Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16
Hierbij een paar foto's van mijn vakantie naar Kroatië. Ik ben benieuwd naar jullie feedback. Ik heb niet gek veel foto's gemaakt deze vakantie, en houd het daarom bij een beperkte selectie.

edit: links dood

[ Voor 72% gewijzigd door Bio op 15-03-2020 12:14 . Reden: foto's aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:55

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Iets gaat mis met de jpg's. Volgens mij heb je een behoorlijke jpg-compressie losgelaten op de foto's bij het opslaan. Nu zie ik erg veel artifacten, die de scherpte van de platen geen goed doen. Kun je ze even opnieuw plaatsen?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
Ik zie denk ik niet wat jij ziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Ik zie helemaal niets, maar dat kan ook door de firewall op werk komen

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
Nou, voor de zekerheid de foto's maar even opnieuw geplaatst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkreptile
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-09 17:21
johann3s schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:52:
Nou, voor de zekerheid de foto's maar even opnieuw geplaatst. :)
Had je voor de langere exposures, wel een tripod gebruikt? lijkt een beetje onscherp hier en daar door bewegingen.

Sometimes you just got to lick the stamp, and send it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:09
darkreptile schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:59:
[...]

Had je voor de langere exposures, wel een tripod gebruikt? lijkt een beetje onscherp hier en daar door bewegingen.
Ik vind ze ook onscherp op focus punten waar ik scherpte verwacht en lastig te bepalen waar het focus punt moet zijn. Jammer!

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
Het enige wat ik zie wat niet scherp is, is dat bomen bewegen in de wind, in de long exposures, of de kiezels in foto 3. Dat laatste komt omdat daar overal nog een laagje water overheen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:59
Ik vind ze ook niet fijn kijken, voornamelijk door de scherpte of gebrek aan. Het lijkt net alsof je long exposures wou maken, maar de sluitertijd net te kort hebt ingesteld :P

Bij zeker 3 van de 4 foto's is de lucht nét aan bewogen en dat leidt flink af. Een snellere sluitertijd had ervoor gezorgd dat de lucht wel scherp was geweest, een (veel) langere sluitertijd had het geblurd waardoor het ook rustiger zou zijn. Dit valt voor mij een beetje tussen wal en schip.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-09 21:58
Jammer van de onscherpte inderdaad. Vooral bij 1, wat verder een erg mooie foto had kunnen zijn. Wat je volgens mij had moeten doen is een foto maken van de bomen etc zonder ND filter, gewoon korte sluitertijd en dus scherp, en dan eentje met het ND filter zodat je het water en lucht vervaagt , daarna beide foto's blenden in Photoshop. Zelfde geldt voor foto 4.

Bij foto 3 vind ik de voorgrond wat te veel paarsig/magenta. Maar misschien was het wel zo in werkelijkheid, daar kan ik niet over oordelen.

Mooie foto's hoor, alleen de uitvoering kon dus beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:55

Don Quijote

El Magnifico

Eigenlijk stuk voor stuk goede foto's qua kleur/compositie die echter door het gebrek aan scherpte allemaal niet lekker wegkijken.

Ik gok dat je een te licht of in ieder geval niet stevig genoeg statief hebt voor je camera, want ik heb bijvoorbeeld bij de nachtfoto het gevoel dat de onscherpte komt door een bewogen camera en niet zozeer doordat de omgeving bewoog.

[ Voor 4% gewijzigd door Don Quijote op 06-08-2013 13:06 ]

Pagina: 1