Toon posts:

HTPC advies over onderdelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Inleiding

Na het aanschaffen van een nieuwe TV met 3d, heeft mijn oude Xtreamer Pro 1 groot gebrek. Geen 3d weergave. Nu heb ik al naar andere streamers zitten kijken maar een HTPC met XBMC of Mediaportal spreekt mij een stuk meer aan. Dit met name door de interface en grote flexibiliteit.

Ik heb al het een en ander bij mekaar gezocht voor 2 verschillende systemen. 1 wat meer lowbudget ( 300 euro) en een iets meer richting middel budget (500 euro).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Het voornaamste doel van het systeem wordt films en series kijken. Meeste Full HD en 3D. Ook zou het fijn zijn als ik wat zou kunnen gamen op het systeem. Het hoeft niet allemaal op de hoogste graphics maar medium of wellicht high bij oudere games zou fijn zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Tussen de 300 en 500 euro. Liefst aan de lagere kant maar als met een kleine investering veel meer uit het apparaat te halen is dan geen bezwaar.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Het apparaat moet erg stil zijn en niet superheet worden. Het liefst ook in een behuizing niet hoger dan 10cm. Maar ik weet niet of dit wel haalbaar is. Vandaar ook mijn topic

Lijst wat ik zover uitgezocht heb:

Low Budget:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A4-5300 Boxed€ 39,12€ 39,12
1ASRock FM2A75 PRO4-M€ 56,20€ 56,20
1Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9€ 39,95€ 39,95
1be quiet! SFX Power 300 Watt€ 42,60€ 42,60
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 62,89€ 62,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 240,76

En het Middel Budget lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A6-6400K Boxed€ 62,20€ 62,20
1MSI FM2-A75IA-E53€ 77,90€ 77,90
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 31,60€ 31,60
1Kingston HyperX KHX1600C9D3B1K2/8GX€ 59,95€ 59,95
1be quiet! SFX Power 300 Watt€ 42,60€ 42,60
1Samsung 840 series 120GB€ 79,-€ 79,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 353,25

Zoals jullie zien mist hier nog de behuizing. Wel staat er al een voeding op terwijl dit niet nodig is i.v.m. de keuze voor een behuizing met een ander type voeding.

Mijn vraag is dan ook passen deze onderdelen bij mekaar en zal dit werken voor mijn wensen/eisen?

Ook zouden deze wenslijstjes werken in een behuizing met een PicoPSU voeding?

Voorbeelden van behuizingen die ik mooi vond:

Silverstone Lascala LC19B-R
LC-Power LC-1320mi maar red je het met 75 watt?

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest en dat mijn vragen duidelijk zijn.

Dus samengevat: Kunnen dit soort type behuizingen en PicoPSU voedingen bij mijn wenslijstjes? en zijn mijn wenslijstjes geschikt voor wat ik ermee wil?

Alvast bedankt.

Groetjes Daniel

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wil je Windows gaan draaien? Ga je voor een Linux based systeem kan je af met een 8GB USB stick voor het OS. Ik weet niet of 3D ondersteuning hier aanwezig is.
Sowieso geen geld investeren in een SSD, content sla je toch ergens anders op en opstarten doe je eigenlijk toch niet, daar heb je standby voor. Dan zou ik de goedkoopste SSD nemen die je kan vinden.
Die type behuizingen kunnen prima, zolang je moederbord maar hetzelfde formaat heeft. Enkel opletten met de hoogte van de CPU koeler.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad ik zat er aan te denken om windows 8 te draaien. (linux based voel ik me net niet goed genoeg in thuis) Dus windows met XBMC of Mediaportal. (tevens ook voor de eventuele games op windows).

Trouwens alle films en series staan op een Synology NAS. Daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden.
Maar kan ik wel alles doen met beide setups?

De SSD zou dus de Crucial kunnen worden ipv de samsung.

Het lijkt er wel op na nader onderzoek dat de Scythe Big Shuriken 2 Rev. B te hoog lijkt voor de type behuizingen die ik in gedachte had.

Heeft iemand ervaring met de volgende koelers?

