[Garantie] Retro Scooter

Pagina: 1
Acties:
  • 5.731 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:16
Voorgeschiedenis:

Mijn partner had voor ww verkeer een scooter nodig en heeft particulier een Peugeot Ludix (25KM) gekocht. Deze brommer hebben wij bij een eenmans tweewieler winkel in onderhoud gehad maar deze kreeg de brommer niet stabiel draaiend (slecht starten bij koud(er) weer.

Om van het gezeur af te zijn hebben we besloten voor haar een nieuwe brommer aan te schaffen. Ze moet immers door weer en wind 15 km enkele reis maken.

Bij de tweewieler shop waar de Ludix in onderhoud was zijn we wezen kijken naar een nieuwer brommer. In de showroom stond een leuke mint kleurige retro scooter van het merk Turbhoo.

Mijn vriendin was er helemaal verliefd op maar ik gaf aan geen goed gevoel te hebben bij een chineze scooter. De fietsenmaker vertelde mij dat die zorgen onterecht waren want onderhuids zijn het gewoon merkscooters. Hij noemde een aantal vergelijkingen op tussen chinees en merk wat ook zo was (gelijke modellen).

De scooter vervolgens aangeschaft á 1100 euro en beide partijen blij.

Problemen:

Vanaf dag 1 zijn de problemen begonnen. Nieuw uit de showroom liep de SNORbrommer al 63km/h GPS snelheid! Terug gegaan met de brommer en hij heeft er een andere CDI ingezet. De snelheid was nu nog een goede 35km/h, acceptabel voor ons.

Hierna enkele weken vrolijk rond gereden tot dat de benzine slangs ineens ging scheuren. (slang tegen het frame aan). Dit zelf verholpen maar wel gemeld bij de fietsenmaker.

Toen begon het GAS handvat los te zitten, niet dramatisch maar wel een speling van ~3mm en een kabel onder de voorkap begon hard te kraken bij het insturen naar rechts.

De brommer weer terug naar de fietsenmaker en deze heeft het weer netjes opgelost. Hierbij heb ik wel aangegeven dat ik wel hoop dat dit nu het laatste zou zijn.

Gisteren komt mijn vriendin weer thuis met de brommer, en jawel weer problemen :-( . Ditmaal zit het koplamp glas los en rijd de brommer weer 55km/h!

Ik ben van plan om het straks even te bellen dat we rond sluitingstijd even willen praten met hem (is het rustiger)

Ik ga hem voorleggen dat we de brommer eigenlijk terug willen laten kopen hetzij met ietswat verlies maar ik vertrouw dat ding totaal niet meer en wil liever (dan maar duurder) a merk aanschaffen.

Kort samengevat:

Aanschaf ~2 maand gegeleden á 1100 euro
Bij aanschaf liep de brommer veel te hard
Gescheurde benzine slang
Speling op de gashendel
Hard piepende/krakende kabel achter de voorkap
Koplamp glas zit los
Brommer rijd weer te hard

Graag ontvang ik wat tips voor het gesprek.
Ik ben zelf een rustig persoon en we hebben een informele band met de fietsenmaker (niet meer dan dat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-05 13:50
zal proberen met de fietsenmaker een alternatief proberen te regelen.
de bouw kwaliteit van dit soort scooter is gewoon niet denderend.
dan kan die ferrari onderdelen hebben, als die slecht in elkaar is gezet met slechte lijm/boutjes/kabels/slangetjes dan heb je nog niks.

ik zou voor dat geld nog eerder een 2e hands merkscooter kopen die gewoon goed in elkaar zijn gezet ipv een nieuwe waar steeds iets mee is.

denk aan yamaha/aprillia/piaggio
misschien een piaggio zip? die zijn ook klein en 25km/u en echt betrouwbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Ik had gewoon naar mijn gevoel moeten luisteren, mjah vrouwlief helemaal verliefd en een fietsenmaker die ook het tegendeel spreekt.

