals door te kammen
Verder zou ik een filtertje op hoevéélheid ontvangen feedback wel handig vinden. Een user met één vijfsterren-beoordeling of iemand met vier sterren maar wel 37 ontvangen beoordelingen, waarmee doe je liever zaken ? Dat is nu niet zo eenvoudig te filteren
(en het ontbreken van een keuzemogelijkheid dwingt je feitelijk om te denken dat eerstgenoemde beter is
)
Misschien wat dunne use cases maar het lijkt mij nog wel een aardige toevoeging
Ik heb overigens een stukje (opbouwd) bedoelde kritiek, het werkt mooi maar ik vind de functionaliteit wat beperkt. Je geeft een minimum op en that's it. Een maximum zou ik -hoewel dat vreemd overkomt- wel prettig vinden. Dat maakt namelijk de volgende zoekwijze mogelijk:
* Zoek naar je item binnen iedereen met 5 sterren (mogelijk best veel resultaten, maar niet datgene wat je zoekt).
* Doe een nieuwe zoekactie maar dan alleen onder de users met 4 sterren (dat zal een aanmerkelijk korter lijstje zijn).
In de huidige opzet moet je dan eerst vaststellen dat er bij de 5*-leden niet is wat je zoekt om vervolgens die lijst met zoekresultaten + een paar nieuwe resultaten nogmaals door te kammen
Verder zou ik een filtertje op hoevéélheid ontvangen feedback wel handig vinden. Een user met één vijfsterren-beoordeling of iemand met vier sterren maar wel 37 ontvangen beoordelingen, waarmee doe je liever zaken ? Dat is nu niet zo eenvoudig te filteren
[ Voor 11% gewijzigd door Carpento op 06-08-2013 17:07 ]
Goede feedback inderdaad. Ben benieuwd wat ze er mee doen.
Als aanvulling : Er gaat wel meer fout in de V&A momenteel. Alle geüploade images zijn dood!
Als aanvulling : Er gaat wel meer fout in de V&A momenteel. Alle geüploade images zijn dood!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Je kan ook sorteren op de beoordeling. Dus ipv twee zoekopdrachten zou je ook kunnen zoeken op advertenties waarvan de gebruiker minstens 4* heeft en vervolgens sorteren op beoordeling. Dan krijg je eerst de lijst met 5* en als daar niets bij zit gelijk daaronder de 4*. Granted: op zo'n moment zou een tweede sortering op prijs wellicht wel handig zijn. Nu is dat op afstand (als het goed is).Carpento schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 17:03:
Dat vind ik nog niet eens zo'n slechte toevoeging. Geen idee of Product er ook wat in ziet tough...Verder zou ik een filtertje op hoevéélheid ontvangen feedback wel handig vinden. Een user met één vijfsterren-beoordeling of iemand met vier sterren maar wel 37 ontvangen beoordelingen, waarmee doe je liever zaken ? Dat is nu niet zo eenvoudig te filteren(en het ontbreken van een keuzemogelijkheid dwingt je feitelijk om te denken dat eerstgenoemde beter is
)
Never underestimate the power of stupid people in large groups
Is dit niet erg nadelig voor nieuwe gebruikers, die dus nog geen beoordelingen hebben?
Deze komen standaard onderaan de lijst te staan, onder de mensen met beoordelingen en waarschijnlijk zelfs ook onder mensen met slechte beoordelingen.
Zo is de kans dat je goede beoordelingen krijgt ook wel minder, omdat je ten eerste dus weg wordt gedrukt in de lijst en ten tweede mensen bevooroordeelt zijn door eerdere beoordelingen.
MIsschien heb ik het helemaal verkeerd. Is hier op een bepaalde manier rekening mee gehouden in de weergave?
Deze komen standaard onderaan de lijst te staan, onder de mensen met beoordelingen en waarschijnlijk zelfs ook onder mensen met slechte beoordelingen.
Zo is de kans dat je goede beoordelingen krijgt ook wel minder, omdat je ten eerste dus weg wordt gedrukt in de lijst en ten tweede mensen bevooroordeelt zijn door eerdere beoordelingen.
MIsschien heb ik het helemaal verkeerd. Is hier op een bepaalde manier rekening mee gehouden in de weergave?
Sjah, dat is natuurlijk inherent aan het systeem van beoordelingen. Het hebben van géén beoordelingen hoeft niet per definitie negatief te zijn maar geeft de potentiële zakenpartner ook geen zinnige informatie over betrouwbaarheid. Dan is het niet wonderlijk dat mensen mét beoordelingen 'hoger' aangeslagen worden: die zijn immers enigszins beter in te schatten.
Of een koper de stap neemt om wel of niet zaken te doen met een user zonder beoordelingen moet hij/zij zelf beslissen. Daarbij zijn andere signalen ook zinvol: alleen varen op de beoordeling is niet handig maar er is met deze aanpassing wel een mooi stukje gereedschap ontstaan. Evengoed sta ik wel achter mijn suggesties om het nog bruikbaarder te maken
Of een koper de stap neemt om wel of niet zaken te doen met een user zonder beoordelingen moet hij/zij zelf beslissen. Daarbij zijn andere signalen ook zinvol: alleen varen op de beoordeling is niet handig maar er is met deze aanpassing wel een mooi stukje gereedschap ontstaan. Evengoed sta ik wel achter mijn suggesties om het nog bruikbaarder te maken
Pagina: 1