Computer start soms niet op (Windows 8)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:03
Ik zit de laatste tijd met een erg irritant probleempje. Als ik mijn PC wil opstarten dan gebeurt er (soms) helemaal niks. De PC gaat gewoon aan, ledjes branden en de PC maakt geluid maar mijn scherm blijft zwart.

Om dit dan te fixen moet ik eerst de PC uitzetten, de stroomkabel van de PC ongeveer 5 minuten van de PC afhalen (dat de stroom echt weg is) en dan overnieuw proberen. Ik had hier eerst alleen last van als er lange tijd (meer dan 3-4 uur) niet gewerkt werd op de PC, maar sinds kort ook als de PC eerst gewoon uit stond en dat ik hem weer wil gaan gebruiken. Bij Windows 7 had ik hier nooit last van, en in de eerste maanden dat ik Windows 8 gebruikte ook niet.

Een simpele zoektocht leverde geen mogelijke oplossingen op Google.

Erg irritant dus dat ik eerst 5 minuten heletijd de stroomkabel er af moet halen om hem vervolgens te kunnen gebruiken. Iemand oplossingen of kent het verhaal?
Danku :)

[ Voor 4% gewijzigd door Thenotorious op 06-08-2013 14:05 ]

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
Dit lijkt mij geen Windows probleem. Eerder hardware gerelateerd hetzij Moederbord of Voeding.
Wanneer hij aangaat is er dan wel disk access? Met andere woorden start hij Windows wel op maar zie je het niet?

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Vandaag wou ik de pc voor de eerste keer opstarten, dit keer weer een pc die geluid maakt maar waarbij windows niet wordt opgestart (zwart scherm). De pc maakt ongeveer 20 seconden geluiden (lampjes branden) en gaat dan vanzelf uit. Iemand hulp of suggesties of moet ik van topic wisselen ?

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:55
Klinkt als hardware idd:
Download even een live cd van bv Ubuntu, als je daarmee wel kan opstarten is het een windows probleem, anders een hardware probleem.

https://help.ubuntu.com/community/LiveCD

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

E-Rick

I love it :7

Kijk eens of er elco's op je moederbord bol staan

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
Laten we bij het begin beginnen mensen. Wat heb je zelf gedaan? :Z

Als je het probleem hebt zie je dan wel het bios logo voorbij komen op je scherm of blijft deze zwart?
Branden er bepaalde led lampjes? Indien je geen beeld hebt heb je onderdelen om uit te wisselen?

Oja geef eens lijst met hardware wat je precies hebt draaien....

more info please ik heb namelijk mijn glazen bol naar de waarzegster gebracht omdat deze wat troebel werd. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Quadradial op 07-08-2013 14:04 ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik denk dat je voeding op z'n einde is. Heb dit wel vaker gezien, nieuwe voeding erin en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Zoals ik eerder zei, komt er geen bios logo, het scherm blijft zwart.
De led lampjes van de PC branden en de pc maakt 'geluiden'. Ook branden er normaal gesproken de ledjes van de toetsenbord en de muis als de PC aan gaat, nu dus niet.

Wat betreft de PC, het is een standaard Acer PC waar niks bij is aangepast.
Acer M5201
AMD Phenom 2.3 GHZ
Nvidia GT120 videokaart
AMD 780G chipset

Verder draai ik 2 monitors, eentje op RGB en eentje op DVI
PC draaide bij aankoop op Vista, daarna op windows 7 en windows 8. Deze problemen heb ik alleen de laatste tijd bij Windows 8 gehad, en vandaar ik dus dacht dat het een Win8 probleem was.

Dus samengevat,
'Geen stroom' in muis,toetsenbord en monitors terwijl de PC een aantal seconden aanstaat (met ledjes) en geluiden maakt en daarna weer vanzelf uit gaat.

Zelf nu een forum van paar jaar terug van iemand met ongeveer hetzelfde probleem gevonden (ook Acer M5201) en die praat ook over moederbord/voeding.

[ Voor 21% gewijzigd door Thenotorious op 07-08-2013 19:05 ]

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Aangezien er geen stroom in de toetsenbord en muis en monitors komt, neem ik aan dat de voeding kapot is?
De pc gaat aan voor ongeveer 40 sec en gaat daarna weer vanzelf uit.

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beun92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:20
Ik kan er naast zitten hoor maar ik denk aan ram geheugen. Het kan de voeding zijn maar dan zou hij ook gewoon soms kunnen uitvallen. Als 1 ram balkje defect is kan hij die soms gewoon niet zien waardoor hij wel doorlaat en als hij het balkje wel herkent gaat hij omderuit. De symptomen zijn het zelfde als een PC zonder ram. Wel lampjes en boel kabaal maar verder echt helemaal niks

I love it when women go to school. It's like seeing a monkey on roller skates -- it means nothing to them, but it's so adorable for us. -- General Aladeen

Pagina: 1