Zipje was ook ook een goede kandiaat geweest.
Hoop dat we er uit gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
je weet het nooit met die onbekende merken.
tijdje terug waren die SYM scooters ook behoorlijk slecht, maar met die MIO is dan wel weer een aardig scootertje.

als je iets wilt dat betrouwbaar is en waar je zelf niet aan wilt sleutelen moet je gewoon bij de bekende merken blijven en hem lekker standaard houden. 35km/u is acceptabel inderdaad. het gaat ook om de veiligheid van je vriendin natuurlijk. je rijd wel zonder helm rond.
het feit dat die na het vangen van de CDI opeens weer harder gaat rijden is hoogst merkwaardig, want dat is een stukje elektronica dat hoort niet opeens niet te werken.

als je nu al problemen hebt, dan gaan die niet zomaar weg.
zou gewoon proberen hem in te ruilen voor een brommer die wel betrouwbaar is.
dan is die maar iets minder mooi.
om die zelfde reden kopen ook veel mensen geen Alfa Romeo en wel een BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Hij gaf zelf wel aan dat de CDI op een geven moment in gaat slijten en dat hierdoor de brommer harder gaat lopen. Ik vond het ook een vreemd verhaal maar blijkbaar is het toch zo.

Maar dit is de 2e snor cdi al die nu ook alweer te hard loopt.
Het grootste nadeel is dat inruilen geen optie is, hij heeft alleen maar B merken staan.

De veiligheid is het belangrijkste, maar wat denk je van de boetes? die gaan 200+ bij deze snelheid danwel niet inname.

[ Voor 15% gewijzigd door Frontysco op 06-08-2013 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:56

paQ

zit er geen km teller op dan?

[ Voor 43% gewijzigd door paQ op 06-08-2013 09:49 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Ken je het fenomeen Rollerbank controlles? Deze zijn in Arnhem nogal vaak aanwezig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:50
Brommers worden toch sowieso niet op snelheid beoordeeld maar op vermogen? Ik herinner me iig uit mijn schooltijd dat een maat van me ook een scooter had die 65 o.i.d reed, maar op de rollenbank gewoon op de toegestane 0.xx kW zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
tegenwoordig niet meer. Ik kom ook nog uit de KW tijd maar nu zie je alleen nog maar snelheids rollerbanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
correct, tegenwoordig geven ze de exacte snelheid aan.
en als jij precies 25 gaat dan zoeken ze net zo lang tot ze je begrenzer hebben gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
CDI inslijten? daar heb ik nog nooit van gehoord en heb toch al aardig wat scooter gemaakt/gerepareerd.
waarschijnlijk is er naast de CDI ook een begrenzer op de vario/ontsteking gezet die is gaan afwijken.

wat voor merken heeft die nog meer, heeft die een website ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
*Update*
net even gebeld met hem en hij wilt de brommer zo vroeg mogelijk hebben zodat hij kan bellen met de importeur. Ik ga ook wat eerder weg van het werk zodat we nog even kunnen babbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
thedon46 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:19:
CDI inslijten? daar heb ik nog nooit van gehoord en heb toch al aardig wat scooter gemaakt/gerepareerd.
waarschijnlijk is er naast de CDI ook een begrenzer op de vario/ontsteking gezet die is gaan afwijken.

wat voor merken heeft die nog meer, heeft die een website ofzo?
Ik laat de winkel zelf even buiten schot. Importeur is volgens mij Hodi on Wheels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
En, wat heb je verder afgesproken?
Hoop dat het positief is voor jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:02

Eagle Creek

Breathing security

Frontysco schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 09:10:
Ik ben van plan om het straks even te bellen dat we rond sluitingstijd even willen praten met hem (is het rustiger)

Ik ga hem voorleggen dat we de brommer eigenlijk terug willen laten kopen hetzij met ietswat verlies maar ik vertrouw dat ding totaal niet meer en wil liever (dan maar duurder) a merk aanschaffen.
Doe je erg netjes. Je zal er genoeg bij hebben die meteen een hoop stampij gaan maken.
Wat betreft het gesprek zou ik vooral aangeven dat je erg teleurgesteld bent. Je bent namelijk mede afgegaan op zijn advies. Nu kan de beste man/vrouw daar zelf waarschijnlijk ook niets aandoen maar eigenlijk heb je voor een hoop geld alleen maar problemen gekocht.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455473

Ik ben benieuwd, opzich is het een win-win situatie voor iedereen als jij bij hem een A-merk koopt. Hij heeft wat meer winst, jij hebt geen problemen meer en je bent een tevreden klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 436348

