Realtek 5.1 Front speakers werken niet

Pagina: 1
Acties:

• Steefiehej
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-03-2021
Goedemiddag,

Ik ben niet heel technisch maar ik probeer de hele middag al een probleem op te lossen. Ik heb een 5.1 set op mijn pc aangesloten. Echter pakt hij de 2 front speakers niet als front speakers want als ik de test doe komt er gewoon geen geluid uit. Als ik de speakers op 7.1 zet echter dan komt er wel geluid uit maar als surround speaker... dus nog geen front speakers

Hoe krijg ik op realtek deze 2 speakers weer terug als front speakers, het geluid is nu veel minder en daar baal ik wel van.

Ik heb realtek al geupdate maar zonder succes.

Iemand enig idee voor een oplossing?

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:16
Misschien is het handig om je type/merk moederbord en merk/type geluidsset te plaatsen, hier kunnen we vrij weinig mee.

Heb je de stekkertjes wel goed aangesloten? (kleur op kleur).
Moederbord (realtek) drivers up to date?

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:35
Steefiehej schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 14:39:
Goedemiddag,

Ik ben niet heel technisch maar ik probeer de hele middag al een probleem op te lossen. Ik heb een 5.1 set op mijn pc aangesloten. Echter pakt hij de 2 front speakers niet als front speakers want als ik de test doe komt er gewoon geen geluid uit. Als ik de speakers op 7.1 zet echter dan komt er wel geluid uit maar als surround speaker... dus nog geen front speakers

Hoe krijg ik op realtek deze 2 speakers weer terug als front speakers, het geluid is nu veel minder en daar baal ik wel van.

Ik heb realtek al geupdate maar zonder succes.

Iemand enig idee voor een oplossing?
Ik heb dat ook wel eens gehad, dan moet je in het realtek menu even kloten met de aansluiting van elke speaker. Zwart is b.v. niet zwart.. 8)7

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:16
JerX schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 14:49:
[...]

Ik heb dat ook wel eens gehad, dan moet je in het realtek menu even kloten met de aansluiting van elke speaker. Zwart is b.v. niet zwart.. 8)7
Staat mij ook nog iets van bij, het menu vraagt ook wat je op een poort hebt aangesloten zodra je het stekkertje er in doet.

• Steefiehej
Dell's Dimension 8400 en realtek.

Ja ik ben al heel lang aan het kloten en alle stekkers zitten goed ;p

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:35
Steefiehej schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 14:56:
Dell's Dimension 8400 en realtek.

Ja ik ben al heel lang aan het kloten en alle stekkers zitten goed ;p
Ja je stekkers, maar ook de aansluiting in de software? Die stonden bij mij dus helemaal verkeert.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 16:34
Zit de 5.1 digitaal of analoog aangesloten?

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Steefiehej
Peenutzz schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:30:
Zit de 5.1 digitaal of analoog aangesloten?
analoog

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Prik 1 voor 1 alles er weer in. De realtek software zal dan vragen wat je hebt aangesloten. Daar kan iets mis zijn gegaan dankzij een update oid

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mikayu schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 16:26:
Prik 1 voor 1 alles er weer in. De realtek software zal dan vragen wat je hebt aangesloten. Daar kan iets mis zijn gegaan dankzij een update oid
Sidenote daarbij, zet dan wel het vinkje aan/uit bij de instellingen (daar kan je aangeven of je elke keer die popup wil hebben).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1