Scythe Kozuti 40mm Super-Low Profile
Zalman CNPS2X
Noctua NH-L9a

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2013 16:08 ]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04 13:36
De Zalman CNPS2X zal je in de meeste HTPC-cases niet kwijt kunnen. Zat even verkeerd te kijken; deze zou inderdaad prima moeten kunnen passen, maar kan er weinig reviews over vinden. Zelfs een Scythe Kozuti in een LC-19 al vrijwel onhaalbaar zijn; je hebt eigenlijk maar 37mm en de Scythe is 40mm... Daar komt dan dus al wat knutsel-werk bij kijken en dan nog heb je dermate weinig ruimte tussen top van de case en fan, dat het je koelprestaties aanzienlijk verslechterd.
De Noctua NH-L9a valt wel binnen die 37mm en is een prima koeler. Dat zou dan dus de logische keuze zijn uit deze 3, maar SilverStone adviseert zelf de NT07-AM2 hiervoor, maar zou volgens de specs alleen AM2 / FM1 sockets ondersteunen. Je kan even bij Silverstone informeren of deze niet ook op een FM2 past (waarschijnlijk wel) en is ook 37mm hoog.

[ Voor 8% gewijzigd door kroegtijger op 06-08-2013 16:14 ]

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor je toevoeging. Dan zal het een 37 mm koeler moeten worden en ik zal inderdaad navraag doen bij Silverstone. En wat betreft de wattage voor beide systemen? Kunnen jullie me daar jullie visie op geven?

Verwijderd

Topicstarter
PS nog een vraag. Zit er standaard een IR ontvanger op de htpc kasten of zit die er alleen op als er ook een AB bij geleverd wordt? Want ik wilde deze met een Logitech Harmony gaan bedienen.

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Mag ik je als moederbord de MSI FM2-A75MA-E35 aanraden? Is iets goedkoper en voldoet prima. Ik heb hem er zelf ook net drie weken in, in combinatie met een A8-5600K

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Verwijderd

Topicstarter
Ow ja hoor. Dank je. Ik zie bijna door de bomen het bos niet meer.
Vooral de behuizingen vind ik erg lastig. Het moet in een kastje komen met een ruimte van 9.3 cm hoogte.
Dat is erg lastig. Tevens passen daar de meeste coolers niet in dan.
Ook is er bij de informatie van de behuizingen niet goed te zien of er ook een IR mogelijkheid op zit.

Wellicht moet me contreren op alleen media en het gamen achterwegen laten. Wellicht dat ik dan meer mogelijkheden heb. Wellicht intel ipv amd? Is er iemand van jullie die een soortgelijke behuizing heeft?

• kroegtijger
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:38:
PS nog een vraag. Zit er standaard een IR ontvanger op de htpc kasten of zit die er alleen op als er ook een AB bij geleverd wordt? Want ik wilde deze met een Logitech Harmony gaan bedienen.
300Watt is meer dan genoeg, maar bij de LC19B-R zit een 120Watt externe (passieve) koeling, en ook dat zal waarschijnlijk al wel volstaan, dus ik snap die voeding niet zo heel erg eigenlijk.

iRacing Profiel

• kroegtijger
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:38:
In de silverstone zit in ieder geval geen receiver, maar je zou m er los bij kunnen kopen. Waarom gebruik je geen CEC? Dan gebruik je de remote van je tv of receiver (in dit geval dus een harmony) om via HDMI je HTPC te bedienen. In dit geval zal het een externe adapter moeten worden, aangezien intern alleen op een paar intel-bordjes mogelijk is.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
kroegtijger schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 09:30:
[...]

300Watt is meer dan genoeg, maar bij de LC19B-R zit een 120Watt externe (passieve) koeling, en ook dat zal waarschijnlijk al wel volstaan, dus ik snap die voeding niet zo heel erg eigenlijk.
Ja dat is een foutje van mijn kant. Ik had de voeding nog op mijn lijstje staan terwijl die niet nodig was...
Ik bedoelde of de 120 watt van de LC19 en de 75 watt van de LC-Power afdoende zouden zijn voor mijn hardware.

