Logitech Driving force GT

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:02
Sinds vrijdag heb ik eindelijk een keer een stuurtje gekocht.

Nu heb ik wat vragen. Aangezien er geen manual bij zit en dit mijn eerste stuurtje is, heb ik wat moeite met het begrijpen wat alles nu precies inhoudt wat betreft instellingen in logitech profiler.

Bijvoorbeeld de force feedback settings.

Overall: Lijkt me logisch, hoe veel FFB heb je in totaal
spring effect: Geen idee wat dit precies inhoudt
Damper effect: ook geen idee
Center spring: Dit is hoeveel kracht het stuur geeft om weer te centreren.

Ik heb een hoop lopen klooien met settings, maar ik merk dat sommige spellen toch het een en ander negeren van profiler?

Bijvoorbeeld, Eurotruck simulator. Ik kan hier center spring alleen maar ingame instellen. Alles wat ik in profiler inschakel wordt genegeerd, behalve volgens mij de Overall FFB setting, als ik die hoger zet worden de effecten groter.

Dan WRC3: Dit spel negeert compleet mijn rotation setting. Heb profiler ingeschakeld op 540, maar ik kan het stuur zonder problemen tot 900 graden draaien, hierdoor heb ik geen idee of ik nu aan het einde van mijn stuurbereik zit of niet?

Is dit bekend? Dat profiler niet altijd goed werkt?

Je zou zeggen dat als je bij general settings het stuur op een specifiek aantal graden instelt, dat hij dat blokkeert bij die setting, en dat het spel daar niks aan kan veranderen?

Best leuk zo'n stuur, maar ik ben voorlopig veel meer aan het klooien met settings dan daadwerkelijk spelen :) Mijn tijden zijn nu dus ook nog een stuk langer dan met controller die ik al jaren gebruik. Kwestie van wennen denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spring effect: Hoever het stuur heen en weer gaat als je ergens overheen rijd d8 ik
Damper effect: kracht van de trillingen d8 ik

Zover ik weet moet je met profiler de basis configuratie instellen doen, kan je hem kalibreren en de fijne afstemming doen |(deadzone). Deze zouden dan door het spel gebruikt moeten worden en kunnen daar vervolgens nog gefinetuned worden? Enkele games lijken idd een compleet eigen profiel te maken die je als het goed is ook compleet kan managen.
Soms is het ook zo dat instellingen gemaakt in profiler pas gebruikt worden als het spel opnieuw opstart? Zorg in ieder geval dat je de laatste versie van profiler hebt & stel alles ingame in! Ook kan je altijd profiles voor games downloaden vanaf de websites of opslaan voor later!

p.s.: & idd is een joypad soms (onterecht) sneller dan een stuur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:02
Thanks!

Ik zal sowieso de nieuwste versie downloaden en spellen opnieuw opstarten nadat ik wijzigingen heb gemaakt.