Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lenovo u430 touch of Sony vaio Fit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Op dit moment spreekt de Lenovo u430 Touch mij erg aan.

14 inch LED Touch
Intel Core i7-4500U
8 GB • 128 GB SSD
NVIDIA GeForce GT 730M (2 GB)

€997,-

Het enige waar ik mee zit is de 128 GB SSD. Op dit moment heb ik al meer dan 400GB op mijn laptop staan. Maar er staan ook een hoop films en foto's op.

Wat ik met mijn laptop wil gaan doen is programmeren voor mijn opleiding, sims 3 alle uitbreidingen en downloads kunnen spelen. Ik twijfel of ik het wel ga redden met 128 GB.

Lenovo bied deze laptop wel aan met meer geheugen:
Up to 500GB HDD + optional 16GB SSD, 500GB SSHD + 16GB SSD, or 256GB SSD

Alleen deze versies heb ik nog niet kunnen vinden omdat de laptop alleen nog maar bij de mediamarkt te koop is met de 128 GB SSD.

Een andere optie voor mij is de Sony fit:

Intel® CoreTM i7-3537U, 2 GHz
NVIDIA® GeForce® GT 735M 2 GB
750 GB Serieel ATA (5400 rpm)
8 GB 1600 MT/s DDR3L-SDRAM

€ 1179,-

Deze is alleen veel duurder.

Wat raden jullie mij aan voor een 14" laptop?

Alvast erg bedankt!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:04
Lastig te zeggen want van beide laptops zijn nog geen goede reviews. Bekend is wel dat de Fit een matige accuduur heeft. Qua prestaties zullen ze nauwelijks voor elkaar onderdoen al heeft de Lenovo wel de nieuwe Haswell processor.

Als je overigens naar de Sony store gaat en daar de Fit zelf samenstelt kun je deze configureren met een 256GB SSD, als je dan kiest voor een i5 processor kom je onder de € 900 uit.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie,

Wat is nou precies het verschil als ik een SSD schijf neem. Na mijn idee heb ik dan veel minder opslag, en gaat het alleen om de snelheid van het opstarten van programma's?
Wat zou meer opleveren de i7 inruilen voor een i5 en dan 256GB SSD of toch een i7 met 1 TB HDD?

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Zeker weten de SSD. Een SSD geeft niet maar een klein beetje boost. Opstarten van je laptop gaat van 2 minuten naar 10 seconden.. Opstarten van bijvoorbeeld photoshop gaat van 30 seconde naar 3 seconde.. Het verschil tussen een i5 en i7 is niet zo groot, vooral niet met wat jij ermee wilt gaan doen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie,

bij het kiezen van de opslagcapaciteit staat er wel dat er 8GB SSD bij zit dus dan is het 1TB met 8 GB SSD flash, dit zorgt ook voor sneller opstarten maar zeker niet zo snel als helemaal een ssd schijf

• icetee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-07-2024
Hoe komt het dat de laptop van lenovo niet vol lof ontvangen wordt? Het lijkt me een hele complete ultrabook voor een hele goede prijs!

• Didyoumeetmax?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-01 17:29
Die Lenovo oogt zeker zeer compleet en ook nog een strakke afwerking. Alleen natuurlijk weer uitgerust met hoogglans spiegelreflex touchscreen :(

Verwijderd

icetee schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:32:
Hoe komt het dat de laptop van lenovo niet vol lof ontvangen wordt? Het lijkt me een hele complete ultrabook voor een hele goede prijs!
Compleet? Wat is er compleet een een laptop van 997 euro met een 768 pixels hoog scherm van rukkwaliteit. Dat is een miskoop, geen complete ultrabook.

Voor €300 minder heb je een vergelijkbare inspiron. Voor €200 minder heb je een vergelijkbare inspiron met touch. Voor €50 minder heb je de XPS 13 met 2x zo grote SSD en wel een 1080p scherm. Voor 2 euro meer heb je de vaio pro met sheet battery.

Ik ga er echt niet aan denken om iets boven de €700 aan te raden wat wordt uitgerust met de slechtste panelen die op de markt te vinden zijn. Een blokker tablet van €100 bevat nota bene een beter paneel.

• Polster
De Lenovo kun je kiezen met 900p of 1080p scherm dus niet 768px. Volgens mij heeft ook nog niemand het 1080p paneel getest? De GT730M is ook toegevoegde waarde boven alle toestellen die je noemt.

Verwijderd

gelukkig hebben we ook nog de pricewatch: Sony Vaio SVS1513M1E. Die bevat gewoon een 1080p IPS paneel in combinatie met redelijke grafische kaart. Slechts 90 gram zwaarder dan de U410 (van de U430 kan ik niet zo snel een bron vinden).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2013 10:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat vinden jullie van de volgende laptop

Acer Aspire V7-582PG-74508G25tii

pricewatch: Acer Aspire V7-582PG-74508G25tii

Deze heeft een ssd schijf en een goede grafische kaart met een i7 processor,

Ik loop ook nog te twijfelen over de wat lagere variant

Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii
pricewatch: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii

Deze heeft een i5 processor en geen ssd maar wel 24 gb cache.