CEC is zeker een optie! Dank je! Ik zal me dan even moeten inlezen in hoe CEC werkt en wat voor een adapter ik nodig heb.

Ben ook nog aan het wachten op antwoord van Silverstone wat betreft de CPU cooler.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2013 11:01 ]

• kroegtijger
Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:01:
[...]

Ja dat is een foutje van mijn kant. Ik had de voeding nog op mijn lijstje staan terwijl die niet nodig was...
Ik bedoelde of de 120 watt van de LC19 en de 75 watt van de LC-Power afdoende zouden zijn voor mijn hardware.
75 Watt is wel heel erg aan de krappe kant. Het zou moeten kunnen, maar je loopt de kans te kort te komen als je de machine vol belast. Ik zou zelf de voorkeur aan 120Watt geven; dat zou genoeg moeten zijn.
CEC is zeker een optie! Dank je! Ik zal me dan even moeten inlezen in hoe CEC werkt en wat voor een adapter ik nodig heb.
Op het bord dat je op dit moment hebt gekozen in je builds zul je een externe CEC-adapter moeten gebruiken van Pulse-Eight. Kort gezegd is het een HDMI-kabel vanaf je TV of receiver naar de adapter, en daarna vanaf de adapter weer met HDMI naar je HTPC en vanaf de adapter met USB ook naar de HTPC. Daarna is het alleen nog wat software om de boel werkend te krijgen
Ben ook nog aan het wachten op antwoord van Silverstone wat betreft de CPU cooler.
Ben wel benieuwd; kan me niet voorstellen dat Silverstone hier geen oplossing voor heeft...

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog extra zitten lezen. Zou een CEC adapter de voorkeur hebben of een usb ir adapter? Ikhad gelezen dat als je switched tussen functies met CEC. Bijv van film kijken naar tv kijken. Dat als je de htpc uitzet dan ook automatisch je tv uitgaat terwijl je dit niet wilt. Of is dat een kwestie van goed configureren?

Ik zal dan zeker gaan voor 120 watt of meer. Ik wil geen problemen door bezuinigingen. Mocht ik van Siverstne antwoord krijgen dan laat ik dat hier zeker even weten!

Tevens zal ik ook eens gaan brainstromen of ik de htpc niet ergens anders kwijt kan, dat zou me wel meer opties geven kwa behuizingen.

• kroegtijger
Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:39:
Ik heb nog extra zitten lezen. Zou een CEC adapter de voorkeur hebben of een usb ir adapter? Ikhad gelezen dat als je switched tussen functies met CEC. Bijv van film kijken naar tv kijken. Dat als je de htpc uitzet dan ook automatisch je tv uitgaat terwijl je dit niet wilt. Of is dat een kwestie van goed configureren?
Dat hangt af van de mogelijkheden die er zitten op je overige hardware en je manier van aansluiten. Als je m aan je receiver hangt en niet aan je TV, dan zal je TV uiteraard niet uit gaan. Je kan ook op je TV instellen dat de TV het signaal voor uitschakelen negeert (mits je TV die mogelijkheid geeft. Sony doet dat in ieder geval wel), en ik dacht dat je ook in de plugin van XBMC kon instellen dat dit niet mee gestuurd werd.
Ik zal dan zeker gaan voor 120 watt of meer. Ik wil geen problemen door bezuinigingen. Mocht ik van Siverstne antwoord krijgen dan laat ik dat hier zeker even weten!

Tevens zal ik ook eens gaan brainstromen of ik de htpc niet ergens anders kwijt kan, dat zou me wel meer opties geven kwa behuizingen.
Als ik eerlijk ben vind ik de LC19 een erg mooie case, en zelfs met meer ruimte zou ik (mits je geen uitbreidings-wensen hebt) deze toch als een heel serieuze optie nemen. Zelf gebruik ik een LC16, omdat er nog een tuner-card bij gestoken zit en ik graag een display erin wilde hebben.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een oude reciever, hier kan geen HDMI op :(

Ik heb alles via HDMI naar mijn Samsung F6400 lopen en vervolgens vanuit daar via glas naar mijn Harman Kardon.

