Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Ardiendo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01-2023
Ik zit te dubben welk toestel de "betere" aanschaf is:

- Samsung Galaxy S4 mini (ca. 400 euro)
- Sony Xperia ZR (ca. 470 euro)

In zoverre ik iets aan reviews, vergelijkende sites en gebruiker commentaar heb gezien, komen er een aantal tegenstrijdigheden naar voren welke het niet makkelijker maken om een eigen oordeel te vellen.

Beide toestellen hebben 8GB intern en naar mijn weten iets van 'gorilla glass'.

De Samsung:
- 1.7Ghz Duo core
- betere front camera (voor foto's lijkt me)
- 8mp camera
- betere invalshoek scherm
- nieuwere android
- duo-sim optie (ca. 470 euro)

De Sony:
- 1.5Ghz Quad core
- betere batterij/batterijduur?
- geschiktere front camera voor video stream? (low-res/vga)
- 13mp camera : kwaliteit?!
- 'waterdicht'
- shutterkey
- hogere pixeldensitity, scherper beeld
- meer ram (2gb vs samsung 1.5gb)

Ik ben momenteel Samsung gewend (Galaxy S) en wil niet een te grote telefoon. M'n huidige telefoon (Galaxy S) heeft al moeite met een 'simpel' spelletje als Candy Crush :P

- Dat de Sony een 13MP camera heeft kan zoveel betereken als "matige" foto's met een megagrootte. Ik lees her en der dat Sony qua camera in smartphones nog niet echt uitblinkt. Terechte uitspraak?!

- 1.5Ghz (Quad) vs 1.7Ghz (Duo) processor. Welke processor gaat me meer en langer plezier bieden? De een heeft een hogere kloksnelheid, maar de andere heeft meer cores. En dan is er nog de samenhang met het geheugen. 2GB vs 1.5GB zal toch ook wel bijdragen aan een betere snellere prestatie/vloeiende weergave?

Waarom deze twee telefoons? Door 't bomen 't bos nog zien :-) Stuk goedkoper dan een iPhone en ik ben een Android telefoon gewend. Daarbij zijn ze qua formaat nog goed te doen. Van de Samsung hoor ik dat deze VEEL te duur is voor wat ie biedt, terwijl de Sony nog duurder is. Ik kan hierop concluderen dat ik met Sony veel meer waar voor mijn geld krijg, maar is dit ook zo?

Wie kan me iets zeggen over de processor+geheugen en/of de camera kwaliteit of sowieso iets waar ik ECHT op moet letten wanneer ik tussen deze Sony en Samsung wil kiezen...

[ Voor 4% gewijzigd door Ardiendo op 06-08-2013 11:07 ]

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
Ik zou absoluut voor de ZR gaan, die is op alle vlakken beter dan de S4 mini.

Je kan ook een andere telefoon overwegen, zoals het scherm resolutie de S4 mini heeft een resolutie van 540x960 pixels terwijl de ZR 1280x720 scherm heeft.

Verder heb ik het even voor je nagevraagd en de accu van de ZR is vaak even goed of iets beter dan die van de S4 Mini.

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-11 12:35
Duidelijk de ZR in dit geval, de s4 mini is maar een zeer matig aftreksel van de grote broer, terwijl de ZR in bijna alle gevallen op gelijke hoogte staat t.o.v. de Z, behalve het scherm, en de Z wat betreft de accu zelfs overtreft! ;)

• Ardiendo
Mizgala28 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 14:22:
Ik zou absoluut voor de ZR gaan, die is op alle vlakken beter dan de S4 mini.

Je kan ook een andere telefoon overwegen, zoals het scherm resolutie de S4 mini heeft een resolutie van 540x960 pixels terwijl de ZR 1280x720 scherm heeft.
Dus op CPU/performance gebied is de ZR de winnaar mag ik hieruit opmaken.

Qua camera was ik wat twijfelachtig, maar zonet toch nog deze review op GSMarena gelezen, waarbij wel gesteld wordt dat de camera wat te wensen over laat vergeleken met de grote S4, maar desondanks heel netjes is. Alleen een front-face camera die wat achterblijft, maar goed ik kom van een Galaxy S af dus of ik het mis... sowieso consessies doen :-)

Maar een andere telefoon dan de ZR of de S4 mini? Ben niet zo overtuigd van de HTC One mini (One lite) en niet zo gemotiveerd om een Xiaomi Mi-Two S te importeren. Zijn er nog verdere alternatieven? Ik zat vooral bij de S4 mini en de ZR te kijken omdat het recente modellen zijn en qua grootte nog niet gelijk mega foons zijn.

