Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Versterker/receiver oplossing

Pagina: 1
Acties:

• reign-in-pain
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-11 22:20
Beste mede-tweakers,
Ik ben op zoek naar een oplossing voor mijn audio en video thuis.
Onder de tv heb ik een klein (zeer ondiep) (audio)meubel, eerst heb hiervoor een micro/minisysteem gezocht als gevolg van de WAF. Maar deze zoektocht heeft niets bevredigends opgeleverd.

Nu is er in de planning opgenomen om een apart meubel te plaatsen 2 meter naast het audiomeubel, waar in de omvangsrestricties wegvallen. Nu wil ik eigenlijk het meubel onder de tv niet meer gebruik voor audio en het aantal verbindingen minimaliseren tussen tv en audiomeubel. Ik denk hierbij aan de oplossing

In audio meubel naast TV:
- Router/switch
- PS3
- KPN TV Box
- Receiver/versterker

Dan zou ik PS3, KPN box en evt nog aan te schaffen cd-speler aan willen sluiten op receiver/versterker. Vervolgend1 HDMI en 1 ethernet kabel door laten lopen naar de TV. Dit zou volgens mij kunnen met een Denon X2000 of Marants SR5006 oid.

Of zijn er andere slimmere oplossingen? Zeker omdat het een opstelling met name voor muziek wordt.

*Budget: +- €500
*Gebruik: Muziek 80% - TV en film 20%
*Luidsprekers (nog aan te schaffen): Stereo opstelling vloerstaand; Dali zensor 5/7, KEF Q500/700 of andere welke binnen WAF vallen [wil geen sub of satteliet]
*Overige voorkeuren: Spotify, gebruik remote app via Bluetooth/wifi, aansluiting laptop en usb-sticks

Dank alvast voor het meedenken en als er informatie ontbreekt hoor ik het graag!

Verwijderd

Je kan gewoon je versterker / KPN koppelen via HDMI naar je TV met een lange kabel, en als je internet op je TV wil ook idd een ethernet kabel gebruiken? Of wil je nog meer?

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-10 14:37
Als cd-speler kan je ook gewoon je PS3 gebruiken. Doe ik nu ook en werkt prima. De PS3 is gewoon een prima speler.

• reign-in-pain
De vraag is meer zou ik moeten gaan voor:
- AV-receiver met HDMI in (en uit) of;
- Stereo versterker met een "andere oplossing" voor signalen HDMI door te lussen
En welke receivers/versterkers zouden geschikt zijn gezien eisen pakket.

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-11 09:15

E-Rick

I love it :7

Kijk eens naar de Onkyo-receivers. Prima apparaten voor niet te veel geld. Een schat aan info hier: Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2

Choose life

• spettersplat
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-01-2024
reign-in-pain schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 16:01:
De vraag is meer zou ik moeten gaan voor:
- AV-receiver met HDMI in (en uit) of;
- Stereo versterker met een "andere oplossing" voor signalen HDMI door te lussen
En welke receivers/versterkers zouden geschikt zijn gezien eisen pakket.
Ik denk dat je met de AV-receiver met HDMI het meest gunstig uit bent. Zeker als receiver en TV ARC ondersteunen. In dat geval heb je alleen een HDMI, UTP en stroomkabel lopen vanaf je TV.
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dit prima voldoet.
Mijn setup is bijna identiek aan wat jou eisen zijn.
Apparatuur:
- Receiver Yamaha RX-V773 (met ARC)
- Philips TV (met ARC)
- PS3
- PC
Alle apparaten zitten via UTP kabel verbonden met de router (en internet).
Al mijn media (muziek, films, foto's) staat op de PC (in de werkkamer).
Streamen (DNLA) kan dan van PC direct naar PS3, receiver of tv.
Qua geluidskwaliteit voldoet de AV-receiver prima in een stereo opstelling.
Momenteel heb ik ook alleen 2 Dali Zensor 5 luidsprekers aangesloten staan.
Maar dan ben je (in mijn geval) wel flexibel om op te schalen van 2.0 naar 2.1, 5.0, 5.1, 5.2, 7.1 of 7.2.

• reign-in-pain
spettersplat schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 18:33:
[...]

Ik denk dat je met de AV-receiver met HDMI het meest gunstig uit bent. Zeker als receiver en TV ARC ondersteunen. In dat geval heb je alleen een HDMI, UTP en stroomkabel lopen vanaf je TV.
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dit prima voldoet.
Mijn setup is bijna identiek aan wat jou eisen zijn.
Apparatuur:
- Receiver Yamaha RX-V773 (met ARC)
- Philips TV (met ARC)
- PS3
- PC
Alle apparaten zitten via UTP kabel verbonden met de router (en internet).
Al mijn media (muziek, films, foto's) staat op de PC (in de werkkamer).
Streamen (DNLA) kan dan van PC direct naar PS3, receiver of tv.
Qua geluidskwaliteit voldoet de AV-receiver prima in een stereo opstelling.
Momenteel heb ik ook alleen 2 Dali Zensor 5 luidsprekers aangesloten staan.
Maar dan ben je (in mijn geval) wel flexibel om op te schalen van 2.0 naar 2.1, 5.0, 5.1, 5.2, 7.1 of 7.2.
Helder, TV (sammie D7000) heeft ARC, dus even op letten bij receiver selectie.
Zit me nog wel af te vragen of ik met een AV receiver niet veel inlever op geluidskwaliteit (of euro's voor dezlfde kwaliteit) ten opzichte van een stereo versterker....

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
reign-in-pain schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 08:12:
[...]
Zit me nog wel af te vragen of ik met een AV receiver niet veel inlever op geluidskwaliteit (of euro's voor dezlfde kwaliteit) ten opzichte van een stereo versterker....
Dit zal imho wel meevallen. Je hebt een mooi budget om een receiver te kopen en het gaat nu ook weer niet om top of the line, high end spul. Met een mooie receiver van Denon, Marantz, Onkyo of Yamaha om maar wat te noemen haal je in mijn ogen genoeg kwaliteit in huis. Het merendeel van de consumenten zal echt geen verschil horen tussen een stereo of surround versterker in deze prijsklasse.

Voor het geld vind ik de AVR-2113 van Denon wel een mooi alternatief. Of voor iets meer de AVR-X2000 uit de nieuwe serie.

• spettersplat
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-01-2024
Ik ben het eens met D vd V. Er is altijd een betere versterker/receiver te kopen voor meer geld dan jou budget, maar ga je dat merken met de speakers die je in gedachten hebt? Om het meeste rendement te halen qua geluidskwaliteit moet je letten op de zwakste schakel in je keten. Als je het over apparatuur hebt kan je mijns inziens het beste investeren in betere speakers (niet dat wat je nu in je hoofd hebt slecht is, want die Dali's zijn echt wel goed). Maar b.v. Dali's uit een hogere serie zoals de Ikon's hebben een betere tweeter, dat ga je direct merken. En vergeet ook de akoestiek bij je thuis niet. Veel mensen onderschatten hoeveel winst daar te behalen is door simpelweg je speakers beter te plaatsen, een vloerkleed extra of weghalen, gordijnen of niet enz... Dit kan je vaak thuis uitproberen in je huidige setup zonder eerst (nutteloos) kapitalen uit te geven.

• reign-in-pain
Bedankt; slotje wat mij betreft.

Voorlopige nominatielijst om te luisteren en connectiviteit/gebruiksvriendelijkheid te testen:
- AVR-X2000 (goede tip die 2113 ga ik kijken of die nog ergens te luisteren is)
- Marantz SR5006/7
En Yamaha ga ik mij maar eens in verdiepen...
Pagina: 1