Omdat het voor 95% van de Windows gebruikers onduidelijk is. Het is puur een naam die er aan gegeven wordt om twee verschillende PF mappen te kunnen hebben.
In de tijd van Vista en Win7 heeft men bij Microsoft en computerwinkels eerst zeer veel moeite heeft gedaan om 32bits en 64bits uitgelegd te krijgen, en aan te geven wat het voordeel is van 64 bits. Plus voorzichtig het nadeel brengen dat hele oude hardware en software mogelijk niet zouden kunnen werken.
Vervolgens wordt het in Windows zelf niet als 32bits aangeduid, maar als x86. >> Waarom geen Program Files (32b) oid?
Technisch bezien (voor de professionals en computer hobbyisten) is het naar mijn mening ook apart. x86 was in eerste instantie 16bits, later 32bits en ook de 64bits versie bestaat. x86 is daarmee eigenlijk geen tegenstelling van 64bits te noemen (wat de
namen PF en PF (x86)
wél impliceren).
Ja, 32bits werd heel af en toe nog wel x86-32 genoemd, maar al heel snel simpelweg x86. De 64bits x86 zie je nog wel iets vaker aangeduid als x86-64, maar dat maakt de instructieset x86 nog geen tegenstelling van 64 bits software (wat de standaard PF map bevat).
Wat betreft de rest van je bericht: Dit is geen Win7 eigen, en zou ook helemaal niet mogen. Ik ken geen enkele OEM die dit standaard doet. Waarom niet? Omdat bepaalde software van Win7 alleen / ook nog in x86-32 geschreven zijn. Bijv IE en WMP.
Ik vond het ook erg onlogisch destijds, vandaar dat het me is bij gebleven; weet ook niet meer wat voor OEM disc dat precies is geweest. Zelf de RC en diverse schone installaties mbv de standaard officiële Microsoft disc's gedaan, dus had zoiets ook nog niet gezien, ding was afkomstig van een computershop die één en ander zelf in elkaar had gezet en op een disc gebrand had (bij een kennis tegen gekomen, dus heb die dvd ook niet bij de hand).
Met D4ng3r, een herinstallatie is waarschijnlijk de enige echte oplossing. Verstandigste is dan waarschijnlijk om Windows + alle programmatuur op de ssd te plaatsen.
Wat er overigens gebeurt als je meer op jouw M: plaatst en er steeds meer dingen op het bureaublad bijkomen is overigens erg simpel, het is er + het werkt, je ziet alleen niet de nieuwere dingen meer. Is weer op te lossen door een tweede bureaublad scherm te maken met behulp van 3rd party software, maar dat is in feite gepruts. Herinstalleren is het best, kost wat tijd, maar dan heb je ook wat.
denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)