Toon posts:

RDP sessie W2008R2 zéér traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem is al een tijdje aanwezig en was ik eerder niet aan toegekomen.

Betreft de volgende situatie:

3x Desktop systeem XP SP3 RDP client 6.1
1x Server Windows Server 2008 R2 (gelokaliseerd in datacenter)

Werkstations maken verbinding via RDP met de server.
Nu is het probleem dat er is dat bijvoorbeeld het gebruik van Word / Outlook binnen de RDP sessie zo traag is dat als er getyped wordt de leters er gewoon "achteraan" komen.

Ik heb veel instellingen van de RDP sessie al aangepast (grafische instellingen etc. lager gezet), een register aanpassing gedaan van de OFFload echter blijft het probleem aanwezig.

De verbinding op locatie is een 8 MB zakelijk dsl, er loggen maximaal tegelijkertijd 3 mensen tegelijkertijd is. Iemand een idee waar het probleem zou kunnen liggen?

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Al eens nagegaan sinds wanneer het is? Wat er destijds veranderd is?
En ik vraag me af of 8Mbit niet iets te weinig is..

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-12 16:03
Werkt het vanaf een andere verbinding wel snel?
Of indien je de mogelijkheid hebt in het zelfde LAN (ga ik niet van uit vanwege locatie datacenter)

Is het ook alleen voor die 3 gebruikers? Of zijn er meer gebruikers?

Ook vanaf die locatie vanaf een ander systeem geprobeerd ? (Bijv. laptop, etc. Ook voor alle zekerheid ander OS ? (Je weet maar nooit he))

De verbinding is 8mbps/1mbps ? Zit die RDS server direct op het WAN aangesloten? Of zit hier nog een firewall tussen?

Richard

Verwijderd

Topicstarter
ShadowAS1 jazeker het probleem is sinds het begin aanwezig dat deze server in gebruik is genomen (aantal weken nu). 8 Mbit moet volgens mij hiervoor voldoende zijn, er wordt door maximaal tegelijkertijd 3 gebruikers ingelogd.

Vanaf een andere verbinding lijkt het hetzelfde te werken.
Op locatie hangt een Draytek 2850 met hierin (tijdelijk) firewall etc. uit.
Er zijn diverse werkstations geprobeerd 5 stuks, waarvan 4x XP en 1x Vista allen hetzelfde.

In het datacenter zit een firewall ertussen, deze is ook tijdelijk uitgeschakeld.

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-12 16:03
Het werkt vanaf meerdere locaties traag?

De server: Is dit een virtuele machine of een fysieke server?

Wat voor specs heeft de machine? En hoe is het geheuegen gebruik?

Wat voor verbinding hangt er in het datacentrum ? gewoon 100mbps ?

Heb je heel toevallig nog een andere server in het datacentrum hangen? Zo ja zou je bijv. vanaf die server kunnen RDP'en naar die RDS? Als het dan nog steeds langzaam loopt, is het misschien iets met de server zelf ?

Richard

Verwijderd

Topicstarter
Server is een virtuele server
Spec zijn:

AMD Opteron 2.0 Quad Core
8 GB werkgeheugen

Geheugengebruik is 2,83 GB
CPU 10-20%

Verbinding in het datacenter is glasvezel 100 Mbit
Heb helaas geen andere servers in het datacenter hangen om te testen, ik heb zelf wel de indruk dat er iets op de server zelf voor de traagheid zorgt. Er zijn soms wel korte momenten dat het lijkt goed te draaien maar dit is dan echt voor 5 minuten max waarna het weer traag is.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 17:37

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Printers? Dan gaat je printverkeer ook over die dunne lijn van de server naar de werkplek. Dat zou pieken en dalen in de verbinding kunnen verklaren.

This footer is intentionally left blank

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Spellingscontrole aanstaan tijdens het typen? Het is mij wel eens opgevallen dat dat ook een soort "lag" veroorzaakt met typen in Office-pakketen via RDP/Citrix.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

10/20% CPU load continu? Dat is best wel aardig wat als dat continue is. Is één proces hiervoor verantwoordelijk? En hoe zit het met I/O ? Hoeveel cores heeft die virtuele machine?

Wat draait er nog meer op de fysieke machine? Is die van jezelf of huur je die? Kan je erachter komen wat de load is van de fysieke machine?

Heb je ook al eens gekeken hoeveel verkeer er over je DSL lijn gaat?

