Zelfbouw htpc: hd playback probleem

Pagina: 1
Acties:

• Allewiljoe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-01 21:45
Ik heb sinds enkele dagen een zelfbouw htpc bestaande uit volgende onderdelen:

AMD A10-6800K ( scythe big shuriken koeler)
Asus F2A85-M LE
4GB DR3 1866 MHZ (kingston hyperx)
Kingston ssdnow v300 60gb
behuizing (ms tech mc1200 met geïntegreerde 350W voeding)
Synology ds 213 nas

Ik heb windows 7 ultimate geïnstalleerd. Wanneer ik echter high definition video (1080p) wil afspelen treedt er een fps drop van 60 fps (monitor standard) naar 35-40 fps.

Echter is er ook een lichte fps drop bij sd-kwaliteit video, wat mij doet vermoeden dat het om een driver of compatibiliteitsprobleem gaat.

Ik heb reeds heel wat geprobeerd:

-driver updates van zowel de asus website en de amd website (bij apparaatbeheer wordt de processor en gpu correct weergegeven);
- bios/uefi settings op high performance;
- Instellingen in amd vision engine control center op high performance gezet;
- verschillende instellingen in xbmc aangepast, echter is de fps drop ook in vlc zichtbaar.

Echter ben ik er van overtuigd dat deze processor zonder enig probleem hd content zou moeten kunnen afspelen. En ben nu reeds enkele dagen op zoek naar de oorzaak.

Ik ben zowat op het einde van mijn latijn en weet niet meer wat ik nog over het hoofd gezien zou kunnen hebben. Elke feedback is dus meer dan welkom

[ Voor 6% gewijzigd door Allewiljoe op 06-08-2013 10:53 ]

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-02 18:17

ötzi

eclecticus

Speelt de video wel vloeiend af? en is de framerate van de video 60 fps?
Welke player gebruik je?

[ Voor 15% gewijzigd door ötzi op 06-08-2013 12:14 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Power settings van windows checken
je films komen van de bas neem ik aan hoe is de connectiviteit met je nas

Iperf

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:22
Ik heb zelf een A8-3850 Boxed op een Asus F1A75-M PRO en dit speelt met gemak de zwaarste blu-ray files af. Speel je de films af via WiFi? Of wat is je interne snelheid van het netwerk?

• Niet Henk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-10-2025
Als je films inderdaad van je NAS komen, probeer het eens van de disk. Probeer ook verschillende players (VLC, MPCHC, andere codecs). En probeer te zorgen dat VLC hardware acceleration gebruikt voor het bestandstype wat je afspeelt. Zonder hardware acceleration kan het inderdaad dat dit niet vloeiend lukt.

• Allewiljoe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-01 21:45
Het netwerk is volledig in cat5e bekabeld. De router is een TP-Link TL-WR1043ND (1gbps). Op deze router zijn enkel de NAS en de htpc aangesloten. Wanneer ik kopieer van de NAS naar de interne ssd van de htpc gaat dit steeds sneller dan 70 MB/s.
Dus ik kan uitsluiten dat het iets met het netwerk te maken heeft.

De gebruikte player is XBMC. De htpc is aangesloten op een Panasonic TX-P50GT60.
De cpu usage is ook steeds onder de 30%.

In xbmc en vlc wordt hardware acceleration gebruikt.(dxva)

Wat ik nog kan vermoeden is dit:

De drivers die ik nu heb geïnstalleerd zijn niet de beta drivers van de amd website. Ik installeer deze momenteel.

Is het mogelijk dat de interne gpu en de beeldverwerking van de tv een conflict geven over het beeldsignaal?

update: deze namiddag alle windows updates geïnstalleerd, de laatste beta drivers van amd.
Er is geen enkele verbetering merkbaar.

Ik word er stilaan moedeloos van dat ik met dit systeem geen hd video kan afspelen.
Het enige wat lijkt te helpen is in catalyst centre de noise, edge enhancement etc afzetten.
Maar dan nog krijg ik lijnen te zien in het beeld te wijten aan het invallen van de framrate.

[ Voor 21% gewijzigd door Allewiljoe op 06-08-2013 18:40 ]

Pagina: 1