Zelf denk ik dat het de 200 euro wel waard is om er meer aan te besteden. Maar wat vinden jullie?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:45:
Acer Aspire V7-582PG-74508G25tii

pricewatch: Acer Aspire V7-582PG-74508G25tii

Deze heeft een ssd schijf en een goede grafische kaart met een i7 processor,
i7 low voltage. Waarom meer uitgeven dan de S15 kost?
Ik loop ook nog te twijfelen over de wat lagere variant

Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii
pricewatch: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii
Wederom, waarom meer uitgeven dan de S15 kost? Voor de grafische kaart hoef je het wat mij betreft niet te doen, bovendien zijn van de acer nog geen ervaringen bekend.

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Was vandaag bij de plaatselijke MediaMarkt
Daar stond een U430 touch, voor € 1003, volgens de specs had deze:
Intel Core i7-4500U
8 GB
14 inch Touch 1600x900
128 GB SSD
NVIDIA GeForce GT 730M (2 GB)
maar de verkoper zei dat deze machine gewoon Full-HD resolutie had.

Er zijn verder op het net geen (advies)prijzen bekend, het lijkt of MediaMarkt/Saturn de enige is die deze machine heeft.. het kan toch bijna niet voor die prijs (online is hij iets duurder, €1059). Ik was eerst na verhalen hier naar de Vaio Pro 13 aan het kijken, maar begin nu toch te twijfelen of ik morgen niet opnieuw langs de MediaMaat ga.. voor €50 zou ik dan een betere cpu, gpu èn touch hebben.

Kent iemand dit model en kan deze de full-hd resolutie voor deze prijs bevestigen / ontkrachten? Ook heb ik nog niet kunnen vinden hoe het scherm zich in de praktijk houdt, dat is voor mij ook belangrijk en ik lees hierboven dat het niet zo best is...

Verwijderd

Notebookcheck heeft een review:
http://www.notebookcheck....ch-Ultrabook.99764.0.html
Scherm is bagger.

2 posts omhoog stel ik de vraag waarom je meer zou uitgeven voor de acer V7. Inmiddels zijn er wat meer bronnen bekend: http://anandtech.com/show...eview-everything-you-need. Het lijkt een erg goede notebook. Volgens mij is het einde van acer als 2e-rangs merk ingeluid.

• Wouter87
Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 19:07:
Notebookcheck heeft een review: Scherm is bagger.
Duidelijk, dan valt hij af.
2 posts omhoog stel ik de vraag waarom je meer zou uitgeven voor de acer V7.
Ik was niet degene die met de Acer V7 aankwam, dat was koelkastje94. Persoonlijk ben ik op zoek naar een 13/14 inch apparaat (beslist niet groter) met 8GB RAM, SSD en goed scherm: vanwege dit laatste lijkt de U430 dus af te vallen.

• Polster
Je zou nog heel even kunnen wachten op de u430 met 1080 paneel. Mogelijk presteert deze beter dan het 900p scherm. Komt waarschijnlijk medio september beschikbaar.

• Wouter87
Ok, de kans is dus zeer groot dat de MediaMarkt hier dus het '900p' model heeft voor de genoemde €1003 en niet de 1080p versie.. aangezien die nog geïntroduceerd moet worden.

• Polster
Ja Mediamarkt heeft op dit moment sowieso alleen de 900p versie.

@Darkstone: Kijkend naar de koeling. Notebookcheck zegt over de u430:

"Performance-Enthusiasten sollten aufhorchen: Der i5 4200U (Turbo max. 2,6 GHz) leistet selbst im Stresstest bei zeitgleicher voller GPU-Last 2,3 GHz. Das ist derselbe Takt, wie er im einzeln ausgeführten Cinebench R11.5 Multi gefahren wird."

Anandtech over de Acer:
"Without the breaks between 3DMark11 scenes we don’t see any cyclical cooling down of the CPU and GPU, but the CPU clocks settle down at 2000-2100MHz this time while the GPU stays at the same 1163/1800MHz."

Zijn deze resultaten te vergelijken? Dat de Lenovo zijn turbo onder volle stress kan volhouden is volgens mij best wel een prestatie in het ultrabook segment. De i7 in de Acer laat wel een groot deel van de turbo schieten onder stress. Maar mogelijk stressed Anand beter?

Verwijderd

De test is niet echt vergelijkbaar. Eigenlijk moeten beide reviews vermelden welke waarde 'package power' aangeeft, maar dat doen geen van beiden. In het screenshot van notebookcheck staat het ook niet.

De kloksnelheden zelf zijn niet zo relevant tenzij er met dezelfde tools is getest. Ik kan een programma maken welke 100% cpu load veroorzaakt op mijn quadcore, maar onder het TDP van 45w blijft. Aan de andere kant kan ik ook een programma maken welke daar ver overheen gaat.
Pagina: 1