Alleen heel vreemd waarom op sommige sites de ZR een 6,8 scoort, terwijl de S4 Mini een 8+ scoort. Men krijgt meer door Samsung betaald? |:(

Hoe is Sony qua support/service/firmware/garantie e.d. vergeleken met Samsung?

[ Voor 6% gewijzigd door Ardiendo op 06-08-2013 15:36 ]

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-11 12:35
Een eventueel alternatief is misschien de pricewatch: Sony Xperia ZL Zwart , moet wel uit Duitsland gehaald worden, maar een prima telefoon zie ook: productreview: Sony Xperia ZL Wit review door CLB

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Het probleem is dat er niet zoveel echt goede telefoons zijn in het wat kleinere segment. De meeste zijn nu eenmaal een stuk zwakker dan de S4/Z/One.
De ZR is best een goede telefoon, maar het nadeel is dat de telefoon nauwelijks kleiner is als zijn grote broer, terwijl het wel een stuk dikker is.

Ik zit zelf een beetje met hetzelfde probleem. Ik vind de S4 eigenlijk iets te duur naar mijn zin en net iets te groot. Tja, maar welke alternatieven zijn er nu echt?
De s3, ZR zijn in de praktijk nauwelijks kleiner. Hetzelfde kan je zeggen over de Nexus 4.

Ik zou zeker die twee toestellen mee nemen in je vergelijk.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Ardiendo
Heb met de specificaties vooral naar de grootte vh scherm gekeken maar niet naar de daadwerkelijke afmetingen vh toestel.... vandaag dus maar eerst doen, want anders dadelijk een verkeerd beeld v diverse toestellen |:(

[ Voor 88% gewijzigd door Ardiendo op 07-08-2013 09:17 ]

• Ardiendo
Quacka schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 16:23:
Het probleem is dat er niet zoveel echt goede telefoons zijn in het wat kleinere segment. De meeste zijn nu eenmaal een stuk zwakker dan de S4/Z/One.
De ZR is best een goede telefoon, maar het nadeel is dat de telefoon nauwelijks kleiner is als zijn grote broer, terwijl het wel een stuk dikker is.

Ik zit zelf een beetje met hetzelfde probleem. Ik vind de S4 eigenlijk iets te duur naar mijn zin en net iets te groot. Tja, maar welke alternatieven zijn er nu echt?
De s3, ZR zijn in de praktijk nauwelijks kleiner. Hetzelfde kan je zeggen over de Nexus 4.

Ik zou zeker die twee toestellen mee nemen in je vergelijk.
Misschien toch maar een heroverweging gaan doen t.a.v. de grootte van het toestel of wachten op een aantrekkelijke prijsdaling.

De SGS4 Mini is NOG redelijk prijzig, de X ZR is qua formaat al beter en op papier goed, maar heeft inderdaad wel behoorlijk de nadruk liggen op de 'onder water' feature met alle rubbertjes. Gaat misschien irriteren met al die rubbertjes gezien het opladen en headphone gebruik. De knopjes zaten ook iets minder handig (of gewend?!) aan de zijkant bij de ZR. Voor en tegens :)

De ZR is overigens wel een stukje kleiner dan de Z. De HTC One Mini en de HTC One X+ kon ik in de winkel niet beoordelen t.a.v. een HTC One. En ik had niet verwacht dat de grotere SGS4 qua toestel even groot is als de S3.

Hmmz... zoals gezegd maar even heroverwegen of bepaalde eisen misschien toch afgevlakt moeten worden. Kan meetellen dat ik gewend ben aan Samsung's kleuren en daarnaast doe ik veel met foto's en videootjes. Kijken of ik wat meer kan achterhalen hoe de camera's van de diverse merken/modellen zich verhouden.

To be continued... 8)

• Ardiendo
Ben nog steeds aan het kijken naar de SGS4 Mini en de Sony Xperia ZR, maar er is een nieuwe kandidaat bijgekomen, namelijk de HTC One Mini.