Beste Frontysco,

Helaas zijn z.g.a. alle Chinese scooters zooi, de GY6 blokken zijn imitatie Kymco blokjes.
De meeste van de Chinese merken zijn erg belaberd in elkaar gezet vanuit de fabriek.
Voor werk kom ik de raarste klachten tegen, o.a. draden die in de stekkers los zitten, draaden die niet goed gesoldeert zijn, bouten die los zitten, olie verbruik na 1500 km etc etc. Voor de winkelier leuk, maar persoonlijk zou ik er nooit aan beginnen.... tenzij de gelijk van nieuw uit helemaal goed opgebouwd wordt.... echter kan niet iedereen dit zomaar. De klachten die ik hoor zijn verre van onacceptabel voor de leeftijd van de scooter, ik zou dit dan ook zeker aankaarten als een ondeugelijk product.
Goedkoop is bij 2 wielers ook duurkoop, dit vergeten een hoop mensen helaas.

De winkelier hoort jouw claim door te zetten naar, in dit geval Hodi, echter is er een kans dat Hodi u niet zelf helpt maar dit via de winkelier wilt spelen, dit is ook hun goed recht, immers is de koopoverenkomst met de winkel. Mochten zij u wel helpen, dan is dit uiteraard alleen maar een dikke + en scheelt dit een hoop discussies.

Indien de kans zich voordoet adviseer ik je om gewoon voor een Piaggio / Vespa etc. te gaan. Wel duurder qua aanschaf, maar 10x beter in kwaliteit en betrouwbaarheid. De Yamaha 4-takts zijn ook goed, maar voor de zelfde prijs moeilijker te vinden.

Zelf heb ik geen ervaring met Hodi, maar als er vragen zijn, dan kan je uiteraard een DM sturen.

Ter info: de Chinese GY6 blokken zijn o.a. gebruikt op Boatian, Sym, Taurus, AGM, Peugeot, Geely, Avanto, Kreidler, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Ik ben gisteravond met het dinnetje langs geweest bij de fietsenmaker en het verhaal uitgelegd. Hierbij aangegeven dat ik een andere scooter gekocht heb om juist van de problemen af te zijn. Ook aangegeven dat ik vanaf het begin al aangegeven heb twijfels te hebben. Helaas niet echt een duidelijk reactie ontvangen, wel ging hij direct aan de slag om het voor ons te verhelpen.

De snelheid blijkt een schroef boven op de carb. te zijn waarmee je de brommer harder of zachter laat lopen. Waarschijnlijk is deze los getrilt. Deze weer netjes afgesteld en een paar ritjes gemaakt en de snelheid ligt weer acceptabel. Als hopelijke oplossing hiervoor heeft hij er een moertje opgemaakt zodat hij niet meer terug zou moeten kunnen draaien.

Aan het eind wel weer aangegeven dat als er weer iets is we echt even moeten praten, kreeg echter sterk het idee dat dat kansloos zal zijn.

Voorlopig opgelost maar wie weet voor hoe lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
eigenlijk word je blij gemaakt met een dood vogeltje.....
hopelijk valt dit wel onder de garantie allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Ik snap dat je met een nare bijsmaak zit, maar hij zal je nooit de volle mep terugbetalen. Wel zal hij netjes alle euvel steeds verhelpen. Chinese zooi of niet, troost je met de gedachte dat je vriendin er smoorverliefd op is. Dat was ze niet op een Piaggio of Vespa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-06 20:56
idd voor retro scooters piaggio of Vespa, je kan bijvoorbeeld ook naar een peugeot Vivacity kijken o.i.d, kijk wel uit want peugeot heeft ook een goedkoop model er tussen zitten die hetzelfde is als de rest van de immitatie scooters (peugeot v-clic)

Chinese scooters zijn goedkoop, maar het is net als een lot in de loterij, je heb 50/50 kans dat je een goed model koopt, controle op deze scooters is er zo goed als niet, vandaar ook de prijs.
Ook kan je de chinese modellen niet in de regen laten staan, de kappen zijn een stuk dunner en kwetsbaarder, en de lak is dunner

Door het gebrek aan controle kom je ook heel vaak fabrieksfouten tegen, ik heb zelf scooters gehad die niet af te stellen zijn, door carberateurs waar fabrieksfouten in zitten. :(

[ Voor 13% gewijzigd door rutger465 op 07-08-2013 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:02

Eagle Creek

Breathing security

Frontysco schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 08:43:

Aan het eind wel weer aangegeven dat als er weer iets is we echt even moeten praten, kreeg echter sterk het idee dat dat kansloos zal zijn.
Ik zou me niet te lang met een kluitje in het riet laten sturen. De kans bestaat dat de fietsenmaker op een gegeven moment aangeeft al veel tijd en moeite in het apparaat te hebben gestopt, en je er inmiddels ruik gebruik van hebt gemaakt. De kans is echter groot dat na de garantietermijn de problemen niet op zullen houden: matige bouwkwaliteit blijft matige bouwkwaliteit.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

Eagle Creek schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:19:
Ik zou me niet te lang met een kluitje in het riet laten sturen.
Wat zou jij doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
is het niet zo net als met electronica als je 3x aanspraak op de garantie hebt gemaakt voor hetzelfde euvel, je zonder reden het product weer terug kan brengen en je de aanschafprijs terug krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 00:00

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

rutger465 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:37:
[...]

is het niet zo net als met electronica als je 3x aanspraak op de garantie hebt gemaakt voor hetzelfde euvel, je zonder reden het product weer terug kan brengen en je de aanschafprijs terug krijgt?
Klopt misschien wel...maar hier is het telkens iets anders ;)

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
2x al de snelheid die niet klopt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ditmaal zit het koplamp glas los en rijd de brommer weer 55km/h!
Hoewel dat natuurlijk niet in de haak is, hoef je niet volgas te rijden...

Ik heb vrijwel uitsluitend problemen gehoord en gelezen over goedkope Chineze scooters. Ze worden gekocht vanwege het uiterlijk, zijn vrij goedkoop, maar de kwaliteit is waardeloos. Een Puch kost vrijwel hetzelfde, ziet-er-niet-uit, maar blijft wel gewoon werken. Kijk maar hoeveel antieke Puchjes er nog rondrijden.

Ik verbaas me hierover:
De fietsenmaker vertelde mij dat die zorgen onterecht waren want onderhuids zijn het gewoon merkscooters.
Of de fietsenmaker liegt het standaard verkoopriedeltje, of je hebt gewoon pech met een maandagochtend-exemplaar. In het eerste geval zal-ie je niet willen helpen omdat je niet de enige bent die komt klagen, in het tweede geval zal er wel een oplossing te regelen zijn.

Even verderlezen helpt, topic is al vast gisteren :X
Hij is dus gewend klagende klanten af te wimpelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:32

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

rutger465 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:37:
[...]

Dat is iets wat een leverancier of fabrikant wel zelf vaak doet, maar is zeker niet iets waar je als consument aanspraak op kunt maken. Dit is namelijk niet iets dat wettelijk vast is gelegd. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
Mike2k schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:48:
[...]

nou, je kan zonder het tegen die man te zeggen proberen 3x aanspraak op die CDI Unit te maken, dan heb kan je hem zo inleveren.

Je kan zeggen dat je dan die man oplicht omdat hij dan opgescheept zit met die scooter, maar ik vind het schofterig dat mensen zo'n chinees ding durven te verkopen met het verhaal erbij dat het dezelfde kwaliteit is als de rest van de scooters :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

rutger465 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:50:
[...]
ik vind het schofterig dat mensen zo'n chinees ding durven te verkopen met het verhaal erbij dat het dezelfde kwaliteit is als de rest van de scooters :'(
Sterker nog, hij zei net zo goed als de merkscooters. Een pertinente leugen. Dat ding is niet voor niks spotgoedkoop. Je koopt troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
Ditmaal zit het koplamp glas los en rijd de brommer weer 55km/h!
RemcoDelft schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:13:
Hoewel dat natuurlijk niet in de haak is, hoef je niet volgas te rijden...
dus jij vertelt dat ook aan oom agent omdat jij scooter ingevorderd word omdat die 2x de maximum snelheid rijd? zo werkt dat niet met scooters

[ Voor 21% gewijzigd door thedon46 op 07-08-2013 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
ago schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:04:
Ik snap dat je met een nare bijsmaak zit, maar hij zal je nooit de volle mep terugbetalen. Wel zal hij netjes alle euvel steeds verhelpen. Chinese zooi of niet, troost je met de gedachte dat je vriendin er smoorverliefd op is. Dat was ze niet op een Piaggio of Vespa.
Dat is ze ook op de Vespa, alleen niet op de aanschaf prijs :P
thedon46 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:01:
eigenlijk word je blij gemaakt met een dood vogeltje.....
hopelijk valt dit wel onder de garantie allemaal?
Gelukkig wel en met een glimlach
Mike2k schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:48:
[...]