Ik gebruik mijn Logitech Harmony One met macro's. Een macro om Digitale TV te kijken en een macro om Films en Series te kijken. Als ik voor Film kijken kies dan schakelt de AB mijn UPC kastje uit, veranderd het HDMI kanaal op de TV en zet mijn Xtreamer aan. Zo zou dat ook moeten gaan met de HTPC. Alleen weet ik niet of de AB ook de HTPC kan aanzetten uit volledige uit-stand.

Mocht ik toch voor een USB IR reciever gaan zouden de volgende dan werken voor een harmony one?

http://www.lightinthebox.com/nl/afstandsbediening-voor-MS-Windows-PC---usb-adapter_p140616.html
http://dx.com/p/wireless-multimedia-infrared-ir-remote-controller-with-usb-receiver-for-pc-2-aaa-34435

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2013 09:31 ]

• kroegtijger
Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 08:14:
Ik heb nog een oude reciever, hier kan geen HDMI op :(

Ik heb alles via HDMI naar mijn Samsung F6400 lopen en vervolgens vanuit daar via glas naar mijn Harman Kardon.

Ik gebruik mijn Logitech Harmony One met macro's. Een macro om Digitale TV te kijken en een macro om Films en Series te kijken. Als ik voor Film kijken kies dan schakelt de AB mijn UPC kastje uit, veranderd het HDMI kanaal op de TV en zet mijn Xtreamer aan. Zo zou dat ook moeten gaan met de HTPC. Alleen weet ik niet of de AB ook de HTPC kan aanzetten uit volledige uit-stand.

Mocht ik toch voor een USB IR reciever gaan zouden de volgende dan werken voor een harmony one?

http://www.lightinthebox.com/nl/afstandsbediening-voor-MS-Windows-PC---usb-adapter_p140616.html
http://dx.com/p/wireless-multimedia-infrared-ir-remote-controller-with-usb-receiver-for-pc-2-aaa-34435
Via CEC kan je niet je pc uit volledige uit-stand weer aan zetten zonder additionele hardware. je maakt namelijk gebruik van de USB-poort, en zonder wake-on-USB wordt het bijna geen doen. Wat dat betreft is een IR-remote weer iets praktischer, omdat je hierbij de mogelijkheid hebt om via een adapterkabel 5v vanaf de voeding af te nemen (ook als de pc uit is) en hiermee je IR-receiver operationeel te laten. Daarmee kan je dan dus weer de aan/uit schakelaar van je PC bedienen. Zo doet o.a. Soundgraph/iMon dat, maar er zijn inmiddels meer leveranciers die dit gebruiken.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
na wat zoek op Google kwam ik dit tegen, hebben je hier ooit van gehoord?

De FM2A75 Pro4-M van Asrock heeft aan CIR header aan boord, en ze verkopen ook de CIR reciever en AB voor erbij. Dat zou dan rechtstreeks via het moederbord gaan. Zou dat ook een optie zijn?

• kroegtijger
Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:12:
na wat zoek op Google kwam ik dit tegen, hebben je hier ooit van gehoord?

De FM2A75 Pro4-M van Asrock heeft aan CIR header aan boord, en ze verkopen ook de CIR reciever en AB voor erbij. Dat zou dan rechtstreeks via het moederbord gaan. Zou dat ook een optie zijn?
CIR staat voor Consumer InfraRed, oftewel het is niet meer dan een header waar je een IR-receiver aan kan hangen. Afhankelijk van wat de meerprijs voor dat bord + toebehoren zijn kun je daarvoor kiezen of voor bijvoorbeeld een iMon VFD, waarmee je hetzelfde bereikt.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt toch aardig prijzig inderdaad voor alleen de aan functie. Veel kosten voor een kleine functie.
Wellicht kan ik gewoon met handmatig de HTPC aanzetten en dan de rest met de AB doen.

Naar aanleiding van dit topic weet ik al veel meer! Dank daarvoor! Er zijn toch nog keuzes die gemaakt moeten worden om binnen budget te blijven.