De HTC One Mini heeft:
- Een 1.4Ghz dual-core processor
- Een 4MP primaire camera
- 1GB ram geheugen
- 16GB geheugen waarvan 11 (?) beschikbaar.

Ik lees alleen ergens dat de HTC One Mini blijkbaar de SGS4 Mini aftroeft qua CPU, maar is dit ook zo? De HTC One mini heeft een 1,4Ghz dual-core processor en de SGS4 Mini heeft een 1,7Ghz dual-core processor. Heeft de SGS4 Mini een verouderde processor die ondanks de 1,7Ghz toch langezamer is of klopt het niet dat de HTC sneller is?!?!

De HTC One Mini heeft slechts 1GB ram geheugen. Dat is wel wat jammer; schijnt wel te werken i.c.m. hoe HTC frozen apps afsluit als er een X aantal open staan, maar toch... twijfel of dit nou wel zo tof is.

4MP camera, maar schijnbaar wel met een veel betere sensor waardoor ie ondanks de 4MP kwalitatief goede of betere foto's zou moeten nemen. SGS4 Mini heeft 8MP en de Sony Xperia ZR 13MP; vind 13MP overigens overdreven; zoveel heeft m'n dSLR volgens mij niet eens :P

16GB geheugen, maar niet uitbreidbaar. 16GB volstaat echter.

Ik vraag me af of de HTC One Mini het wachten (oktober) waard is. Is de CPU beter met 1,4Ghz enzovoort. Wel een alu behuizing enzovoort. Gaat me dan vooral om de HTC One Mini vs de Samsung S4 Mini. De Xperia ZR heeft op papier verder nette specs, maar met z'n eigen kanttekeningen.

Iemand een idee hoe de HTC One Mini het gaat doen in verhouding?

Dit wordt de laatste vergelijking. HTC One Mini vs SGS4 Mini vs Xperia ZR. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ardiendo op 13-08-2013 10:30 ]

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
HTC Mini is eigenlijk vrij zwak, maar wel beter dan de S4.

• Quacka
Nog 3 opties:
De Nexus 4. Iets te groot waarschijnlijk, maar wel een goede betaalbare telefoon

De HTC 8X, nadeel is Windows phone (ik weet niet precies wat je met je telefoon doet, maar je begon over spelen -> WP heeft natuurlijk een veel kleinere appstore). Prijs ligt wel een stuk lager.

En de Sony Xperia SP. Qua kracht en maten te vergelijken met de one mini, maar stukken voordeliger.
(wel iets zwaarder)

De One mini is wel beter dan de Samsung S4 mini, maar de Xperia ZR blijft echt de beste telefoon.
http://tweakers.net/price...;320269;318370/categorie/

• Ardiendo
Quacka schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:41:
Nog 3 opties:
De Nexus 4. Iets te groot waarschijnlijk, maar wel een goede betaalbare telefoon

De HTC 8X, nadeel is Windows phone (ik weet niet precies wat je met je telefoon doet, maar je begon over spelen -> WP heeft natuurlijk een veel kleinere appstore). Prijs ligt wel een stuk lager.

En de Sony Xperia SP. Qua kracht en maten te vergelijken met de one mini, maar stukken voordeliger.
(wel iets zwaarder)

De One mini is wel beter dan de Samsung S4 mini, maar de Xperia ZR blijft echt de beste telefoon.
http://tweakers.net/price...;320269;318370/categorie/
Bedankt voor de reactie :)

Ja, de Nexus 4 wordt gelijk weer wat groot. Nu weet ik niet precies hoe de toestel afmetingen zijn, maar gezien zijn scherm van 4.7" vermoed ik dat ie toch wel een stukje groter uitvalt.

Ik blijf het liefst bij Android. Ik heb kort een iPhone overwogen omdat ik een iPad heb, maar ik vind het m'n geld echt niet waard om zoveel geld neer te tellen voor een iPhone (5) van vorig jaar. De HTC 8X valt daarmee af.