Klopt, 3x hetzelfde en je kunt aanspraak maken op je rechten. Helaas is het (op de snelheid na) niet steeds hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Niet dat je er nu veel aan hebt, maar een 1ste/2de/3de/Xste hands honda cub (de nokia 3310 onder de scooters) gaat je behoefte aan retro en degelijkheid zeker bevredigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:56

paQ

Frontysco schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:15:
[...]
Klopt, 3x hetzelfde en je kunt aanspraak maken op je rechten. Helaas is het (op de snelheid na) niet steeds hetzelfde.
Je kunt altijd aanspraak maken op je rechten. Er staat nergens dat dat 3 x is.
Als het na deze reparatie weer snel mis gaat zou ik wel de koop proberen te ontbinden.

je zal dan wel een beetje moeten schikken over de periode dat je de scooter gebruikt hebt. (bijv aantal kms)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
eL_Jay schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:22:
Niet dat je er nu veel aan hebt, maar een 1ste/2de/3de/Xste hands honda cub (de nokia 3310 onder de scooters) gaat je behoefte aan retro en degelijkheid zeker bevredigen
dat zijn alleen brommers (helm dus) en geen snorbrommer (helmloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:04

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

rutger465 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:50:
Je kan zeggen dat je dan die man oplicht omdat hij dan opgescheept zit met die scooter, maar ik vind het schofterig dat mensen zo'n chinees ding durven te verkopen met het verhaal erbij dat het dezelfde kwaliteit is als de rest van de scooters :'(
Ze 'kunnen' net zo goed zijn, het is alleen dat de uitval van die chineze dingen 50/50 ligt en bij de merkscooters gok op z'n best 20/80.

Mijn achterbuurvrouw rijd bv een V-clic, die staat meer bij de winkel dan bij haar achter, daar is elke keer wel wat mee (al zal dat deels komen door haar 'ahum' overgewicht). Andere kant, die winkel verdient ook weer aardig lekker aan die chinese scooters, ze hebben er altijd wel 1 in reparatie :P

Andere kant, als ik 300 euro goedkoper uit ben voor een chinese scooter, wordt dat mijn 'reparatiepotje' en vind ik het helemaal best. (in mijn tijd was de 'budget' scooter een Bajaj Sunny..)

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 07-08-2013 12:30 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
Het probleem is alleen dat zijn vriendin erop rijd naar haar werk.
als die wekelijks/maandelijks langs de kant staat wordt haar werkgever en jij zelf daar niet vrolijk van...

dat is meer het probleem denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-07 07:10
thedon46 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:35:
Het probleem is alleen dat zijn vriendin erop rijd naar haar werk.
als die wekelijks/maandelijks langs de kant staat wordt haar werkgever en jij zelf daar niet vrolijk van...

dat is meer het probleem denk ik
Nu weet ik niet waar jij dat leest maar ze heeft met deze scooter nog nooit langs de weg gestaan.
Wel heeft hij een paar keer te hard gelopen dus was ze te vroeg op haar werk en weer thuis.
Het zijn steeds kleine dingetjes maar daar is de prijs dan ook naar een Vespa zit boven de 3000 euro deze kost 1100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
het lijkt me dat je als je benzine slang gaat lekken dat dat toch niet optimaal is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
niet alleen is er meer uitval bij chinese scooter, de kwaliteit is echt minder.
Ik heb veel verschillende scooters gehad, de bouwkwaliteit is echt verschrikkelijk, de uitlaten en het chrome rotten weg waar je bij staat (veel dunner/zwakker materiaal)
kappen zijn dunner en harder, bij een val scheurt alles kapot (A-Kwaliteit scooters heb je een schuurplek i.p.v dat de kap in stukken ligt)

dat niet alleen, ook alle rubbers drogen sneller uit, benzineslangetjes worden keihard, allemaal kenmerken van troep, ik zou nooit iemand een chinese scooter aanraden.

wat betreft de v-click vind ik het raar van peugeot dat ze hun naam daar vuil mee maken, mensen die het onderscheid niet maken zullen gelijk doorvertellen hoe slecht peugeot wel niet is... ;w

