Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe ultrabook

Pagina: 1
Acties:

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-10 09:27
Ik heb via mijn werkgever een leuke MSI GT70 gaming laptop kunnen aanschaffen, echter ik merk dat het formaat niet echt in mijn voordeel is. Daarnaast zal ik vanaf de ps4 niet meer gamen op een laptop waardoor ik wil overstappen naar een leuk 14" model IPS FULL HD.

Ik zal voornamelijk in de woonkamer met laptop en draadloze muis zitten, en vind accuduur dan ook belangrijk aangezien ik geen zin heb telkens de lader te voorschijn te toveren naar voor elk wissewasje.

Deze MSI zal dan ook de verkoop in gaan waardoor ik schat dat ik ongeveer 1200~ euro wil besteden aan de ultrabook. En zo 300-400 overhoud voor de PS4.

~ Haswell CPU ivm accutijd
~ 14" Full HD IPS
~ 8GB+ geheugen ivm VM's
~ Stevige bouwkwaliteit

Op zolder zal ik een leuk bureau hebben staan met 2 schermen die ik dmv een dock wil aansluiten op de laptop als ik langdurig iets wil gaan doen. Ik wil geen TOUCH screen aangezien ik een hekel heb aan de glanzende schermen.

Nu zag ik laatst de Lenovo T440 voorbij komen, en nog wat andere modellen... voornamelijk 13" echter ik wil toch echt bij 14" blijven. Zijn er naast de T440 nog andere leuke kwalitatieve modellen die de aankomende tijd zullen gaan komen of er al zijn?

Verwijderd

Er is niet veel te kiezen in jouw segment. De sony S15 is populair, maar deze zal wel niet voldoen aan jouw eis voor stevige bouwkwaliteit. Ga je zwaarder, dan kom je direct bij de T530 of samsung ativ 8 uit.

In het 14" segment ken ik alleen de lenovo T440s. Volgens mij heeft die een ULV CPU. Van de T440 heb ik nog niets gehoord. Je zult dan echt naar het 13" segment moeten gaan zoals de vaio pro, maar daar zijn momenteel nog wat issues mee (wifi, fan). Behalve de vaio pro is er bar weinig interessants momenteel.

Je schrijft verder dat je een dock hebt, van wat ik op internet vind krijg heb je bij de T440s een nieuw dock nodig. De consumentenopties hebben uiteraard geen docking.

• Aapje!
Ik ben eventueel bereid een aanpassing te doen op het scherm... 13" is ook akkoord.

Verwijderd

Zoals hierboven. Er is niets behalve de vaio pro en xps 13. De XPS lijkt ook met de dag slechter leverbaar te worden (1080p scherm alleen in combinatie met i7.. lekker zinvol.)

Ik denk dat de meest zinvolle optie is om te wachten totdat er iets beters komt. Het huidige aanbod is ruk, en haswell is al 2 maanden geleden gelanceerd. Zelfs de sandy bridge launch was beter, en dat zegt wat.

• Aapje!
Ja, het is inderdaad aardig traag... vind het nog altijd zonde dat de macbook air geen full hd of retina scherm gekregen heeft.... dat was voor mij een ultimate machine... de vaio pro lijkt me strak, alleen overal lees je dat wifi brak is, en dat hij warm word etc....

Verwijderd

Ik lees niet dat hij warm wordt, maar voornamelijk dat de fan erg luidruchtig is.

• maevian
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-11 22:31
Ik denk dat de meeste haswells in september zullen komen (back to school periode), maar dat betekent meestal wel dat ze hier in de benelux pas beschikbaar zullen zijn vanaf oktober

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:24
Waarom per se een Haswell-cpu? Ativ Book 7? Asus Zenbook? Die hebben ook een prima accutijd namelijk. ZIjn met 8GB ram verkrijgbaar, stevige bouwkwaliteit.

• Aapje!
Marc Rademaker schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:24:
Waarom per se een Haswell-cpu? Ativ Book 7? Asus Zenbook? Die hebben ook een prima accutijd namelijk. ZIjn met 8GB ram verkrijgbaar, stevige bouwkwaliteit.
Welke zenbook bedoel je precies hier? Heb je toevallig een linkje? En aan welke accuduur zit je daarmee dan?

Verwijderd

Inderdaadd. Welke asus dan?

http://tweakers.net/categ...rWWJIWKm_WMsm_4lFfq5qxBg_
De spoeling met >=8GB, 1080p, <=14.1 is nogal dun. Sterker nog, daar heeft asus niets volgens de pricewatch.

De UX32A, welke je zelf kunt uitbreiden, heeft 'maar' dezelfde accuduur als de XPS 13, terwijl de XPS ~400 euro goedkoper is na upgrades.
Pagina: 1