De Sony Xperia ZR vind ik qua specs wel mooi. Ik vernam alleen dat ie qua foto kwaliteit (ruis?) wat achterblijft bij enkele concurrenten; is wellicht door bepaalde settings wel iets aan te doen. Met de ZR is het wel zo dat je echt gaat voor het waterdichte en daarmee alle afsluit rubbertjes. Op zich geen probleem, want er kan beschikt worden over een Docking die dan 't ding oplaadt via de contactpuntjes, maar ik zou wel graag m'n telefoon beschermen met een siliconen randje/case en dan moeten er wel cases verkrijbaar zijn met van die inductie contactpuntjes. Dus dat weerhoudt me er nog van... weet niet hoelang die afsluit rubbertjes het volhouden wanneer ze elke dag open gemaakt worden en ik zou toch graag m'n telefoon beschermd zien.

• CLB
  • Niet online

CLB

Xperia ZR: 131,3 x 67.3 x 10.5 mm
Xperia ZL: 131.6 x 69.3 x 9.8 mm ;)

4,6" vs 5,0"

Zelfde prijsklasse, maar imho meer hardware in de ZL, dan de ZR, die dus idd waterdicht is... Same price!
Quacka schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:41:
De One mini is wel beter dan de Samsung S4 mini
Uhm op gebied van scherm zeker weten, op gebied qua uiterlijk, dat is persoonlijk, ik zeg ja...
Op het gebied van benchmarks en CPU/GPU kracht echter niet, zie daarvoor genoeg reviews op het www.

Ik zeg
Sony Xperia SP, ZR of HTC One Mini... Of doe gek en importeer dus een ZL... S4 Mini = NO GO!
Persoonlijk vind ik de Sony UI echt heel mooi, maar de ZR vind ik way overpriced (zie vergelijk met ZL) De HTC One Mini heeft en een mooie prijs, mooi uiterlijk en is meer dan snel zat. Heb je wel weer te maken met 16GB intern geheugen zonder uitbreidingsmogelijlkheden, wat misschien een dealbreak voor je kan zijn? Succes >:)

Je vroeg om een HTC One naast een One X+ ergens hierboven...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7uEteJtjiRtYqFdwsQW3J9pp/full.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 15-08-2013 00:03 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Ardiendo
CLB schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 23:49:
Uhm op gebied van scherm zeker weten, op gebied qua uiterlijk, dat is persoonlijk, ik zeg ja...
Op het gebied van benchmarks en CPU/GPU kracht echter niet, zie daarvoor genoeg reviews op het www.

Ik zeg
Sony Xperia SP, ZR of HTC One Mini... Of doe gek en importeer dus een ZL... S4 Mini = NO GO!
Persoonlijk vind ik de Sony UI echt heel mooi, maar de ZR vind ik way overpriced (zie vergelijk met ZL) De HTC One Mini heeft en een mooie prijs, mooi uiterlijk en is meer dan snel zat. Heb je wel weer te maken met 16GB intern geheugen zonder uitbreidingsmogelijlkheden, wat misschien een dealbreak voor je kan zijn? Succes >:)
Klopt. Van HTC vs Samsung las ik al bij een GSMarena shootout tussen de HTC One vs Galaxy S4. Beide apparaten doen niet onder voor elkaar, het ligt maar net aan de punten die zwaarder voor je meewegen: S4 heeft meer een no-care qua uiterlijk, maar zet harder in op bepaalde specs. 'T beste van beide werelden krijg je niet :)

S4 Mini ging voor mij om 't echt kleinere formaat, maar je betaalt er dan wel ontzettend veel voor.

Ik meen dat de HTC One Mini en HTC X+ (iets) kleiner zijn dan de HTC One, maar dat vooral gaat om het besparen van wat geld omdat de specs minder zijn. De HTC X+ had wel aantrekkelijkere specs dat me bijstaat. Uitbreiden van geheugen is niet noodzakelijk zolang er maar minimaal 16GB is.

De ZL had ik nog niet echt naar gekeken. Ik dacht dat die even groot was als de Z, maar hij zit dus meer in de lijn van de ZR. Met wat ik lees heeft de ZR de beste accuduur, gevolgd door de Z en de ZL. Wat ik dan wel weer mooi vind is dat de ZL net als de ZR een fysieke shutterknop heeft voor foto's!