[ Voor 14% gewijzigd door rutger465 op 07-08-2013 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Op zich vind ik de klachten nog meevallen:
gashandvat wat 3 mm speling heeft
2 x cdi kapot
Koplamp glas los.
Schroefje los.
Benzine slang gescheurd
Het zijn nou niet dingen die bij een andere brommer/snorscooter niet kapot kunnen gaan de eerste maanden.
Ik ken auto's waar meer aan mankeert na de eerste 3 maanden.
Kwa snelheid zou ik gewoon afspreken met de bromfiets shop als het weer gebeurt dat ze de eventuele boete e.d.zelf kunnen betalen bij aanhouding.
Dat je vriendin zelf te hard rijd is nog altijd haar eigen fout.
Ik lees ook in dit topic dat a merk scooters zoveel beter zijn, bij een ongeval schuurplekken ipv kappen die kapot zijn nou ik heb ze vaak genoeg ook kapot zien springen bij een val of dat de pennen waar ze vast mee zitten afbreken.

Het blijft vind ik allemaal betrekkelijk van iets van 1100 euro kun je niet de kwaliteit verwachten als van iets van 3000 euro.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
tuurlijk als je maar hard genoeg valt gaat alles kapot, maar even ter vergelijking , het is gewoon een stuk minder.

3000,- hoeft een goede scooter niet te kosten.
Kijk naar die Kymco Agility's, kosten rond de 1800 en overleven zelfs pizza koeriers, zijn prima scooters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Read schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 23:34:
Op zich vind ik de klachten nog meevallen:
gashandvat wat 3 mm speling heeft
2 x cdi kapot
Koplamp glas los.
Schroefje los.
Benzine slang gescheurd
Het zijn nou niet dingen die bij een andere brommer/snor
Als het hierbij zou blijven zou het inderdaad wel meevallen. Er is echter geen enkele reden om aan te nemen dat dit het was, oftewel over een paar weken kan je verwachten dat er iets anders kapot gaat.

Ik kan me voorstellen dat deze scootertjes het op de Aziatische markt heel goed doen, in een land waar de meest oude barrels gewoon blijven rijden, en er op elke straathoek wel iemand zit die het probleem voor 2 cent terplekke oplost met een touwtje en wat plakband.
In Nederland werkt dit niet, omdat je ongeacht de lage prijs alsnog bepaalde kwaliteitsverwachtingen mag hebben aan een nieuw product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:04

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

rutger465 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:16:
3000,- hoeft een goede scooter niet te kosten.
Kijk naar die Kymco Agility's, kosten rond de 1800 en overleven zelfs pizza koeriers, zijn prima scooters.
Dat blijft ruim 700 duurder, daar kan je heel wat manuurtjes aan spenderen om zulke 'mindere kwaliteitspuntjes' gewoon te vervangen, zeker als het wat schroefjes zijn.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:30

-tom-562

Oliesjeik

Van alle 'klachten' die je hebt, is mijn inziens alleen het CDI-verhaal legitiem (als die echt stuk was). Verder 'slijt' een CDI niet in, dat is een simpel stukje elektronica. Onderdelen die los gaan zitten, kapwerk wat gaat rammelen, slangetjes die scheuren; dat is typisch Chinees.
Precies wat je kan verwachten van een Chinese brommer/scooter; if you pay peanuts, you get monkeys.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
De snelheid blijkt een schroef boven op de carb. te zijn waarmee je de brommer harder of zachter laat lopen. Waarschijnlijk is deze los getrilt. Deze weer netjes afgesteld en een paar ritjes gemaakt en de snelheid ligt weer acceptabel. Als hopelijke oplossing hiervoor heeft hij er een moertje opgemaakt zodat hij niet meer terug zou moeten kunnen draaien.
Dit vind ik toch wel een heel twijfelachtig stukje. Als ik het goed begrijp is het gewoon een schroef die je ietwat moet draaien om harder / zachter te gaan?
Dus in wezen draai je hem voor de rollerbank even aan, en na de rollerbank draai je hem even los en je hebt geen boete? Lijkt me toch erg twijfelachtig of oom agent dit zo maar laat gaan (Ik zie het gewoon als een soort schakelbare begrenzer als ik het goed begrijp)

En als je vriendin dan net over een oneven weggetje gereden heeft vlak voor de rollerbank dan zijn jullie dus de pineut als dat ding is losgetrild...
Ik zou persoonlijk ergens zwart op wit willen zien dat meneer zelf de boete betaald als dit geintje (na 2x) weer optreed en er een boete uit volgt, het komt op mij allemaal nogal houwtje-touwterig over en als het fout gaat dan weet meneer waarschijnlijk van niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02:52

Bob Popcorn

Plop!

