Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Ondertussen al een tijd op zoek en een redelijke lijst kandidaten gehad.
Budget is ongeveer 900 euro, kan iets omhoog maar minder altijd is beter. Ik heb nu een 13" laptop en dat bevalt goed. De gewenste specificaties zijn echter vrijwel niet in een 13" te krijgen. Een 15" laptop is daarom ook een (de) optie. Ik ben er ook niet uit of ik een ultrabook-achtige of gewone maat wil. Ik zou eventueel ook nog tweedehands willen kijken voor opties.
Ik zal de laptop gebruiken om muziek mee te maken en te draaien, gewoon als desktopvervanger op mn bureau en ook om mee te nemen voor mijn studie en een serietje in de trein
Daarnaast zou het een plus zijn als ik er ook nog een simpele game, hoeft niet op de hoogste settings, zou kunnen spelen.
Programma's in gebruik:
Tegelijk:
Ableton Live
Traktor Pro
Maschine
Eisen:
-Snelle cpu, maar hoe snel is nodig? i7, i5? full voltage of niet? boven mijn huidige p8400 cpu is alles een upgrade..
-8gb ram
-1080p scherm
-ssd (eventueel later in te plaatsen en budget voor te verruimen)
pluspunten:
+dedictated graphics
+compact en licht
+accuduur >4u
+mooi
Kandidatenlijstje:
Asus N56
Sony SVS15
Lenovo Y500 (maar wat een lelijke rode kleur)
HP envy 15t-j000 (in nederland nog niet te krijgen?)
Iets van Samsung?
Asus Zenbook
Sony VAIO Pro 13 (met surfspot korting)
Ik ben zelf erg aangetrokken door het design van Sony en Samsung, maar ik heb het gevoel dat de Asus n56 toch een duidelijke winnaar is met deze eisen.
Wat is de beste keuze?
Budget is ongeveer 900 euro, kan iets omhoog maar minder altijd is beter. Ik heb nu een 13" laptop en dat bevalt goed. De gewenste specificaties zijn echter vrijwel niet in een 13" te krijgen. Een 15" laptop is daarom ook een (de) optie. Ik ben er ook niet uit of ik een ultrabook-achtige of gewone maat wil. Ik zou eventueel ook nog tweedehands willen kijken voor opties.
Ik zal de laptop gebruiken om muziek mee te maken en te draaien, gewoon als desktopvervanger op mn bureau en ook om mee te nemen voor mijn studie en een serietje in de trein
Programma's in gebruik:
Tegelijk:
Ableton Live
Traktor Pro
Maschine
Eisen:
-Snelle cpu, maar hoe snel is nodig? i7, i5? full voltage of niet? boven mijn huidige p8400 cpu is alles een upgrade..
-8gb ram
-1080p scherm
-ssd (eventueel later in te plaatsen en budget voor te verruimen)
pluspunten:
+dedictated graphics
+compact en licht
+accuduur >4u
+mooi
Kandidatenlijstje:
Asus N56
Sony SVS15
Lenovo Y500 (maar wat een lelijke rode kleur)
HP envy 15t-j000 (in nederland nog niet te krijgen?)
Iets van Samsung?
Asus Zenbook
Sony VAIO Pro 13 (met surfspot korting)
Ik ben zelf erg aangetrokken door het design van Sony en Samsung, maar ik heb het gevoel dat de Asus n56 toch een duidelijke winnaar is met deze eisen.
Wat is de beste keuze?