Denk dat ik momenteel het meeste twijfel vanwege de camera en fotokwaliteit. Het is "maar" een telefoon, maar het is voor velen meer dan een "telefoon". En dan heeft de HTC slechts 4MP (wel met betere sensor?!) wat inferieur lijkt aan de camera van Sony en Samsung. Alleen Sony heeft te kampen met de post processing en jpeg compression. Enerzijds ben ik erg gecharmeerd van Sony want ik vind het een erg mooi toestel (die van HTC ook). De dealbreaker zit hem vooral in de camera; of het gaat volstaan.

Ik heb het vermoeden dat ik toch eindig met een Sony, want ik ben 't Samsung uiterlijk beu :P

• CLB
  • Niet online

CLB

HTC One X(+): 134.36 x 69.9 x 8.9mm vs HTC One: 137,4 x 68,2 x 9,3 mm
productreview: HTC One X 32GB Wit review by CLB & productreview: HTC One X+ 64GB Zwart review by CLB

HTC One vs HTC One X+
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vVcxw20lqr3Gm55EWZvU5Fp9/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Z6WSdU0ZA9J7JMaCimrnBmrh/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UJ5ZFIZNjDUPZZGZh0zxu2TT/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/s5xfq9Cd5wVvVtMBBf2cWl5t/full.jpg
Voor wat het waard is:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/vv/reviewsimg/sony-xperia-zr/gsmarena_101.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/vv/reviewsimg/sony-xperia-z/gsmarena_002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/vv/reviewsimg/sony-xperia-zl/gsmarena_101.jpg
Houd er rekening mee dat voor de Z en ZL al drie a vier nieuwe firmwares zijn uitgegeven (accu verbeterd)

ZR is 2300mAh, Z is 2300mAh, ZL is 2370mAh...
Dus dat de ZR met z'n en kleinere scherm en minder pixels een langere batterijtijd heeft, is logisch :p

Alle camera's uit telefoons zijn makkelijk te gebruiken voor Social Media, foto'tje doorsturen and that's it...
Wil je echt the best of the best, moet je naar een camera telefoon kijken zoals de Nokia Pureviews ofzo.
HTC maakt betere foto's in het donker, concurrenten pakken overdag weer meer detail, your chocie.
Op het internet zijn genoeg camera-comparisons te vinden met de 4UltraPixel camera van HTC natuurlijk.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Ardiendo
Wow, da's nogal een verschil zeg... 62u vs 44-48. En laatstgenoemde is al verbeterd? Het is een behoorlijk verschil. Stond me niet bij dat het ZO groot was.

Maar de grootte van de HTC toestellen, verschillen niet echt noemenswaardig. Hmm, met welke toestellen zit ik dan in de war hehehe.

Foto gebruik voor mij is vooral overdag buiten en binnen (alledaags, uitje met kind, feestje en vakantie). 's avonds zal het een foto zijn op een terrasje of een tussendoor foto als je een gezellige bier proost sfeer foto maakt :-)

Dank je wel overigens!

• CLB
  • Niet online

CLB

Laatsgenoemde zijn nog niet verbeterd, deze GSMArena tests waren met de releasesoftwares...

Dan zou ik zeggen dat je het toch bij je initiële keuze moet houden, One Mini is 't gewoon niet en erg prijzig.
Als ik dan naar je topictitel kijk zie ik maar 1 winnaar staan, maar imho wel een te prijzige, that's your choice.

• Ardiendo
CLB schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:52:
Laatsgenoemde zijn nog niet verbeterd, deze GSMArena tests waren met de releasesoftwares...

Dan zou ik zeggen dat je het toch bij je initiële keuze moet houden, One Mini is 't gewoon niet en erg prijzig.
Als ik dan naar je topictitel kijk zie ik maar 1 winnaar staan, maar imho wel een te prijzige, that's your choice.
Oops, dan had ik het verkeerd gelezen. 'T verschil kan dus al een stuk minder zijn qua accu.

ZL: € 465 (Amazon.de)
ZR: € 480 (4Launch)
Z: € 480-490 (Amazon.de, Mediamarkt)
S4 Mini: € 400 (Mediamarkt)

Het prijsverschil is niet groot, maar wel een verschil in specs inderdaad:
De ZR is waterdicht. Punt. De ZL echter heeft een groter scherm, terwijl ie slechts 2.5mm breder en 0.6mm langer is, full HD en nog hogere pixel density (in zoverre waarneembaar), veel betere front camera en dubbel zoveel intern geheugen. Dus de ZL is eigenlijk de handzame versie van de Z met de betere specs (tov ZR).

