Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Program files op bureaublad

Pagina: 1
Acties:

• beaterz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-06 20:12
Goed, Ik weet niet zeker of dit de juiste plek is om dit te posten maar ik heb een klein probleempje.

Het mapje Program files (86x) staat namelijk op mijn bureaublad. Ik wil hem hier niet hebben en gewoon verwijderen lukt niet (het is dus kennelijk geen snelkoppeling) want dan word hij ook verwijderd van mijn hdd. iemand een idee hoe ik hem van mijn bureaublad krijg zonder hem van mijn hdd te deleten?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:50

Fiber

Beaches are for storming.

Slepen naar de plek waar hij wel hoort...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Wat Fiber zegt: knippen en plakken. En in principe zou je normaalgesproken ook niet op een normale manier (althans bij Vista, 7 en in zekere zin Win8) die map op je bureablad moeten kunnen krijgen. Daarvoor moet je met administrator rechten een dergelijke map verplaatsen.
En dan zal bij mijn weten Windows waarschijnlijk automatisch (zodra het qua installeren of gebruik van programma's weer nodig is) een nieuwe map Program Files X86 maken.

In ieder geval succes er mee :)

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

• beaterz
probleem is, als ik hem sleep naar mijn hdd (M:) dan komt hij ook automatisch op mijn bureaublad, het is shared op een of andere manier :S

• Bluepenguin
  • Niet online
Welke Windows versie? bijv. xp of 7 kan uitmaken.

En als je het hebt over station M:, bedoel je dan in feite daarmee dat je iets als een externe hdd aan de pc hebt hangen, waar de Program Files op staan?? M: is alles behalve het standaardstation voor program files.
Op welk station staat Windows zelf?

Verwijderd

Type eens in de windows zoekbalk 'bureaubladpictogrammen'
Misschien staat daar iets bij?

• beaterz
Ik heb widows 7 en M: is gewoon mijn interne hardeschijf (C: is mijn sdd met alleen windows) ik heb de userfiles als my music, my documents, my videos en my downloads verplaatst naar mijn hardeschijf (M:) maar ik heb bureaublad gewoon laten staan op de C: (ik kon hem niet eens verplaatsen :P) maar nu is mijn M: het zelfde als mijn bureaublad... ik kan wel wat screenshots uploaden als dat helpt, maar in feite is het gewoon zo simpel: M: is mijn bureaublad geworden en anders om. bedankt voor alle hulp tot nu toe trouwens! we komen er wel ;)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:38

D4NG3R

kiwi

:)

Je kan program files etc niet zomaar verplaatsen. Dit kan bij mijn weten alleen via een custom installatie (Aangepast op de DVD of USB stick dus).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• beaterz
Oke, maar hoe is het dan op mijn bureaublad terecht gekomen als het niet zomaar kan?

HIer zijn screenshots die het laten zien:
http://s23.postimg.org/e0oc1yf8r/Untitled.png
http://s23.postimg.org/5h4y476wb/Untitled2.png

[ Voor 60% gewijzigd door beaterz op 06-08-2013 22:21 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Kan je een screenshot uploaden van deze map + de eigenschappen van deze map? Ik heb al eens eerder mensen zoiets zien proberen, wat altijd resulteerde in een hele hoop gerommel (O.A. geen programma's meer kunnen installeren, of bestaande programma's welke op hol slaan).

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Niet echt een oplossing maar je kan het pictogram laten verdwijnen :P

• beaterz
ik heb mijn vorige comment geedit en nu screenshots toegevoegd ^

Het probleem is dus gewoon dat op een of andere manier mijn bureaublad mijn hdd is en omgekeerd. Ik heb echt geen idee hoe. ik heb puur de my documents, my music enz verplaatst naar mijn hdd door middel van de location te veranderen. maar ik heb nooit aan de desktop gezeten en heb geen idee hoe dit het resultaat hier van kan zijn :P

[ Voor 72% gewijzigd door beaterz op 06-08-2013 22:25 ]

• Bluepenguin
  • Niet online
wat me te binnen schoot: als je de 64bits versie hebt van 7 (goeie kans), dan wil het nog wel eens voorkomen* dat direct na de installatie van het OS er alleen de 'normale' Program Files (hierna afgekort tot PF) bestaat, oftewel de 64bits PF map.
De 32bits PF map (Windows noemt het PF x86 8)7 ) wordt pas aangemaakt op het moment dat het eerste stukje 32bits programmatuur wordt geïnstalleerd. Zou het kunnen dat je na een schone Windows installatie toevallig bijvoorbeeld een installer op het bureablad hebt gezet, gestart en snel hebt doorgeklikt binnen het installatieprogramma?
Sommige installers die ik gezien heb, zetten standaard de programmatuur in de "map" waarvandaan de installer is gestart. Vervolgens wordt Windows getriggerd om een nieuwe x86 PF map aan te maken.
Het is een exotisch bedenksel, maar het punt dat ik vooral wilde melden is dat de x86 PF map direct na de installatie van een 64 bits Win7 simpelweg niet bestaat, maar later wordt aangemaakt.

