Gezocht: hulp met vinden van een game!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBourne
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-06 23:01
*Misschien in verkeerde subforum? Excuses dan*

Hey all,

Heb net een nieuwe laptop besteld voor school, aardige specs, dus moet een spel aankunnen.
Nu zit ik met een vaag probleempje, ik zoek een spel wat ik snel op kan starten maar ook weer net zo snel af kan sluiten. Dit is onder andere omdat ik het ook op school wil kunnen spelen. Ja, ik weet het, het klinkt gek maar ik ga een opleiding doen dat ik de hele dag achter de computer zit, dus ik wil af en toe ook even kunnen klooien.

Denk hierbij aan het spel RuneScape, dit spel kan je op en afsluiten zonder het verliezen van je progress. Nee, ik zoek geen RuneScape kopie, maar wel iets in die richting wat lijkt op die spelwijze.

Kom asjeblieft niet aan met games waarbij bijvoorbeeld je om het uur iets kan doen kan doen en dan weer moet wachten tot je weer kan, zoals bij Tribal Wars. Er moeten wel wat animaties inzitten haha!

Games waar ik van hou? RPGs. MMORPGs.
Games waar ik niet van hou? Shooters en spellen die lastig zijn met een keyboard te besturen, ik ben nou eenmaal een console gamer en kan niet overweg met snelle actie op de laptop.

Het mag een online spel zijn, het mag een spel uit de winkel zijn, het maakt me allemaal niet uit zolang het maar aan de eisen voldoet dat het geen shooter e.d. is en een spel is dat je snel kunt opstarten en afsluiten, dus noem a.u.b. ook geen Leauge of Legends!

Hopelijk heb ik hiermee mijn vraag voldoende toegelicht en ben benieuwd naar suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een strategie spel een optie? En dan denk ik vooral aan de turn based strategie spellen. Die kan je snel opstarten, paar rondes spelen en weer afsluiten.

Wat tijdens mijn opleiding ook populair was, Trackmania. Snel een paar rondjes racen en dan weer wat anders doen. Het was vooral een vorm van stuntracen en dat was met meer man tegelijk ook leuk.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBourne
Tsurany schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 23:46:
Een strategie spel een optie? En dan denk ik vooral aan de turn based strategie spellen. Die kan je snel opstarten, paar rondes spelen en weer afsluiten.

Wat tijdens mijn opleiding ook populair was, Trackmania. Snel een paar rondjes racen en dan weer wat anders doen. Het was vooral een vorm van stuntracen en dat was met meer man tegelijk ook leuk.
Maar maak je bij dit spel ook progress? Want dat lijkt me leuk, dat je wel traint als in bijvoorbeeld RuneScape, maar niet een heel spel hoeft af te maken als bijvoorbeeld bij LoL. Of is deze Trackmania echt een spel voor 'the time being'?

Voor strategiespellen sta ik open, maar dan moet ik eerst zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Geen vooruitgang, puur een snel potje racen.

Bij strategiespellen zou ik denken aan games zoals de Total War serie of de Civilization serie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:36

auto660

1991 240 GL Brick

Tip, als je Windows 8 hebt hoef je alleen op je toetsenbord op de Windows toets te drukken en dan schakelt hij over naar metro, BAM! Spel verkleind. En zo ook weer terug :p

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBourne
auto660 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 00:15:
Tip, als je Windows 8 hebt hoef je alleen op je toetsenbord op de Windows toets te drukken en dan schakelt hij over naar metro, BAM! Spel verkleind. En zo ook weer terug :p
Ja dat snap ik, je hebt ook altijd nog ALT TAB. Maar het gaat mij meer om spellen die je gewoon even kan spelen, en dan weer kan afsluiten/uitloggen bijvoorbeeld. Dat het niet erg is als je AFK bent. Niet erg is als je opeens moet stoppen. RuneScape is hier een perfect voorbeeld voor, maar dat spel raak ik niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBourne
Eigenlijk is RuneScape wel een perfect voorbeeld voor het soort spel dat ik zoek, het is simpel, makkelijk te openen en makkelijk af te sluiten, kan je veel tijd insteken maar is niet noodzakelijk, je hebt geen rare combos die je kan doen en het is makkelijk te besturen. Heeft iemand echt geen idee als een spel zoals deze? Het is niet turn-based, maar ik ben ook geen PC freak die echt goed op de PC kan gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

