Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• skandalouz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-05 20:32
Goedenavond allemaal,
mijn moeder heeft al bijna twee jaar een Galaxy S2 in bezit, en sinds enige tijd kapt de telefoon een gesprek af na een of twee minuten. Mijn moeder is met de telefoon bij verschillende winkels geweest, en allemaal behalve een zegt dat de software geupdatet moet worden. Die ene andere vertelde dat het om een kapotte sensor kon gaan.
De telefoon draait nog een oude Android versie, hooguit 2.3. Android 4 hebben we naar gekeken, maar zag er dermate anders uit dat mijn moeder bij het oude bekende wilde blijven. Nou heeft ze mij gevraagd eens te kijken naar dit probleem. Ik vind het eigenlijk lastig te geloven dat het gebrek aan up to date software opeens dit probleem kan voortbrengen. Is er iemand die andere ideeën heeft, of misschien ervaring met dit probleem?
Alvast bedankt,
Skandalouz

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:39
Heeft waarschijnlijk iets met de touchscreen uitschakeling te maken als je de telefoon bij je oor houdt.
Dit werkt slecht bij sommige goedkopere Android toestellen, en dan kan je oor dus op de verbreek knop drukken.

Probeer te kijken of het niet meer gebeurt als je de telefoon niet meer aan je hoor hebt, op de luidspreker bellen dus.
Als het dan nog gebeurt dan kunnen er nog twee dingen zijn:
-Software bug...
-Iets raakt oververhit?

Edit:
Je beltegoed kan ook op zijn hè.

[ Voor 5% gewijzigd door jeroen3 op 05-08-2013 22:22 ]

• skandalouz
Bedankt voor je reactie. Het beltegoed is inderdaad een optie, alleen wordt de telefoon volgens mij niet dermate veel gebruikt om daardoor uit te vallen. Krijg je daar ook niet een waarschuwing van?
Dat het scherm niet uitgaat ga ik testen, dit zou inderdaad de sensor kunnen zijn die kapot is.
In hoeverre is het eigenlijk mogelijk dat verouderde software alsnog de oorzaak blijkt?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als het een bug in de software is kan het met een nieuwe versie opgelost zijn. Hoeft niet, kan wel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

jeroen3 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:16:
Dit werkt slecht bij sommige goedkopere Android toestellen
Dat zinnetje stoort mij enorm, vooral omdat een S2 alles behalve goedkoop is!! Kijk hier maar eens!! Op deze random derde link bij google met de zoekterm: Galaxy S2 oudated

@t TS:
Update verhelpte ook dat isseu bij mij en het is als je gewend bent een enorme verbetering!!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:39
Als iPhone gebruiker kan ik dat zinnetje niet op een andere wijze formuleren, mijn excuses. Dat is dus ook de reden dat ik geen idee heb of een Samsung Galaxy S2 duur of goedkoop is, daarvoor maakt Samsung teveel telefoons

Maar ik heb dit probleem telkens als ik met de telefoon van een collega bel, dus vandaar.

[ Voor 8% gewijzigd door jeroen3 op 06-08-2013 19:20 ]

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Blijf dan gewoon op dat domme fruit-onderdeel, jeroen. Ik kan me best voorstellen dat je niet alle samsung-toestellen kent, maar de s2 is een van de bekendere android-toestellen: Toen het net uit was het beste toestel verkrijgbaar. Inmiddels natuurlijk hopeloos achterhaalt, maar dat is een andere discussie.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:01
Sorry maar qua hardware mag het dan iets achterlopen maar de S2 is nog steeds een veel voorkomende toestel!

uiteraard is een update erg belangrijk, er zijn veel stabiliteits updates geweest!
tevens zou van beltegoed een berichtje moeten komen dat het bijna op is. maar het kan natuurlijk altijd.

[ Voor 47% gewijzigd door furian88 op 06-08-2013 20:35 ]

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Verwijderd

update software maar gewoon en download een skin die in de buurt van het oude kwam. of zoek een goeie launcher

• skandalouz
Vandaag even gekeken naar het toestel. Als ik de telefoon bel en opneem, maar daarna neerleg gebeurt er niks wat niet moet gebeuren. De sensor die het scherm uit moet laten gaan tijdens het bellen bleek het niet te doen, dit zal het probleem zijn geweest.

Het updaten kan alleen als laatste optie. Nou heb ik zelf geen android, maar verandert het uiterlijk niet tussen 2.3 en 4? Omdat mijn moeder moeilijk bekend raakt met nieuwe technologie lijkt dat niet het handigst.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het verandert wel wat maar hoeft niet schokkend te zijn. Zoek maar even op wat plaatjes.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

en anders kan je altijd nog de ouwe omgeving nabootsen met launchers of degelijke....

youtube is your friend

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2013 00:47 ]

Pagina: 1