* gezien bij twee verschillende OEM Windows 7 installatie disc's, dus durf niet te beweren dat het per definitie eigen is aan Windows 7.

• beaterz
Oeh slim! ik heb inderdaad windows 7 64 bit en ik kan inderdaad wel eens hebben door geklikt in een installer (teminste ik heb dan het path puur naar M: (mijn hdd) veranderd en niet naar de map gekeken. en dat het daardoor dus is aangemaakt op mijn bureaublad. maar dat verklaard nog niet de link tussen mijn bureaublad en mijn hdd. want het punt blijft. alles wat ik op mijn bureaublad plaats verschijnt ook in M: en alles wat ik in M: zet (waaronder dus ook PF) verschijn op mijn bureaublad. en aangezien die hdd nogal vol kan raken uit mijn ervaring :P vraag ik me af wat het bureaublad gaat doen wanneer er geen icons meer bij passen. maar liefer kom ik hier niet achter en kan ik die link die tussen mijn bureaublad en hdd bestaad verwijderen..

• beaterz
iemand nog een idee?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

offtopic:
Wat is hier zo 8)7 aan?

Wikipedia: x86
... "For the 32-bit generation of this architecture which is also called "x86"" ...

Wat betreft de rest van je bericht: Dit is geen Win7 eigen, en zou ook helemaal niet mogen. Ik ken geen enkele OEM die dit standaard doet. Waarom niet? Omdat bepaalde software van Win7 alleen / ook nog in x86-32 geschreven zijn. Bijv IE en WMP.

Beste oplossing? Win7 herinstalleren en van de program files locatie afblijven. Op je M:/ schijf maak je een mapje "Program files" aan, en hier wijs je in het vervolg installaties van programma's naar toe). Zo doe ik het thuis ook. Het voorkomt dat er veel data op m'n C schijf terecht komt, en tegelijk zorgt het er voor dat programma's welke er niet van houden dat ze ergens anders geinstalleerd moeten worden gaan flippen.

(Tijdens het installeren van programma's selecteer je dus M:/Program Files als install directory, de Program Files / Program Files (x86) op je C:/ schijf laat je verder met rust.)

[ Voor 82% gewijzigd door D4NG3R op 07-08-2013 16:15 ]

• beaterz
Probleem is dat ik het mapje program files nooit heb aangeraakt. en het gaat ook eigenlijk helemaal niet om het mapje program files op mijn bureaublad. het gaat er om dat ALLES dat ik op mijn M: zet ook op mijn bureaublad verschijnt. dus ook dingen als skype of de mapjes van avg.

EDIT:

Ik kom er ook net achter dat niet alles wat ik op mijn bureaublad gooi ook op mijn M: komt maar dat alles wat ik op mijn M: gooi wel op mijn bureaublad komt. dus stell ik pak mijn Skype, dat op mijn bureaublad staat maar niet op mijn M: en ik sleep het naar mijn M: dan heb ik opeens 2x skype op mijn bureaublad.

Er moet hier een simpele oplossing voor zijn zonder windows opniew te installeren.

[ Voor 42% gewijzigd door beaterz op 07-08-2013 16:32 ]

• beaterz
Ik heb iets gevonden, ik herriner me nu dat ik iets in mijn user file heb gedaan waardoor M: er in verscheen. als dit vaag klinkt kijk even naar de volgende screenshot: Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/glkkzd18b/Untitled3.png
Ik denk dat het hierdoor komt, echter kan ik hem niet zomaar uit mijn userfile deleten, iemand een idee hoe ik hem hier uit verwijder?

[ Voor 27% gewijzigd door beaterz op 07-08-2013 16:40 ]

• beaterz
Goed, ik ben bij het kern van het probleem. kennelijk staat mijn desktop ingesteld dat hij alles opslaat op mijn M: echter kan ik dit niet veranderen omdat ik een error krijg. zie volgende screen shots:

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/mwzhe7ky9/ding1.png

en:

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/6bruyjtu9/ding2.png

Op het moment dat ik de locatie terug probeer te veranderen naar de default krijg ik dus een error, wat is hier aan te doen?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

beaterz schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 19:21:
Op het moment dat ik de locatie terug probeer te veranderen naar de default krijg ik dus een error, wat is hier aan te doen?
Kap met moeite steken in iets wat je niet gaat fixen zonder alsnog op problemen te stuiten..
D4NG3R schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 16:04:
Win7 herinstalleren en van de program files locatie afblijven. Op je M:/ schijf maak je een mapje "Program files" aan, en hier wijs je in het vervolg installaties van programma's naar toe). Zo doe ik het thuis ook. Het voorkomt dat er veel data op m'n C schijf terecht komt, en tegelijk zorgt het er voor dat programma's welke er niet van houden dat ze ergens anders geinstalleerd moeten worden gaan flippen.

