Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

programmeer laptop

Pagina: 1
Acties:

• daveym
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-08 15:54
Ik ben op zoek naar een laptop waar ik voornamelijk op zal gaan programmeren.
Volgend jaar ga ik namelijk Technische Informatica studeren en ben de laatste tijd ook veel bezig met php.

Omdat ik voor mijn studie een laptop nodig heb en ik "aanbiedingen" voorbij zie komen zou ik graag wat meningen van laptop gebruikers horen, ik heb namelijk nog nooit een laptop gehad. Vragen als "hoe zwaar mag een laptop zijn en hoe groot" zeggen mij dus niet zoveel omdat ik hier geen ervaring mee heb.
Zelf denk ik dat een scherm van minimaal 15 inch nodig is? Liefst 17 inch omdat ik graag overzicht over code heb, maar weet niet of andere mensen een kleiner scherm storend ervaren? Daarnaast neem ik mijn laptop elke dag mee naar school, maar of ik nou een zware boekentas heb of een tas met een zware laptop maakt mij niet uit, of kan ik een zware laptop daar niet mee vergelijken?
Een fijn toetsenbord is ook een must aangezien ik dagen aan het typen/programmeren ben.
Nog een optionele "eis": een ssd, ik heb gehoord dat een ssd heel erg fijn werkt, maar ik zie niet zoveel laptops met standaard ssd erin.

Mijn budget is zo rond de 600-1000, maar mag er iets overheen gaan.

-Vandaag kwam krantje van de mediamarkt binnen en daar zag ik de http://tweakers.net/pricewatch/338618/asus-n76vb-t4046h.html
Daarnaast keek ik naar de volgende laptops:
-http://tweakers.net/pricewatch/326126/asus-n76vj-t4086h.html
-http://tweakers.net/pricewatch/321084/asus-n76vj-t4005h.html

Benieuwd naar jullie antwoorden :)

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04:14
Ikzelf studeer ook Technische informatica en voor de GPU moet je het vooral niet doen.
Toen ik begon met de studie had ik een XPS 17 inch met een I5 en 550m. Meer dan voldoende en kon er ook nog een prima spel mee spelen. Alleen was hij wat zwaar. Na een ongeval met de laptop, tijdens werk. Heb ik een 14inch ultrabook gekocht met een vrij lage resolutie 1366x768. Niet echt heel handig om mee te werken, wel erg handig om mee te nemen. Ik heb toen gekozen voor de klein omdat ik thuis ook vaak werk en daar een desktop hebt staan. Als tip de pixels geven aan hoeveel informatie je kwijt kan op een scherm niet de grootte van het scherm. Dus een 15inch 1920x1080 kan meer informatie kwijt dan een 17inch 1600x900. alhoewel het bij 15 inch vaak wel weer te klein wordt waardoor de hoeveelheid informatie dan vaak weer gelijk blijft alleen het scherm is dan groter of kleiner.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• daveym
Bedankt voor je reactie. Wat bedoel je precies met "voor de GPU moet je het vooral niet doen."? Dat ik zelfs een intel hd 4000 kan pakken, dus dat het niet uit maakt welke gpu ik neem?

Daarnaast denk ik dan dat ik 17 inch met 1920X1080p wil hebben. Vandaar dat ik twijfel tussen de
asus-n76vb-t4046h en asus-n76vj-t4086h, maar ik weet niet goed wat hier nou het verschil tussen is, enige wat ik kan vinden zijn 2GB meer ram, 250gb meer hdd ruimte en een andere video kaart, zijn die 3 punten echt de 250 extra waard, of niet? Of zie ik nog iets anders over het hoofd?

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04:14
Ik zou dan voor deze kiezen pricewatch: Asus N76VB-T4046H is ook nog goedkoper.
Die is beter in het algemeen. Ram upgrade kan je altijd nog zelf doen door de achterkant los te schroeven en een SSD kan je er dan ook altijd nog inzetten. Als er geen plek is haal je de discdrive eruit en zet je daar de SSD in. Teven kan je er ook een leuk spelletje mee spelen. Beter dan met die duurdere.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-11 15:15
je geeft aan dat je geen onderscheid maakt tussen een zware tas vol met boeken of een zware 17 inch laptop.... ik zou dan toch eerder gaan voor een 15 inch variant met Full HD scherm. Kun je toch nog een filmpje kijken en eventueel heb je nog wat ruimte voor wat literatuur... Aangezien het zelden zal voorkomen dat je alleen een laptop bij hebt..

Zo zijn er verschillende 15 inch laptops die aan je eisen zouden voldoen. Zeker met een full hd scherm houd je nog overzicht. Dat maakt geen verschil tov een 17 inch. Hooguit zijn de lettertjes wat kleiner...Loop desnoods eens een mediamarkt of andere zaak binnen en bekijken daar een aantal laptops met full hd resolutie 15 inch en 17 inch. Dat maakt wellicht je keuze wat gemakkelijker.

...

• daveym
Waarschijnlijk ga ik vanavond langs de mediamarkt, dan bekijk ik de Asus N76VB-T4046H en zal ik daar eens een 15 inch naast zetten. Daarnaast heb ik 7 jaar lang met een overvolle boekentas gelopen dus ben ik al wat gewend haha;) Maar ik geloof dat het vervelend kan zijn om een zware laptop mee te zeulen. Alleen als ik naar een random laptop kijk van 15 inch zie ik dat die ongeveer 2,5 kg wegen. Als ik een 2 inch groter scherm kan nemen die 1 kg extra weegt denk ik dat ik die afweging wel wil maken voor een 17 inch scherm.

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-11 18:29
Ik doe zelf elektrotechniek en heb een 13" vaio, mijn ervaringen:
-1366x768 is vooral bij programmeren echt weinig, en dan bedoel ik vooral de verticale werkhoogte.
-het lage gewicht en kleine afmetingen, zijn zeker met veel boeken in je tas een verademing.

Ik zou een compromis hiertussen zoeken: 15" fhd en redelijk dun.
tadaa: http://tweakers.net/categ...myO0GigZ2YC12ikZ6hUW1sLAA

Misschien is de Vaio S15 wat voor je, het nieuwe model zal er ook wel aankomen binnenkort. Wat je dan hebt is een:
-15 inch IPS FHD scherm
- Een redelijke videokaart, iig beter dan HD4000, want zeker als je op je opleiding ook wel is een spelletje doet is de hd4000 toch een beetje matig(eigen ervaring ;)).
-gewicht van 2 kg, en geringe afmetingen.

Succes met het maken van je keuze

• daveym
Bedankt,

Maar ik ga toch voor een 17 inch denk ik, ben bang dat ik anders spijt van mijn keuze ga krijgen als ik kleiner koop. Ik houd het voor nu bij de asus n76vb-t4046h. Zal deze laptop na 3-4 jaar nog mee kunnen, of niet? Of heeft iemand nog een betere suggestie?

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ik denk dat je meer spijt gaat krijgen van een 17" laptop dan van een 15" laptop, omdat een 17"er toch wel heel zwaar is na een paar maanden gebruik, en voor de resolutie hoef je het niet te doen. De Asus N56 is de 15" variant van de N76, misschien kan je daar nog naar kijken.
Pagina: 1