Ik moet overigens opmerken dat ik niet zulke goede ervaringen heb met virtuele terminal servers als de host wat zwaarder belast wordt.Dit wordt erger naarmate je meer CPU cores toekent aan de verschillende virtuele machines omdat alle cores klaar moeten staan zodra er CPU tijd wordt toegekend aan een specifieke virtuele machine. Bij een mailserver (of elke service waar timing niet direct een issue is) merk je hier niks van maar zodra je zelf op een dergelijke machine werkt kan dit vervelend worden.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Printers worden inderdaad wel geredirected echter wordt er nite continu of extreem veel geprint.

10-20% is bij pieken normaal rond de 3-10%

Verder draait er Office pakket op een een bedrijfapplicatie King, het lijkt ook niet specifiek aan een applicatie te liggen, het valt met name op bij de Office pakketten.

De server wordt gehuurd, wat bedoel je exact met de "load" dan kijk ik of het achterhaalt kan worden.

Wat betreft de belasting heb ik contact gehad met de hostingpartij zij geven aan dat het juist snel zou moeten werken van hun kan, gezien de voorzieningen in het datacentrum.

Het totale verkeer op de lijn zal ik nakijken.

Zelf heb ik de indruk dat er op de server zelf toch iets niet goed gaat wat deze traagheid geeft, maarja wat :S

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu getest vanaf een glasvezel verbinding dit lijkt wel een stuk soepelen te draaien nu na het aanpassen van de offload instelling van de lan adapter op de server en de autotuning setting aan te passen. Echter is er op de locatie (industrieterrein tenslotte !!) ook niet meer mogelijk als 8 Mb adsl, er ligt geen glas én geen kabel! Iemand nog opties om het rdp verkeer te versenllen wellicht?

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:22
Wat gaat er nog meer over die 8mbit lijn? Want 8mbit zou in principe meer als voldoende moeten zijn voor een RDP sessie voor 3 gebruikers.
Hoe zit het met de upstream? is dit wel de volle 1mbit?
Wat ik vaak heb gezien bij (kleinere) klanten is dat er altijd wel gebruikers zijn welke de lijn lopen te belasten met streaming video en internet radio waardoor de RDP sessies naar ons datacenter hier hinder van ondervinden.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:24

Speedmaster

Make my day...

Als de 8 Mb de oorzaak is zou je kunnen overwegen om een 2e/3e verbinding aan te vragen bij je provider en deze samen te laten voegen, dit wordt ook wel pairbonding genoemd en zal de snelheid aanzienlijk verbeteren. Kosten vallen weg tegen meer productiviteit.

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-12 22:12
Ik ben eens even door je verhaal aan het lezen, maar zie nergens iets staan over HDD's?

Wordt er met Storage gewerkt? Of DAS, als het interne SATA/SAS schijfjes zijn, zijn ze gedeeld met andere servers?

Voor een terminalserver heb je namelijk best wel wat Disk I/O nodig, vrij veel spindles.

[ Voor 0% gewijzigd door skai21 op 08-08-2013 12:17 . Reden: Typo ]

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Verwijderd

Topicstarter
skai21 het is een virutele machine met gedeelde Sata schijven.

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-12 22:12
Oke, dat zegt nog niet heel veel:)

Zijn het 7200/10000/15000RPM schijven?
Hoeveel disken zijn er?
In wat voor RAID opstelling zitten?
Wat voor RAID Controller hangt eraan?

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:12
-Hoe hoog is de ping naar de server? hoge latency geeft meestal het effect dat letters op het scherm achter lopen.
-Is de internetverbinding op de server goed? Het zal niet de eerste keer zijn dat er ergens in het pad een duplex instelling verkeerd staat. Internet zal dan wel werken maar heel onvoorspelbaar/traag.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Houdt er rekening mee dat 10% niets zegt over de daadwerkelijke belasting. Je kunt beter kijken naar de Processor queue length en de disk queue length. Wanneer een Host met meerdere virtuele machines overcommited is, dan kan je VM denken dat hij 4 x 2.0 GHz heeft, maar als er ook andere VM's flink staan te hakken kan 10% best wel eens het maximale zijn wat je toegewezen krijgt.

Kijk ook eens hier [url=http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc940375.aspx]Processor Queue Length[/q]. Om een indruk te geven. Ook interessant is "Server Work Queues\Queue Length". Deze waarde geeft aan hoe veel threads er staan te wachten op CPU. Hoe hoger hoe slechter. Wanneer je Processor Queue Length te groot is, dan is er ergens een delay, dus krijgt je VM te weinig CPU slices.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1