Dan zet ik eerlijk gezegd m'n twijfels bij mijn initiële topic keuze en zie ik eerder de ZL staan op de plek van de ZR. En Amazon.de is best goede service; eerder bij besteld.

• CLB
  • Niet online

CLB

De Z is nieuw, gesealed en met bon al te krijgen voor zo'n €375,00 (Tweakers /Marktplaats)

De ZL heeft ook een infraroodsensor for whats worth it (afstandsbediening)
Qua garantie ben je uiteraard wel gebonden aan je Duitse winkel / Sony DE

Voor de rest staan er wel wat ervaringen in de ZL-topics :)

• Ardiendo
CLB schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:26:
De Z is nieuw, gesealed en met bon al te krijgen voor zo'n €375,00 (Tweakers /Marktplaats)

De ZL heeft ook een infraroodsensor for whats worth it (afstandsbediening)
Qua garantie ben je uiteraard wel gebonden aan je Duitse winkel / Sony DE

Voor de rest staan er wel wat ervaringen in de ZL-topics :)
Geen Z voor mij :)

Met garantie blijf je toch houden; zo ook bij een GSMwinkel e.d. Als een apparaat (wat dan ook) niet voldoet door productieprobleem e.d. merk je het toch al snel en maak je gebruik van retourbeleid.

Maar de ZL heeft dus IR, ZR niet. Dat zijn van die dingen waar je al echt op moet gaan zoeken want als je bijvoorbeeld naar onderstaande lijstje kijkt dan krijg je het gevoel dat de een iets wel heeft en de ander niet, terwijl ze het alle twee hebben. Zo spreekt het lijstje van Radio RDS bij de Z en ZR, maar niet bij de ZL, terwijl de ZL volgens een andere site WEL Radio en RDS heeft. Lijstjes die vooral leuk zijn voor gegevens als intern geheugen, CPU, camera MP's, afmetingen e.d.

Maar de ZR zie ik momenteel gewoon als een "verbeterde" ZL in de zin dat ze het formaat van de ZL waterdicht hebben gemaakt (waterdichter dan de Z), maar wel met de consessie dat de specs wat omlaag geschroefd zijn.

http://www.phonearena.com...-ZR/phones/7539,7538,7845

• CLB
  • Niet online

CLB

ZL heeft wel radio... RDS geen idee, weet niet eens wat het is :p

• Ardiendo
CLB schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:42:
ZL heeft wel radio... RDS geen idee, weet niet eens wat het is :p
Daarom. Lijstjes op internet geven af en toe maar halve informatie. Net als in de winkel. Bij product A wordt dit benoemd, bij product B dat benoemd, terwijl ze misschien beiden al het genoemde bieden |:(

Mijn beurt om je van informatie te voorzien :-)
Wikipedia: Radio Data System

• CLB
  • Niet online

CLB

Net gelezen :p

Bij 'Radio 538' krijg ik verkeerscontroles in beeld, hectometerpalen, snelwegen... Dus gok wel op RDS dan...

• Darf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-10 23:25
Mja, ik zou gewoon een S3 nemen in plaats van die halfbakken minimodellen, ben je nog een stuk goedkoper uit ook. Het verschil in grote is ook weer niet zo groot en de schermen zijn matig. De processor (S4 Pro) is slechter dan wat er in de S3 zit en beide hebben maar 8gb, waar je 6 van over houdt. Bovendien hebben topmodellen meestal de langste support, m.b.t. updates, terwijl de mini's vaak maar 1 update krijgen of helemaal niet.

• Quacka
Je moet wel alles lezen, Darf. De keuze gaat nu naar de ZL.

• Ardiendo
Quacka schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:14:
Je moet wel alles lezen, Darf. De keuze gaat nu naar de ZL.
ZL of ZR 8) In elk geval een Sony! Afweging accuduur (ZR) vs prijs (ZL).

Dat ik ooit een S4 Mini heb kunnen overwegen is me nu een raadsel. Ik heb wel nog naar de SP gekeken, omdat deze door jullie genoemd werd. Dacht dat dat een veel ouder toestel was, maar valt nog mee. Plus een erg mooie prijs, maar minder high-end... daarom is SP een twijfel gevalletje.