Gomez12 schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 00:22:
[...]

Dit vind ik toch wel een heel twijfelachtig stukje. Als ik het goed begrijp is het gewoon een schroef die je ietwat moet draaien om harder / zachter te gaan?
Dus in wezen draai je hem voor de rollerbank even aan, en na de rollerbank draai je hem even los en je hebt geen boete? Lijkt me toch erg twijfelachtig of oom agent dit zo maar laat gaan (Ik zie het gewoon als een soort schakelbare begrenzer als ik het goed begrijp)

En als je vriendin dan net over een oneven weggetje gereden heeft vlak voor de rollerbank dan zijn jullie dus de pineut als dat ding is losgetrild...
Ik zou persoonlijk ergens zwart op wit willen zien dat meneer zelf de boete betaald als dit geintje (na 2x) weer optreed en er een boete uit volgt, het komt op mij allemaal nogal houwtje-touwterig over en als het fout gaat dan weet meneer waarschijnlijk van niets...
Die "Schroef op de carburateur" is de luchtschroef. Draai je die dicht, is het lucht/brandstofmengsel niet optimaal en loopt 'ie idd minder hard, maar wel omdat je verbranding te rijk is. :X

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derck0509
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-05-2023
Onderstaande sluit ik me bij aan pas op welke chinese merk u koop en bij welke fietsenmaker
Anoniem: 436348 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 21:37:
Beste Frontysco,

Helaas zijn z.g.a. alle Chinese scooters zooi, de GY6 blokken zijn imitatie Kymco blokjes.
De meeste van de Chinese merken zijn erg belaberd in elkaar gezet vanuit de fabriek.
Voor werk kom ik de raarste klachten tegen, o.a. draden die in de stekkers los zitten, draaden die niet goed gesoldeert zijn, bouten die los zitten, olie verbruik na 1500 km etc etc. Voor de winkelier leuk, maar persoonlijk zou ik er nooit aan beginnen.... tenzij de gelijk van nieuw uit helemaal goed opgebouwd wordt.... echter kan niet iedereen dit zomaar. De klachten die ik hoor zijn verre van onacceptabel voor de leeftijd van de scooter, ik zou dit dan ook zeker aankaarten als een ondeugelijk product.
Goedkoop is bij 2 wielers ook duurkoop, dit vergeten een hoop mensen helaas.

De winkelier hoort jouw claim door te zetten naar, in dit geval Hodi, echter is er een kans dat Hodi u niet zelf helpt maar dit via de winkelier wilt spelen, dit is ook hun goed recht, immers is de koopoverenkomst met de winkel. Mochten zij u wel helpen, dan is dit uiteraard alleen maar een dikke + en scheelt dit een hoop discussies.

Indien de kans zich voordoet adviseer ik je om gewoon voor een Piaggio / Vespa etc. te gaan. Wel duurder qua aanschaf, maar 10x beter in kwaliteit en betrouwbaarheid. De Yamaha 4-takts zijn ook goed, maar voor de zelfde prijs moeilijker te vinden.

Zelf heb ik geen ervaring met Hodi, maar als er vragen zijn, dan kan je uiteraard een DM sturen.

Ter info: de Chinese GY6 blokken zijn o.a. gebruikt op Boatian, Sym, Taurus, AGM, Peugeot, Geely, Avanto, Kreidler, etc. etc.
toon volledige bericht

Ik bouw aan Fast Furious scooters en Scooteronderdelenshop of Ikbensieraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 597256

Derck0509 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 00:16:
Onderstaande sluit ik me bij aan pas op welke chinese merk u koop en bij welke fietsenmaker

[...]
heb je wel door dat je oude koeien uit de sloot aan het trekken bent. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, de post voegt voor een recent topic al weinig toe. Laat staan dat het relevant is om er een topic dat al 1,5 jaar slaapt voor wakker te maken.

Dicht dan maar.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.