Ik heb sinds enkele dagen een zelfbouw htpc bestaande uit volgende onderdelen:
AMD A10-6800K ( scythe big shuriken koeler)
Asus F2A85-M LE
4GB DR3 1866 MHZ (kingston hyperx)
Kingston ssdnow v300 60gb
behuizing (ms tech mc1200 met geïntegreerde 350W voeding)
Synology ds 213 nas
Ik heb windows 7 ultimate geïnstalleerd. Wanneer ik echter high definition video (1080p) wil afspelen treedt er een fps drop van 60 fps (monitor standard) naar 35-40 fps.
Echter is er ook een lichte fps drop bij sd-kwaliteit video, wat mij doet vermoeden dat het om een driver of compatibiliteitsprobleem gaat.
Ik heb reeds heel wat geprobeerd:
-driver updates van zowel de asus website en de amd website (bij apparaatbeheer wordt de processor en gpu correct weergegeven);
- bios/uefi settings op high performance;
- Instellingen in amd vision engine control center op high performance gezet;
- verschillende instellingen in xbmc aangepast, echter is de fps drop ook in vlc zichtbaar.
Echter ben ik er van overtuigd dat deze processor zonder enig probleem hd content zou moeten kunnen afspelen. En ben nu reeds enkele dagen op zoek naar de oorzaak.
Ik ben zowat op het einde van mijn latijn en weet niet meer wat ik nog over het hoofd gezien zou kunnen hebben. Elke feedback is dus meer dan welkom
AMD A10-6800K ( scythe big shuriken koeler)
Asus F2A85-M LE
4GB DR3 1866 MHZ (kingston hyperx)
Kingston ssdnow v300 60gb
behuizing (ms tech mc1200 met geïntegreerde 350W voeding)
Synology ds 213 nas
Ik heb windows 7 ultimate geïnstalleerd. Wanneer ik echter high definition video (1080p) wil afspelen treedt er een fps drop van 60 fps (monitor standard) naar 35-40 fps.
Echter is er ook een lichte fps drop bij sd-kwaliteit video, wat mij doet vermoeden dat het om een driver of compatibiliteitsprobleem gaat.
Ik heb reeds heel wat geprobeerd:
-driver updates van zowel de asus website en de amd website (bij apparaatbeheer wordt de processor en gpu correct weergegeven);
- bios/uefi settings op high performance;
- Instellingen in amd vision engine control center op high performance gezet;
- verschillende instellingen in xbmc aangepast, echter is de fps drop ook in vlc zichtbaar.
Echter ben ik er van overtuigd dat deze processor zonder enig probleem hd content zou moeten kunnen afspelen. En ben nu reeds enkele dagen op zoek naar de oorzaak.
Ik ben zowat op het einde van mijn latijn en weet niet meer wat ik nog over het hoofd gezien zou kunnen hebben. Elke feedback is dus meer dan welkom
[ Voor 6% gewijzigd door Allewiljoe op 06-08-2013 10:53 ]