Wel stoer dat zowel de SP, ZR als de ZL zo'n RGB notificatie LEDje heeft; dacht in eerste instantie van niet omdat er genoemd werd dat een voordeel van de SP t.o.v. de ZR het notificatiebalkje was, maar dat hebben ze beiden?!

Ik blijf de discussies even volgen aangezien het nog betrekkelijk nieuwe modellen zijn. De ZL is in prijs gedaald, kijken of dit ook voor de ZR gebeurd deze maand, want ik ben het eens met jullie dat de ZR wel erg over-priced is momenteel.

Bedankt in ieder geval voor jullie reacties. _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Ardiendo op 03-09-2013 10:52 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

SP heeft echt een notificatiebalkje, ZR heeft een notificatieledje.

Whatabout ZL en laden, elke nacht en je red het wel hoor ;)

• Ardiendo
CLB schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:54:
SP heeft echt een notificatiebalkje, ZR heeft een notificatieledje.

Whatabout ZL en laden, elke nacht en je red het wel hoor ;)
Ow op die manier... een "design" verschil dus, maar zelfde functionaliteit.

Mijn ervaring met een accu is dat je na verloop van tijd toch uithoudingsvermogen inlevert, dus als ie nu (al) op een dag zit, waar zie ie dan over een jaar? Ik ben van plan toch een poosje (2+ jaar) met deze telefoon te gaan werken. (Geen verkoop eind van het jaar voor een Honami mini :P)

Ben behoorlijk fanatiek met whatsapp, facebook, web-browsen, mail bekijken/typen, momenten van foto's/video's schieten, verkeersinfo, paar maal per week gps en muziek, en wat (veelal lichtere) spelletjes tussendoor. Films zal ik er niet echt op kijken, maar youtube filmpjes, trailers, e.d. wel. Dus redelijk wat scherm verbruik (naast 3G/wi-fi) Vandaar m'n twijfel of de ZL nu al per dag voldoet, laat staan op de langere termijn voldoet. :?

@CLB: denk je dat dit een makkie wordt voor de ZL? Ook na een jaar?

De ZL voelt meer aan als een bezorgde "gok", ofschoon de ZL ondertussen wel wat firmware upgrades heeft gehad. Krijg maar lastig inzicht in het uithoudingsvermogen van de ZL (reviews zijn veelal gebaseerd op initiele release, ZL is minder bekend; heb wel ondertussen jouw review gelezen). Met de ZR daarentegen voelt het nu vooral als een zorg "afkopen" (gezien zijn huidige prijs)... niet de beste drijfveer. Vind de ZL iets mooier, maar die moet 't wel volhouden.

Dus tja, prijzen deze maand afwachten :P

[ Voor 13% gewijzigd door Ardiendo op 03-09-2013 13:13 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Goodluck ;)

Geloof niet dat de ZR flink zal gaan dalen eerlijk gezegd (en in Duitsland niet eens te krijgen!?)
Whatabout de accuduur van de ZR, die zal wel stuk beter zijn dan de ZL ja, getuige oa CLB in "Sams. Galaxy S4 Mini of Sony Xperia ZR" Ik denk niet dat de batterij van de ZL echt stukken slechter gaat worden eerlijk gezegd... And if so, claim je garantie zou ik zeggen? Maar ik persoonlijk houd de ZL toch ook geen 2 jaar O-)

• Ardiendo
CLB schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:16:
Goodluck ;)

Geloof niet dat de ZR flink zal gaan dalen eerlijk gezegd (en in Duitsland niet eens te krijgen!?)
Whatabout de accuduur van de ZR, die zal wel stuk beter zijn dan de ZL ja, getuige oa CLB in "Sams. Galaxy S4 Mini of Sony Xperia ZR" Ik denk niet dat de batterij van de ZL echt stukken slechter gaat worden eerlijk gezegd... And if so, claim je garantie zou ik zeggen? Maar ik persoonlijk houd de ZL toch ook geen 2 jaar O-)
Klopt, kwam er ook achter. Duitsland biedt alleen de Z en ZL. Nederland alleen de Z en ZR. Geen idee waarom. Concurrent van zichzelf anders? Maakt ook niet uit, verandert niks nu hehe.

En bedankt! :)
Pagina: 1