(Tijdens het installeren van programma's selecteer je dus M:/Program Files als install directory, de Program Files / Program Files (x86) op je C:/ schijf laat je verder met rust.)
De locatie van my documents etc kan je na de verse installatie netjes moven door dit via eigenschappen aan te passen.

• Bluepenguin
  • Niet online
D4NG3R schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 16:04:
[...]

offtopic:
Wat is hier zo 8)7 aan?

Wikipedia: x86
... "For the 32-bit generation of this architecture which is also called "x86"" ...
Omdat het voor 95% van de Windows gebruikers onduidelijk is. Het is puur een naam die er aan gegeven wordt om twee verschillende PF mappen te kunnen hebben.
In de tijd van Vista en Win7 heeft men bij Microsoft en computerwinkels eerst zeer veel moeite heeft gedaan om 32bits en 64bits uitgelegd te krijgen, en aan te geven wat het voordeel is van 64 bits. Plus voorzichtig het nadeel brengen dat hele oude hardware en software mogelijk niet zouden kunnen werken.
Vervolgens wordt het in Windows zelf niet als 32bits aangeduid, maar als x86. >> Waarom geen Program Files (32b) oid?

Technisch bezien (voor de professionals en computer hobbyisten) is het naar mijn mening ook apart. x86 was in eerste instantie 16bits, later 32bits en ook de 64bits versie bestaat. x86 is daarmee eigenlijk geen tegenstelling van 64bits te noemen (wat de namen PF en PF (x86) wél impliceren).
Ja, 32bits werd heel af en toe nog wel x86-32 genoemd, maar al heel snel simpelweg x86. De 64bits x86 zie je nog wel iets vaker aangeduid als x86-64, maar dat maakt de instructieset x86 nog geen tegenstelling van 64 bits software (wat de standaard PF map bevat).
Wat betreft de rest van je bericht: Dit is geen Win7 eigen, en zou ook helemaal niet mogen. Ik ken geen enkele OEM die dit standaard doet. Waarom niet? Omdat bepaalde software van Win7 alleen / ook nog in x86-32 geschreven zijn. Bijv IE en WMP.
Ik vond het ook erg onlogisch destijds, vandaar dat het me is bij gebleven; weet ook niet meer wat voor OEM disc dat precies is geweest. Zelf de RC en diverse schone installaties mbv de standaard officiële Microsoft disc's gedaan, dus had zoiets ook nog niet gezien, ding was afkomstig van een computershop die één en ander zelf in elkaar had gezet en op een disc gebrand had (bij een kennis tegen gekomen, dus heb die dvd ook niet bij de hand).

Met D4ng3r, een herinstallatie is waarschijnlijk de enige echte oplossing. Verstandigste is dan waarschijnlijk om Windows + alle programmatuur op de ssd te plaatsen.
Wat er overigens gebeurt als je meer op jouw M: plaatst en er steeds meer dingen op het bureaublad bijkomen is overigens erg simpel, het is er + het werkt, je ziet alleen niet de nieuwere dingen meer. Is weer op te lossen door een tweede bureaublad scherm te maken met behulp van 3rd party software, maar dat is in feite gepruts. Herinstalleren is het best, kost wat tijd, maar dan heb je ook wat. :)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:30
Bluepenguin schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 23:21:
[...]
Omdat het voor 95% van de Windows gebruikers onduidelijk is. [...]
Het hoeft dan ook niet duidelijk te zijn. Je moet daar als normale gebruiker (95% van de gebruikers van Windows) helemaal niet in kloten. De mensen die daar wel moeten zijn weten ook waar het voor staat.

• Eagle_Erwin
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-11 18:02
beaterz schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 19:21:
Als je de optie hier gebruikt, zal hij alles van je 'Desktop' proberen te verplaatsen naar de nieuwe locatie, dus je echte Desktop. Dit is natuurlijk niet echt wenselijk, want je wilt niet echt de volledige inhoud van je M-schijf op je desktop krijgen.

Probeer daarom de wijziging eens via het Windows Register aan te passen. De key die je moet hebben, staat hier:

code:
1
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

Je hebt hier een key 'Desktop' die waarschijnlijk naar M:\ verwijst. Pas dit aan en reboot.
Pagina: 1