Zowel behuizing als AB functionaliteit hangen af van het budget en het antwoord van Silverstone.

Kwa onderdelen ben ik er nu aardig uit.

De volgende lijsten heb ik nu dankzij jullie opmerkingen samen gesteld. (dit is excl een USB IR receiver):

De "slimline" de A6 met 8GB aan ram (wellicht overkill??)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A6-6400K Boxed€ 59,45€ 59,45
1MSI FM2-A75MA-E35€ 53,50€ 53,50
1Silverstone Lascala LC19B-R€ 150,-€ 150,-
1Noctua NH-L9a€ 35,40€ 35,40
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 63,80€ 63,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 425,04

En de "Fatline" om kosten te besparen en als Silverstone geen andere oplossing heeft. Met een A6 en 4GB aan RAM.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A6-6400K Boxed€ 59,45€ 59,45
1Epsilon EC-HTPC-1€ 48,10€ 48,10
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 31,70€ 31,70
1Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9€ 39,95€ 39,95
1be quiet! SFX Power 300 Watt€ 42,80€ 42,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 338,39

De extra CPU cooler is niet zo zeer voor het koelen maar ook voor een stillere kast.

Mij lijkt de A6 afdoende voor 3D Full HD materiaal af te spelen. 4 tot 8 GB RAM voor windows 8.
Dan XBMC of Mediaportal als skin voor de HTPC.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Als je wilt gamen zou ik toch minimaal voor een A10 gaan of zelfs een dedicated kaartje als een 7750 oid.

• 50Miles
Als je me bij wijze van herinnering een PM stuurt, antwoord ik vanavond evne in je topic. Ik heb net een HTPC gebouwd op hetzelfde mobo, met werkende AB voor een leuke prijs.

Verwijderd

Topicstarter
eL_Jay schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:17:
Als je wilt gamen zou ik toch minimaal voor een A10 gaan of zelfs een dedicated kaartje als een 7750 oid.
Dank voor je antwoord, Ja daar was ik al bang voor :-) Dus ik zie denk ik toch maar af van het gamen op de HTPC. Dat doen we dan maar gewoon op de gewone PC. Anders blijf ik zeker niet binnen het budget voor de HTPC.

Verwijderd

Topicstarter
50Miles schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:20:
Als je me bij wijze van herinnering een PM stuurt, antwoord ik vanavond evne in je topic. Ik heb net een HTPC gebouwd op hetzelfde mobo, met werkende AB voor een leuke prijs.
PM gestuurd :)

• 50Miles
Prima, ga ik nu weer snel verder werken ;). Je hoort vanavond van me.

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Als je het gamen loslaat zou ik als OS gaan voor XBMCbuntu.

Ik heb gelezen dat je niet echt een linux kenner bent, maar dat is ook niet nodig. gestript OS en XBMC start out of the box. Je PC start automatisch op naar XBMC en je hoeft dus niks met ubuntu the doen. XBMC goed instellen en het is klaar.
Openelec zou ook nog kunnen dan, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Je kan verder gewoon goedkoop een IR ontvanger (met of zonder afstandbediening) kopen. Je harmony kan dan gewoon xbmc aansturen. De meeste mediacenter afstandbedieningen werken als een toetsenbord en sturen dus commando's zoals 'ctrl+p' door om content af te spelen. Een harmony kan dat prima.
En met een toetsenbord kan je een pc uit standby halen, dus met een dergelijke remote ook ;)

• 50Miles
Hallo DeeKayNL,

Hierbij dan even mijn antwoord. Ik zie dat je het moederbord wat ik eerder aangeraden heb al in je build hebt opgenomen. Je hecht volgens mij veel waarde aan een AB. Nu komt het mooie: ik heb dezelfde kast met hetzelfde moederbord. Je kan instellen (via een jumper geloof ik, stond bij mij standaard goed) dat er spanning op de front-USB blijft staan, waar je IR-receiver op aangesloten zit. Hierdoor kan ik de HTPC met een afstandsbediening aan en uit zetten. Ik hoef nooit meer handmatig aan te zetten via de knop op de kast.

