pc als externe processing power voor laptop

Pagina: 1
Acties:

• diehardz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-01-2025
De xbox one schijnt de hulp in te kunnen schakelen van externe servers voor extra rekenkracht.
Bestaat dit al voor thuis om low-spec laptops van meer power te voorzien?

Ik las net iets van Texas Instuments over remote displaytechnieken. Dit gaat al best ver, maar de toepassing die ik zoek staat er nog niet echt bij (of lees ik er overheen?).

(zie http://www.ti.com/lit/wp/spry210/spry210.pdf)

Met andere woorden: ik wil vanaf mijn laptop werken maar mijn pc bij laten schakelen voor extra processing power. Bij games bijvoorbeeld, zodat je geen megazware gamelaptop nodig hebt, maar alleen een goed scherm.

Een server <--> thin client verhaal bestaat natuurlijk al lang, maar zoals de xbox one het gaat doen heb ik nog nooit gezien. Dus een soort privé mobile cloud computing, waarbij de laptop de applicatie runt maar de pc alleen extra rekenkracht levert.

Iemand een idee?

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-04 18:07

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ik snap je idee achter het inzetten van remote cpu power wel, maar is het in jouw geval niet omslachtig om een pc te hebben om een laptop te helpen gamen ? (zeker als je er daar een voor moet aanschaffen)
In mijn ogen is een keuze voor een betere pc of een betere laptop een slimmere keuze.

• diehardz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-01-2025
hey Hippo, thanks voor je reply.

Het idee kwam omdat ik een dikke pc heb staan en een laptop nodig heb voor de photoshop suite.
Volgens mij komen er steeds meer mogelijkheden met windows home server enzo om applicaties via de cloud te runnen.
Als ik het zo inschat gaat het nog wel een jaar of drie duren voor dat mainstream is, maar ja, altijd leuk om nieuwe dingen te proberen.

Ik weet zeker dat het kan met een thin client idee, maar ik heb geen zin om 2 licenties te kopen van photoshop...

greets Jeroen