Inleiding
Na het aanschaffen van een nieuwe TV met 3d, heeft mijn oude Xtreamer Pro 1 groot gebrek. Geen 3d weergave. Nu heb ik al naar andere streamers zitten kijken maar een HTPC met XBMC of Mediaportal spreekt mij een stuk meer aan. Dit met name door de interface en grote flexibiliteit.
Ik heb al het een en ander bij mekaar gezocht voor 2 verschillende systemen. 1 wat meer lowbudget ( 300 euro) en een iets meer richting middel budget (500 euro).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het voornaamste doel van het systeem wordt films en series kijken. Meeste Full HD en 3D. Ook zou het fijn zijn als ik wat zou kunnen gamen op het systeem. Het hoeft niet allemaal op de hoogste graphics maar medium of wellicht high bij oudere games zou fijn zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 300 en 500 euro. Liefst aan de lagere kant maar als met een kleine investering veel meer uit het apparaat te halen is dan geen bezwaar.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het apparaat moet erg stil zijn en niet superheet worden. Het liefst ook in een behuizing niet hoger dan 10cm. Maar ik weet niet of dit wel haalbaar is. Vandaar ook mijn topic
Lijst wat ik zover uitgezocht heb:
Low Budget:
En het Middel Budget lijstje:
Zoals jullie zien mist hier nog de behuizing. Wel staat er al een voeding op terwijl dit niet nodig is i.v.m. de keuze voor een behuizing met een ander type voeding.
Mijn vraag is dan ook passen deze onderdelen bij mekaar en zal dit werken voor mijn wensen/eisen?
Ook zouden deze wenslijstjes werken in een behuizing met een PicoPSU voeding?
Voorbeelden van behuizingen die ik mooi vond:
Silverstone Lascala LC19B-R
LC-Power LC-1320mi maar red je het met 75 watt?
Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest en dat mijn vragen duidelijk zijn.
Dus samengevat: Kunnen dit soort type behuizingen en PicoPSU voedingen bij mijn wenslijstjes? en zijn mijn wenslijstjes geschikt voor wat ik ermee wil?
Alvast bedankt.
Groetjes Daniel
Na het aanschaffen van een nieuwe TV met 3d, heeft mijn oude Xtreamer Pro 1 groot gebrek. Geen 3d weergave. Nu heb ik al naar andere streamers zitten kijken maar een HTPC met XBMC of Mediaportal spreekt mij een stuk meer aan. Dit met name door de interface en grote flexibiliteit.
Ik heb al het een en ander bij mekaar gezocht voor 2 verschillende systemen. 1 wat meer lowbudget ( 300 euro) en een iets meer richting middel budget (500 euro).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het voornaamste doel van het systeem wordt films en series kijken. Meeste Full HD en 3D. Ook zou het fijn zijn als ik wat zou kunnen gamen op het systeem. Het hoeft niet allemaal op de hoogste graphics maar medium of wellicht high bij oudere games zou fijn zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 300 en 500 euro. Liefst aan de lagere kant maar als met een kleine investering veel meer uit het apparaat te halen is dan geen bezwaar.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het apparaat moet erg stil zijn en niet superheet worden. Het liefst ook in een behuizing niet hoger dan 10cm. Maar ik weet niet of dit wel haalbaar is. Vandaar ook mijn topic
Lijst wat ik zover uitgezocht heb:
Low Budget:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A4-5300 Boxed | € 39,12 | € 39,12 |
| 1 | ASRock FM2A75 PRO4-M | € 56,20 | € 56,20 |
| 1 | Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9 | € 39,95 | € 39,95 |
| 1 | be quiet! SFX Power 300 Watt | € 42,60 | € 42,60 |
| 1 | Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB | € 62,89 | € 62,89 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 240,76 | |
En het Middel Budget lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A6-6400K Boxed | € 62,20 | € 62,20 |
| 1 | MSI FM2-A75IA-E53 | € 77,90 | € 77,90 |
| 1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 31,60 | € 31,60 |
| 1 | Kingston HyperX KHX1600C9D3B1K2/8GX | € 59,95 | € 59,95 |
| 1 | be quiet! SFX Power 300 Watt | € 42,60 | € 42,60 |
| 1 | Samsung 840 series 120GB | € 79,- | € 79,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 353,25 | |
Zoals jullie zien mist hier nog de behuizing. Wel staat er al een voeding op terwijl dit niet nodig is i.v.m. de keuze voor een behuizing met een ander type voeding.
Mijn vraag is dan ook passen deze onderdelen bij mekaar en zal dit werken voor mijn wensen/eisen?
Ook zouden deze wenslijstjes werken in een behuizing met een PicoPSU voeding?
Voorbeelden van behuizingen die ik mooi vond:
Silverstone Lascala LC19B-R
LC-Power LC-1320mi maar red je het met 75 watt?
Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest en dat mijn vragen duidelijk zijn.
Dus samengevat: Kunnen dit soort type behuizingen en PicoPSU voedingen bij mijn wenslijstjes? en zijn mijn wenslijstjes geschikt voor wat ik ermee wil?
Alvast bedankt.
Groetjes Daniel