Gamen gaat bij mij goed, en ik draai een A8-5600K. Deze zou ik jou ook aanbevelen omdat het net iets meer is, voor zo'n 30 euro. Verder draai ik met 4Gb Kingston en een HDD die ik nog had te liggen. Ik zie dat je daar al een SSD voor hebt. Hieronder mijn build.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-5600K Black Edition€ 77,95€ 77,95
1Epsilon EC-HTPC-1€ 48,10€ 48,10
1Silverstone Silverstone SST-SDP08B€ 8,82€ 8,82
1Kingston HyperX KHX1866C9D3K2/4GX€ 43,95€ 43,95
1be quiet! SFX Power 300 Watt€ 42,80€ 42,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 275,12

Op de CPU na dezelfde build dus. Gamen is goed te doen. Je zegt zelf al oudere games op medium graphics. Ik ben zelf momenteel met Rainbox Six Vegas 2 bezig op mijn HTPC. Vanavond zal ik waarschijnlijk Euro Truck Simulator 2 proberen.

De voeding is mij ook stil genoeg. De Scythe Shuriken past net in de kast, maar dat is voldoende. Goede keus!

Ik zou zeggen: denk nog even na of je een A8-5600K wilt, en bestel die hap dan snel, kun jij genieten van je HTPC.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je antwoord! Het wordt nu allemaal steeds duidelijker.
Mijn uiteindelijke wenslijst word steeds definitiever. Vooral de Jumper setting kijkt me erg fijn. Eigekijk prcies wat ik zocht. Ik kan mijn ab gebruiken zonder teveel kosten te maken.

Tevens heb ik veel geleerd over de vele verschillende technieken en opties.Ook wacht ik ook nog even op het antwoord van Silverstone. Ook wegens kosren neig ik naar de hogere behuizing ivm de kosten echter zal ik eerst moeten kijken waar ik die moet plaatsen in het meubel.

Ik hou jullie op de hoogte en wil iedereen bedanken voor jullie antwoorden. Zodra alles definitief is laat ik jullie het weten.

• 50Miles
Ik bedoelde overigens met de afstandsbediening diegene die standaard bij de Epsilon wordt geleverd. Just so you know...

Verwijderd

Topicstarter
Zit er ook een AB bij de kast? Dat wist ik niet. Dat kon ik nergens terug vinden ook niet bij de fabrikant. Is dit dan ook met een IR usb stikkie of iets? Of zou ik die nog los moeten bestellen?

• 50Miles
Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 08:16:
Zit er ook een AB bij de kast? Dat wist ik niet. Dat kon ik nergens terug vinden ook niet bij de fabrikant. Is dit dan ook met een IR usb stikkie of iets? Of zou ik die nog los moeten bestellen?
Bij de Epsilon zit standaard een afstandsbediening. Deze kast heeft een ingebouwde IR-ontvanger in de voorkant. Zeer netjes afgewerkt. Deze sluit je aan op een USB-front connector van je mobo.

• kroegtijger
50Miles schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 14:20:
[...]

Bij de Epsilon zit standaard een afstandsbediening. Deze kast heeft een ingebouwde IR-ontvanger in de voorkant. Zeer netjes afgewerkt. Deze sluit je aan op een USB-front connector van je mobo.
De epsilon werd bij lancering zonder remote geleverd, maar is inmiddels "geupgrade" naar met remote. Daarom bestaat er nog wel eens wat verwarring over.

Controleer vooraf wel even of je de PC met deze remote ook weer aan kan zetten; heel vaak kan dat niet of alleen met Wake-On-USB en dat kan vrij hinderlijk zjin.

iRacing Profiel

• 50Miles
kroegtijger schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:01:
[...]

De epsilon werd bij lancering zonder remote geleverd, maar is inmiddels "geupgrade" naar met remote. Daarom bestaat er nog wel eens wat verwarring over.

Controleer vooraf wel even of je de PC met deze remote ook weer aan kan zetten; heel vaak kan dat niet of alleen met Wake-On-USB en dat kan vrij hinderlijk zjin.
Ik heb hetzelfde Mobo en dezelfde kast voor mijn recente HTPC build. Hiermee kan ik hem gewoon aan en uit zetten.