openttd
C&C reeks

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Games zoals de Total War serie zijn dus niet wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:58
World of Warcraft? En inderdaad OpenTTD is wel 'n goeie, of iets á la Sim City. Is het een probleem om handmatig te saven voor je afsluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBourne
Tsurany schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 20:26:
Games zoals de Total War serie zijn dus niet wat je zoekt?
Heb korte YouTube filmpjes van gekeken, leek niet helemaal mijn ding. Toch hartstikke bedankt voor de tip!
ShitHappens schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 20:29:
World of Warcraft? En inderdaad OpenTTD is wel 'n goeie, of iets á la Sim City. Is het een probleem om handmatig te saven voor je afsluit?
Nee, handmatig saven is geen probleem, het gaat er meer om dat ik tussen de lessen door even kan spelen en dan weer even kan stoppen, ik ben niet van plan heel lang achter elkaar te spelen omdat dit gewoon niet kan i.v.m. de les. Ik zal is kijken naar OpenTTD.

Is World of Warcraft iets wat je wel snel af kan sluiten? Dus niet dat het heel veel uitmaakt als je midden tijdens het spel AFK gaat?

Edit: Ik heb toch liever iets waar je wel in kan levelen, dit lijkt me gewoon het leukst.

[ Voor 4% gewijzigd door JBourne op 06-08-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan voldoet elke RPG wel. Je kan levelen en je kan opslaan wanneer je wilt. World of Warcraft zou ik juist niet kiezen, als je met anderen samen speelt (wat toch het doel is) kan je niet makkelijk zomaar vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Als je PVP aan het spelen bent, of met anderen bezig bent, dan zal het niet gaan. Maar PVE gewoon een beetje quests lopen kan prima.
Verder denk ik net nog aan Dragon Age, zou ook nog wel een leuke kunnen zijn. Vooral als je 'm nog niet op de XBOX gespeeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:49

Umbrah

The Incredible MapMan

EVE kan leuk zijn, even een potje starcraft tussendoor kan leuk zijn, even wat studiegenoten in 2v2 de oren wassen of tegen bots, en zoals altijd: easy to learn, potential to master... vind het geweldig dat het toetsenbord er in zit, zo leer je het snel als console gamer dat muis/toetsenbord OOK kan, maar zoals koreanen hoeft het natuurlijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Zit trouwens net nog aan m'n eigen studietijd terug te denken: wij speelden nog wel eens met de projectgroep Hedgewars (een open-source kloon van Worms, maar dan met egeltjes). Je kunt niet spreken van levvelen, maar je klasgenoten even plat bombarderen kan natuurlijk ook best leuk zijn.
In het eerdergenoemde TrackMania zit ook wel een multiplayer optie. Wat echter niet vermeld is: op elke baan kun je medailles verdienen afhankelijk van je rondetijd. Zit dus wel een uitdaging in om elke keer goud te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBourne
Tsurany schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:32:
Dan voldoet elke RPG wel. Je kan levelen en je kan opslaan wanneer je wilt. World of Warcraft zou ik juist niet kiezen, als je met anderen samen speelt (wat toch het doel is) kan je niet makkelijk zomaar vertrekken.
Op zich een goeie statement maar ik ben meer van de simpele RPGs, zoals ik zei, o.a. RuneScape.
Dit spel is gewoon met de muis te besturen en hoef je niet moeilijk te gaan doen met het toetsenbord (want daar faal ik aardig mee) en met combos die je via 5 toetsenbord knoppen uitvoert.
Pagina: 1