Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F350-maniac
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-02-2023
ik ben bevangen door het geo-cache virus en op zoek naar een goede gps om mee te nemen op reis
keus lijkt te gaan tussen de extrex30 en de gpsmap62s beiden hebben de be schikking over een 3-assig kompas wat me erg makkelijk lijkt
verder zie ik niet zoveel verschillen ... behalve dan de prijs maar die gpsmap ziet er wel geinig uit (persoonlijk)

maar nog belangrijker, ik wil in nederland/duitsland maar ook op vakantie in noord-amerika wandelen.
is het makkelijk om nauwkeuriger OSM erop te zetten van deze landen?
ik had al begrepen dat de standaard map die erbij zit bagger is dus dat je minimaal € 100 extra kwijt bent voor een extra kaart (en ik heb er dus al 2 nodig)

wie kan mij een beetje in de goede richting duwen ? :)

PSN Headless_Pumpkin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:07
Ik heb zelf een Garmin Dakota 20 en heb er openstreetmap/openfietsmap opgezet. Kwaliteit van de maps is heel goed en gedetailleerd. De kaarten van openfietsmap hebben als extra dat er hoogte lijnen op staan en het relief van het terrein is ook aangegeven met schaduw.
De kaarten werken prima om te geocachen, dat is ook waarvoor ik mijn toestel gebruik.
Hier wat links met veel info om de kaarten op je garmin gps te krijgen:En nog een handige addon voor firefox om makkelijk GPX bestanden te downloaden van de geocaching.com website: https://addons.mozilla.or...achingcom-gpx-downloader/

Ik heb wel een micro-sd kaartje gekocht om de kaarten op te zetten ipv op het interne geheugen, want het interne geheugen is enkel aanspreekbaar via een trage USB 1.1 verbinding. Het SD kaartje kan ik dan beschrijven via een USB 2.0 card-reader/writer. Ik heb er openstreetmap van West-Europa (4GB) en openfietsmap BeNeLux (800MB) opstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F350-maniac
oke thnx ik ga me eens wat verder verdiepen in de OSM

en eerst maar eens de apparaatjes in de hand houden ergens wil ook nog wel eens helpen

PSN Headless_Pumpkin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
F350-maniac schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 07:36:
oke thnx ik ga me eens wat verder verdiepen in de OSM

en eerst maar eens de apparaatjes in de hand houden ergens wil ook nog wel eens helpen
BIj verschillende winkels kan je ze huren en ongetwijfeld krijg je de huurprijs weer terug als je tot koop besluit. Verder onderschrijf ik de kwaliteit van OSM, deze doet niet onder voor de betaalde kaarten en is zeer fijn in gebruik. De Dakota20 heeft als voordeel dat je er een 16GB sd card in kan stoppen waardoor je genoeg vrije ruimte hebt voor extra kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F350-maniac
als ik de etrex30 en dakota20 vergelijk is het voornaamste alleen touchscreen of niet, dat is inderdaad handig om in de praktijk even te testen, goeie tip om te huren

PSN Headless_Pumpkin