Mocht het bij TS dus niet werken, dan is het een kwestie van instellingen vergelijken met de mijne.

• chimnino
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-07-2025
Kleine toevoeging: Ik gebruik zelf een CEC adapter van Pulse-Eight. Deze zet je tussen je HDMI port van je PC en je HDMI kabel. Met dit kastje kan je XBMC heel gemakkelijk besturen via je TV remote! T is een kleine investering, maar het is het zo ontzettend waard!! Ik wil niet meer zonder!!! En mn vriendin ook niet! Maakt alles net even gebruiksvriendelijker!

Kijk hier maar: http://www.pulse-eight.co...usb-hdmi-cec-adapter.aspx

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01 06:26
chimnino schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:29:
Kleine toevoeging: Ik gebruik zelf een CEC adapter van Pulse-Eight. Deze zet je tussen je HDMI port van je PC en je HDMI kabel. Met dit kastje kan je XBMC heel gemakkelijk besturen via je TV remote! T is een kleine investering, maar het is het zo ontzettend waard!! Ik wil niet meer zonder!!! En mn vriendin ook niet! Maakt alles net even gebruiksvriendelijker!

Kijk hier maar: http://www.pulse-eight.co...usb-hdmi-cec-adapter.aspx
Same here, en als je mobo wake-on-usb ondersteund kan je via CEC met de afstandsbediening van je tv ook je htpc (automatisch) aanzetten. Heb dat zelf overigens niet kunnen testen omdat mijn mobo dat niet ondersteund.

Dat je TV automatisch wordt uitgezet als je je HTPC uitzet kun je instellen in de CEC-adapter instellingen. Die kun je gewoon in XBMC beheren (in het menu input / peripherals). Andersom kun je ook instellen dat je HTPC automatisch uitgaat als je je TV uitzet (of suspend, of standby, of hibernate, u get the .)

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Openelec werkt bij mij beter dan xbmcbuntu icm met een harmony.

• kroegtijger
DappereDodo schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:52:
[...]

Same here, en als je mobo wake-on-usb ondersteund kan je via CEC met de afstandsbediening van je tv ook je htpc (automatisch) aanzetten. Heb dat zelf overigens niet kunnen testen omdat mijn mobo dat niet ondersteund.

Dat je TV automatisch wordt uitgezet als je je HTPC uitzet kun je instellen in de CEC-adapter instellingen. Die kun je gewoon in XBMC beheren (in het menu input / peripherals). Andersom kun je ook instellen dat je HTPC automatisch uitgaat als je je TV uitzet (of suspend, of standby, of hibernate, u get the .)
:Y inderdaad. Helaas dat volledige aan/uit (nog) niet mogelijk is ermee door de powerswitch door te lussen, maar dat zal vast nog wel een keer gaan komen verwacht ik. Dit is toch een puntje dat veel wordt genoemd. Mogelijk dat er nog wel eens een keer een interne CEC-adapter komt die voor alle borden functioneert (via USB-header oid).

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Allen dank voor jullie reacties. Na lang wikken en wegen heb ik de volgende configuratie besteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A6-6400K Boxed€ 54,95€ 54,95
1MSI FM2-A75MA-E35€ 49,95€ 49,95
1Epsilon EC-HTPC-1€ 48,70€ 48,70
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 31,-€ 31,-
1Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9€ 44,50€ 44,50
1be quiet! SFX Power 300 Watt€ 45,94€ 45,94
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 72,05€ 72,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 347,09

Alles werkt naar behoren: Synology met NZBget + Sickbeard Custom dit in combi met HTPC met XBMC.
Heeft wel veel voeten in aarde gehad, aangezien (waarschijnlijk) XBMC mijn bestanden weggooide (compleet verdwenen van NAS).

Enige puntje van aandacht is nog de Logitech Harmony One fatsoenlijk aan de praat krijgen (op dit moment werken alleen de basisfuncties. Het compleet uit en aan werkt perfect met deze kast.
Pagina: 1